Erop of Eronder.. voor Gracy

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gracy

Re: Erop of Eronder.. voor Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 09:34

Gisterenavond heb ik opnieuw met Tatjana gesproken.
Het gaat nog steeds de goede kant met Gracy Ja
Ze is nu een stuk rustiger met erop en eraf stappen OK dan!

Tatjana legde uit dat het een combinatie is geweest van een hele tijd dat Gracy niet recht loopt, en het vastliggen in d'r stal was de "klap op het vuurpijl" dat alles in één keer veel ergere maakt.
Gracy's spieren zijn allemaal verkeerd ontwikkeld door haar eigen manier van lopen geweest, waardoor ze steeds haar rug gaat vastzetten.

We konden Gracy niet corrigeren toen we haar nog aan het rijden was, en toen werd vorig jaar besloten om in samenwerking met een fysio, weer terug naar de basis te gaan met veel longeerwerk. Daarna zouden we privé les nemen onder zijn begeleiding.
We waren net begonnen met deze aanpak, toen Gracy zich ging vast liggen in d'r stal....

Nu wordt Gracy rijtechnisch gecorrigeerd zodat ze gaat aanleren om op een andere manier te lopen.
Ik ben blij dat mensen zoals Tatjana er zijn, die veel begrijp en geduld hebben met paarden!! De paarden hebben niet alleen baat bij, ook de paardeneigenaren Bloos

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:04

Gracy schreef:
Gisterenavond heb ik opnieuw met Tatjana gesproken.
Het gaat nog steeds de goede kant met Gracy Ja
Ze is nu een stuk rustiger met erop en eraf stappen OK dan!

Tatjana legde uit dat het een combinatie is geweest van een hele tijd dat Gracy niet recht loopt, en het vastliggen in d'r stal was de "klap op het vuurpijl" dat alles in één keer veel ergere maakt.
Gracy's spieren zijn allemaal verkeerd ontwikkeld door haar eigen manier van lopen geweest, waardoor ze steeds haar rug gaat vastzetten.

We konden Gracy niet corrigeren toen we haar nog aan het rijden was, en toen werd vorig jaar besloten om in samenwerking met een fysio, weer terug naar de basis te gaan met veel longeerwerk. Daarna zouden we privé les nemen onder zijn begeleiding.
We waren net begonnen met deze aanpak, toen Gracy zich ging vast liggen in d'r stal....

Nu wordt Gracy rijtechnisch gecorrigeerd zodat ze gaat aanleren om op een andere manier te lopen.
Ik ben blij dat mensen zoals Tatjana er zijn, die veel begrijp en geduld hebben met paarden!! De paarden hebben niet alleen baat bij, ook de paardeneigenaren Bloos

Super dat het zo goed gaat met Gracy. Hertel gaat nu wel snel, he?
Ik hoop voor jou en Megan, dat ze weer snel terug ops tal is en jullie weer lekker van haar kunnen genieten.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:53

wat goed joh, dat ze zo verbeterd!!
en idd gelukkig bestaan er zulke mensen Haha!
hou ons op de hoogte Knipoog

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 13:54

Ik ben benieuwd hoe het aanstaande dinsdag is. Ik wil graag mee, dus ik doe me best. Maar weet nog niet zeker, Moon je hoort het nog.. Lachen

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 08:56

Langzaam aan komt er vooruit gang in zie je wel (en eigenlijk gaat het toch weer snel ook) de associatie van pijn moet in haar hoofd weggehaald worden en door het rechtzetten, juiste spieren trainen moet associatie komen bij Gracy dat paardrijden en training juist leuk moet zijn in plaats van pijn en stress. Meiden zet hem op morgen bij Tatjana en neem een video camera mee of foto toestel en laat ons ook weer genieten Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 10:39

Neem beide mee.

EEn camera is leuk om terug te zien over een paar maanden.

Ik ben ook reuze benieuwd naar rijfoto's

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 13:37

hihi... We gaan ons best doen leuke opnames te maken!! *LOL*

Ik hoop ech dat er alweer verbetering in zit!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:36

Jaa ik ben ook beniuwd naar de foto's Haha!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 12:01

Ik heb Gracy nu 10Dagen niet gezien en kan niet wachten tot vanavond!

Meertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:55

Ik dacht dat je zondag zou gaan. Maar zoals ik het begrijp ben je vandaag geweest. Hoe was het? Gaat Gracy nog steeds zo hard vooruit? Toch fijn om steeds weer goed nieuws te horen. Kim was vorige week ook heel verbaasd toen jij vertelde dat er alweer iemand op Gracy gereden had. Laat snel wat weten.

xxx van ons alle drie Pling

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:16

Meertjuh schreef:
Ik dacht dat je zondag zou gaan. Maar zoals ik het begrijp ben je vandaag geweest. Hoe was het? Gaat Gracy nog steeds zo hard vooruit? Toch fijn om steeds weer goed nieuws te horen. Kim was vorige week ook heel verbaasd toen jij vertelde dat er alweer iemand op Gracy gereden had. Laat snel wat weten.

xxx van ons alle drie Pling

Deze keer mag Megantjuh een verslag doen Knipoog Haha!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 10:33