met shet M1 starten... zielig????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:46

waarom zielig?

als jij netjes de pony rond kan rijden en het niveau aankan,waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:48

Zeker niet zielig, want shetjes voorzover ik heb meegemaakt leren snel en lopen makkelijk nageeflijk en gebogen e.d, maar ik moet zeggen dat ik het toch een beetje vaag gezicht vind het tussen de paarden te4 zien lopen. Vind het er toch neit helemaal thuis horen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 01:05

Rachke schreef:
Ik denk niet dat iemand me nog hoeft te vertelle wat dressuur is en jah indd wat hierboven staat is indd waar. Dat shet's er niet voor gefokt zijn wil niet zeggen dat ze het niet kunnen!!! Maar om er nou mee tussen de paarden van 1.70 en groter M1 te starten Verward Verward

*proest*
dus omdat andere het niets vinden moet je het maar niet doen?
pff kom op, als je je leven laat leven door gedachten van anderen kom je niet ver hoor..

Enne ik biedt me aan als fotograaf *LOL*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 01:17

Dit staat trouwens in d'r profiel:

Citaat:
Maar ik heb haar nog maar een half jaar helemaal voor mezelf!! ik ben nu tot de L2 gekomen. en mag naar het M.

Overigs ben ik benieuwd naar fotos, die van ukkiepuk waren wel mooi.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 01:18

Het kan toch zijn dat ze haar Shet voor die tijd met iemand deelde en dat ze toen al wedstrijden reed? Degene die je dat kan vertellen, is de TS zelf.

En ik ben ook wel benieuwd naar foto's. Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 01:20

Ik vind het helemaal geweldig dat je je Shet dressuurmatig aan het werk zet. Ze horen gewoon een opdracht te hebben, daar voelen ze zich veel beter bij dan alleen maar natgeregend op een landje te mogen staan.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's !

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 02:19

Mijn shet kan inderdaad ook wel een M proef lopen alleen heb ik er het lef niet voor om op een wedstrijd te verschijnen. Ik rij buiten wel op mijn shet, krijg dan wel rare blikken.
Verder start ik op de onderlinge wedstrijd van onze menvereniging altijd tussen de paarden (voornamelijk friezen) en ik heb nog altijd eerste gereden! Shetten worden inderdaad niet dressuurmatig gefokt maar juist de shetten waar het stamboek niet blij mee is zoals de shetten van 1,10 m, kunnen net zo veel, misschien zelf wel meer als een grote pony.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 10:56

heb niet alle blz. zitten lezen, want dat gezemel, zielig, 24 jaar, bla bla
LAAT ELKAAR IN WAARDE, WIE BEN JIJ OM TE BEPALEN WAT WEL EN NIET KAN.(jij is algemeen bedoelt).

Zelf kies ik liever ook voor kleinere paardjes, hoef niet zonodig groot. Knipoog
Geef mij maar een dikke shet, dan een slanke den met alle knopjes. Haha! Het is maar waar iemand voor kiest.
Maar ik wel foto,s zien *LOL*

Kan je geen ppffttt hoe nu je dan nou??zo,n kuur met zijn twee op muziek, samen met ukkepuk doen (zij van zorro) Haha!

en als je gelukkig ben op je paardje, hoe groot of hoe klein, nou lekker toch

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:41

ik vind het niet zielig,zelfs wel knap!
maar voor het "plaatje" vind ik het niet mooi,maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:43

Tussen 'niet mooi vinden' en 'vinden dat het niet hoort/belachelijk is' zit IMO nog een wereld van verschil. Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:59

Karin schreef:
Tussen 'niet mooi vinden' en 'vinden dat het niet hoort/belachelijk is' zit IMO nog een wereld van verschil. Knipoog

Eindelijk iemand die zegt waar het op slaat! Ik ga hierin helemaal mee met jou.

Toppie dat je zo ver bent gekomen met een shet!

Aniekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 16:55

Karin schreef:
Het kan toch zijn dat ze haar Shet voor die tijd met iemand deelde en dat ze toen al wedstrijden reed? Degene die je dat kan vertellen, is de TS zelf.

En ik ben ook wel benieuwd naar foto's. Lachen

ze was voor de tijd van mijn nichtje, en die had er geen interresse in. dus ben ik op haar gaan rijden, (naast mijn tinker) ik ben toen in 1,5 jaar tijd in de L2 belandt, met ong, 2x inde maand een wedstrijd, en nu ga ik op naar de M!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:14

Ik vind het geweldig goed dat je zover bent gekomen met je shet... Mensen zeg, wat maakt het uit dat het een shet is... :S Vind het knapper dat je met een shet in t M komt dat met een dressuurpaard met alles der op en der aan...
Aniekie; Succes met al je komende wedstrijden! Vind het echt knap dat je zover bent gekomen!

