aky beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re: aky beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:08

Faas schreef:
Ik twijfel niet Dimitri. Ik bekijk alles gewoon neutraal met mogelijkheid tot wel en mogelijkheid tot niet die praktijken. Ik ken Anky niet persoonlijk, ik ben nooit bij haar op stal geweest dus of het wel OF niet gebeurd kan ik niet zeggen. Enige wat ik zeg is dat het me niet tot verbazing zal wekken. Maar dat geldt voor iedere topruiter en niet alleen voor Anky!

de mogelijkheid zal er heus zijn, daar twijfel ik ook niet aan..en het is topsport, kijk naar turnstertjes van een leeftijd van 14 jaar, die meiden hebben het ook niet elke dag makkelijk en waarvan wij zeggen "dit doe ik mn kind nooit aan!!"

..maar er zijn gewoon dingen die er bij mij niet in gaan...ze zeggen hogen bomen vangen veel wind, kijk naar Lance Armstrong!(nog zo'n hoge boom)..die man is als meeste getest op doping en nog steeds geloven de fransen het niet dat ie het helemaal zelf doet, hoe die het wel doet???...ik zou het niet weten??..het zal keihard bikkelen zijn en misschien voor mensen wel mens onterend???..wie weet..maar hij rijd het wel!!..en zo denk ik er ook over in dit geval over, ze zullen tot het uiterste gaan maar ik geloof niet dat Anky eroverheen gaat, waarom??ze wordt aan alle kanten bekeken en gedaan, elk voetje wat ze neerzet wordt doorgelicht!

...maar dit artikel is gebaseerd op gebakken lucht!en geschreven door 1 persoon!!!!!!!!..die er waarschijnlijk van sch.ijt dat Anky alles wint wat er te winnen valt, met daarbij uitslagen!!..als Sali midden in een proef stopt winnen ze hem nog..waarom??..wat vele ruiters zeggen!..oa.laurens van l, hun training is zeer vooruitstrevend!..maar dat wil niet zeggen dat het paard onterend is!...en het gaat er bij mij ook echt niet in dat er zoveel mensen zijn die daar trainen(ongeveer de top van dressuurrijdend ned.) er geen enkele is geweest die zegt..how!..hier en niet verder!..dus dat betekend dat de gehele top van de ned.dressuur instemd met hun training!..zegt toch ook wel wat??

wat niet wil zeggen dat andere ruiters het niet doen maar die staan ook niet in de hotspot van de media en kunnen daardoor, waarschijnlijk maar lekker aankloten, wat ik echt verschrikkelijk vind en als dit uitkomt met harde bewijzen mogen ze van mij gelijk geschrapt worden uit het wedstijdsverband ook Anky!!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:10

Citaat:
.oa.laurens van l, hun training is zeer vooruitstrevend!..maar dat wil niet zeggen dat het paard onterend is!...

Bij van Lieren noemen ze het "buigen of barsten".....
Laatst bijgewerkt door Kaja op 02-08-05 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:10

Hoge bomen vangen veel wind he.
Als iemand succes heeft staan er hoopjes mensen klaar om die persoon neer te sabelen.
Pure afgunst.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:11

Goh, shoot me, ik heb ook getraind met S&T en daar dan een slof aan . Gaan ze echt niet dood van hoor .
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 02-08-05 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:11

Anoukie schreef:
Goh, shoot me, ik heb ook getraind met S&T en daar dan een slof aan . Gaan ze echt niet dood van hoor .

Anouk toch, jij dierenbeul.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:12

Net verkeerd gequote MissJ, ik wilde een wat vriendelijkere smiley gebruiken .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:12

Anoukie schreef:

Daarbij een gogue aanhangen, in iedere hand een zweep en lekker prikken??

Nee daar gaan ze niet dood aan nee maar dan moet je ook wel hele rare uithalen willen ze aan training doodgaan.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:13

Anoukie schreef:
Net verkeerd gequote MissJ, ik wilde een wat vriendelijkere smiley gebruiken .

Sollie.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:14

Kaja schreef:
Uhm... maar weinig mensen..??

Aangezien zoveel mensen (bokkers) zeggen Anky te kennen...
Ja tuurlijk... gespot op een concours of uit je Hoefslag Junior..!!!

Maar weinig weten hoe het er bij Anky op stal aan toe gaat, ik zal je vertellen dat alle paarden mochten willen om als koningskinderen behandeld te worden hoor!!!

Er ontbreekt de paarden van Anky aan niets... helemaal niets!!!

Het is waanzin en pure laster hoe dat sommige mensen denken en zich uitlaten over Anky en haar paarden!! Maar ach.... zoiets noemen ze afgunst en de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt!!

ik weet gewoon echt zeker dat je hier helemaal gelijk in hebt !! en daar heb ik zo mijn bronnen voor

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:17

Anoukie schreef:

Ze zullen er niet dood aan gaan nee...

Ik heb zelf nimmer getraind met S&T met daar een slof aan en ik zal het ook niet gauw doen, ik zeg nooit nooit, maar ik los mijn problemen wel anders op!!

