Pony is verongelukt: wat een drama!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Pony is verongelukt: wat een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 10:49

Billy schreef:
Ik heb nergens in de media ook over dit ongeluk gehoord. Meestal staat zoiets toch wel in de krant of komt het op Hart van Nederland of zo.

Ja precies, ik vind het ook vreemd dat de TS alleen in dit topic te zien is en verder nergens lijkt te posten.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 11:10

agossie... Ach gut wat een vreselijk verhaal !
wie z'n schuld het ook was,het is en blijft VRESELIJK...!
heel veel sterkte ermee,ook voor de meisjes...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 11:10

Billy schreef:
Dit vind ik nou een vreemde reactie Verward
Ik heb nergens in de media ook over dit ongeluk gehoord. Meestal staat zoiets toch wel in de krant of komt het op Hart van Nederland of zo.

Jij zegt het, ik dacht het al een poosje

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 11:13

ik moet hier toch even op reageren. ten eerste vind ik dit echt een drama, wat verschrikkelijk voor die meisjes!

maar ten tweede: hte valt niet mee om met zo'n groot gevaarte te rijden. mijn vader heeft een loonbedrijf dus vandaar dat ik dat weet. ik heb op alle machines en trekkers die we hebben gereden en jehebt echt een slecht zicht op zo'n ding. het valt natuurlijk niet goed te praten, maar je moet het ook van de andere kant bekijken.

mijn vader remt zelf altijd af als er fietsers en ruiters enzo zijn. ook omdat ik een behoorlijk zenuwachtig paard heb, en hij dus weet hoe dieren op zulke machines reageren. bij paarden zet hij de machines meestal uit en wacht tot ze op een veilige afstand zijn. hij gaat liever niet met van die gevaartes langs de weg voor schooltijden, hij is doodsbang dat hij een kind onder zn trekker krijgt. nou wil ik echt niet zeggen dat deze man ook zo voorzichtig is geweest, maar wel dat het soms niet mee valt om op zo'n ding te rijden. je zit te hoog, je hebt te weinig zicht op de weg.

ik ken een verhaal van een man die zijn eigen kind heeft doodgereden. hij keerde met een grote trekker en het kindje was op het erf aan het spelen. ook al zo'n drama. ik studeer rechten en ik weet dat bij dit soort situaties vaak geen straf word gegeven. deze man moest wel voor de rehtbank komen, maar de rechter vond dat hij al genoeg gestraft was. hij zal er zijn leven lang aan herinnerd worden dat hij zijn eigen kind heeft dood gereden.

ik wil hier mee duidelijk maken dat deze man er misschien niet zo'n schuld aan heeft. het is een vreselijk drama, maar dat is het waarschijnlijk ook voor hem. stel je zelf eens voor dat je met je auto perongeluk een paard laat schrikken, deze valt en verkeerd terecht komt en zn been breekt. paard zou dan moeten worden afgemaakt. ik zou hier zelf mijn hele leven last van hebben. gewoon het idee dat je een onschuldig dier hebt pijn gedaan en zeg maar gewoon vermoord. het idee dat je zijn baasje heel erg veel verdriet hebt aan gedaan. misschien is de man die dit heeft gedaan ook wel genoeg gestraft.

dit wou ik toch even aan jullie kwijt. maar wens die meisjes heel veel sterkte van mij!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:40

Ik ben vorig jaar bijna aangereden door een boer die met de trekker op mijn pony inreed.
Ben afgestapt, heb zijn deur opengerukt en gezegd dat wanneer hij mij tegen kwam hij zijn gemak diende te houden, zoniet dan sleur ik hem aan zijn achterlijke inteeltkop de trekker uit.
deed me geweldig goed, mocht dat meisje naar een advocaat stappen met haar ouders, dan stel ik voor dat we met zijn allen lappen om de advocaat te betalen.
Heel veel sterkte

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:18

Bah, jakkes... wat een verhaal. Erg gewoon. Heel erg triest. Wens je leerling ontzettend veel sterkte!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:35

xtwisterx schreef:
Billy schreef:

Ja precies, ik vind het ook vreemd dat de TS alleen in dit topic te zien is en verder nergens lijkt te posten.

