Schrik me rot!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:13

vera schreef:
De uitslag over de autopsie is pas over 3 weken dus in de tussentijd zitten ze natuurlijk in spanning.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:57

aha... omg... ik moet echt leren om voortaan wat beter te lezen Bloos
Is al de tweede keer deze week dat ik een bericht over het hoofd zie Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 02:19

heel veel sterkte voor iedereen en ik hoop dat het niet door toedoen van anderen is gebeurd. Lijkt me zo erg om je paarden zo te moeten vinden de volgende dag. Hoop dat de dieren geen pijn hebben hoeven lijden, waar gaat dat heen vandaag de dag.......
Ben ook benieuwd inderdaad of er door de politie onderzoek is gedaan.
Ik hou dit topic in de gaten, wil heel graag weten wat de oorzaak is geweest. Nogmaals sterkte

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:39

Ik ga dit topic in ieder geval even in de gaten houden.
Ik post hier even dan kan ik het wat makkelijker terug vinden.

Het is toch echt de nachtmerrie van iedere eigenaar om je paard dood in stal aan te treffen. En dat terwijl ze de vorige avond toen je bij ze wegging helemaal gezond waren.

Ik wens de eigenaren heel veel sterkte met het verlies van hun dierbare paarden.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:48

Jeetje, want ontzettend erg. Ik heb het echt met verbazing zitten lezen. Zomaar ineens 2 paarden dood. Wat moet dat moeilijk zijn voor de eigenaren. Ik wens ze hierbij ook heel veel sterkte toe!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 19:24

Ik heb deze week iets gehoord over een spierziekte bij paarden op de wei en momenteel zit het in Nederland, en het komt stilletjes aan naar België Huilen Er zijn al 6 paarden iets over de grens gestorven aan die spierziekte, en dat binnen de 24 uur!!! Jammer genoeg zijn er geen symptomen en geen genezingsmiddelen!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:57

idd ik dacht ook meteen aan die spierziekte. maar als ze niet veel op de wei staan kan het in princiepe niet. Alle paarden die tot nu toe slachtoffer werden van deze ziekte stonden 24/7 op de weides.

AnkeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 04:32

Jeetje zeg, als het moord zou zijn is het echt verschrikkelijk.
Maar van het idee dat er iemand al een aantal dagen bezig is met het voorbereiden daarvan (aangezien dat de buitenlamp (toevallig) een aantal dagen eerder kapot is gegaan), word ik nog misselijker.

Ben zeer benieuwd naar de uitslag en ga dit topic ook goed in de gaten houden.....heel veel sterkte voor ze toegewenst.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 15:02

Echt kl*te zeg.. ik ga dit topic ook in de gaten houden want ben toch wel benieuwd..

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:56

Jeetje dat is even schrikken!
Heb er geen woorden voor Scheve mond

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:02

Ik heb begrepen (uit '2e hand') dat er niets uit het onderzoek is gekomen. Er waren geen stoffen terug te vinden in de maag of het bloed Verward

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:18

Ik heb ooit 2 jaarlingen meegemaakt die op dezelfde dag in een tijdsbestek van een paar uur duf werden en doodvielen.
De ene jaarling was altijd nogal lui en de andere altijd heel schichtig. Ze stonden beiden in een kudde van 25 Shets, aan het einde van de middag bleek de ene dood te liggen en terwijl ze daar naartoe liepen viel verderop de ander dood neer.

Kudde gelijk naar een andere wei en de jaarlingen naar Utrecht voor onderzoek.

Er zijn toen wel rare stoffen in de lever gevonden, maar wat wist men niet.
Vergiftiging door mensen kon niet, omdat de ene zo schuw was. Dan hadden de makste ponies die altijd vooraan staan met voeren het slachtoffer moeten worden.

Dit is echt in een paar uur gebeurd en kan natuurlijk ook 's nachts gebeuren, maar wat het was.....

tara2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:39

Laat je iets weten als de oorzaak achterhaald is?

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:06

astridh schreef:
Ik heb begrepen (uit '2e hand') dat er niets uit het onderzoek is gekomen. Er waren geen stoffen terug te vinden in de maag of het bloed Verward

Het onderzoek is gelukkig nog in volle gang, alleen de eerste twee resultaten hebben ze gekregen. Daar kwam uit dat er niets "geks" is gevonden in de maag en darmen. Nu zijn ze o.a. bezig met de lever, wie weet komen ze dezelfde stoffen tegen als bij het verhaal van Stennisje (weet je nog welke stoffen ze toen hebben gevonden?). Is dat trouwens lang geleden?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:24

Nanouk schreef:
Het onderzoek is gelukkig nog in volle gang, alleen de eerste twee resultaten hebben ze gekregen. Daar kwam uit dat er niets "geks" is gevonden in de maag en darmen. Nu zijn ze o.a. bezig met de lever, wie weet komen ze dezelfde stoffen tegen als bij het verhaal van Stennisje (weet je nog welke stoffen ze toen hebben gevonden?). Is dat trouwens lang geleden?

Het was in 1993 gebeurd, ze zagen stoffen waarvan ze wisten dat ze er niet hoorden, maar wisten niet wat het was.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:18

Is er ondertussen al iets meer bekend?????

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:54

Ben ook erg benieuwd, het lijkt me vreselijk als je zo je paarden moet vinden Scheve mond

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:57

Huilen Nee, alle onderzoeken zijn inmiddels afgerond en er is echt helemaal niets uitgekomen.
Een heel zwaar gelag voor de eigenaren.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 15:48

Echt vaag en beangstigend.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 15:52

opala schreef:
Echt vaag en beangstigend.

Helemaal mee eens.

Moet er niet aan denken dat ik mijn beestje dood vind en ze de oorzaak hiervan niet kunnen vinden.

LoveTarkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:32

dit is echt erg....twee paarden dood in stal en geen oorzaak gevoinden...wat ontzettend eng zeg..zou het dan toch te maken hebben met die man op t erf?

pfff....laten jullie nog wat horen als er mog wat bekend is...ik vind het erg eng hoor....is er ook niks in de spieren gevonden..omdat die spierziekte ook al een tijdje dor het land gaat,.,., Huilen Verdrietig

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:27

dit is echt erg! ik wil graag weten wat het is! dalijk zijn paarden zelfs niet meer veilig in de stal!

anne_ponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:24

ooh wat erg!!! het is vlak bij ons en ik moet er niet aan denken dat het hier ook gebeurd!!! is er verder nog iets bekend?

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:46

Vind het ook heel erg..
Ik ben toch wel benieuwd Huilen

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:13

Hoe is het mogelijk!?
Twee paarden in één nacht kan toch echt geen toeval zijn Verward