Aangevallen door rottweiler.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhythem84

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 09:59

Je hebt inderdaad helemaal niks aan die honden wanneer ze in dat hok zitten.Waak honden horen los te lopen anders heb je er niet zoveel aan.

Los kunnen ze niet,maar de eigenaar wil ze absoluut niet weg doen.Ik kan er voor de rest weinig aan veranderen ook al zou ik dat willen.
Wat die honden betreft vind ik het ook pure dierenmishandeling.Maar die ene hond ben ik liever kwijt dan rijk.
De eigenaar heeft ook geen een keer gevraagt hoe het met mijn paard is.Wat ik ook niet netjes vind.

Spunky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 10:29

Wat een verhaal..echt heel erg. Ik wens je veel sterkte! Ach gut

Zoals Kitty1 al zei, als een hond opgesloten zit in een hok, kan het zijn energie niet kwijt en krijgt het soms geestelijke tekortkomingen wat lijd tot abnormaal gedrag. Echt, het heeft niks met een bepaald ras te maken. Maar, omdat rottweilers en dobermanns een 'stoer' uiterlijk hebben, worden ze vaak gebruikt door mensen als waakhond. Ik zie zulke mensen geen chihuahua ofzo op hun erf laten lopen.
En doordat deze stoere rassen zo populair zijn, komen ze vaak bij mensen terecht die denken van, oke we hebben een mooie rottweiler, laten we daar maar eens een stoere waakhond van maken. Zonder enig benul waar ze mee bezig zijn! Ze opsluiten in een hok, ook al is het zo groot. Is heel fout. Een hond moet lekker kunnen rennen, snuffelen en er moet mee gespeeld worden. En, ze moeten op een juiste (!) manier getraint worden! Niet even een paar flinke trappen tegen de kooi, en schreeuwen tegen hem! Hij moet geleerd worden wat hij wel en niet mag doen! Hem laten wennen aan paarden is een must! En, als zon beest dan eindelijk een keer zijn hok uit kan. En overdonderd word door al de dingen en de ruimte die hij ineens ziet, kan hij zo opgewonden worden dat hij zich even laat gaan. En, waarschijnlijk had hij nog nooit een paard gezien terwijl hij los liep, en dus ook niet wist of hij er wel of niet achteraan mocht gaan (nooit geleerd!!)

Echt, om dit beest nu in te laten slapen is zo gemeen! Hij kon er echt niks aan doen. Natuurlijk, ik zou hetzelfde gedaan hebben in jou geval. En het is ook echt niet jou schuld, maar die van de eigenaar. Leg hem een keer aan de ketting, desnoods met een muilkorf om en laat hem wennen aan de dingen die hij ziet. Zoals een paard. En als hij dan probeerd te bijten, spuit dan een straal water, of laat een emmer met water over hem heen gooien. Vaak herhalen en belonen bij goed gedrag helpen heel veel!

Het komt vaak voor dat mensen niet weten hoe ze de hond moeten opvoeden, en daar komt elende van. Met als gevolg: De hond is er de dupe van, en moet dat met zijn leven betalen!

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 10:56

Hij weet wel wat paarden zijn want hij had ze al vaker gezien.
Voor dit akkefietje mocht hij ook altijd uit zijn hok aan de longeerlijn vast.
Maar nu mag hij er van de eigenaar absoluut niet meer uit.
Ik zelf vind dat hij die hond gewoon weg moet doen.
Zon hond hoort niet thuis op een manege.Doe hem dan weg of geef hem een spuitje.De eigenaar heeft die hond trouwens aan de eerste bedrijfsleidster gegeven.Die is toen weggegaan en de hond laten zitten.Daarna zijn er nog 2 andere bedrijfsleiders geweest.Wat die met die hond hebben gedaan weet ik niet,want zolang sta ik er nog niet.
Ik weet wel als die hond een paard van een van de andere pensionklanten had gebeten was hij al afgemaakt of weggeweest.
Die hadden een aanklacht ingediend.Ik heb het er namelijk met een politieagent over gehad die daar ook met zijn paard staat en die zei ook dat hij dan afgemaakt moest worden of weg moest.
Hoogstwaarschijnlijk werd hij dan afgemaakt zei hij.
Maar dit is mij uit mijn hoofd gepraat door mijn vader.
In ieder geval heeft de eigenaar een flinke rekening te betalen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:21

kimmie261 schreef:

ging even mis..

mijn honden lopen alleen op mijn eigen terrein...als er al 1 buiten komt is het aangelijnt,dus de kat bevond zich in het domein van mijn honden