We gaan hier toch hoop ik niet weer het zoveelste "spelletje" welles nietes krijgen of iets wel echt gebeurt is of niet Boos!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:43

Wat vreselijk zeg Verdrietig Dat is je ergste nachtmerrie...
Wens haar maar heel veel sterkte Ach gut

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:57

Margreth schreef:
We gaan hier toch hoop ik niet weer het zoveelste "spelletje" welles nietes krijgen of iets wel echt gebeurt is of niet Boos!

Kom op zeg. Een ongeluk als deze gaat niet onopvallend aan de media voorbij.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:57

stef schreef:
Billy schreef:
Dit vind ik nou een vreemde reactie Verward

Jij zegt het, ik dacht het al een poosje

Idem. Het is hier vlak bij gehoord, normaal gaat zoiets vreselijk snel in de ronte rond de paardeneigenaren hier, maar ik heb er niets van vernomen. Daarnaast kan ik er idd oko niets over vinden in de media... Noch in de plaatselijke kranten, noch op het internet... Meestal haalt het de kranten wel...

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 15:14

FF VOOR DE DUIDELIJKHEID!!!!
ALS ER MENSEN ZIJN DIE SUGGEREREN DAT HET NIET WAAR ZOU ZIJN.....

LEES DAN FF DE REACTIE VAN MANONNETJUH

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:36

xtwisterx schreef:
Margreth schreef:

Kom op zeg. Een ongeluk als deze gaat niet onopvallend aan de media voorbij.

Sorry hoor, maar waar gaat het hier nou over? Over de inhoud of het feit of het wel of niet echt is gebeurd...

Bah wat een nare gebeurtenis, voor paard, meisje en eigenaresse. Veel sterkte voor het meisje en de eigenaresse Ach gut

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:25

@bloemkooltje; het zou helaas niet de eerste keer zijn dat zoiets verzonnen is. En ALS het idd verzonnen is (eerlijk gezegd kan ik me eigenlijk wel heel goed vinden in de argwaan van oa Billy, Stef en xtwisterx, ik ga ook steeds meer twijfelen aan de geloofwaardigheid van dit verhaal) dan vind ik dat heel kwalijk. Bokt is er nl. niet om de meest vreselijke verzinsels de ronde te laten doen en om valse medelijden op te wekken, daarom vind ik het wel heel belangrijk dat de geloofwaardigheid van een dergelijk verhaal wordt na gegaan.

@Joppie; als dit ongeluk echt plaats heeft gevonden dan is dat natuurlijk heel erg en dan wens ik alle betrokkenen heel veel sterkte. Maar gezien het feit bokt een geschiedenis heeft van leugens die helaas ook in het straatje van dit topic passen zal je het me vast niet kwalijk nemen dat ook ik twijfel aan de geloofwaardigheid van dit topic. Een reactie van iemand (manonnetjuh) die net geregistreerd is hoeft natuurlijk niet betrouwbaar te zijn. Helaas wordt internet af en toe nog steeds misbruikt om vreselijke fantasieen op te hangen. En het blijft nou eenmaal vreemd dat verder niemand ook maar iets van dit ongeval heeft vernomen... niet via de media, niet via via... gewoon helemaal niet. Oa dat doet mij helaas dus ernstig twijfelen aan de geloofwaardigheid.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:43

vikki schreef:
@bloemkooltje; het zou helaas niet de eerste keer zijn dat zoiets verzonnen is. En ALS het idd verzonnen is (eerlijk gezegd kan ik me eigenlijk wel heel goed vinden in de argwaan van oa Billy, Stef en xtwisterx, ik ga ook steeds meer twijfelen aan de geloofwaardigheid van dit verhaal) dan vind ik dat heel kwalijk. Bokt is er nl. niet om de meest vreselijke verzinsels de ronde te laten doen en om valse medelijden op te wekken, daarom vind ik het wel heel belangrijk dat de geloofwaardigheid van een dergelijk verhaal wordt na gegaan.

