Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
taverno schreef:Dat is ook zo,alleen zijn die gevallen meestal nog wel te behandelen.
Ik geloof niet dat in mijn geval de kissingspine een gevolg is van.
Een 4 jarig paard waar amper op is gereden,daar kan weinig verkeerd mee gegaan zijn.Meestal is het aangeboren of ontstaat het na een trauma.
taverno schreef:Gerrie,het botvlies is ook pijnlijk en er zijn ook paarden die goed kunnen functioneren maar ieder paard reageert weer anders en de mensen die hier reageren hebben net een paard dat het niet goed doet en daarom lijkt het net of alle paarden met kissingspine niet meer te helpen zijn.
Fitzroy schreef:Feit blijft dat ik ontzettend veel plezier van dit dier heb gehad en nog heb, kissing spines of niet.
Ik geniet ook van een rondje aan de hand stappen waarin hij met zijn boevenkop allerlei trucjes met je uit probeert te halen.
Het is gewoon een fantastisch paard met een gouden karakter en ik hoop nog lang van hem te genieten, al dan niet onder de man.
) en gaf een paar bokkesprongen mee. Had hij nu echt last van zijn KS dan zou hij niet zo vrolijk zijn onder het zadel. Toch?? Ooit baal ik dat echt trainen en wedstrijd rijden er niet meer in zit, maar dit soort momenten maakt alles goed!!
. Jij hebt al heel vroeg ingezien dat er iets was en bent er aan gaan werken, dus hij heeft nooit echt verzet hoeven tonen - hij werd begrepen. Dat is een groot compliment aan jouw adres, dat hij de laatste maanden geen enkel verzet heeft getoond.Eleonoor schreef:Hmm, hier weer de beperkingen van bokt. Laten we duidelijk zijn dat mijn verhaal algemeen bedoeld zijn en ik alleen info van Fitzroy heb van tijd geleden. Het was meer voor mijn eigen frustraties van dingen die ik fout heb gedaan in het verleden en als de dood ben dat ik het nu weer fout doe met Pablo. Daarnaast heb ik vaak in mijn omgeving paarden gezien die onterecht grof werden behandeld doordat ze zwaar verzet vertoonde en heb daarbij vaak het gevoel gehad dat de paarden pijn hebben. Probleem met mij is dat ik niet tegen onrecht kan, niet naar mij toe, en al helemaal niet naar paarden die zo weinig kunnen zeggen hoe ze zich voelen.
Fitz, jij hebt zo veel gedaan voor je paard. Meerdere malen naar de kliniek gegaan en diverse andere oplossingen geprobeerd en zeker dat heeft goed resultaat gehad. Heel veel succes!!
Fitzroy schreef:Zoals ik het begreep van de arts op de kliniek had hij het duidelijk over vergroeide doornuitsteeksels, iets dat
al in zijn jeugd is ontstaan.
Appie schreef:De wervel die scheef staat drukt tegen de tussenwervelschijf aan. Deze wordt dan helemaal in de verdrukking gebracht, waardoor deze tussenwervelschijf langzaam aan gaat slijten. Hierdoor gaat de bewuste wervel steeds meer opzij en komt uiteindelijk tegen de naastgelegen wervel te liggen.
Appie schreef:Stel dat dit probleem niet onderkend wordt (je schreef dat Fitzroy al last had toen je hem kocht) , en er wordt gewoon verder getraind.
Fitzroy schreef:Ik wil nogmaals benadrukken dat Fitz heel lang en veel in de lage lijn is getraind, wat op zich mogelijk is met een paard met KS.
Appie schreef:Paarden hebben wel degelijk tussenwervelschijven. Op het plaatje kan je die niet zien omdat die meer naar beneden zitten. Ik zal kijken of ik nog een goed plaatje kan vinden.
Gerrie schreef:nogmaals..een paard heeft niet een tussenwervelschijf zoals de mens.
Kan dus ook niet zoals de mens een hernia krijgen.
Ik zuig dit niet uit mijn duim maar geleerd tijdens een lezing op het federatiecentrum van de DA Rodinde.
.