met men shetter gaan wandelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re: met men shetter gaan wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 12:29

lowara schreef:
het maakt mij verder niet uit of je 10,12 of 16 bent. of dat je toevallig een iele pony hebt van 4 jaar oud, maar ik vind wel dat je extreem raar reageert.
dat van 'het zijn getten dus je weet er niets vanaf"hallo/ ik geloof dat deze site van oorsprong nederlands is? www.bokt.NL... Nl= nederland en hier in nderland heten die dingen peesbeschermers.
1: als je al peesbeschermers omdoet, zorg dan voor goed passende, zo krijg je drukkingen op zijn beentjes, ze zijn echt veel te groot.
2: why die bijzet teugels buiten?
leer dat beestje eerst eens lekker voor de koets en ga dan pas als het echt niet lukt langzaam aan met bijzet teugels werken.

dus je hebt bij anky gereden?
dan ken je Esther zeker wel?
die heeft jaren en jaren bij Anky op stal gewerkt, en is een nicht van mijn beste vriendin.
als jij mij haar achternaam kan vertellen geloof ik je pas dat je bij Anky hebt gereden, want ja.. iedereen kanz eggen dat ze daar rijden natuurlijk

Amen!!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:09

Pffff is dit topic serieus??? Hier gelooft niemand toch iets van? Deze foto's hebben niets met opleren voor de kar te maken,
ik krijg meer het idee dat de TS zoiets heeft van : goh laat ik eens lekker mijn pony met wat elastieken naar beneden trekken en
dan kan iedereen op bokt zien hoe goed hij loopt.
Helaas werkt het niet zo op bokt, daar ben je nu dus wel achter volgens mij.

Verder ben ik het met iedereen eens dat die pony geen 4 lijkt en jij geen 16,
maarja dat is een discussie die eeuwig door kan gaan. Dat je lessen van Anky hebt gevolgd lijkt me ook zéér onwaarschijnlijk.
Het lijkt me dat je op zoiets zodanig trots bent dat je foto's ervan meteen doorstuurt naar de bokkers die daarom vroegen,
maar wat ik heb begrepen heeft niemand nog iets ontvangen....

Hoera! we hebben er weer een penny meisje bij op bokt!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:53

Ik denk dat shetten heel dun worden als je ze groentesoep voert...

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:59

haha ok... wat horen we de laatste tijd wer weinig van onze shettenfokster!

Valadon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:01

Broehaa!! Dank voor dit leuke entertainment op deze saaie en plakkerige vrijdag, ik heb genoten.

En het is ook nog spannend, komen de foto's wel of komen ze niet? Hihihahaha

Leeftijd schatten van Charly vind ik overigens wel een ander verhaal, zelf word ik ook altijd veel jonger geschat wat nu heel leuk is, maar toe ik 16 was geloofde niemand mij, terwijl ik niet eens op een veel te kleine iele shet ging zitten...

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:17

We horen niks meer van haar he

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:26

neej joh die zit ergens in een hoekje van de schrik bij te komen...
nouja weet ze wel gelijk hoe het er hier aan toe gaat.

immerslief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:35

die shet is idd wel erg dun of kreeg hij vroeger amper voer. of ben je ineens met hem aan het leren. want ik verzorg 2 sheten en de jongste is wel een stukie breder terwijl die niet dik is (ja nu omdat het gras groeit heeft hij iest een buikje maar dat mag) ik train bijna elke dag met hem gewoon een halster een longeerlijn en een zweep dan leer je hem ook de comando's aan. vooral als de oudere voor hem loopt lukt het prima. en die oudere schet is wel beleerd. eerst rustig erachter en dan met tuigje met gewicht eraan. dan pas een karetje(konden niet op het karetje want de kar was al genoeg gewicht. heb rijje foto's gezein) en 4 als dat beest 4 is is ie echt te dun. al helemaal voor een shet. oke niet iedereen zal er alles vanaf weten maar de meesten wel. en met mijn 8 jaar rijevaring zecht echt niet dat ik perfect ben want zelf anky en marlies van baalen maken wel eens fouten.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:53

Zo heb het hele topic doorgeploegd en nu mijn mening.
Die shet is nooit geen 4 jaar of idd erg ondervoed maar waar ik aan kan zien dat ik denk dat hij geen vier jaar is is aan zijn benen. Een volgroeide paarde/pony is namelijk bij de benen de hak tot de elleboog gelijk aan de ellebook tot bovenkant schoft... en dat is bij deze shet in verhouding nog helemaal niet goed.. de benen zijn namelijk nog veels te lang en daarmee nog lange niet volgroeid en geloof ik dus niet dat hij vier jaar is... ik betwijfel zelfs of hij wel 1 of twee is.
En waarom gooi je allemaal van die zooi op je shet en hang je allemaal teugels en troep om 'm? Dat is nergens voor nodig en heb nog nooit zo iemand een shetlander voor de kar zien beleren
Het maakt mij ook geen bal uit of je nu 8 jaar rij of 1 of je nou les van Anky heb gehad of niet het gaat mij om het feit of je goed met je paard omgaat en op de foto's die je laat zien..... ik zie alleen maar ellende..
En shetten zijn sterk maar jouw iele shet kan je écht niet dragen en dat zeg ik niet gauw.

