Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)
Dan zal het nog geen planky zijn, maar wel toonbaar in mijn ogen.
Iris82 schreef:Een (pl)Anky zul je bedoelen...
Daar mis ik het ruitergevoel en talent nogal voor
En dan moet er nog wel 15 kg af wil ik dat bereiken.Pipo schreef:Hoe je het went of keert, je word er wel negatief op beoordeelt.
iefke schreef:Pipo schreef:Hoe je het went of keert, je word er wel negatief op beoordeelt.
Die begrijp ik niet zo goed
CCCCorine schreef:
120 kilo vind ik bijvoorbeeld heel extreem. Of mensen die zo dik zijn dat ze zich niet meer makkelijk kunnen bewegen, waarbij het vet echt heel erg in de weg zit. Die mensen horen gewoon niet op een paard te gaan zitten.
Maar goed, tussen een gezond gewicht en extreem dik/zwaar heb je natuurlijk een groot, grijs gebied. Ik vind het dan belangrijk dat er voor een passend paard wordt gekozen.
Sommige paarden hebben een sterke rug en kunnen goed een zwaarder persoon dragen, maar ik heb ook combinaties gezien waarvan ik me afvroeg waar de ruiter/amzazone het lef vandaan haalde om er bovenop te gaan zitten.
Ik gun iedereen zijn of haar plezier. Maar als iemand van 120 kilo het leuk vind om dagelijks met een paardje rond te gaan rijden, dan vind ik het puur saddistisch.
lindsey schreef:Maar als jij een middendraf laat zien of een keertwendig die echt wel een 7 of 8 waard is zouden ze je dan doelbewust een 6 geven omdat ze je te dik vinden dat is wel heel schandalig.
Luci schreef:In welke topsport zie je nu wél mensen met een te zwaar lichaam?
Sammie schreef:Luci schreef:In welke topsport zie je nu wél mensen met een
te
zwaar lichaam?
Judo
Touwtrekken
Sumoworstelen
Boksen (verschillende gewichtsklasses)
Gewichtheffen (OS sport)
en zulks gerelateerde sporten.
Ik denk dat het nog altijd belangrijker is dat je lichaam in conditie is en in conditie zijn hoeft nog niet altijd mager of slank te zijn.
Sammie schreef:Betekend dat je (te) dik bent voor je paard automatisch dat je alleen maar (slap) vet mee torst?
Als ik zou gewichtheffen en paardrijden zou mijn lichaam ook in omvang toenemen en dus niet meer in het passend plaatje vallen. Echter ben ik niet 'dik' dankzij vet, maar dankzij spiermassa. Mijn bovenbenen zijn ook o.a. steviger geworden dankzij het paardrijden.