waarom kiezen mensen altijd de harde aanpak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:30

gijsenkim schreef:
amen!

Heb je de nieuwe bijbel al gekocht Tong uitsteken Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:31

gijsenkim schreef:
Ik kan niet bozer worden op een mens met een paard als dat zo iemand oeverloos tegen een paard aan het schreeuwen is...... als IN..... (^@$*@!*^$# K KNOL)(*#)@*&$b IK ZAL JE )("_&%(_& GVD!!! EN ALS JE DAT NOG EEN KEER DOET_&#"%(U&T# ............... Ik moet dan altijd zoooo zuchten, geef een trap en een brul en ga dan gewoon in alle ontspanning verder met waar je mee bezig was, Het arme dier begrijpt helemaal niks van zo een tirade........

Tja, ook DAT soort mensen kom je helaas tegen... En dan menen ze dat ze goed zijn voor hun dier..

Idd, knal geven en niet meer over nadenken.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:31

runningkawa schreef:
Heb je de nieuwe bijbel al gekocht Tong uitsteken Haha!

Kim's happy horse bijbel... ha ha ha

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:42

Altijd dat eeuwige getrut over NH, Inderdaad als je geen paarden gevoel/ervaring hebt dan kan je daar nog best wel wat aan hebben aan al die boeken, videobanden en carrotsticks........ maar daar moet je niet meer mee aankomen bij mensen die al langer meelopen. Hun hebben het over grondwerk, wij over basisgedrag.... voor ons is het normaal dat een paard zich netjes gedraagd aan de hand zonder dat we ooit een NH boek/band gelezen of gezien hebben. Eindeloze verheerlijking van een eeuwenoude manier in een commercieel jasje gegoten en het gros van de mensen stinken er nog in ook......

Had ik het maar geschreven Haha! Haha! Haha! Haha!

Ben trouwens wel bezig met een boek DPB Haha! Haha! Haha! maar zal allemaal nog wel een jaar of twee drie op zich laten wachten. Boktvoorbeelden zullen een leidraad zijn Haha! Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:45

gijsenkim schreef:
Altijd dat eeuwige getrut over NH, Inderdaad als je geen paarden gevoel/ervaring hebt dan kan je daar nog best wel wat aan hebben aan al die boeken, videobanden en carrotsticks........ maar daar moet je niet meer mee aankomen bij mensen die al langer meelopen. Hun hebben het over grondwerk, wij over basisgedrag.... voor ons is het normaal dat een paard zich netjes gedraagd aan de hand zonder dat we ooit een NH boek/band gelezen of gezien hebben. Eindeloze verheerlijking van een eeuwenoude manier in een commercieel jasje gegoten en het gros van de mensen stinken er nog in ook......

Had ik het maar geschreven Haha! Haha! Haha! Haha!

Ben trouwens wel bezig met een boek DPB Haha! Haha! Haha! maar zal allemaal nog wel een jaar of twee drie op zich laten wachten. Boktvoorbeelden zullen een leidraad zijn Haha! Haha!

Ik moet je toegeven: ik zou ook graag willen dat ik het NH had uitgevonden, ik geloof niet dat Emiel Voest en consorten er minder van zijn geworden.....

Een boek? Interessant zeg, houd me op de hoogte, het zal vast en zeker hoogst vermakelijk gaan worden denk ik

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:47

ben bang dat het inderdaad zo af en toe best hilarisch zal zijn Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:48

oh oh

Ook nog hoofdrolspelers?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:52

runningkawa schreef:
oh oh

Ook nog hoofdrolspelers?

Waarom vraag je dat? Angst???? *LOL*

*kruipt nu weg onder haar stoel*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:53

KiWiKo

niet bijzonder............ ene kawa Haha! Haha! Haha! Gekheid Haha!

Nee ik baseer probleemgevallen op vragen die hier gesteld worden en zet de antwoorden tegen elkaar af, probeer te analyseren waarom persoon A een totaal ander antwoord kan geven dan persoon B en daar dan weer ......... nou ja, laten we maar zeggen dat het een berg werk is

Het lijkt een anti NH boek te gaan worden Haha! Haha! Haha!

misschien noem ik het wel Basis Horsemanship Haha! Haha! Haha! Haha!

