Kitten schreef:Sorry Mickey ( en alle andere die denken dat ik te snel conclusie's trek), na bijna 40 jaar professioneel met paarden (ook hengsten) te hebben gewerkt, denk ik ook (een beetje) dat ik weet waar ik het over heb.
Helaas, heb ik dit soort soort ongein vaker langs zien komen en er zelfs 2x mensen onder mijn ogen mee zien verongelukken.
Een paard wat ondragelijke pijn zou hebben, zou lang voor de tijd dat hij dit soort fratsen uithaalt, al andere signalen hebben afgegeven, signalen waarna niemand bij zijn volle verstand er nog op gestapt zou zijn.
Dat de foto's van een video afkomen, doet verder niets af aan hetgeen hier gebeurt (is).
Dit is geen paard met een pijn of schrik reactie, maar een 4 jarige hengst die weet waar hij mee weg kan komen en nu alles uit de kast trekt om zijn dominantie te bevestigen.
Ts schrijft zelf, dat dit haar eigen paard is en dat dit zeker niet de eerste keer is dat dit gebeurt.
Zonder aan hun verdere capaciteiten iets af te willen doen; het feit dat je op hoog niveau een spring of dressuur wedstrijd kunt rijden, maakt je per definitie nog niet geschikt om een 4 jarige hengst op te voeden, af te richten of te corrigeren.
Als zij voorstaan proffesioneel met africhting cq correctie (zie profiel) aan de gang te zijn, dan hebben ze zichzelf met het plaatsen van deze foto's plus bijbehorende tekst op internet, een zeer slechte dienst bewezen.
Na het zien van deze foto's plus commentaar, zou ik me wel 10x bedenken voor ik daar een paard ter africhting of correctie heen zou sturen, want als hun eigen paard al dit soort fratsen uithaalt...............
En dan heb ik het nog niet eens gehad (anderen gelukkig wel) over het zonder enige vorm van bescherming op een paard stappen waarvan je al weet, hoe hij uit de hoek kan komen.
Dat is niet alleen zeer onproffesioneel, maar ronduit stom, want hoe moet het verder met hun bedrijf, als een van de 2 in de vernieling raakt en als ze zo verder gaan, kun je daar (helaas) op wachten.
je hebt echt ronduit gelijk!!!dit is de slechtste reclame die je voor je bedrijf kunt maken? wie wil in godsnaam dat zijn paard zo reageert???
als je jonge paarden opleert kruip je er toch niet zonder cap op? je weet toch nooit hoe ze reageren en zeker in het geval van dit schatje