fijn een paard wat het dak van dichtbij wil zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:03

Kitten schreef:
Sorry Mickey ( en alle andere die denken dat ik te snel conclusie's trek), na bijna 40 jaar professioneel met paarden (ook hengsten) te hebben gewerkt, denk ik ook (een beetje) dat ik weet waar ik het over heb.

Helaas, heb ik dit soort soort ongein vaker langs zien komen en er zelfs 2x mensen onder mijn ogen mee zien verongelukken.

Een paard wat ondragelijke pijn zou hebben, zou lang voor de tijd dat hij dit soort fratsen uithaalt, al andere signalen hebben afgegeven, signalen waarna niemand bij zijn volle verstand er nog op gestapt zou zijn.

Dat de foto's van een video afkomen, doet verder niets af aan hetgeen hier gebeurt (is).
Dit is geen paard met een pijn of schrik reactie, maar een 4 jarige hengst die weet waar hij mee weg kan komen en nu alles uit de kast trekt om zijn dominantie te bevestigen.

Ts schrijft zelf, dat dit haar eigen paard is en dat dit zeker niet de eerste keer is dat dit gebeurt.
Zonder aan hun verdere capaciteiten iets af te willen doen; het feit dat je op hoog niveau een spring of dressuur wedstrijd kunt rijden, maakt je per definitie nog niet geschikt om een 4 jarige hengst op te voeden, af te richten of te corrigeren.

Als zij voorstaan proffesioneel met africhting cq correctie (zie profiel) aan de gang te zijn, dan hebben ze zichzelf met het plaatsen van deze foto's plus bijbehorende tekst op internet, een zeer slechte dienst bewezen.

Na het zien van deze foto's plus commentaar, zou ik me wel 10x bedenken voor ik daar een paard ter africhting of correctie heen zou sturen, want als hun eigen paard al dit soort fratsen uithaalt...............

En dan heb ik het nog niet eens gehad (anderen gelukkig wel) over het zonder enige vorm van bescherming op een paard stappen waarvan je al weet, hoe hij uit de hoek kan komen.
Dat is niet alleen zeer onproffesioneel, maar ronduit stom, want hoe moet het verder met hun bedrijf, als een van de 2 in de vernieling raakt en als ze zo verder gaan, kun je daar (helaas) op wachten.

je hebt echt ronduit gelijk!!!dit is de slechtste reclame die je voor je bedrijf kunt maken? wie wil in godsnaam dat zijn paard zo reageert???
als je jonge paarden opleert kruip je er toch niet zonder cap op? je weet toch nooit hoe ze reageren en zeker in het geval van dit schatje

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 13:18

femkjuh schreef:
gelukkig dat het goed is afgelopen zeg! Dat jij (of diegene die deze foto's gemaakt heeft) nog foto's aan het maken was zeg! Ik had allang met mijn open mond die camera laten droppen.. o:)

dit gebeurd wel vaker en iedere keer als dat gebeurde zette ze de film af en ik steeds balen Huilen En nu heeft ze hem dus laten draaien hihi

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:21

muiltje schreef:
dit gebeurd wel vaker en iedere keer als dat gebeurde zette ze de film af en ik steeds balen Huilen En nu heeft ze hem dus laten draaien hihi

Heb je bovenstaande reacties wel allemaal doorgelezen? Mensen vragen zich af hoe je toch zo reclame kan maken...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:23

muiltje schreef:

Ik vind er echt niet te "hi hi'en" aan.........

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 13:24

Kitten schreef:
Wil je haar/hem dan meteen dood hebben??? En dan bedoel ik dus niet dat paard!!!! Boos! Boos!

Dit zijn absoluut geen methodes om te gebruiken, als je niet heel precies weet waar je mee bezig bent.

En dit is nu dus precies de reden, waarom ik meestal negatief ben, als dit soort "schatjes" hengst blijft en bij personen terecht komen die dus duidelijk geen kijk hebben op hengstengedrag en alles wat hier mee samen hangt.

Het zal op de foto's wel ongelofelijk stoer over komen, maar in feite is dit paard al een heel eind op weg naar de slager. Stoom uit je oren

Hier zijn grenzen al te ver overschreden en gezien het luchtige commentaar van TS, betwijfel ik sterk of ze de ernst van de zaak wel in ziet en nog sterker of ze nog kans zien, om dit te corrigeren voor er echt ongelukken gebeuren.