Barmat

Zou ik ook hebben hoor (*overweegt haar bok-abonnement op te zeggen*)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:54

gijsenkim schreef:
misschien noem ik het wel Basis Horsemanship Haha! Haha! Haha! Haha!

Wat dacht je van: "geen gel*l maar trek je knol in de krul?"

whoehahahahahaa *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:54

Denk dat ik naams verandering aan ga vragen Lachen

Maar Kim, heb je daarvoor niet zelf te veel ervaring/mening om daarin die 2 dingen tegen elkaar op te wegen?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:55

runningkawa schreef:
Denk dat ik naams verandering aan ga vragen Lachen

Maar Kim, heb je daarvoor niet zelf te veel ervaring/mening om daarin die 2 dingen tegen elkaar op te wegen?

Daar zit wat in denk ik ja... goed punt! Moeilijk om dan objectief te blijven lijkt me?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:01

Is ook moeilijk........... BIJTEN soms Haha! Haha! Haha! . Ik heb inderdaad een te sterkte eigen mening........ Gelukkig kan ik, na een derde sigaret, me verplaatsen in een heel stom antwoord van iemand ........ zoals het antwoord wat ik ooit gelezen heb dat je de pony zn hoofd maar met strotouwtjes aan het zadel vast moet binden als hij niet in de krul loopt....

dan moet ik iets creatief zijn en proberen te bedenken HOE iemand daar nou op kan komen. Ik kan wel zeggen FOUT, FOUT , FOUT maar ik moet proberen uit te zoeken waarom iemand zo iets zegt.......... om dan te zeggen FOUT, FOUT FOUT Haha! Haha! Haha! Haha!

Het is best heel leuk, maar ook voor mij wel heel verwarrend soms Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:02

gijsenkim schreef:
Is ook moeilijk........... BIJTEN soms Haha! Haha! Haha! . Ik heb inderdaad een te sterkte eigen mening........ Gelukkig kan ik, na een derde sigaret, me verplaatsen in een heel stom antwoord van iemand ........ zoals het antwoord wat ik ooit gelezen heb dat je de pony zn hoofd maar met strotouwtjes aan het zadel vast moet binden als hij niet in de krul loopt....

dan moet ik iets creatief zijn en proberen te bedenken HOE iemand daar nou op kan komen. Ik kan wel zeggen FOUT, FOUT , FOUT maar ik moet proberen uit te zoeken waarom iemand zo iets zegt.......... om dan te zeggen FOUT, FOUT FOUT Haha! Haha! Haha! Haha!

Het is best heel leuk, maar ook voor mij wel heel verwarrend soms Haha!

Het klinkt errug leuk moet ik zeggen.... Je hebt al een fan iig!

Echt een uitdaging

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:06

Wat jammer toch weer, altijd dat gehak op NH. Ik heb er een hoop meer lol door gekregen met mijn paard, ik snap niet waarom dat altijd in het belachelijke getrokken moet worden Scheve mond.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:08

promptertje schreef:
Wat jammer toch weer, altijd dat gehak op NH. Ik heb er een hoop meer lol door gekregen met mijn paard, ik snap niet waarom dat altijd in het belachelijke getrokken moet worden Scheve mond.

Ik denk dat het meer komt door het nare commerciële trekje wat er tegenwoordig aan hangt, en al die mensen die zich ineend guru gaan noemen, daar heb ik wel behoorlijk weerstand tegen hoor!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:11

"Nare commerciele trekje", tsja, Anky-dekjes kosten helemaal niks natuurlijk... De 'reguliere' topruiters hebben ook allemaal hun eigen kledinglijn e.d., ik zie het verschil eigenlijk niet. Kim geeft ook geen gratis lessen, Edward Gal rekent € 295 voor een uurtje les, ik zie niet in waarom Pat Parelli bijvoorbeeld niet aan zijn lessen mag verdienen ?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:19

Prom, Jij doet normaal met je paarden. NH op zich wordt niet in het belachelijke getrokken. Wat ik altijd moeilijk vind is dat er een hele berg NH aanhangers zijn die eigenlijk helemaal niet begrijpen wat een paard nou eigenlijk beweegt te doen wat je van hem vraagt. Hierdoor hebben ze problemen, lezen een boek van ....... en gaan in de basis anders met hun paard om waardoor een probleem best kan verdwijnen. Daarna is het NH voor en NH achter terwijl ze zichzelf anders hebben opgesteld to het paard.

