WEER VAN BO AFGEVALLEN EN ARM GEBROKEN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 19:04

1 laatste,maardan ook allerlaatste opmerking: ik rijdniet met sporen en niet met zweep en ben zachtjes met handen en benen

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 19:04

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 19:04

En ik ben het zat dat jij de schuld afschuift op Patries en op het paard. Ooit gerealiseerd dat er ook zoiets bestaat als een 'foute-match?' Alsof Patricia daar wat aan kan doen. Het voer verhogen van 1 naar 3 kg zonder beweging zal bij de eerste keer waarschijnlijk best een reden geweest zijn van bokken.

Maar nog een keer:

Wat zegt je instructeur?
Want ik blijf het idee hebben dat je 0,0 begeleiding hebt ofzo. Dat je moeder aardig wat van paarden afweet is leuk en aardig, maar wil nog niet zeggen dat ze een instructeur kan vervangen. Heb je uberhaupt gelest met Bogaschka? Dat vraag ik me nu dus ten zeerste af. Hoe supergevorderd je ook kan zijn, je moet gewoon begeleiding hebbenm van een goede instructeur. Vooral als je een nieuw paardje hebt, voroal als ie dingen doet waar jij dus blijkbaar angstig van bent.

Ik vind het banketstaaf voor je hoor, de situatie. En wij vallen je echt niet allemaal aan of kraken je af. Maar volgens mij snap jij nog niet helemaal dat de schuld afschuiven op Patricia of Bogaschka onredelijk is. Dat is lekker makkelijk. Zoek liever eens het knelpunt bij jezelf. En nee, dat jij niks fout gedaan hebt, bestaat niet. Niet dat ik dat jou kwalijk neem, natuurlijk, iedereen maakt fouten, maar die onder ogen zien, dat hoort er ook bij. Net als om een slotje vragen, dat je er maar vanaf bent?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 19:06

Ja Sunny ik sta achter je hoor. Je wilt tenslotte rijden en niet iedere keer eraf gegooid worden, nu breek je nog je arm en straks.........

Doe rustig aan meid, verkoop hem, laat alles ff bezinken en ga van de zomer weer eens rond kijken. Het is je HOBBY besef dat goed en een HOBBY moet leuk blijven.

o nu had ik dit geschreven en lees ik weer de reacties van anderen. weet je dat ik wel zin krijg om dat hele gebeuren met eigen ogen te zien.
Ik heb het gevoel dat die pony eens flink doorgereden moet worden en dan bedoel ik niet in de bak maar in het bos in het duin waar ze moet werken zodat ze de kans niet krijgt om te bokken.
Die pony neemt de ruitertjes gewoon in de zeik.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 26-01-02 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 19:07

als jij hier zo graag het hoogstewoord wil hebben.Heb dan lef en kom naar zaanstad! piep je wel anders! Boos! Misselijk Ajuus!!!!

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:05

Nou kan je wel gelijk heel erg boos worden Sunny, maar elke goede instructeur zal je vertellen dat alles wat fout gaat bij het rijden voor 99% de schuld van de ruiter is. Als je dat niet onder ogen ziet zal r nooit een pony naar jouw smaak bij zitten. Zoek de fouten bij jezelf, dat komt al heel anders over!

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 20:10

denk je dat ik dat niet gedaan heb ofzo? ben alles langsgeweest...wel knap dat jij van8er je com even mijn thuissituatie kan beoordelen.Heb je een telepatische gave ofzo???

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:16

wie zegt dat er jou thuissituatie gezegt word? Jij bent toch de gene die altijd zeg dat je je mening mag geven? En dit is toevallig een feit. En die mogen ook gezegt worden. (feit = 99% van de problemen ligt aan de eigenaar/ruiter)

En heb je nu les , of heb je dat nou niet? geloof nog steeds nergens een antwoord gezien en is al meerdere keren gevraagt, of ik heb er per ongeluk over heen gelezen.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 20:33

de eigenaar v/d manege is gisteren teruggekomen van vakantie,en van hem zou ik meerdere privelessen krijgen.maarja,nu ik mijn arm gebroken heb en er niet opdurf gaatdat nogal moeilijk hea? Gaaaap

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:34

maar shalane als je nou een nieuw paardje hebt he, en die bokt jou er een keertje vanaf zonder dat jij dnekt te weten dat er iets gebeurde, verkoop je die dan ook meteen???

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 20:37

het is niet 1 keer gebeurt.en 2 van mijn vriendinnen zijn erook afgekletterd....en die eneis erzowel in de buitenbak als in de binnenbak wezen zandhappen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:38

Durf krijg je van een goede instructeur. Ik durfde een hele tijd niet te springen. En als je dat in je eentje moet overwinnen... no way. Maar met behulp van een goede instructeur die mij goed kende, mijn grenzen wiste n die beetje bij beetje te verleggen zonder dingen te overvragen, spring ik nu, behoorlijk hoog, en zonder angst.

Wat ga je nu doen?
Met een gebroken arm kan je ook niet een ander paard rijden. Dus wacht je tot ie weer geheeld is en probeer je Bo dan weer of verkoop je hem nu en wacht je tot je arm goed is voordat je verder gaat kijken naar een ander?

