Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
shadow0 schreef:Lorena schreef:Door te leren van je eigen fouten leer je toch het meest!
Ik vraag me in dat opzicht wel af waarom 'men' zich in de paardenwereld dan zo snel met anderen bemoeit

Lorena schreef:Maar paardenmensen zijn gewoon bemoeials en ze denken allemaal dat hun eigen manier de beste is.
) 
[/quote]lindsey schreef:Mijn eigen instructrice zegt trouwens altijd zo lang je niets hoort doe je het goed
liesjuh91 schreef:Ik ben van mening dat het niet zo zeer "express" is.
! lindsey schreef:.. Maarrr.. wat ik zelf vaak heb gemerkt (bij een instructrice waar ik het om deze reden niet zo goed mee kon vinden), was dat zij steeds maar heel even naar iemand keek, en dan commentaar gaf. Stel je hebt je paard super lopen, kijkt zij nét op het moment dat het mis gaat. En vaak wist ik ook precies waarom het dan misging, maar dat ging zij mij dan nog even vertellen. Dan heb ik ook zoiets van 'ja vertel me liever iets nieuws!' Mijn andere instructrice hield mensen een aantal rondjes in de gaten, en gaf dan aanwijzingen. Dit vind ik een veel betere methode.
Die ene instructrice (eigenaresse van de manege notabene!) heeft mij ook een keer verteld dat ik, om een paard aan de teugel te krijgen, maar moest gaan halthouden, en dan héél veel druk geven op de teugels.
Toen ze niet keek ben ik stiekem weer verder gereden. Tja, eigenwijs paardenmeisje he
Ik baalde vroeger op de manege wel als ik een goede instructeur had staan en dan werd er gewisseld en stond daar iemand van wie ik niet eens les wilde hebben.... 
maar dat doen ze bij mij niet zo denk ik ..