@Joppie; als dit ongeluk echt plaats heeft gevonden dan is dat natuurlijk heel erg en dan wens ik alle betrokkenen heel veel sterkte. Maar gezien het feit bokt een geschiedenis heeft van leugens die helaas ook in het straatje van dit topic passen zal je het me vast niet kwalijk nemen dat ook ik twijfel aan de geloofwaardigheid van dit topic. Een reactie van iemand (manonnetjuh) die net geregistreerd is hoeft natuurlijk niet betrouwbaar te zijn. Helaas wordt internet af en toe nog steeds misbruikt om vreselijke fantasieen op te hangen. En het blijft nou eenmaal vreemd dat verder niemand ook maar iets van dit ongeval heeft vernomen... niet via de media, niet via via... gewoon helemaal niet. Oa dat doet mij helaas dus ernstig twijfelen aan de geloofwaardigheid.

Dat geloof ik best, maar is het niet beter om dan maar vaker te "geloven" in een verzonnen verhaal, dan 1 keer ook maar iemand voor de kop te stoten waarvan het verhaal wel echt gebeurd is ( om die niet onnodig te kwetsen en de dupe te laten worden van enkele ziekelijke fantasten).
Liever dus 1 keer te vaak medeleven getoond met een leugenaar dan 1 keer te weinig bij een slachtoffer.
Dat is mijn insteek tenminste.
Of een verhaal waar is of niet, boeit me eigenlijk niet zo. Degene die het betreft heeft op welke manier dan ook waarschijnlijk medeleven nodig ( is of slachtoffer of "zieke geest").

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:46

helaas heb ik na alles te hebben gelezen ook ernstige twijfels over de geloofwaardigheid van dit verhaal.

Indien wel. dan vind ik heel erg jammer en wens het meisje dan veel sterkte toe.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:49

Margreth schreef:
Dat geloof ik best, maar is het niet beter om dan maar vaker te "geloven" in een verzonnen verhaal, dan 1 keer ook maar iemand voor de kop te stoten waarvan het verhaal wel echt gebeurd is ( om die niet onnodig te kwetsen en de dupe te laten worden van enkele ziekelijke fantasten).
Liever dus 1 keer te vaak medeleven getoond met een leugenaar dan 1 keer te weinig bij een slachtoffer.
Of een verhaal waar is of niet, boeit me eigenlijk niet zo. Degene die het betreft heeft op welke manier dan ook waarschijnlijk medeleven nodig ( is of slachtoffer of "zieke geest").

Tsja... mijn mening is dat niet... Ik denk dat er nl. best een hoop mensen zijn die zich een dergelijk verhaal heel erg aantrekken. Als dat niet nodig is moet dat imo dus zeker niet kunnen gebeuren. Maar nogmaals; als dit ongeluk echt gebeurd is dan leef ik oprecht mee met alle betrokkenen. Ik denk dat de TS en betrokkenen ook best zullen snappen dat mensen hun absoluut niet willen kwetsen door te twijfelen aan de geloofwaardigheid. Maar van mij mag het iedere keer dat een dergelijk verhaal niet waar blijkt te zijn -en ik zeg zeker niet dat dat in dit geval zo is... ik heb alleen gezegd dat ik de twijfels van enkele mede bokkers helaas deel- bekend worden zodat mensen zich niet iets heel erg aantrekken dat -gelukkig- niet gebeurd is. Maar ja... het blijft een moeilijke situatie... als het waar is dan is het echt heel erg.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:07

Citaat:
Als die dingen dan zo zijn gebouwd dat je er geen klap van kunt zien wat onder je gebeurd, dan moeten die dingen niet meer op de openbare weg toegelaten worden totdat ze veilig zijn voor mede-weggebruikers!!!!
Anders zijn het moordwapens en die zijn nog steeds verboden in Nederland.