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:39

Nou anna jelly,

Ik denk dat dit wel wat dieper zit.

Sun je doet er goed aan om bo te verkopen.

Het klikt tussen jou en je paard of niet.

In dit geval niet,ga dan niet een gevecht aan maar zoek een ander leuk beestje.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:40

Ik irriteer me. Geef nou is toe dat jij zelf ook fout ben.

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:40

Dribbel schreef:

idd ja, iedereen is fout, maar jij zelf niet Frusty

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 20:41

ja laura.ik denk eerst dat ik mijn vertruwen in paarden (die ik overigens helemaal kwijtben) op te bouwen op manegepaarden

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 20:43

annemieke"]
[quote="Dribbel schreef:

idd ja, iedereen is fout, maar jij zelf niet Frusty
[/quote]
heb je nix beters te melden? voor mijn mening zie vijf pages hiervoor,heb je nog wat te doen ook dan alleen maardomme opmerkingen te maken Misselijk Boos!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:47

Heb ik allemaaaaaal al gelezen Schijnheilig
Maare op de vraag van Verward anne jelly geloof ik, wat als je volgende pony (je 3de trouwens, in nog geen eens een jaar tijd) een bok geeft, wat dan??

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 20:48

een keertje bokken is niet erg,maar bogacka maakt ereen soort sport van Boos!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:50

ik vind het best vervelend voor je dat je je arm gebroken heb, en dat bogaschka bokt..... alleen snap ik niet waarom alles fout is behalve jij zelf. dat is eigelijk meer waarom ik zo reageer.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 20:50

Dribbel schreef:
(je 3de trouwens, in nog geen eens een jaar tijd)

wat een vuile k u t opmerking zeg!
jewist dat JAMEELA afgekeurd was.en dat ik erachter ben gekomen dat ik verder wou metde sport en daarom net zolang heb gezocht voor een supergoed tehuis...wat ze nu ook heeft! Rot op met je kwetsende k l o t e reacties zeg! Misselijk Misselijk Misselijk Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:52

Bloos ik bedoelde jameela niet. ik bedoelde eigelijk, eerst sun, nu bogas, en dat dan je derde komt
sorry... zo bedoelde ik hem niet,

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 21:10

Sunnylover schreef:
Huilen ik begon net mijn vertrouwen weer in der terug te krijgen.en ik vind et tegenover bo ook niet eerlijk alsik haar zou houden.want ik ben niet de aangewezen persoon voor haar.mijn vertrouwen ben ik nu dus helemaal kwijt Huilen

Hier zegt Shalane toch dat het niet alleen aan Bo ligt??? Dat zij niet de juiste persoon voor haar is. Ik vind het erg banketstaaf dat iedereen haar zo aanvalt, je kan best zeggen dat je het niet met Shalanes beslissing eens bent als dat je mening is, maar afkrakende reacties als: "je hebt al drie pony's in minder als een jaar tijd versleten", "je kan beter een hobbelpaard nemen" en "Bo is beter af bij iemand die er wel moeite voor wil doen" zijn naar mening mening laag en puur bedoeld om iemand de grond in te boren.

Niemand van jullie kan beoordelen hoe Shalane zich hierbij voelt (heb ik al eerder gezegd in deze topic) en daarom kan je haar ook niet zo veroordelen. Ermee zeggen dat je het er niet mee eens bent en dat jij het niet zou doen is prima, maar wel op een normale manier. Stef en een paar anderen waren het er ook niet mee eens, maar dat werd op een normale manier gebracht.

Dat er mensen zijn die het wel opgebracht hebben om door te gaan met een paard waar ze eigenlijk bang voor waren, vind ik heel knap en ik heb daar oprecht bewondering voor, maar dat betekend niet dat je van iedereen kan verwachten dat ze zo'n keuze maken.

Verder wil ik nog even opmerken dat Shalane het heus niet leuk vind dat ze Bo weg moet doen, ik sprak haar vandaag op MSN en ze is er heel verdrietig over, maar daar zal men wel niet over nagedacht hebben, het is voor sommige mensen nu eenmaal moeilijk om zich in te leven in een ander. Boos!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 21:17

Goed zo jerai!

Dat vind ik nou ook.
Ze is nog jong dus zal die lef niet hebben om deze pony door te rijden en ze durft nu ook niet meer.
Ze is enorm geschrokken en haar ouders natuurlijk ook en nu halen jullie haar nog ff naar beneden ipv positief te zijn en proberen haar over te halen om het misschien toch te proberen.
Verplaats je zelf eens in haar situatie. Dat hebben de meeste nog niet gedaan denk ik.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 21:26

Ik heb alles gelezen en ik snap niet waarom veel mensen Sunny afkraken.
Kent iedereen haar dan, weet iedereen hoe het eraan toe gaat?
Okee ik weet het zelf ook niet dus daarom kan ik er niet zo veel over zeggen, maar ik vind he wel banketstaaf voor haar.

En voor sunnylover: Veel beterschap met je arm,
en je moet doen wat je denkt dat goed is.
Waar ligt Zaanstad eigelijk, als het dichtbij is wil ik wel ff kijken.