Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
memory schreef:Hallo,
Ik had een vraagje over de hoofdkap van Boett.
Ik heb dit jaar voor het eerst de deken besteld. Ik heb hem uit duitsland laten komen omdat ik graag een exemplaar wilde zonder buikflap (dar schuurt ie namelijk helemaal niet). Ik heb daarbij ook een hoofdkap besteld. Deze lijkt wel redelijk te zitten (afgezien van de oren die een halve meter te lang zijn). Maar het gat voor de ogen zit heel raar. Het gat zit dicht onder tegen zijn oog aan zeg maar, niet mooi het gat en dan in het midden zijn oog maar meer met het oog zo'n beetje onder in de hoek.
Is dat bij jullie ook?
xtwisterx schreef:Ik schrik een beetje van die foto's.
Als de deken zo hoort te zitten, is die van Twister echt veelste klein!!
xtwisterx schreef:Ik schrik een beetje van die foto's.
Als de deken zo hoort te zitten, is die van Twister echt veelste klein!!
Bij haar zit alles helemaal strak om de vacht heen...
Op zich ook wel een voordeel, dan kunnen de vliegjes er niet zo makkelijk tussen komen als bij een te grote deken...
jacqueline schreef:@Twister ik denk dat bij jou de deken juist goed zit.
Bij mijn pony zit de deken ook helemaal aansluitend...nergens geen ruimte tussen.
Ze heeft de Boett deken nu voor het 3e jaar op en nog nooit geen schuurplekken of wat ook gehad.
De deken zou je nu wel af kunnen doen met die kou......als het onder de 10 graden is dan zijn er geen vliegjes.
Doe straks de deken niet af in de zomer als het regend....want dan is het zwoel en zijn er juist vliegjes.
Alet schreef:Ik weet ook nooit wat ik met die buikflap aanmoet; ze heeft namelijk nooit geschuurd op de buik. Nou ja, hij zit haar ook niet in de weg en het risico wil ik ook niet lopen.
xtwisterx schreef:Vliegenspray gebruik ik eigenlijk niet, er is er niet 1 die ik goed vind werken.
Bij de Kruidvat kun je van die spuitbusjes muggenspray kopen, die zooi stinkt zo erg, daar blijven ze echt van weg! Volgensmij kosten ze een euro per stuk of zo, ik spuit de paarden bij ons er allemaal mee in!