Als die wagens verboden worden betekent dat dat er geen eten meer in nederland kan worden verbouwd ( hoe noem je dat Bloos ) dus dat lijkt me een dom plan Knipoog

Verder denk ik dat die meisjes het al moeilijk zat hebben, en aan die reactie's van "het klinkt nogal ongeloofwaardig" hebben ze dus niks..
dus bokt kijk eerst even de kat uit de boom voor je zo'n reactie plaatst

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:40

Vreselijk zeg!
Mijn maag draaide om toen ik het las.
Maar ik weet niet of iemand het al gezegd heeft in dit topic,want het werd me te lang om alles te lezen.....

Denken jullie nu echt dat de chauffeur het met opzet heeft gedaan?
Dat geloof ik dus echt niet.
Ik denk zelfs dat als hij (of misschien zij) het hoort,
echt in tranen uitbarst!
Het zijn me nogal geen kolossale cominaties die dingen.
En dan kun je niet alles zien.

Maar arm kind zeg,wat zal die een trauma hebben Huilen
Gelukkig was het snel afgelopen voor de pony,
afschuwelijk!

immerslief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:52

jeetje wat erg. als ze die Boos! !@#!#%#$%##$ hebben moeten ze even deze teksten laten zien die mensen tiepen. Boos!

dan weet ie hoe iedereen over hem denkt. maar is hij gewoon doorgereden. maar dat je pony zo aan zijn einde moet komen.
Verdrietig ik zou niet willen weten wat die pony gevoelt heeft. Vriendjes zijn? echt heel veel sterkte toegewenst aan dat meisje.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:26

stef schreef:
Kafue schreef:
De chauffeur weet precies hoe breed zijn voertuig is en of dat past ten opzichte van de weg. Als hij er zelf net oppast is het het handigst dat hij stil gaat staan, zodat meisje en pony om kunnen draaien en even naar een inham bij een weiland ofzo kunnen rijden. Om dan maar met je combin stoer door te rijden vind ik heel erg.
Ik heb geen medelijden voor de combichauffeur die moet opgehangen worden aan de hoogste boom. Je moet als chaufeur je voertuig kennen.

Was je erbij?

JEZUS KAFUE DOE NORMAAL! jij spoor echt niet Verward Verward je weet niet eens hoe die situatie is geweet swta ben jij erg je wens gewoon even vriendelijk iemand de dood, terwijl je niet eens precies weet hoe en wat BELACEHLIJK!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:44

vikki schreef:
Margreth schreef:

Tsja... mijn mening is dat niet... Ik denk dat er nl. best een hoop mensen zijn die zich een dergelijk verhaal heel erg aantrekken. Als dat niet nodig is moet dat imo dus zeker niet kunnen gebeuren. Maar nogmaals; als dit ongeluk echt gebeurd is dan leef ik oprecht mee met alle betrokkenen. Ik denk dat de TS en betrokkenen ook best zullen snappen dat mensen hun absoluut niet willen kwetsen door te twijfelen aan de geloofwaardigheid. Maar van mij mag het iedere keer dat een dergelijk verhaal niet waar blijkt te zijn -en ik zeg zeker niet dat dat in dit geval zo is... ik heb alleen gezegd dat ik de twijfels van enkele mede bokkers helaas deel- bekend worden zodat mensen zich niet iets heel erg aantrekken dat -gelukkig- niet gebeurd is. Maar ja... het blijft een moeilijke situatie... als het waar is dan is het echt heel erg.