Tja, dan heb ik niks gezegd.Nog steeds jammer van de kat, maar daar kun je dan weinig aan doen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:55

Maar eigenlijk is het toch met alles zo... alles wat een verkeerde opvoeding heeft gehad gaat toch fout. net zoals bij kinderen....
Mijn lab X Flat coadret. is een schat van een beest, kleine kinderen hangen er aan en trekken aan zn poten, hij is zo op zn rug te leggen... in tegenstelling tot zn volle broer, die is op 2jr leeftijd afgemaakt vanwege valsheid...
dus aan het soort hoeft t echt niet te liggen... puur de opvoeding

schanul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:58

Het ligt niet aan de hond, maar aan de eigenaar. Elke hond kan bij gebrek aan goede opvoeding misdragen.
Degene die de honden voert is ook verantwoordelijk voor het feit dat de hond ontsnapt.

appelflap Bericht Onderwerp: Re: Aangevallen door rottweiler.Geplaatst: 22-04-05 11:55

Posts: 21 Het is trouwens wel erg makkelijk om te zeggen dat rottweilers niet te vertrouwen zijn!!

Van dit ras is algemeen bekend dat ze niet op karakter worden gefokt maar puur op uiterlijk. Niet alles kan op de opvoeding gegooid worden bij sommige honden zit gewoon een steekie los en als daar gewoon mee gekruist blijft worden kun je je hond nog zo goed opvoeden maar dan zit het er gewoon in!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:04

schanul schreef:
Het ligt niet aan de hond, maar aan de eigenaar. Elke hond kan bij gebrek aan goede opvoeding misdragen.
Degene die de honden voert is ook verantwoordelijk voor het feit dat de hond ontsnapt.

appelflap Bericht Onderwerp: Re: Aangevallen door rottweiler.Geplaatst: 22-04-05 11:55

Posts: 21 Het is trouwens wel erg makkelijk om te zeggen dat rottweilers niet te vertrouwen zijn!!

Van dit ras is algemeen bekend dat ze niet op karakter worden gefokt maar puur op uiterlijk. Niet alles kan op de opvoeding gegooid worden bij sommige honden zit gewoon een steekie los en als daar gewoon mee gekruist blijft worden kun je je hond nog zo goed opvoeden maar dan zit het er gewoon in!

Wat heb jij met je bericht gedaan? Verward Clown

Shikoba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:56

Citaat:
Van dit ras is algemeen bekend dat ze niet op karakter worden gefokt maar puur op uiterlijk.

Oh, daarom zijn al mijn honden zulke goedzakken, omdat ze niet op karakter worden gefokt. Nu komt de aap uit de mouw!

Als je er echt zo over denkt zou ik maar een kijkje nemen op het Rottweilerforum.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 17:17

Misschien is het mogelijk om on topic te blijven?
Dat dit gebeurd is is afschuwelijk, maar om nu de voor en nadelen van hondenrassen en het fokken volgens rasstandaarden te gaan bespreken is niet nodig. Daar is Beestenboel voor.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:12

wow, echt heel naar zeg

dat paard heeft nu vast een honden trauma opgelopen?

ik zou zeker de eigenaar de kosten laten betalen voor de dokter, en kan je niet eisen dat hij afgemaakt wordt? want volgens mij is dat wel zo, als je zulke onbetrouwbare honden hebt die opeens aanvallen (en hard ook nog!) moeten die worden afgemaakt.

Misss_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:17

ik wil eigenlijk even reageren op dat bloed proeven. Jullie zeggen dat dat een fabeltje is maar ik denk daar eigenlijk heel anders over. Ieder natuurlijk zijn eigen mening. Maar als ik met de rotti van mijn pa door de polder heen loop en hij zal een weiland induiken om een schaap te grijpen en het lukt hem dan ook, dan kan ik jullie donder op zeggen dat hij dus daarna nooit meer los mag bij vee!!! Het is en blijft een vleeseter. Een roofdier. Nu is dat natuurlijk al aardig in het achterste van hun koppie beland maar zoiets haalt het wel naar boven (heb het nu over het vorbeeld dat ik geef) en ik weet zeker dat hij dan een knop heeft die dan accuut om gaat. En dat is niet alleen bij een rotti, een poedel, keeshond, golden retriever of weet ik veel wat voor een schattig hondje heeft dat ook. Maar wat ik al zeg, ieder zijn eigen mening en eigen verhaal. Alleen ik kijk wel uit met dat soort dingen en zorg er voor dat het nooit zover komt. Hoe gaat het nu met de hond?? En niet te vergeten met je paard????

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:39

In mijn eerdere post heb ik gevraagd om on topic te blijven. Als er meer off topic wordt gegaan dan sluit ik het topic.