Ik heb het vage vermoedde dat jouw Dany al een keurig opgevoedde merrie was voordat er ooit iemand gehoord had van Parelli.

De level spelletjes zijn leuk om te doen. Is ook zeker een aanvulling in de dagelijkse dingen en kan je als stel een hoop lol aan beleven. Misschien als ik een paard voor mezelf had gehad dat ik ook wel dat soort dingen zou doen.

Eigenlijk doe ik dat soort dingen ook. Ik heb vandaag bijvoorbeeld de hengst van Tyrza even aan de lijn gehad. (ik slinger het dier altijd in de rondte als Tyrza zelf niet kan) De eerste keer moest ik hem elke pas naar voren drijven, ik was meer bezweet dan hem. Galloperen kon hij alleen maar ernstig verzameld.......... nu kijkt hij me aan in galop, ik zeg okeeee en dan neemt hij een sprint. ALs ik wat naar voren ga met mn lijf gaat hij harder, laat ik mn schouders hangen stopt hij....... en ik heb hem nu 6 keer aan de lijn gehad. Dat zijn ook spelletjes die je met je paard kan spelen.....

Ik trek NH zelf niet in het belachelijke, maar wel een groep volgelingen die vinden dan NH zaligmakend is en de enige echte waarheid. NH is een aanvulling, een aanvulling op je eigen kunnen, een aanvulling in het dagelijkse werk........ Maar zonder gevoel kan je met NH ook helemaal niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:19

Ik geeft dat nare trekje, als reactie op het nare trekje dat er gezegt word dat er meer mensen NH moeten gaan doen. Doe je dat niet ben je dierenmishandelaar Verward

Mijn vraag is dan
Wat ik hierboven en in duizenden andere berichten al eens heb geschreven, wat er zo verschillend is aan mijn boeren verstan, ervaring methode met de NH methode

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:22

promptertje schreef:
"Nare commerciele trekje", tsja, Anky-dekjes kosten helemaal niks natuurlijk... De 'reguliere' topruiters hebben ook allemaal hun eigen kledinglijn e.d., ik zie het verschil eigenlijk niet. Kim geeft ook geen gratis lessen, Edward Gal rekent € 295 voor een uurtje les, ik zie niet in waarom Pat Parelli bijvoorbeeld niet aan zijn lessen mag verdienen ?

Ik bedoel het niet zoals jij het opvat promptertje.....

Ik bedoel dat er heel veel van die neppers rondlopen die hoog van de toren blazen en doen alsof ze er verstand van hebben, helaas komt in dit geval schade aan het paard meer in de richting.

Er is niets mis met het willen verdienen van geld, tuurlijk niet! Maar NH is zo booming dat het tegenwoordig wel lijkt alsof iedereen een guru is en dat stuit mij iig tegen de borst.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:25

kawa, ik heb mijn merrie met de boerenverstand-methode nooit normaal op een trailer of vrachtwagen gekregen. Keurig opgevoed paard, maar doodsbang, al vanaf veulen af aan angstig voor van alles en nog wat.

Dankzij Nh, waarin via een stappenplan gewerkt wordt richting die trailer en loopt ze er nu los, zonder enige aarzeling op, en blijft keurig wachten tot ik zeg tot ze er af mag komen - vroeger was dat paniekerig gelijk weer achteruit vliegen.

Nou zal er wel weer het antwoord komen dat als je verstand van paarden hebt dat al veel eerder gelukt zou zijn, maar ik heb nu een blij paard, vol vertrouwen, die een trailer heeft geaccepteerd als een volkomen normaal ding. Tuurlijk, vroeger liep ze er met een mep ook zo op - maar nu kiest ze er zelf voor. Is voor mij toegevoegde waarde genoeg Lachen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:26

Dat bedoel ik met een aanvulling

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:28

gijsenkim schreef:
Dat bedoel ik met een aanvulling

Ik denk dat je daarmee de spijker op zn kop slaat. Het is niet óf óf, maar meer én én. In iedere stroming zit wel iets van wat je kunt gebruiken. Bij de ene is dat meer NH, bij de ander meer jan boeren l*llenverstand. Niks mis mee dus.