vikki schreef:@bloemkooltje; het zou helaas niet de eerste keer zijn dat zoiets verzonnen is. En ALS het idd verzonnen is (eerlijk gezegd kan ik me eigenlijk wel heel goed vinden in de argwaan van oa Billy, Stef en xtwisterx, ik ga ook steeds meer twijfelen aan de geloofwaardigheid van dit verhaal) dan vind ik dat heel kwalijk. Bokt is er nl. niet om de meest vreselijke verzinsels de ronde te laten doen en om valse medelijden op te wekken, daarom vind ik het wel heel belangrijk dat de geloofwaardigheid van een dergelijk verhaal wordt na gegaan.
@Joppie; als dit ongeluk echt plaats heeft gevonden dan is dat natuurlijk heel erg en dan wens ik alle betrokkenen heel veel sterkte. Maar gezien het feit bokt een geschiedenis heeft van leugens die helaas ook in het straatje van dit topic passen zal je het me vast niet kwalijk nemen dat ook ik twijfel aan de geloofwaardigheid van dit topic. Een reactie van iemand (manonnetjuh) die net geregistreerd is hoeft natuurlijk niet betrouwbaar te zijn. Helaas wordt internet af en toe nog steeds misbruikt om vreselijke fantasieen op te hangen. En het blijft nou eenmaal vreemd dat verder niemand ook maar iets van dit ongeval heeft vernomen... niet via de media, niet via via... gewoon helemaal niet. Oa dat doet mij helaas dus ernstig twijfelen aan de geloofwaardigheid.
Dat geloof ik best, maar is het niet beter om dan maar vaker te "geloven" in een verzonnen verhaal, dan 1 keer ook maar iemand voor de kop te stoten waarvan het verhaal wel echt gebeurd is ( om die niet onnodig te kwetsen en de dupe te laten worden van enkele ziekelijke fantasten).
Liever dus 1 keer te vaak medeleven getoond met een leugenaar dan 1 keer te weinig bij een slachtoffer.
Dat is mijn insteek tenminste.
Of een verhaal waar is of niet, boeit me eigenlijk niet zo. Degene die het betreft heeft op welke manier dan ook waarschijnlijk medeleven nodig ( is of slachtoffer of "zieke geest").