Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjappie schreef:Ik zou Ton de Kok en Johan Hamminga niet kortzichtig willen noemen!
Kafue schreef:

Citaat:Het is niet zo dat ik persoonlijk anti ben hoor, alleen mijn hele omgeving is anti en in deze ben ik een meeloper omdat ik graag wat wil leren en mijn kennis alleen kan verbreden door de trainingsmethode van de traininsstal en mijn trainier te volgen. Ik ben dus opgevoed en hoe kan het ook anders in Duitsland met de duitse manier van rijden. Dus deze acht ik goed, mede gezien doordat eral zoveel paarden naar de top gekomen zijn op die manier, en het mij ook geen windeieren heeft gelegd.
Citaat:Verder weet ik erg weinig van het laag diep en rond en achter de LL.

Citaat:Ik kan alleen afgaan op de
wetenschappelijke
stukken
Wouter24 schreef:Sjappie schreef:Ik zou Ton de Kok en Johan Hamminga niet kortzichtig willen noemen!
Anky, Edward, Tommie, Happie, enz. wel?
Zep schreef:Enne Sjappie: sinds wanneer leer je echt rijden bij de ORUN
Zep schreef:Johan Hamminga heeft zich op de ORUN cursus aan het ORUN protocol te houden...

Wouter24 schreef:Daarvoor hoef je niet in het ankysysteem te trainen nietwaar Suzanne
Sjappie schreef:Mij lijkt het namelijk niet echt eerlijk om zo gereden te worden, ga zelfs maar eens lopen met je hoofd tussen je knieën, en dan gaan rennen (moeilijk hè).
Ik heb zelf heel veel respect voor Anky met wat ze allemaal heeft bereikt, ik zal zelf nooit zo ver komen. Maar als ik mijn paard zo moet rijden als die kennis doet, dan wil ik dat ook niet eens.
In de strengen stond een mooi artikel wat door TIneke Bartels en Johan Hamminga werd uitgelegd. LDR rijden is de hogeschool van het paardrijden volgens hun, en daar moet je dus pas aan beginnen als je de basisschool, middelbare school enz hebt afgerond. Wouter24 schreef:Sjappie schreef:
BTW: op de Orun-cursus verfoeien ze het diep en rond rijden ook, reden voor?
Ja kortzichtigheid
Zep schreef:Zo leg jij dat uit, Sjappie.
Ik bedoel te zeggen dat de waarheid niet zo zwart-wit is als de ORUN richtlijnen het verkondigen. Ik ga er maar vanuit dat meneer Hamminga niet zo zwart-wit denkt als het boekje waaruit hij moet lesgeven.
Wie is hier dan naief?
(even goede vrienden 

Laat wat trainingssysteem betreft toch ieder in zijn waarde mensen, iedereen zoekt toch paarden die bij hem of haar past en bij het systeem waar hij of zij goed in kan rijden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome ... Het bekende verhaal. Bonfire is al heel oud en was op 17 jarige leeftijd dè kampioen!! Zijn we dat nu alweer vergeten?! Coby doet het inderdaad ook prima... Ieder met zijn eigen paarden en op zijn eigen manier. Laten we daar toch gewoon respect voor hebben en van leren, we hebben zoveel erg goede top ruiters en amazones èn Top trainers in Nederland! Laten we ons energie steken in het leren paardrijden op een manier die bij ons eigen paard past en bij ons zelf in plaats van het afkraken van mensen die al vele malen meer hebben bereikt dan wij, daar schieten we NIKS mee op.
Dat was mijn mening....
Kafue schreef:@Pipo Als Imke als voorbeeld genomen wordt in het Hogeschool rijden waarom wil dan half nederland het LDR systeem kopieren? Ik kan me niet voorstellen dat die helft van nederland al hogeschool is?

Pipo schreef:Gaat het weer over systemenIn de strengen stond een mooi artikel wat door TIneke Bartels en Johan Hamminga werd uitgelegd.
LDR rijden is de hogeschool van het paardrijden volgens hun, en daar moet je dus pas aan beginnen als je de basisschool, middelbare school enz hebt afgerond.
)
Kafue schreef:
O ja en in zake nicole hmmmm die is er alleen met rembrand gekomen daarna niet meer
Kafue schreef:Verzamling klop en soms is de stang handig heb ik gehoord. Maar ik ben nog niet zover dat ik met stang kan en durf. Lijkt me moelijk hoor. De oefeningen beheers ik al redelijk maar officieel ben ik nog maar L2 + 3. Dus dit zomer eerst even winstpuntjes bij elkaar sprokkelen.