Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

abigaillover schreef:Mijn vriendin heeft ook een aparte pony..
- Ze was eerst alleen aan het rijden in de buitenbak. Er was niets aan de hand, maar toen ineens begon hij te bokken.. Zo zonder reden. Gevolg: Meisje viel eraf, paard bokte tegen haar kaak, kaak gebroken en meisje bewusteloos in de bak. En niemand had het gezien, behalve de buurman. Dus die schreeuwde naar me: "Héeee, er ligt een meisje bewusteloos in de bak!!!" Jeuzus.. Zo erg ben ik nog nooit geschrokken
- Paard in kwestie bijt ook iedereen en trapt ook iedereen, behalve zijn baasje.. Daar heeft hij nu wel respect voor.
In dit geval weet ik niet wat ik ervan moet denken. Hij kwam bij haar als 3-jarige, en toen beet ie al. En bij de fokker waar hij vandaan komt, is hij zeker weten niet mishandelt want mijn pony komt daar ook vandaan..

Maar gaat het zover zoals beschreven van de TS, lijkt me toch dat het een verklaring moet hebben, medisch.kimmie261 schreef:Toevallig lees ik dit topic net,en denk toch even iets recht te moeten zetten.
deze mensen ken ik erg goed en hebben mij gebeld ivm de pony,en ze vertelde inderdaad dat hij vanuit het niets zomaar op iemand gesprongen is.
ik ben toevallig gister wezen kijken bij desbetreffende pony,en heb eerst het verhaal aangehoord wat er precies gebeurt was.
het paardje hadden ze al de hele week bereden en daar waren geen problemen mee,op 1 keer na,dat hij met een bolle rug de bak in stapte en al een paar "hupsjes" maakte,maar dat hielden ze op het feit dat hij geschrokken was van een openwaaiend hek.
daarna is de moeder van het gezin erop gaan rijden,met westernzadel,er was niets aan de hand,de dag erna weer waarbij ze een 2de singel(ik rij zelf geen western maar begrijp dat deze verder naar achter om de buik ligt) werd gebruikt,
ze lopen de bak in en paardje begint te steigeren en raakt hierbij met zijn hoef de kin van de "moeder"..
deze komt ten val,en pony gaat ws vanwege de 2de buiksingel ,bokken en springen(als een jong paard die voor de eerste keer een zadel op krijgt)en springt hierbij tot 2x toe bovenop de "moeder" die gevallen was.
daarna is hij al jumpend de bak uit gesprongen en heeft alles meegenomen wat er onderweg mee te nemen viel,oa het terrasje en de daarbij zittende hond,deze moet ws afgemaakt worden...
het paardje is absoluut niet vals maar blijkt een lichte vorm van singeldwang te hebben,ik heb de pony opgezadeld(iets wat zij niet meer durfde)en bij het wegstappen stond het ruggetje wat bol,overigens deed hij niet meer als dit,dus de pony is niet vals ,agressief of wat ook...
hij heeft niet express mensen aangevallen,hij was gewoon in paniek en heeft helaas daarbij iemand geraakt.
de "moeder" is bont en blauw,en erg geschrokken.en de overige aanwezigen ook...
over de onkunde van deze mensen,ze bezitten 4 andere paarden,2 tinkers,1 andalusier en een kruising fries,deze zijn allemaal super braaf,en ze hebben gewoon geen ervaring met dit soort dingen,en zijn het vertrouwen in het paardje gewoon helemaal kwijt.
de pony werd ook niet gebruikt voor beginners,er reed een doof meisje op die vanaf haar 8ste rijd en nu 25 jaar is,alleen door haar doofheid heeft ze een verminderde evenwichtsbalans.vandaar dat ze het ook eng vinden dat dat meisje wat zou overkomen.
ik hoop hiermee wat meer uitgelegd te hebben wat er aan de hand is en wat er gebeurt is,en dat dit verder niet de verkeerde kant opgaat.

kimmie261 schreef:wat is onwetendheid?ze hebben de pony gewoon gereden,ook buiten,was niets aan de hand,zoals al gezegd hebben ze nog 4 andere paarden,en hier gebeurt verder niets bezonders mee.
de pony heeft licht singeldwang en is door die achterste singel gaan springen....helaas op mensen,dit had iedereen kunnen overkomen,zeker omdat de pony daarvoor erg braaf was,dus had dit al eerder herkenbaar kunnen zijn???
het is ze meer overvallen,en ze zijn erg geschrokken....