Om boos te worden > Mijn paard te koop aangeboden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:32

Ik had dat nummer al gebeld (gister) en toen werd er opgenomen met: Deborah!
Ik ken idd de mensen van wie Bram was maar ik kwam net een paar maanden later toen hij al weg was.

Best wel eng om te horen dat ze er zo door geobserdeerd van is. Je zou haar wel al bijna geloven, ookal kloppen sommige informatie niet echt.

B.V. dat ze zegt dat ie op zijn 14e is geruind. Ze moet er toch iets over gehoord hebben, want de meeste mensen die doen dat als het paard al 2 is ofzo. Wel eng ja. Op die foto die ze gestuurd heeft, staat Ymke toch ernaast? Ik kan haar er wel mee confronteren wie het is.

Ymke, heb jij de politie gebeld dan of is ze al een tijdje zoek?

Ik had trouwens weer een mailtje terug gekregen:

ik bied er €4000,- op.!
Sorry. vanmiddag komen mensen kijken die meer voor hem betalen.
En hoe oud ben jij, en heb je hem zelf allemaal dingen
geleerd? Ik ben zelf 17 en heb hem zelf naar de M gereden

Is het mogelijk dat ik kan proefrijden, en waar kan ik dat doen en
wanneer? Je kan komen proefrijden als hij vandaag niet word verkocht

Het is jammer dat je niet meer foto`s heb, maar wil je er dan een
paar opsturen naar mijn adres? Want de scanner mag dan wel stuk zijn, maar de PTT werkt nog optimaal mee! Ja, is goed. Geef je adres maar!

Vriendelijke groet
Jeanne

WAt zal ik doen, moet ik me adres geven of niet? Ik ben bang dat ze me gaat stalken of zoiets. Ze is toch een beetje gestoord toch? Knipoog

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 15:01

Zou ik zo snel mogelijk bij U langs kunnen komen?
Vanmiddag (woensdag) komen er al mensen kijken, ik laat u weten of zij hem gekocht hebben.

En wilt u in Uw mail Uw telefoonnummer willen vermelden? 06-24888909

1) Wat is de Predigee van deze ruin. (wie is de moeder en de vader
van de moeder??) Branco x Natisja

2) Hoelang is hij al ruin? Bijna 6 jaar

3) Wat is de rede van de verkoop?? Overgang naar paard

4) Heeft hij ooit gezondheidsproblemen gehad? Want op de foto is hij een beetje mager lijkt het wel.? Dat lijkt inderdaad zo. Nee ik heb er nooit problemen mee gehad

5) Heeft U nog meer foto´s van deze pony? Nee, helaas is mijn scanner kapot gegaan

6) Hoe is hij in het verkeer en in het bos? Heel braaf, hij vind niks eng

7) Hoe is hij bij de hoefsmid? Dan slaapt hij bijna

8) In hoeveel tijd heeft U hem naar de M gereden? Binnen een jaar

9) Hoelang is het al U bezit? Bijna 6 jaar
10) Heeft u nog wat foto´s voor een verdere indruk? Nee

11) Is hij Pools, Russisch, spaans, egyptische gefokt? Pools

Vriendelijke groet
Jeanne

======================================

Ik ga dus ff terug mailen dat Branco geen pool is
kijken wat ze zegt.
En inderdaad ik ga ook ff vragen wie dat op de foto erbij is.
Kijken wat ze zegt

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-02 15:06

Dat meisje word gezocht door de politie, niet dankzij mij hoor, maar ze word gezocht omdat ze geld afhandig heeft gemaakt van ongeveer 6 verschillende mensen. Ze is dus zowieso niet te vertrouwen. Nu weet ik alleen niet of zij de mogelijkheid heeft om op internet te komen ( ze zit elk week ongeveer in een ander huis)

Ja, die grijze beentjes en die blauw/witte jas ben ik Haha! kan het bewijzen, want ik heb een foto waar ik helemaal op sta met hem( ook inclusief hoofd<hihi)

Evy, ik zou het niet doen als ik jou was. Je weet nooit wie het is, en denk je dat ze foto's zal opsturen?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:07

ik vind het een beetje eng worden weet je dat.
pas je op ymke!!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:10

Anders zou je misschien de politie moeten notificeren over hetgeen waar ze nu mee bezig is, jouw paard proberen te verkopen. Je zou ze eventueel deze thread kunnen laten zien, en haar emailadres door kunnen geven. Misschien kunnen ze traceren waar de mailtjes vandaan worden gestuurd, en haar zo vinden. Want misschien kan zij er niets aan doen, maar dit is toch niet leuk voor de mensen die ze belazerd.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-02 19:01

dat is het probleem. ik weet niet of zij het is, het is maar een gok. En als zij het is, kan ik het niet bewijzen. Ik ga eerst even contact proberen te krijgen met een familie waar ze heeft gezeten en ik probeer er eerst zelf achter te komen of zij het is, voor ik de politie erbij haal!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 19:43

ik vind het ook nogal eng worden als ik zo alles hier lees, maar ze blijft bij die ouders terwijl de moeder eigelijk niet klopt, maar ja, je weet maar nooit. En Evy, als ik jou was zou ik je adres nóóit geven want als je zo alles leest denk ik dat ze idd niet 100% is!