Ik zie de ernst van dit niet in nee. Je voelt wanneer een paard gevaarlijk is en wanneer niet. Hij staat hier goed hoor, en wij weten wel hoe we er mee om moeten gaan. Hij gaat dus niet naar de slager Haha! want verder is het gewoon een eerlijk en attent paard. Maar we zijn al wel even met hem bezig en hij is reeds geholpen ergens mee waar hij pijn had, maar waarschijnlijk zit er nog iets waar we achter moeten komen!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:27

muiltje schreef:
Ik zie de ernst van dit niet in nee. Je voelt wanneer een paard gevaarlijk is en wanneer niet. Hij staat hier goed hoor, en wij weten wel hoe we er mee om moeten gaan. Hij gaat dus niet naar de slager Haha! want verder is het gewoon een eerlijk en attent paard. Maar we zijn al wel even met hem bezig en hij is reeds geholpen ergens mee waar hij pijn had, maar waarschijnlijk zit er nog iets waar we achter moeten komen!

Nou ja kennelijk niet als ik de foto's zie en hoor dat dat wel vaker gebeurt, kijk maar een beetje uit.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:31

Toch knap, dat sommige mensen zo'n plaat voor hun hoofd hebben!!
Misschien heb je dan ook wel geen helm nodig!!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:44

muiltje schreef:

Stoertje

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:48

Mijn maag draait hier echt van om.
Al gaven ze me geld toe, hier klom ik van mijn leven niet op.
Verder sluit ik me aan bij Curly2day hierboven, en vindt ik het gebrek aan bescherming e.d. er ook buitengewoon onproffessioneel uitzien.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:55

[quote="muiltje"]Ik zie de ernst van dit niet in nee. Je voelt wanneer een paard gevaarlijk is en wanneer niet. Hij staat hier goed hoor, en wij weten wel hoe we er mee om moeten gaan. Hij gaat dus niet naar de slager Haha! want verder is het gewoon een eerlijk en attent paard. quote]

Hier is het luid en duidelijk niet alleen het paard, wat een kronkel tussen de oren heeft.

Ik doe er verder het zwijgen toe en wens je heel veel geluk, dat zal je verrotte hard nodig gaan hebben, want de wijsheid is ver te zoeken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:13

Ik ben een volkomen leek, maar ik krijg het gevoel dat hij datgene wat op zijn rug zit, probeert te lozen. Dan vraag ik mij echt wel af of hij eerlijk en attent is.

Toch wel knap dat hij uberhaupt omhoog heeft kunnen komen,de bokken die er vooraf moeten zijn geweest, zou ik niet graag mee willen maken. Of hij moet zo bloedje snel zijn, dat een zeer ervaren ruiter hem niet voor is door hem voorruit te krijgen. Dit lijkt mij dus echt supereng, ben ik toch wel een watje hoor.

Misschien nadat hij opzij is gevallen, terwijl hij misschien wel achterover wilde gaan, is hij zo geschrokken dat zijn ruiter kan toveren, dat hij het nooit meer doet.

Ook leuk een keer een foto te zien als hij wel lekker loopt.

Weetje ieder zijn meug, als dit paard ooit verkocht wordt en deze kuren nog vertoont, hoop ik dat de nieuwe eigenaar dit aankan, anders veel succes en plezier. Jullie zijn dus beiden waaghalzen, dus het klikt wel,zou ik zo denken.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:15

Ik zou hem een lintje omdoen, een kusje geven en er vervolgens hele mooie frikadellen van laten draaien, sorry dat ik het zo plat zeg,... Bloos

Ik schrok me ook rot van de foto's. Ik hoop voor jullie dat het goed afloopt en dat jullie hem gecorrigeerd krijgen, maar het lijkt me een haast onmogelijke klus. Om hem daarna ook nog eens door te verkopen,... Ik word meteen nieuwsgierig naar de afstamming van deze hengst Schijnheilig.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:54

Anoukie schreef:
Ik zou hem een lintje omdoen, een kusje geven en er vervolgens hele mooie frikadellen van laten draaien, sorry dat ik het zo plat zeg,... Bloos

Ik schrok me ook rot van de foto's. Ik hoop voor jullie dat het goed afloopt en dat jullie hem gecorrigeerd krijgen, maar het lijkt me een haast onmogelijke klus. Om hem daarna ook nog eens door te verkopen,... Ik word meteen nieuwsgierig naar de afstamming van deze hengst Schijnheilig.

Ik moet het verkeerd gelezen hebben maar volgens mij stond er al ergens de naam van de vader.
maar hang me er niet aan op Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:55

vasco

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:23

Ennuuh .. dat dak ? Zag het er nog een beetje goed uit ???

zonder dollen: het zijn wel indrukwekkeinde foto's ik ben niet snel bang maar dit is ook niet mijn hooby hoor. Ik heb een merrie gehad die omhoog kwam en zich zo liet omdonderen maar die loopt echt niet meer in de sport nu.