Misss_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:10

Belker schreef:
In mijn eerdere post heb ik gevraagd om on topic te blijven. Als er meer off topic wordt gegaan dan sluit ik het topic.

sorry zag het te laat Bloos

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 00:18

Ik kan je helemaal begrijpen.

Op mijn vorige stal viel de hond van daar me ook opeens aan (was volgens mij een of ander vuilnisbakken ras). Gelukkig had ik op dat moment mijn paard nog niet bij me.

Vaak had ik wel mijn toen 2-jarig dochtertje bij me. Toen die hond mij echt opeens zomaar aanviel, reageerde de eigenaar alleen met: "Tja heeft hij de afgelopen dagen bij meerdere mensen gedaan".

Ik ging daarna altijd met mijn hart kloppend in de keel er naar toe. De eigenaar nam totaal geen verantwoordelijkheid en liet de hond daar gewoon verder los lopen.

Toen was voor mij de keuze snel gemaakt: wegwezen hier. Volgende keer heeft hij mijn dochtertje tussen.

Als je geld wilt verdienen middels andere mensen die bij jou op pension staan, garandeer hun dan wel dat ze veilig naar hun eigen paard kunnen.

Ik had die hond ook wel "per ongeluk" onder mijn auto willen krijgen.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:57

Hoe gaat het nu met je paard? Trouwens, iedereen die zegt dat honden alleen door opvoeding goed of slecht worden moet even doordenken. Alsof er geen psychopaten, moordenaars etc. onder mensen zouden zijn als ze maar goed opgevoed werden!!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:42

Belker schreef:
Misschien is het mogelijk om on topic te blijven?
Dat dit gebeurd is is afschuwelijk, maar om nu de voor en nadelen van hondenrassen en het fokken volgens rasstandaarden te gaan bespreken is niet nodig. Daar is Beestenboel voor.

En ik was al langer van plan om daar een topic over te open en heb dat inmiddels ook gedaan.

Ik kan me best voorstellen dat je in "the heat of the moment" die hond weinig goeds toe kan wensen.
Maar ik ben van mening dat die hond de meest zware denkbare straf heeft gekregen. Voorgoed opgesloten zitten, dat is echt heel erg. Het zou een stuk diervriendelijker zijn om hem in te laten slapen.

Daar kan jij niets aan doen helaas. Heel veel sterkte met je paard.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:22

Ik heb zelf ook een Rottweiler...
maar die is opgegroeid met de paarden...
We hebben hem ook opgevoed doormiddel van clickertraining...
Vind dit wel erg dat het gebeurd is...En idd een hond is en blijft een hond...

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:19

Boos! het zijn altijd die honden he ja natuurlijk
ik het zelf een rottweiler en een klein kind kan er mee lopen en spelen hij heb nog nooit 1voet verkeerd gezet maar haar paard zal die hond wel lopen vervelen bij de stal met tegen de deur aan trappenmaar het is wel makkelijk de hond maar meteen af temaken op in een hokje tedoen maar er wordt aleen maar aan je knol gedacht maar zou jij het leuk vinden de rest van je leven dag en nacht in een klein hokje aan een ketting tezitten nou ik niet.
ze zouden die hond door de dierenarts kunnen na laten kijken of hij geen steekje los heb in ze hoofd maar denk eerst zelf na voor dat je meteen de hond beschuldigd Knipoog

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:24

laat die hond dan wel gewoon snachts los over het terrein is wel zo eerlijk voor de hond dat je hem dan overdag opsluit oke maar laat hem ook even lekker rennen met andere honden ofzo of even een half uurtje los in de bak dat hij ook ze benen kan strekken anders ben je je hond ook over een half jaar kwijt want dan wordt hij ook gek aan die ketting zonder aandacht

wees ook eerlijk tegenover de hondenwereld niet elke hond is slecht hoor

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 07:49

pascha7 je hoeft mij niet aan te vallen hoor!

Mijn paard trapt ten eerste nooit tegen de deur aan.
En gek he dat ik aan mijn paard denk in plaats van die hond.

S'nachts los?Zodat hij dan de paarden die in de wei staan aan kan vallen?
Even iets verder nadenken dan je neus lang is.

En ten tweede.
HET IS MIJN HOND NIET!!!

