Chip teruggevonden in paardenworst!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Re: Chip teruggevonden in paardenworst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:48

sjeetje Scheve mond ik ben al heel blij dat ik geen vlees eet Haha! zoals die koeien vlees kan er bse in zitten en paarden ...

ik eet nooit paardenvlees omdat ik anders de familie van me paard zou opeten en dat kwets mij heel erg Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:52

Fijn dat er nog iemand is die met me meeleeft. Ik heb er zelfs moeite mee als ik worteltjes uit m'n eigen tuin eet, want die zijn zo verwant aan de worteltjes in de tuin van m'n buren... Vind ik snielugh.
Volgens mij ging het hier over chippen Th0mas Haha!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:11

En nog steeds geen idee om welke slager het gaat... Wat ik me afvraag: zelfs fijngemalen stukjes bot kun je in worst verwachten, hoe kan die chip dan in hemelsnaam heel gebleven zijn ?!?!?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:17

promptertje schreef:
En nog steeds geen idee om welke slager het gaat... Wat ik me afvraag: zelfs fijngemalen stukjes bot kun je in worst verwachten, hoe kan die chip dan in hemelsnaam heel gebleven zijn ?!?!?

Omdat de chip dus onverwoestbaar blijkt te zijn.
of beschikt over Kunstmaitge Intelligentie (waar het steeds meer op begint te lijken, het kan ook organen en bloedvaten ontwijken waarom dan de messen niet van een maalmachine of hoge temperaturen) Clown

en ThOmas heeft wel gelijk, als je geen paardevlees eet kun je ook geen verdwaalde transponder tegen komen Pling

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:16

Helemaal mee eens heb je geen zin in een transponder in je worst, eet dan geen paardenvlees.. Haha!

Maar jeetje dit is de zoveelste discussie alweer, begint het niet een beetje zinloos te worden om dit op bokt te zetten.
De meeste verhalen zijn zo uit de duim gezogen dat je er niet goed van wordt.. En laat mensen lekker zelf de keuze maken of ze hun paard willen chippen of niet.. ieder zijn eigen keus, respecteer die dan ook lekker..

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:23

niet mijn probleem
ik eet geen paardenworst Tong uitsteken

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:08

Alane schreef:
@Leentje: gaat er niet om of het lab fouten maakt, maar er zitten teveel schakels tussen.

Schakels? De postbodes bedoel je?

Alane schreef:
Neem die 10 zwarte paarden, van welke moet jij de haren hebben?

Ja, als je dát als eigenaar al niet weet dan mag je wel een ons verstand kopen bij de slager. Dan is chippen idd een stuk minder omslachtig.

Alane schreef:
En nu nog met de overgangsregelingen: Denk je dat mensen een DNA controle laten doen als ze een paard (willen) laten chippen?

dat geldt ook omgekeerd. Doen ze een chipcontrole als ze DNA (willen) laten bepalen?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:40

Alane schreef:
@Leentje: gaat er niet om of het lab fouten maakt, maar er zitten teveel schakels tussen.

Schakels? De postbodes bedoel je?

- Wat dacht je van schakels als bijvoorbeeld de stagiares die dat even mogen doen (persoonlijke ervaring), of iemand die de zakjes haar even neerlegd en in andere volgorde weer oppakt. Of die het zwarte veulen met het rode halster nodig had (5 met rood halster..)

Je hebt het over mensen, niet over computers! Als ik de keren zou tellen dat een merrie verkeerd is geinsemineerd doordat het verkeerde stickertje bij het rietje stond... Is trouwens ook lekker als je je paard DNA laat registreren (het is een ferro hoor, eeeehhh echt niet...) Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:27

Annemeik schreef:
Wat dacht je van schakels als bijvoorbeeld de stagiares die dat even mogen doen (persoonlijke ervaring), of iemand die de zakjes haar even neerlegd en in andere volgorde weer oppakt. Of die het zwarte veulen met het rode halster nodig had (5 met rood halster..)

Bedoel je dat een stagaire de paarden selecteerd waar haren van moeten worden getrokken? Dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden, maar zie nog steeds geen verschil met een stagaire die een zwart veulen met een rood halster moet laten chippen (waar er dus 5 van zijn)... Knipoog

Overal kunnen fouten worden gemaakt, hoewel ik weet dat er bij laboratoria veel voorzorgsmaatregelen worden genomen om dat te voorkomen. De eigenaar moet dan ook zijn steentje bijdragen door te zorgen voor correcte haarmonsters.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:44

@Paars het hoeft niet het laboratorium te zijn.
Tel het aantal mensen eens op die gemoeid zijn met DNA registreren en controleren.
de eigenaar, de schetser, lab personeel, eigenaar, stamboek. Controleur, eigenaar, lab personeel, vergelijkende instantie (= KNHS of stamboek of...)
mensen kunnen fouten maken, maar hier zijn veel mensen mee gemoeid en dus is de kans op fouten groot

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 02:19

De kans op fouten is hetzelfde als je laat chippen. De uiteindelijke papieren worden namelijk niet ter plekke klaargemaakt, maar ook op een ander adres. Ook daar is de kans aanwezig dat een nummer van een chip verbonden wordt aan het verkeerde paard. Dusse....big deal? Fouten kunnen worden gemaakt bij het chippen en de DNA test.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 10:26

Cassidy schreef:
De kans op fouten is hetzelfde als je laat chippen. De uiteindelijke papieren worden namelijk niet ter plekke klaargemaakt, maar ook op een ander adres. Ook daar is de kans aanwezig dat een nummer van een chip verbonden wordt aan het verkeerde paard. Dusse....big deal? Fouten kunnen worden gemaakt bij het chippen en de DNA test.

correctie: als je paard al een paspoort heeft worden de stickers (die je zelf kunt en mag controleren) ter plekke in het paspoort geplakt en afgestempeld, een andere sticker wordt op het formulier geplakt en 1 op het stamboekbewijs (als die er is).

Als er (nog) geen paspoort is en wel een stamboekbewijs, wordt de sticker ter plekke op het stamboekbewijs en 1 op het formulier geplakt.

Ik noteer de cijfercode altijd, en controleer die met de code die op het stamboekbewijs staan als deze teruggestuurd is.

chip en code op de stickers wordt voor het implanteren vergeleken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 10:59

Gaaaap Kortom: fouten kunnen ook hier gemaakt worden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:06

beter lezen Paars.... ik heb het nu nog niet over de controle gehad...

neem eens een keuring van friezen, kun jij zien welke fries welke is? Of de eigenaar wel het goede paard bij heeft?
hoe wil je dat controleren? als het om DNA gaat?
en wie krijgt de schuld als het niet blijkt te kloppen? de eigenaar of de controleur? en is het paard allang 'verdwenen'

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:22

Alane schreef:
ik heb het nu nog niet over de controle gehad...

kan je nágaan......je hebt het nog niet eens over de controle gehad.... Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:35

die reactie was weer super voorstelbaar en maakt ook veel duidelijk Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:26

Alane schreef:
die reactie was weer super voorstelbaar en maakt ook veel duidelijk Haha!

Hè hè, dan is jouw dag ook weer goed...... Doei, doei
kleuter

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:45

Ik heb me inmiddels meer dan genoeg geergerd over dit topic en met mij vele anderen.
Het is jammer dat er in een dergelijk topic niet op een volwassen manier kan worden gereageerd en dat het voor veel gebruikers onmogelijk is om zich in te leven in het standpunt van anderen.