Maar daar gaat het hier niet om...

Ga eens bij de wanna be stallen kijken.... Ga eens achteraf kijken...
Dus daar waar de paarden afgeranseld worden en ook nog eens gebrek aan de juiste verzorging krijgen...

Die zijn er veel meer hoor...

Kort samen gevat... Het is bullshit dat Anky haar paarden mishandeld... Ze is er veel te gek mee...En voor het geld hoeft ze het niet te doen...

Ze zou ze allemaal aan moeten klagen.... Daar zou ze rijk van worden!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:18

knightloekie schreef:
Kaja schreef:
Uhm... maar weinig mensen..??

Aangezien zoveel mensen (bokkers) zeggen Anky te kennen...
Ja tuurlijk... gespot op een concours of uit je Hoefslag Junior..!!!

Maar weinig weten hoe het er bij Anky op stal aan toe gaat, ik zal je vertellen dat alle paarden mochten willen om als koningskinderen behandeld te worden hoor!!!

Er ontbreekt de paarden van Anky aan niets... helemaal niets!!!

Het is waanzin en pure laster hoe dat sommige mensen denken en zich uitlaten over Anky en haar paarden!! Maar ach.... zoiets noemen ze afgunst en de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt!!

ik weet gewoon echt zeker dat je hier helemaal gelijk in hebt !! en daar heb ik zo mijn bronnen voor

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:22

Suzanne F. schreef:
Anoukie schreef:

Daarbij een gogue aanhangen, in iedere hand een zweep en lekker prikken??

Nee daar gaan ze niet dood aan nee maar dan moet je ook wel hele rare uithalen willen ze aan training doodgaan.

Suzanne, heb jij bij Anky op stal gestaan, bij haar getraind, haar paarden getraind zien worden thuis, op stal zien staan etc.?

Overigens ben ik niet kundig genoeg om naast die 3 teugels in mijn handen ook nog eens per hand een zweep vast te houden dus nee, dat heb ik nog nooit gedaan .

Ik vind het gewoon belachelijk dat Bokt weer eens een anti-Anky topic heeft en dan ook nog eens op onwaarheden gebaseerd.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:23

JUIST Kaja...de wannabe stallen zorgen er grotendeels voor dat goeije stallen zoals die van Anky makkelijk zwart gemaakt kunnen worden.. omdat zij WEL doen waar Anky van beschuldigd wordt !! Ik weet dat Anky veel te veel van haar paarden houdt en ze dus echt niet opzettelijk iets aan zal doen.. dus ook niet op een barbaarse manier zal trainen

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:24

sherwood schreef:
MIjn hemel Wat ben jij beknopt zeg! jeetje mina dat heb ik lang niet meer gezien! De pi/pa is wel degelijk een natuurlijke gang van een paard, of heb jij nog nooit een paard in de wei uit z'n dak zien gaan.
Als ik jou zielige verhaal zo lees denk ik 2 dingen:
1: jij kunt zelf voor geen meter rijden en loopt werkelijk over van afgunst en jalouzie
2: jij rijd ook op dat niveau en jou is het allee op die manier gelukt en dus gaat het er bij jou niet in dat anky het anders kan.

Het is wel erg sneu dat er mensen als jij rondlopen. Die afgunst is nou typerend voor de paarden wereld. Men gunt elkaar het licht in de ogen niet. En ik denk dat je niet zo hoog van de toren moet blazen. Want eens zul jij het mikpunt zijn als je daadwerkelijk ook op dat niveau rijd. En dan zullen denk ik alle zielige mensen klaar staan om je door de stront te trekken. Zoals jij dat nu bij haar doet.

Ze heeft wel gelijk hoor!!! Je wil niet weten wat er met sommige paarden gebeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:25

MissJ schreef:
Hoge bomen vangen veel wind he.
Als iemand succes heeft staan er hoopjes mensen klaar om die persoon neer te sabelen.
Pure afgunst.

Precies!

Overigens heb ik ook uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de paarden het bij Anky juist heel erg goed hebben. Jammer genoeg kan ik hier de krant niet voor bellen, want positieve verhalen zijn niet interessant...

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:28

Sabientjeuh schreef:
Ze heeft wel gelijk hoor!!! Je wil niet weten wat er met sommige paarden gebeurd

het gaat hier over Anky en niet over de wannabe stallen.. Daar kun je beter niet komen.. Daar gebeuren idd dingen die het daglicht niet kunnen verdragen Maar dat heeft totaal niks met Anky en haar paarden te maken..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:32

Kaja schreef:
Ze zullen er niet dood aan gaan nee...

Ik heb zelf nimmer getraind met S&T met daar een slof aan en ik zal het ook niet gauw doen, ik zeg nooit nooit, maar ik los mijn problemen wel anders op!!

Maar daar gaat het hier niet om...

Ga eens bij de wanna be stallen kijken.... Ga eens achteraf kijken...
Dus daar waar de paarden afgeranseld worden en ook nog eens gebrek aan de juiste verzorging krijgen...

