Peterina schreef:
Er is in Duitsland geen chip verplichting zoals in Nederland. En dit info gekregen van drie WB stamboeken nav telefoontjes.
had je niet voor hoeven bellen had je ook mijn reactie kunnen lezen... 
Peterina schreef:De deelstaten raden niet aan om te chippen maar om paarden te registreren met een van mogelijkheden.
EEN van die mogelijkheden geeft de mogelijk tot chippen van stamboekloze paarden omdat brandmerken niet van toepassing is.
Doe de google zou ik zeggen, www.google.de
en dan zoeken op pferdepass chip gaat er een wereld voor je open.
Peterina schreef:In Frankrijk is de chip verplichting nog steeds niet ingevoerd!!!! Sport paarden worden wel gechipt, en nogmaals haflingers enz (via hun eigen stamboek eisen) worden ook gechipt! Er is ook nog geen verplichting opgelegt voor chippen van veulens in hun geboortejaar, niet bij SF, BWP, SBS, VB (wordt wel bij de internationale renpaarden gedaan), AA !
mijn frans is belabberd, mijn engels iets beter, duits lees ik vloeiend en Nederlands ook .... dan wordt er met 2 maten gemeten/2 haaks op elkaarstaande dingen verteld...
Peterina schreef:EU heeft de identificatie methoden van NL goegekeurde voor NEDERLAND maar niet voor gebruik in de rest van de EU! Nogmaals wat Nederland wilt doen moeten ze zelf weten maar moeten niet hun waardes proberen op te dringen op de rest van EU. De enige EU verplichting is een Equine Passport als identificatie!
en voor Duitsland en Frankrijk en Ierland en Engeland enz.... die mogen allemaal chippen...
en een paspoort is er voor de registratie... chippen is er voor de identificatie. En een paspoort is een identificatiedocument.