Bah, als iemand mijn paardjes zou proberen te verkopen zou ik echt razend zijn, als je zoiets doet ben je toch niet 100%? Misselijk

Ditta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 19:49

mij had ze eerst ook terug gemaild met info. ook ongv. het zelfde als de andere. toen had k terug gemail of k kon proefrijden en waar die stond. Hij staat in soest en woensdag (vandaag dus) komen er mensen kijken. die zijn dus nu al geweest. k ga dus terug mailen of de verkoop door is gegaan (denk ut wel)!!

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 19:53

Tip:
politie onmiddelijk inschakelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:00

Ik denk dat de politie er echt niks aan doet.
Die doen immers pas wat als het te laat is.

Zelf verwacht ik dat het een ziek persoon is die hier vaak als gast is en ymke een beetje in de gaten houd.
Niet te veel aandacht aan schenken en dan gaat de lol er wel af.

peppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:53

nou ik heb haar nog 1 mailtje gestuurd in de hoop dat ze er nu mee ophoudt. zo niet lijkt het me verstandig als we het met rust gaan laten, dan gaat de lol er vanzelf wel een keer af. maar ik denk dat het na dit mailtje wel opgehouden is:

goedenavond,
je paard zal al wel verkocht zijn, of niet?!?
vuile trut, je wil gewoon het paard van een ander verkopen. ik wist het al vanaf het begin en heb je bij de poot gehad, net zoals vele anderen. Veel verstand heb je duidelijk niet van paarden, anders wist je wel beter. een paard van 19 jaar kost geen 4500 euro, en dan krijg je al helemaal geen bod van 5500 euro (nadenken is soms moeilijk)
andere foto's van 'jouw' paard heb je niet, niet zo gek als het niet jouw paard is!!! Je scanner is niet kapot, en de digitale camera doet het waarschijnlijk ook nog gewoon! denk je nou echt dat iemand het adres aan jou geeft om foto's op te laten sturen, niet iedereen is hier gek hoor!!! ook heb je het nummer van het mobiel van een ander gegeven, kinderachtig hoor!!! nou wordt diegene lastig gevallen door jouw poedersuiker. als je nou echt lef hebt in je donder dan geef je mij nu je mobiele nummer, want ik weet al waar je woont, en heb het telefoonnummer van je huis dus ook al! (ik weet ook wel dat je een valse naam opgeeft...)

mw. Janssen

geartsje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:50

ik heb die advertentie ook gelezen!!
Echt vaag!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 00:10

peppertje schreef:
nou ik heb haar nog 1 mailtje gestuurd in de hoop dat ze er nu mee ophoudt. zo niet lijkt het me verstandig als we het met rust gaan laten, dan gaat de lol er vanzelf wel een keer af. maar ik denk dat het na dit mailtje wel opgehouden is:

goedenavond,
je paard zal al wel verkocht zijn, of niet?!?
vuile trut, je wil gewoon het paard van een ander verkopen. ik wist het al vanaf het begin en heb je bij de poot gehad, net zoals vele anderen. Veel verstand heb je duidelijk niet van paarden, anders wist je wel beter. een paard van 19 jaar kost geen 4500 euro, en dan krijg je al helemaal geen bod van 5500 euro (nadenken is soms moeilijk)
andere foto's van 'jouw' paard heb je niet, niet zo gek als het niet jouw paard is!!! Je scanner is niet kapot, en de digitale camera doet het waarschijnlijk ook nog gewoon! denk je nou echt dat iemand het adres aan jou geeft om foto's op te laten sturen, niet iedereen is hier gek hoor!!! ook heb je het nummer van het mobiel van een ander gegeven, kinderachtig hoor!!! nou wordt diegene lastig gevallen door jouw poedersuiker. als je nou echt lef hebt in je donder dan geef je mij nu je mobiele nummer, want ik weet al waar je woont, en heb het telefoonnummer van je huis dus ook al! (ik weet ook wel dat je een valse naam opgeeft...)

mw. Janssen

zoooo...peppertje...daar heeft ze niet van terug! Haha!