Ik heb maar 1 vraag aan jou; waarom doe jij je shet dit aan? Triest, diep triest.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:23

reageer je zelf ook nog??

nou ik ga ook nog even wat zeggen over dit alles: je bent te groot, en ik vind zelf dat als je zo veel rij ervaring hebt dat je moet weten dat dit niet kan. of het beestje nou 4 is of niet, als ik jou was zal ik er niet meer op gaan zitten, het zijn sterke dieren maar je moet niet te ver gaan. verder zal je vast wel met me eens zijn, welke leeftijd je shet ook heeft: ze is mager, beetje bijvoeren zal wel een goed idee zijn.

hoe je haar beleerd voor de kar moet je zelf weten, maar ik zou trotser op mezelf zijn als ik het zonder hulpteugels enz zou doen dan met al die toeters en bellen. maar dat is aan jou natuurlijk.

verder de peesjes en fotokwaliteit, dat heeft niks met elkaar te maken, peesjes kunnen niet groter lijken door dat de kwaliteit verslechterd. en ja ik kan het weten.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:47

zo na dit alles gelezen te hebben wil ik ook reageren.
ik vind je veels te groot.
je shet veels te iel en je peesjes veels te groot.

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:51

shetje is indd smal zeg miss is de mijne best dik maar toch
ik vind je ook te breed voor het shetje *niet dat je dik ben maar met de shet tebekijken *

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:09

Dit soort meiden horen absoluut niet in de buurt van paarden/ pony's te komen.
Echt om je dood te schamen.

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:11

laat haar tog als ze zegt dat ze 8 jaar rij ervaring heeft heeft ze dat ik rij zelf oook soms op m'n shetje net zow groot ( ik ook als dat meisje:P)
ze weet best wat ze doet~!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:13

julli hebben haar weggepest

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:14

Tralalala en waar blijft de topic starter met haar grote verhalen ?

Eddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:20

ze is bang of heel boos op bokt , wie denkt dat ze nog gaat antwoorde de eerste ziljoen jaar?

Hairspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 21:05

dank je anouk !!
kga hier niemeer op antwoorden je weet alles al of je het nu gelooft of niet, dat is dan jouw probleem
ik zeg dat ik 16 ben en mijn pony 4 en denk dat ik alleen hier het beter zal weten als jullie hier !

angy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:17

De peeskappen zitten verkeerd om. de sluitingen zitten aan de binnenkant en horen aan de buitenkant. Staat in mijn paardenboek

Hairspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 21:25

haha !!!
totaaaaaaal niet !!!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:05

Haha ja volgens mij zitten die peesjes best wel verkeerd om

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:20

renate85 schreef:
Ik wacht nog steeds op die super rijfoto's van haar

ik heb een foto

een standfoto

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:34

Laat zien

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:59

wat is de vader van je pony?

panic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:12

angy schreef:
De peeskappen zitten verkeerd om. de sluitingen zitten aan de binnenkant en horen aan de buitenkant. Staat in mijn paardenboek

charly16V schreef:
haha !!!
totaaaaaaal niet !!!!

Haha totaaaaal wel.
Dat je nog durft te reageren zeg.
Voor 16 jaar en 8 jaar ervaring vind ik je wel heeeeel erg dom hoor.
En stop met het mishandelen van je paardje, want kijk inderdaad eens naar zijn hak(zoals paulatjuh al zei) want die staat echt nog niet goed voor een uhm 4 jarige.

En als je zoveel verstand heb van paarden had je ook al aan je paardje zijn oren en uitdrukking kunnen zien dat hij het absoluut niet leuk vond.

En als je het zo'n poedersuiker site vind(zie profiel), ga dan iemand anders pesten met je pennyverhalen. Ben alleen bang dat je dezelfde opmerkingen krijg!

Wilde eerst niet reageren maar ik vind je zo'n dom, naief en egocentrisch kind, dat denkt dat ze alles beter weet(terwijl je niet eens weet hoe peeskappen om moeten), en anderen afkraakt, dat ik het niet kon laten.

Ik heb medelijden met je shetje.