Mensen die zulke verhalen verzinnen lopen vroeger of later toch eens tegen de lamp en maken zich onmogelijk. Of dit nu op bokt gebeurd of in het echte leven, verstrikt in leugens raken ze dan uiteindelijk toch wel. Dus straffen uiteindelijk zichzelf als iedereen zich dan van hun afkeert. Maar je hebt inderdaad gelijk dat zij met hun verhalen ook mensen onnodig kwetsen ( ook mensen die misschien ook iets ergs is gebeurd en zo niet serieus worden genomen).
Maar voorkomen kun je het niet, hoe vervelend dat ook is.

maaaike18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:47

Wat super erg zeg! Verdrietig Het is echt niet te geloven dat die bestuurders niet wat meer rekening houden met de ruiters en hun paardje. Heel veel sterkte, jullie allemaal!!!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:01

jeetje! Wat erg zeg! Ik ben het helemaal met je eens dat mensen soms echt dom bezig zijn!!
Kon ze niet aan de kant dan? Als ik een trekker tegenkom ga ik midden op de weg rijden of een inrit in!!
Maar mijn paard was laatst op hol geslagen en we waren op de weg en er kwamen tegenliggers aan, en die reden gewoon door met ong 50 km per uur! Vlak langs me heen! Echt belachelijk!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:55

Suusiej

ik weet niet of jij zelf ook auto rijdt?
maar als je in een auto zit en je ziet een paard in galop aankomen hoeft dat niet altijd te betekenen dat een paard op hol is.

dat kan je echt niet zien hoor!!

en het is al eerder gezegd ;we horen maar 1 kant van het verhaal

ik heb ook nergens gelezen of de man van de trekker al gesproken is ,en hoe het verder met het meisje gaat.!

ik zou heel graag willen weten of de bestuurder al gehoort is,want ik neem aan dat er een politie melding van gemaakt is.

WANNEER krijgen we hier eens een bericht over!!!!!!!!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:02

Jeetje doe ff normaal zeg!!!!!!!!!!! Wat is dit voor iets kinderachtigs???!!!!!! Steun die meiden of hou je mond!!!!! Als je denkt dat het niet waar is hou dan in PIEPSnaam je mond zeg!!! Denk je nou echt dat zo iemand zoiets gaat lopen verzinnen? Alsjeblieft zeg!!!! Echt, ik ben niet zo snel boos te krijgen, maar dit vind ik echt TE belachelijk!!!!!!!! En als je er dan zo nodig over wilt twisten doe dat dan samen met die mensen die daar behoefte aan hebben maar dan wel via pb of msn. Maar laat die meiden er alsjeblieft buiten!!!
Kan best zijn dat er wel vaker iets verzonnen is.. dat er mensen zijn die het leuk vinden om in the picture te staan, maar om dan zo ontzettend bot te gaan doen en gewoon maar te zeggen dat je het niet gelooft.. Ik heb er geen woorden voor. Alsof die meiden het niet al moeilijk genoeg hebben!!!!!!! Nogmaals: steun ze of steun ze niet en hou dan dus gewoon je mond. Ik weet dat ik nu misschien erg bot overkom, maar zoiets maakt me gewoon kwaad. En zelfs al ZOU het bedacht zijn (ik ben er van overtuigd dat dat niet zo is maar goed) dan kun je je mening nog voor jezelf houden of zo zoals ik net al zei er via pb of msn over praten. Doe jezelf en anderen een lol en ga niet zo moeilijk zitten doen. Het is AFSCHUWELIJK wat er gebeurd is. Er zijn geen woorden voor.. en of je het nou gelooft of niet.. hou je alsjeblieft in als je het ongeloofwaardig vindt.
Ik snap ook echt niet waar dat wantrouwen vandaan komt..maar goed. Ik heb mn punt duidelijk gemaakt denk ik. Laar die meiden met rust als je toch niks zinnigs te melden hebt. Ze hebben het al moeilijk genoeg nu. Verplaats je voor de verandering eens in ze.... en think again.

Meiden.. nogmaals HEEEEEEEEEL erg veel sterkte!!!!!!!!!!!!!

Heel veel liefs
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 30-11-22 01:54, in het totaal 1 keer bewerkt