Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vinka schreef:@Punkies; hoe kom je er nu bij dat wij een dier behandelen als een ding? Wat een onzin...
Maar fijn dat jij zo precies weet hoe het allemaal gaat... Verdiep je vooral niet in de sector en blijf vooral lekker geloven wat er op dat soort sites staat.
.
punkies schreef:ik heb het verdomme gezien!!!! en ja, ik vind dat de meeste boeren, veehouders enz. Dieren behandelen als dingen, niet zo zeer jullie maar de meeste boeren, waar het alleen maar om het geld gaat en niet om het gelukkige bestaan van het beest zelf
.
punkies schreef:ik heb het verdomme gezien!!!! en ja, ik vind dat de meeste boeren, veehouders enz. Dieren behandelen als dingen, niet zo zeer jullie maar de meeste boeren, waar het alleen maar om het geld gaat en niet om het gelukkige bestaan van het beest zelf
Kendra schreef:Weet je, dat komt omdat consumenten (wij dus) geen cent extra over hebben voor biologische producten. Zo lang iedereen goedkope eieren, goedkope kaas en goedkoop vlees wil, wordt het nooit wat met de biologische landbouw.
En zo lang iedereen alleen maar kipfilet wil eten dat er niet uitziet als kippenvlees en niet smaakt als kippenvlees zullen de kippen gemest worden zoals dat nu gebeurt (en hoe dat precies gaat wil je niet weten).
crossmonster schreef:wij hebben die extra centen ook niet sinds de regering overal maar meer belasting op heft, brandstof word duurder, alles word duurder sinds die kl0te euro
en we verdienen geen stuiver méér , dus dan is het logisch dat wij mensen goedkoop , lekker vlees, boven duur, even lekker vlees, stellen ...
miesie schreef:Het zal nooit om het gelukkige bestaan gaan van het beest, want belandt uiteindelijk op een bord...
Er zullen ook heus wel boeren zijn die er wel het beste van proberen te maken..
punkies schreef:Hoezo denk je dat ik niet weet waar ik het over heb. Mijn leeftijd heeft daar toch zeker niets mee te maken, wat denk jij wel niet. Ik weet heel goed wat er in de wereld gebeurd en ik haat de bioindustrie! ik houd van dieren en ik kan er niet tegen wat ermee gebeurd en ik kan er niet tegen dat mensen zomaar doen alsof het een ding is. Dieren hebben ook gevoel waarom zouden wij macht mogen hebben over dieren? dieren waren eerder op de wereld en de mensen maken ze kapot, van alle kanten! Zoveel dieren worden bedreigd en koeien die maar zullen doorfokken tot ze er bij neer vallen! Ik heb al veel gezien in mij leven hoor, vergis je niet. Ik ben al in veel dorpen geweest, ik heb kippen koeien en kistkalveren zien leiden onder het gene wat de mensen vinden, ik kan het niet hebben dat er zo met dieren om word gegaan. Waarom zouden wij meer macht hebben? ik vind het walgelijk wat er in de wereld gebeurd. Varkens die verdomme de een na slimste dieren op de wereld zijn worden opgesloten, vetgemest, vervoerd en geslacht! Walgelijk. Hoe haal je het in je hoofd zo'n bedrijf te beginnen? Hoe haal je het in je hoofd om zo met dieren om te gaan, dieren hebben ook gevoel en dat weten jullie, wat jullie zijn ook in aanraking met paarden, en jullie houden van paarden, en jullie zouden het (denk ik) vreselijk vinden als er vele paardenboerderijen zouden ontstaan. Omdat jullie meer van paarden houden dan van koeien, en dat vind ik walgelijk. Kijk alsjebliefd even op www.eetgeendierenleed.nl daar staat het in de puntjes uitgelegd!
ik verhonger liever zelf dan dat ik bioindustrie producten eet!
!Crossmonster en ik hadden het er even over dat in bijna alles wel iets verwerkt zit uit de bio industrie.Het stopt niet bij je stukje vlees hoor
.....Ga jij maar eens op de verpakking kijken,op 9 van de 10 pakken zal wel iets staan.Ik vraag me af hoe ver je al verhongerd ben?Verder weet jij helemaal niet of ik meer van paarden of van koeien houd.En zelfs al doe ik dat dan heb jij helemaal geen recht om dat walgelijk te vinden. 
punkies schreef:Hoe haal je het in je hoofd om zo met dieren om te gaan, dieren hebben ook gevoel en dat weten jullie
. femkjuh schreef:zooo gezellig hier zeg, ik denk dat je over dit onderwerp net zo lang kunt doordiscuseren tot je erbij neer valt, maar dat toch (bijna) iedereen wel bij zijn eigen standpunt blijft.. Vind het bdw wel leuk om deze topic te volgen...