Die zijn er veel meer hoor...

Kort samen gevat... Het is bullshit dat Anky haar paarden mishandeld... Ze is er veel te gek mee...En voor het geld hoeft ze het niet te doen...

Ze zou ze allemaal aan moeten klagen.... Daar zou ze rijk van worden!!

Daarbij is zijn afhankelijk van de prestaties van haar paarden, dus dan lijkt het me dat je ze echt wel goed behandelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:33

Anoukie schreef:
Ik vind dit gewoon sensatielust. Jullie zeggen dat het fijn voor Anky is dat ze vrijgesproken is, maar dat dat niet zegt dat ze het ook niet daadwerkelijk doet. Waar halen jullie het lef vandaan?

Paardentopsport zal heus niet alleen bereikt worden door lieve woorden etc. Maar Anky heeft inmiddels al zoveel over haar heen gehad qua kritiek/commentaar op haar rijden, trainingswijze en nu dan ook de normale omgang met haar paarden, ik vind dat het nu wel eens genoeg mag zijn. Ook (of juist vooral) hier op Bokt.

Ik zou zeggen: start dan een nieuw topic waarin je de trainingswijze van topruiters/amazones ter discussie stelt, maar doe dat niet onder het kopje dierenmishandeling zoals nu.

Bovendien vraag ik me serieus af hoeveel mensen van hier op Bokt nu daadwerkelijk inhoudelijk zinnig zullen kunnen discussieren over de paardentopsport.

Volgens mij gaat de uitspraak van de Rechter niet om het inhoudelijke gedeelte wat de uitgever gepubliceerd heeft. Maar over het feit of de fotos en de reportage ZONDER TOESTEMMING gepubliceerd hadden mogen worden. En daarin heeft de rechter gezegd dat dat niet mag.

Dus of de praktijken wel of niet gedaan worden, daar is geen rechtzaak over geweest.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:33

Pi/Pa onnatuurlijk... Hou maar op!!! Ik heb er een die net afgericht is en bij lange na nog geen Z is... die staat los voor het hek van zijn paddock, als hij naar binnen wilt, te piafferen waar je eng van word!!!

EN... hij komt geen halve meter naar voren...

(kan ook niet, maar goed...)

Dus het is wel degelijk een natuurlijke beweging van een paard!!

Het gaat er niet om dat iets niet natuurlijk is... niet natuurlijk is je paard opzadelen, er op gaan zitten, hem aankleden met leuke setjes, hem alleen laten staan op stal... Zal ik nog even doorgaan??

Niet ouwehoeren over niet natuurlijk, want dan zijn we allemaal onnatuurlijk bezig...

De wanna be's zorgen voor een smet op de dressuursport, niet weten waar je mee bezig bent, maar denken goed te zitten, zonder voldoende en regelmatige informatiestroom!!

Anky hoort haar paarden fluisteren, de meeste horen hun paarden niet eens schreeuwen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:35

jumpertjes schreef:
Denken jullie nou echt dat Piaffe en Passage een natuurlijke gang is van een paard? en dat ze jaren geduld hebben om een paard dat te leren? nee hoor, geloof me, er komen echt zulke dingen aan te pas.

Wat een flauwekul! Ik heb op een dressuurstal gewerkt en meerdere paarden getraind zien worden op piaffe/passage, ja ook voor de eerste keer! En die dingen komen er NIET aan te pas. En aangezien degene waar ik voor werkte nog niks was in vergelijking met Anky, wie wel , zal Anky het ook ongetwijfeld er gewoon in kunnen trainen.

In een latere posting zeg je dat je weet waar je over spreekt, nou ga dan maar eens vaker in dressuurstallen op visite want dan heb je bepaald niet goed gekeken!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:38

Faas schreef:
kattebeest schreef:
Daarom dat de paarden van Anky in de ring altijd licht en ongedwongen door de baan gaan........

Dat zegt helemaal niets over wat er op stal gebeurd. Als je als mens van jongs af aan aan iets gewend raakt dan zul je daar later net zo min om geven. Is gewoon gewenning.

En dan helpen die trainingsmethoden ook niet meer dus moet je er toch maar gewoon voor gaan rijden

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:42

Het lijkt me trouwens wel dat als Anky d'r paarden slecht behandeld dat sallie niet alle proeven met zijn oortjes naar voren loopt!!!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:44

Sabientjeuh schreef:
Het lijkt me trouwens wel dat als Anky d'r paarden slecht behandeld dat sallie niet alle proeven met zijn oortjes naar voren loopt!!!

je kan echt wel aan een paard zien of hij gelukkig is of niet..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:44

Heb de mensen die aan mij vroegen of ik het met eigen ogen gezien heb en bij Anky geweest ben, ff gePB-t.

Verder houd ik er over op. Die paarden hebben het super daar dus dat staat er buiten.
Alles evert nog resultaat op dus zo verkeerd zal het wel niet zijn maar om te zeggen dat het niet gebeurd is te naief.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:47

Vraag MiEpPrInZ maar eens die heeft er gewerkt!!!