RUBYWHITE

HELAAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 00:23

HELAAS

Gebeuren dit soort dingen vaker. Ik heb t zelf mee gemaakt dat mijn pony die ik zelf wel te koop had, werd aangeboden elders op internet voor 2x zoveel. Het ging om een jaarling merrie, wat stond er bij die advertentie "4 jarige kinder pony L dressuur" Zelfs mijn inmiddels 3jarige merrie stond te koop als 8 jarig dressuur belofte terwijl op de foto duidelijk te zien was dat ze net 2jaar was! Dit soort mensen zijn ziekelijk en jaloers. Zolang jij maar zeker weet dat t jou pony is, geef geen belangrijke informatie en wissel geen papier gegevens uit (stamboek etc). Dit soort mensen moet je bikkel hard terug pakken met hun eigen grappen. Tenminste, dat heb ik toen gedaan en een excuus mail volgde snel.

Onlangs kwam ik op een site waar paarden van mijn vriendin onder valse voorwenselen verkocht werden. Mijn vriendin ingeschakeld. Die heeft juridisch laten uitzoeken wie bij dat mail adres hoorde en uiteindelijk diegene aangeklaagt wegens verkoop van andermans goederen/eigendommen. Dat heeft ze gewonnen. Al ging het maar erom dat die paarden verwijdert werden en dat zij daardoor geen schade meer leed.

dit soort mensen maken mij Boos! die moet ik dan ook niet tegen komen dan ben ik Extreme duivel

succes laat je wel even weten hoe t afloopt??

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 11:49

wat hadden ze dan als excuus in die brief rubywhite?

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik denk dat ze idd zit mee te kijken hier op bokt. De meeste die je dit soort dingen flikken, zijn altijd (oude) bekende en of kennisen. Dus laat lekker gaan. Negeren is het beste wat je kan doen, dan heeft ze er ook geen lol meer aan. De enige reden waarom ze het doet, is om jou een hak te zetten!! Dus ze kent je echt wel hoor!!! Totaal negeren en niemand meer aandacht aan besteden. Dan waait het wel over en heb jij 'gewonnen'. Zij rekt dit zolang ze kan en zit heeeerlijk te genieten van jou irritatie.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 14:37

ik word wel steeds nieuwsgieriger hoor....

peppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:25

nou ik heb nog steeds niets gehoord, dus de lol zou er nou wel af zijn voor dat sneue figuur!!!!!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 20:18

Ik ben nu wel heeeeeel erg benieuw hoe dit afloopt zeg......... na 5 bladzijde gelezen te hebben Haha! Ik zou dus echt wel naar de politie gaan!!!!!!! }> trieste mensen die dat doen Frusty

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 20:58

Ze antwoord niet meer terug!! Zou de lol er af zijn voor haar?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:34

Ik vind dit echt triest.
Ik volg het verhaal al vanaf het begin.
Volgens mij spoor je echt niet dan.

Volgens mij kun je gewoon bete aangifte doen bij de politie en alles zeggen wat je weet en denkt. Dan kijken ze wel wat ze er mee doen. En misschien kunnen ze er nog niets aan doen, maar zodra er meer info is waarschijnlijk wel.

Veel succes!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 13:36

Ik ben inmiddels gemaild dat het paard afgelopen woensdag is verkocht...(logisch...hadden we al voorspeld). Maargoed...ik heb gezegd dat ik de politie erop af ga sturen...dat soort misselijk mensen horen niet in deze maatschappij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 13:40

Als het waar is dat men op Marktplaats tegenwoordig moet betalen voor advertenties Verward dan is het met dit soort ongein in iig daar afgelopen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 13:41

Sugarmiss schreef:
Als het waar is dat men op Marktplaats tegenwoordig moet betalen voor advertenties Verward dan is het met dit soort ongein in iig daar afgelopen.

Moet je er voor gaan betalen? Wist ik helemaal niet. Aan de ene kant wel goed, maar aan de andere kant zal marktplaats niet meer zo geliefd worden bij de gemiddelde internetgebruiker.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 13:43

Ik heb het nog niet zelf ervaren, maar van horen zeggen (hier op Bokt). Artikelen boven de Euro 200 moet voor betaald worden.

Ja het is jammer, maar misschien dat Ebay (Ibazar) nu weer iets beter gaat lopen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 16:27

Ja...kan me er ook wel wat bij voorstellen, al die nuttloze, domme aangeboden dingen...maar aan de andere kant toch ook wel weer erg dom, omdat ze zo veel gebruikers zullen verliezen.