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:42

Ach, Zo lang iedereen lol heeft in het gene wat die doet..........Suc-6 op de wedstrijden!! en eigelijk ben ik toch ook wel verschrikkelijk benieuwd naar foto's:)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:52

Weet je wat mij nou zo opvalt ?? Degenen die NIET met een shet starten roepen het hardst dat je benadeeld wordt door de jury en dat andere ruiters je aankijken alsof je gestoord bent. IK heb dit alles nog NOOIT ondervonden Verward

Als ik een bagger proef had neer gezet kreeg ik 149 punten zette ik een goede proef neer kreeg ik 178 punten. Ik wordt normaal beoordeeld op de onderdelen. Ik rijd een 4 of een 5 voor een middendraf maar wel een 7 of een 8 voor wijken. Compenseren doet iedereen in een proef. Alle paarden hebben zwakke en sterke punten ook de shet.

Dat shetten de oefeningen niet aankunnen is pure onzin. Elk jaar wordt er door de NSPS talenten selectie's geoorganiseerd waarbij de shet moet wijken en schouderbinnenwaarts moet tonen. Ze zullen dat echt niet vragen als ze zouden denken dat dit ras het niet aankan.

Aniekie; ik vind het een superprestatie waar je heel erg trots op kunt zijn. Als jij en je shet het leuk vinden ga lekker zo door. Wel een s&t laten maken hè als je ooit Z mag starten Cool
Ik (26) en Zorro (14 en 1.07m) hebben nu 3x L1 gestart en hebben nu 4 wp. Ik hoop een wp in de L2 te rijden volgend jaar. Ook Zorro is kaal en staat met een lekker warm dekentje op stal. Ook hij wordt gereden en losgegooid met beenbescherming, voorkomen is beter dan genezen toch Knipoog

Sorry voor het lange verhaal maar ik wilde een beetje duidelijk overkomen. Gelukt??
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 19-11-04 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:57

Ja hoor, heel duidelijk! Lachen
Je hebt ook volkomen gelijk!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:40

Je start dus ook tussen de paarden? Vind het ergens heel erg knap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:47

Ik vind dit dus geweldig! Haha!
Heb wel eens les gegeven aan kinderen op shetjes, die de boel totaal niet onder controle hadden. Jaja, het blijven over het algemeen toch eigenwijze krengen, want vind maar eens iemand die een shet goed kan inrijden.

Als iemand een shet niet aankan, en de shet in kwestie niet goed is opgevoed, vind ik het vreselijke beesten! Gewoon zo donderseigenwijs dat ik er horendol van wordt Haha!

Maar als ik er zelf nog op zou passen zou ik het zeker doen, want eigenlijk zijn het geweldige beesten! Maar ja, ik met mijn 1.80 en niet al te slank lichaam... Bloos

Aniekie en Ukkiepuk: Geweldig dat jullie zo ver gekomen zijn! Ik wens jullie alle geluk en succes en hoop dat jullie ver mogen komen met jullie sh(i)tlanders Knipoog

Len

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:19

ik vind het ook geweldig en ben dan ook zeer benieuwd naar rijfoto`s

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:17

Als je pony dat nu wel kan!!
ik begrijp je reactie zou ook zo zijn!!
en zoals er in het begin gezegd werd, ze zijn stik jaloers

Kelly_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:44

Lijkt me echt heel cool en vooral als je nog op een shet kan rijden want ja je groeit..Haha! ik vind shetten echt onwijs lief heb je foto van je shet met jouw?? Tong uitsteken

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:00

sennerin schreef:
Als je pony dat nu wel kan!!
ik begrijp je reactie zou ook zo zijn!!
en zoals er in het begin gezegd werd, ze zijn stik jaloers

Droom verder

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 01:46

WHOOPY schreef:
Waarom voor schut Verward. Aniekie rijdt niet voor niets M1 met haar shet. Het zal er dan toch wel goed uit moeten zien, anders kom je echt de B niet uit.
Ik vind het echt heel knap om met een shet in het M te mogen starten, daar moet je toch wel wat voor kunnen, want het zal zeker niet makkelijk zijn om een M proef te kunnen rijden op een shet!
Absoluut grote klasse meid! Ik heb bewondering voor je OK dan!

En ik vroeg nog wel eerst of ik mijn mening mocht geven... Nagelbijten / Gniffelen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:43

|Ik kan niet wachten tot mijn pony's ver genoeg zijn om mee te gaan starten Haha!.

Heb alleen Roos van 3 (die het heel netjes doet, maar nog niet geconsentreerd genoeg is) en Angel (van 5) die pas een paar weken onder het zadel is. Dus wij moeten nog even door oefenen, maar dan zal ik zeker gaan starten Lachen.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:55

ukkiepuk schreef:
Wel een s&t laten maken hè als je ooit Z mag starten Cool

Daar dacht ik ook al aan, maken ze die uberhaupt? lijkt me wel een leuk gezicht!