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 10:23

pascha7 schreef:
:( het zijn altijd die honden he ja natuurlijk
ik het zelf een rottweiler en een klein kind kan er mee lopen en spelen hij heb nog nooit 1voet verkeerd gezet maar haar paard zal die hond wel lopen vervelen bij de stal met tegen de deur aan trappenmaar het is wel makkelijk de hond maar meteen af temaken op in een hokje tedoen maar er wordt aleen maar aan je knol gedacht maar zou jij het leuk vinden de rest van je leven dag en nacht in een klein hokje aan een ketting tezitten nou ik niet.
ze zouden die hond door de dierenarts kunnen na laten kijken of hij geen steekje los heb in ze hoofd maar denk eerst zelf na voor dat je meteen de hond beschuldigd Knipoog

En waar slaat dit nou op??!! Ik vindt deze reactie echt te flauw om serieus op te reageren. Zeker nooit een losgeslagen hond in actie gezien? Dus het is de schuld van het paard dat het er toevallig bij in de buurt stond?! Echt nooit een losgeslagen hond gezien? Ik ben zelf ook eens aangevallen alleen omdat ik toevalig bij een hond in de buurt stond. Plotseling sprong hij naar mijn hoofd en beet hij mij in mijn gezicht, en toen ik los kwam en zijn eigenares hem bij me weg wilde trekken greep hij me in mijn been en wilde niet loslaten!! Daar ging echt een knop om! Ik zie een normaal dier dat nog niet zo gauw doen!

Sorry hoor maar hoe kom je erbij dit hier neer te zetten? Haar paard had er veel erger aan toe kunnen zijn en WAAROM in godsnaam??!!

-x- Nouska

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:11

pascha7 schreef:
:( het zijn altijd die honden he ja natuurlijk

ik ben het ermee eens dat die hond niet gelijk in hoeft te slapen en dat hij zo geen leven heeft, maar deze reactie slaat nergens op,
ten eerste, laat nooit een klein kind met wat voor hond dan ook lopen, zeer onverantwoord,
ten tweede, deze hond ligt niet aan een ketting, LEZEN,
ten derde, er is geen dierenarts in een hondenhoofd kijken of er een steekje los zit

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:12

pascha7 schreef:
laat die hond dan wel gewoon snachts los over het terrein is wel zo eerlijk voor de hond dat je hem dan overdag opsluit oke maar laat hem ook even lekker rennen met andere honden ofzo of even een half uurtje los in de bak dat hij ook ze benen kan strekken anders ben je je hond ook over een half jaar kwijt want dan wordt hij ook gek aan die ketting zonder aandacht

wees ook eerlijk tegenover de hondenwereld niet elke hond is slecht hoor

En deze reactie ook, lees eerst eens een topic voodat je van die onzinnige reacties plaatst Boos!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:31

Mijn poes is vandaag voor de tweede keer deze week met een muis teruggekomen... Ohw ohw, het is maar wachten tot ze omslaat en mensen aan gaat vallen. Clown
(Sorry, flauw, offtopic, en nogal nergens-op-slaand, maar ik kon 't niet laten...)

Ontopic weer:
De eigenaar van de hond heeft besloten de hond er niet meer uit te laten, omdat ie gevaarlijk is. Dus moet de hond in 't hok poepen en plassen? Lijkt me niet echt hygienisch.

Als de hond voordat hij jou paard aanviel, wel normaal behandeld werd, kun je dan niet aan de eigenaar vragen "de hond te vergeven" bij wijze van spreken? Dat ie normaler behandeld wordt? En als je schoonzus bedrijfsleidster is, kan zij dan niet voor die hond zorgen? In ieder geval een beter leven voor hem regelen?

Ik denk dat ik in zo'n situatie zou proberen de hond bij 't paard weg te krijgen door 'm in de houtgreep te nemen (best lastig, I know) en, zoals ergens als tip gegeven, de luchtpijp dicht te knijpen. Maar men leert van wat anderen zeggen --> voor dit topic had ik daar nooit over nagedacht eigelijk.

Het is toch te gek voor woorden... Je paard wordt aangevallen door een losgebroken hond, en je gaat je onbewust nog schuldig voelen voor de consequenties voor de hond. (Tenminste, ik zou me schuldig gaan voelen...)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:41

ik vind het niet normaal wat hier gebeurt is als ik dat zo lees Boos! ik zou die hond dus echt kapot maken de rotweiler staat niet voor niks in het beleid van agressiefe honden en na al die meldingen wat ik gehoort heb gingen grotendeel over rotweilers die beesten vertrouw ik voor geen meter en dan zeggen ze dat de staffords de gevaarlijkste honden zijn nou ik heb zelf een staf die vertrouw ik met mijn leven en ik vind het niet normaal dat die eigenaar die hond niet af maakt 1 maal bijter altijd bijter en als die de kans nog eens krijgt is die niet meer in de hand te houden Boos! ps die honden voelen dus totaal niks Boos!