Van wie heb jij les?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Re: Van wie heb jij les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:47

Maericken schreef:
Barbara_m schreef:
Tijd voor Linda Verwaal?

Jij hebt gevoel voor humor! (Linda is goed!)

Klopt!
En ik heb al 4,5 jaar les van der en sta er 3 jaar bij op stal .
Maar tijd heeft ze niet

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:17

Martinus Bakker.. Sta daar ook op stal.. Maar krijg ook veel les van Henk Kort.. Is niet bekend en rijdt al jaren zelf niet meer, maar heeft erg veel gevoel voor paarden..

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:25

Ik heb les van Corine Vogelaar (http://www.centaurvogelaar.nl).
Er staat mij zoiets bij dat ze vroeger zelf ook vrij hoog in de dressuur heeft gereden. Tegenwoordig rijdt ze geen wedstrijden meer (of in ieder geval niet meer fanatiek) en houdt zich vooral bezig met het geven van lessen, cursussen en clinics. Ze heeft jarenlang bij Emiel Voest mee gelopen en volgt nu zelf nog regelmatig lessen bij Antoine de Bodt. Ze baseert haar dressuurlessen op haar eigen ervaringen en wat ze geleerd heeft met het resultaat dat je een mix van freestyle, AdB en klassieke dressuur krijgt maar dan gegeven op haar manier

Ik volg dressuurlessen bij haar en het bevalt mij en mijn Tinker uitstekend. Mijn Tinker is er veel beter en ruimer gaan lopen en is tegenwoordig lekker ontspannen in haar lijf en koppie. We hebben ons eerst bezig gehouden met het recht richten, daarna voorwaarts-neerwaarts omdat mijn Tinker achter de teugel begon te kruipen en je dus geen aanleuning meer had. Nu we het voorwaarts-neerwaarts er goed in hebben en ze niet meer achter de teugel kruipt zijn we langzaamaan begonnen met schakelen in tempo om haar haar gewicht meer op d'r achterhand te laten brengen.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:53

ik heb les van inge mastemaker geeft echt heel goed les ze heeft zelf ook een paard waarmee ze altijd wedstrijd gaat springen enzo en meestal wordt ze wel 1e 2e ofzow ze is heel goed haha we hebben er ook veel aan als wwe gaan springen daar kan ze goed les in geven

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:49

Ik krijg soms les van Angela de Jong en 1 keer les van haar zus Prescilla De Jong Ze hebben zelf een manege ik Belgie maar rijden al vrij hoog en hebbel al een kampioenschap meegedaan..

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:27

Hihi...
Ik krijg les van Femke, er is toch niemand hier die haar kent.
Toen ik nog op de manege reed had zij haar paard daar gestalt staan. Ik was altijd jaloers, ze kon zo goed rijden... ik was altijd verbaast hoe ze zich vast kon plakken in haar zadel tijdens de galop.
Ik boinkte nog alle kanten op

Ze heeft in het Z gelopen geloof ik, bij de pony's.
Nu is ze haar nieuwe paard aan het beleren (pony is verkocht omdat ze nu 18 is ).
Ze heeft al mensen naar het Z1 geholpen.

Ben erg tevreden over haar,
het klikt en het werkt.
Dat is wat we nodig hebben

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:08

geral schreef:
Ik heb gelest bij Alex van Silfhoud, Annemarie van Essen, Dhr. Schornagel, Theo van Keken, Sabine Rijsenbeek en tegenwoordig bij Lorainne van den Brink, die rijdt Young Riders en ik heb een ex Junioren paard van haar

Welk paard dan? Grand Cheval?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:16

[/quote]

Klopt!
En ik heb al 4,5 jaar les van der en sta er 3 jaar bij op stal .
Maar tijd heeft ze niet [/quote]
Jawel joh .
Hoe meer hoe beter!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:19

Ellebel schreef:
Ik heb in al die jaren paardrijden maar een paar instructreurs/instructrices gehad:

-Theo Nijhuis
- Inib hier op Bokt
- In Amerika van Anne Gribbons, GP amazone en -jurylid, daarnaast van Laura Samuels en Karen Rohlf (nogal onbekend maar begaafdere instructeurs als Anne moet ik eerlijk zeggen)
- Op het moment van Thea van Asseldonck, dit bevalt me erg goed, een heel rustig persoon en dat heb ik meestal net nodig (en als ik een schop onder mn kont nodig heb is Ini altijd nog in de buurt )

Een vriens van me heeft ook bij Ann gewerkt in de USA.

notre_dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:33

ik kreeg eerst les van judith sondag bij anky van grunsven op stal

SophietjevK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:55

Ik heb les van mijn moeder, zo'n drie keer in de week. Het is niet altijd even fijn, omdat het toch je moeder is en we dan ook weleens een discussie hebben met elkaar, maar toch leer ik elke keer weer meer.

Zelf traint ze (jonge) paarden voor andere mensen en geeft ze ook nog een heleboel anderen les. Ik vind dat ze heel rustig les geeft, heel duidelijk uitlegt. Wat ik minder vind is dat ze af en toe weinig tijd heeft, omdat ze ook nog haar klanten les moet geven.

SophietjevK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:56

Mijn moeder heet A. C. van Klein Luchtenbelt, heeft misschien iemand hier les van haar?

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:29

ik les al 7 jaar bij Sivia Nagen. bevalt nog steeds erg goed.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:30

Oeps dat moet Silvia zijn

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:38

Ik krijg les van Esther Dirks. Zou heeft vroeger EK gereden bij de pony's. Verdere heeft zij meerdere paarden Z en verder gebracht.
Zij rijdt nu zelf helaas niet meer, simpelweg omdat ze het geld niet heeft voor een goed paard! Ik heb nu al ongeveer 7 jaar les van haar.

Daarvoor had ik les van Anja van Ulten. Zij reed in die tijd Intermediare.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:10

Op dit moment les ik even niet behalve dan de clubles. Die geeft Judith Rijpkema.

Mijn instructeur Marcel Beukers heeft het even heel erg druk maar binnenkort kunnen we weer beginnen. Ik heb namelijk op zaterdag les en op dit moment hadden we allebei veel wedstrijden in het weekend.

Ik had met mijn ponies altijd 2x in de week les van Frank Jansen bij Manege de Eenhoorn.

Daarna heb ik met mijn pony en vorige paard bij John Maarse gereden maar met mijn huidge paard werkte dat totaal niet.

volgende week starten de springlessen bij Cees Rijpkema weer en dan heb ik om de week springles.

In het najaar komt Rien van der Schaft weer 3 lessen geven en die ga ik ook volgen en volgende week zondag rijdt ik een clinic van Ellen Bontje.

Het liefst zou ik bij rien van der Schaft gaan lessen want dat beviel ontzettend goed maar die woont helaas te ver weg.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:17

Op het moment heb ik van niemand les, nouja van mezelf en van mijn vader dan.
Ik heb les gehad van Wout-Jan Van de Schans, Hans van der Kolk, Niels Nanning, Gert Jan Bruggink, Arno Schotman (club),

darcolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:04

ik van hans van bedaf en soms van anky

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 16:42

Ik heb les van :

Anouk Hansen
Angeline Maarse
John Maarse .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:23

Ik heb ruim 6 jaar bij Mattias Jansson getraind. Sinds ik weer in Nederland woon ben ik dus trainer-loos, maar momenteel ook paardloos dus het maakt ook niets uit.

Ik denk wel dat als ik weer een paard koop ik mijn spullen weer inpak en naar Scandinavië terugga.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:16

in die 4,5 jaar dat ik al rij heb ik ongevee4r van de hele manege wel les gehad

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:20

heb les gehad van Nicole ... ze heeft bij de young riders gereden.
en van Jeroen ... springruiter.

en het liefst heb ik les van de eigenaresse (Sannah) van de paarden, die durfd me tenminste goed aan tepakken

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:28

annemiek mathijse

romandour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:45

Ik les bij Maaike Lassche die zelf met de gelderse hengst Parcival ZZ-Zwaar rijd. Zij geeft erg goed les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:34

Grappig, ik heb vroeger vaak gestart tegen Maaike, toen ze Laurentz reed.