Enneeh ik durf het bijna niet neer te zetten maar ik zal niet de enige zijn: een cap + bodyprotector is geen overbodige luxe, mag je zelf weten natuurlijk maar dit is imo solliciteren naar botbreuken, voor zowel ruiter als paard.

Ik vind het onzin om nou te zeggen dat dat paard naar de slager moet maar zolang dit er niet uit is was ik er met een rode motorhelm op gestapt ipv een rood petje.
Laatst bijgewerkt door Janski op 17-11-04 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:25

met riant eens... impressive but dangerous...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:27

muiltje schreef:

Dat vind ik erg dom... en sorry, maar als een paard met ruiter op de rug dit soort truken uit de trukendoos haalt dan vind ik dat je wel degelijk van gevaarlijk kan spreken... zelfs al zou het paard op zich niet gevaarlijk zijn; de situatie waar hij de ruiter/amazone in bregt is dat wel degelijk. Van mij had hij iig een enkeltje gekregen naar een plek waar dit soort situaties zich niet meer voor zouden kunnen doen liefst aan deze zijde natuurlijk)... maar goed, jullie doen dat niet dus dan kan ik voor jullie alleen maar hopen dat jullie er nog op tijd achter zullen komen of er idd 'iets' is dat dit gedrag verklaart... want ik wil liever geen berichtje tegen komen dat we helaas weer een bokker minder hebben... Verder zou de eerder genoemde cap idd geen overbodige luxe zijn... en ook een body protector is met dit dier (dat dit naar jouw eigen zeggen vaker doet!!!) geen overbodige luxe... Ook ben ik het eens met Kitten en Levy eens; met dit bericht+ foto en de nodige 'hihihihi's' komen jullie helaas verre van professioneel over. Sorry als dit een beetje cru over komt, maar goed, een beetje directe eerlijkheid is nog altijd fijner dan verongelukken door een val na een heftige steigerpartij...

*Edit* Chop chop??? Ballen d'r af en kijken hoe meneer dan is...?
Laatst bijgewerkt door vikki op 17-11-04 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:37

Het trieste van dit hele verhaal vind ik nog wel dat TS het blijkbaar nogal stoer en lachwekkend vindt allemaal.
Geen goede reclame inderdaad

Kenya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:37

ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe er gereageert wordt ophet momentdat het paard omhoog komt of al omhoog is?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:45

ThePast03 schreef:
Het trieste van dit hele verhaal vind ik nog wel dat TS het blijkbaar nogal stoer en lachwekkend vindt allemaal.
Geen goede reclame inderdaad

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:57

Niet te geloven zeg wat een linke bok ook al heeft hij ergens last van bij mij zou zo eentje een mooie postzegel op zijn kont krijgen levens gevaarlijk!!(ik ben echt geen mietje maar dit is echt link hoor)

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:05

g-sus............dat ziet er eng uit
K Zou da niej graag willen mee maken

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:31

Naar de slacht is bij zo'n jong paard natuurlijk onzin. Hij heeft gewoon goede training nodig.
Maar ik vraag me inderdaad af of ie dat gaat krijgen.....

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 16:31

Ik begrijp de bezorgde berichten wel van sommige mensen maar het blijft moeilijk om te oordelen van een foto. Ik vertrouw dit paard, al lijkt dat vreemd over te komen. Zoals ik al in het begin schreef heb ik al eerder in het ziekenhuis gelegen met een ander paard. En het heeft niets met stoer doen te maken maar dit is mijn werk. Ik denk dat veel mensen niet weten hoeveel paarden er op dit aardbolletje zijn die stout zijn en fratsen uit proberen te halen. Het is geen questie van dominsntie zoals enkele hier probeerde te gissen. Het is op stal en aan de hand en ook vaak onder het zadel een fijn paard, maar soms is meneer gewoonweg niet thuis als er werk aan de winkel is. Wij rijden wel met cap met andere jonge paarden, en hij zou eigenlijk een relax dagje vandaag hebben en dan is er nooit wat aan de hand. Maar dat doen we de volgende keer gewoon op hoor. Dat is ook wel belangrijk. En wat iemand aangaf, als de paarden zo doen voor de verkoop gaat dat dus niet door want dat er iets fout zou kunnen gaan bij derde willen wij niet op ons geweten hebben. Maar dit paard is niet voor de verkoop en het is geen vasco zoals iemand per ongeluk verkeerd aangaf hierboven.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 16:32

herstel, de cap doen we de volgende keer gewoon weer op hoor