Rieja schreef:Hij heeft wel steeds hetzelfde verhaal, zoals Kitty benadrukt, maar zou het niet zo kunnen zijn dat dat verhaal gewoon waar is?
Al de paarden die ik heb gereden (zoveel zijn dat er niet, maar toch) liepen beter nadat het zadel bij hem was aangepast (en idd, verbreed ja).
een paard ontwikkeld naarmate je het doorrijdt... een zadel dat je paard als 3 jaige als een huis paste kan wel knellen als het 5 jaar is.....
Rieja schreef:Het is toch waar dat een zadel achter de schouder moet liggen en niet erop? Het is toch waar dat een zadel niet op de lendenen mag liggen maar max tot de 18e wervel mag dragen?
Dat is waar...
Rieja schreef:Je kunt je toch voorstellen dat er iets mis gaat met de drukverdeling als een zadel een erg diepe zit heeft?
En dat kan ik me dus niet voorstellen.... mits het zadel past.
De kussens dragen het zadel en dus de boom.... anders hadden die kussens geen functie.
hoe groter het draagvlak hoe lager de druk per cm2...
stel de kussens hebben een draagvlak van 3 cm breed ( per kant) het kussen is 40 cm lang dan is de druk per cm2 lager dan wanneer die kussens 25 cm lang zouden zijn met dezelfde breedte....met het gelijke gewicht
trek zelf eens naaldhakken aan en ga in een zandbak staan.... ga indiezelfde zandbak staan met gymschoenen aan.... en vergelijk de diepte van de afdruk.
Rieja schreef:Volgens van Triest zijn de zadelmakers niet ingespeeld op de praktijk (en zeg nou zelf, veel mensen zitten toch slecht? - ik zeg niet dat ik zelf goed zit omdat ik met een door Van Triest aangepast zadel rijd)
kijk eens op bokt en tel eens hoeveel mensen geen les hebben... Als ik alleen al kijk hoeveel paarden er nu hier in de omgeving lopen en hoeveel 20 jaar geleden....
Om nu te zeggen dat zadelmakers erniet op inspelen.... ligt ook aan de resellers/dealers... zij verkopen doorgaans de zadels en hebben hetzelfde pobleem dat mensen niet de pasvorm regelmaitg laten controleren.
Rieja schreef:Wat wrongen enzo betreft: Ik zie alle topruiters wel met dikke wrongen rijden, ik denk dat het net zo'n soort rage is als die bontvelletjes ofzo. Wat dat betreft moet iedereen gewoon zelf weten wat hij/zij fijn en mooi vindt, en als A8H toevallig geen wrong fijner vindt, láát haar dan lekker!
en zouden die topruiters dat zomaar doen? voor de leuk? of zouden die topruiters niet kunnen zitten zonder die wrongen?
en wat A8H fijner vind boeit mij helemaal niets, zolang ze geen onzin gaat lopen verkondigen in naam van...
Mischien kan A8H die werknemer van Van Triest eens vragen of die hier nog eens wil spreken.....