Mens met paarden of paardenmens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Mens met paarden of paardenmens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:38

Volgens de definitie van Anya staat er bij ons op stal precies 1 paardenmens en de rest zijn mensen met paarden Haha!

Ik kan me wel vinden in die definitie Lachen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 07:44

shadow0 schreef:
Vind ik nog niet zo gek hoor, dat de paarden bepalen wie zij als paardenmensen zien. Ik denk dat het belangrijkste daarbij is op wie een paard durft te vertrouwen.

Dus een paardenmens is iedereen van ons op het moment dat een paard hem of haar gaat vertrouwen? Dat vertrouwen wordt maar al te vak beschaamd, en een paard dat de ene dag als een hondje achter je aan loopt (dus vertrouwd?) en de volgende dag zijn grenzen aan het verkennen is, ziet je de ene dag als vertrouwenspersoon en de andere dag als speelkameraadje of rivaal? Ben je de ene dag dan paardenmens en de andere dag mens met paard?

Bovendien, Shadow, merk ik aan je opmerking dat je weinig verstand hebt van het omgaan met gehandicapten en de interactie tussen mens en paard. Gehandicapten (verstandelijk of lichamelijk) kunnen soms heel vreemd uit de hoek komen, in een beweging het paard een aai geven, direct daarna een klap. Ze zijn heel vaak niet redelijk tegenover het dier, niet duidelijk en niet konsekwent. Het aangepaste gedrag van het paard als reactie op een kind, beginnend ruiter of gehandicapte zie ik niet als teken van "daar loopt een paardenmens" of "niet".

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:39

ik ben t dus met vele eens n paarden mens ben je als je het paard respecteert hem de liefde geeft die het verdiend hem om zn katakter waardeerd en eerlijk behandeld en daar hoef je echt geen vette portomonee te hebben n schabrak van harrys horse past net zo goed(mits goed passend is) als n bijv anky of cavallo e.d.
je moet je paard het vertrouwen kunnen geven en samen 'werken'aan n band en daar moet je als eigenaar of verzorger je 100 procwent voor inzetten

n mens met paarden(in negatieve zin) vindt ik bijv de handelaren en eigenaren die een paard enkel als handelswaar zien en niet als individu en het paard psychische en of lichamelijk letsel toe brengt..en er niet met respect en geduld naar kijkt!!!

en in POSITIEVE zin; iemand die wel alle liefde aan het paard geeft zijj of haar best doet met t paard maar er simpelweg verder geen capiciteit voor heb om m echt te begrijpen maar daar dan hulp bij vraagt omdat z\ij of hij t echt wil begrijpen EN DAAR HEB IK DAN OOK VEEL RESPECT VOOR!!!!

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:04

Ik weet niet moeilijk...
Ik denk dat als je van een paard houd als je beste vriend dan ben je een paarden mens en andes verschilt het denk per persoon..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:18

Ik beschouw iemand als paardenmens als hij instinctief met paarden omgaat en berekend is op alles van paarden (voor zover dat gaat). Deze mensen zijn vaak dus handig met paarden, kunnen veel met ze en maken weinig fouten, hun paarden weten immers precies wat van ze verlangd wordt.

Mensen met paarden moeten vaak nog erg veel leren over het wezen paard en begaan daardoor niet altijd de juiste acties als ze iets van paarden gedaan willen krijgen. Er is vaker sprake van miscommunicatie tussen hen en hun paard.

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:51

Oud topic.
Slotje