Sigaret roken op je paard????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:03

Citaat:
Niemand hier op ooit op een westernstal geweest daar is het een onderdeel van het ritueel westernrijden.Inrijden roken,tussendoor even stappen roken,en ja de paarden worden ook uitgestapt dankzij een sigaret.
De bak zag eruit als een grote asbak vol peuken en er waren paarden bij die geen ijzers hadden en schroeiplekken onder hun hoeven hadden.
Maar moet kunnen he

Interessant; ik ben wel eens op een westernstal geweest Haha! maar........er wordt echt niet altijd gerookt te paard hoor Knipoog dat is onzin. Er zijn westernruiters die het doen, maar ook genoeg die het niet doen. Ben benieuwd hoe de westernforum bezoekers hierover denken Haha!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:03

nee roken op je paard of pony vind ik echt niet kunnen. als je zonodig moet ga er dan gewoon ff af. hier bij ons zie ik het regelmatig. ik vind het echt walgelijk als je rookt op je pony of paard. stel dat er heet stukje afvalt op je dier.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:22

Schroeiplekker onder de hoeven?
Dat krijgt de mijne altijd alleen als de hoefsmid komt, en dat stinkt veel erger als een sigaretje. Haha!

quatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:42

Ook ik rookte op mijn paard totdat ik ooit wat minder leuks meemaakte...
Samen met mijn vriendin lekker op buitenrit, paardjes super ontspannen, lang teugeltje en dus hup een sigaretje...
Ik reed daar lekker met mijn sigaret in de ene hand en teugels in de andere hand totdat allebei de paarden uit het niets op hol sloegen en ik geen tijd meer had om de teugels met beide handen beet te pakken.
Het volgende wat er gebeurde was dat ik half naast mijn paard hing en recht op een boom afging..
Paard ontweek de boom en ik ben er vol op geknald resultaat: Een beknelling van mijn zenuwen in mijn nek waardoor mijn rechterarm niet meer functioneerd zoals het moet...
Leuk hoor, roken op je paard......

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:48

Nou ten eerste vind ik vooral roken in het bos NIET kunnen. Daarnaast vind ik het een beetje aso staan om een peuk te roken als je op je paard zit. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen mensen die roken maar vind het zelf geen gezicht al rokend te paard.

Voor het paard lijkt het me niet schadelijk hoor. Genoeg frisse buitenluct dus dat beetje rook kan geen kwaad lijkt me.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:55

Ik vind het zeer onverantwoord.
Paar stalgenoten die roken na het rijden, stappen af, en lopen met paard aan de hand te roken.

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:27

ik rook ook gewoon lekker aso (zoals jullie dat noemen) op mijn paard.
alleen niet in de bak, wel tijdens een buitenrit!!

en ja ik ben een western ruiter, maar wat ik hierboven lees slaat echt alles hoor!!! Boos!

dat alle westernruiters aso's zijn die roken op hun paard en hun paarden dus alleen maar uitstappen omdat ze een peuk roken?!?!?!

GEL*L!!!!
waarom? omdat marlboro toevallig reclame maakt met een ''cowboy''?

voordeel van een ''cowboy'' zijn is wel dat mijn paard prima te rijden is op 1 hand...
dus mocht hij er vandoor schieten, dan is er niks aan het handje hoor.
laat iedereen in zijn waarde!!

roker of niet-roker Scheve mond

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:41

Ik rook lekker op mijn paard en wat de rest van de wereld ervan denkt zal me werkelijk een worst wezen. Is mijn paard en als je het niet wilt zien, dan kijk je toch lekker de andere kant op Knipoog

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:44

Citaat:
Ik rook lekker op mijn paard en wat de rest van de wereld ervan denkt zal me werkelijk een worst wezen. Is mijn paard en als je het niet wilt zien, dan kijk je toch lekker de andere kant op

**AMEN** OK dan!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:46

Ik kan me voorstellen dat mensen op hun paard roken. Het is toch weer een vorm van ontspanning.
Ik rook zelf niet op mijn verzorgpony, ik vind het gevaarlijk voor mijn verzorgpony en voor mezelf. We hebben beide genoeg littekens en daar komen geen nieuwe bij door mij toedoen.
Wel rook ik als ik er naast sta, wanneer Colette lekker staat te grazen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:51

appie_rulez schreef:
voordeel van een ''cowboy'' zijn is wel dat mijn paard prima te rijden is op 1 hand...
Was die vrije hand niet bedoelt om dat eeuwige biertje vast te houden Cool , ook zo'n vooroordeel tegen westernruiters Haha!

Overigens rook ik niet, dus ook niet te paard.
Bier drinken doe ik ook al niet.
Rijd ik wel western eigenlijk Verward Cool

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:01

Citaat:
Proudmamma zegt:
Niemand hier op ooit op een westernstal geweest daar is het een onderdeel van het ritueel westernrijden.Inrijden roken,tussendoor even stappen roken,en ja de paarden worden ook uitgestapt dankzij een sigaret.
De bak zag eruit als een grote asbak vol peuken en er waren paarden bij die geen ijzers hadden en schroeiplekken onder hun hoeven hadden.
Maar moet kunnen he

Howdy!! (smiley die z'n cowboyhoed op- en af zet)
Ik ben een niet -roker...............
mijn man rookt wel,.....maar die rijdt geen western; hij rijdt eigenlijk helemaal niet...................... Verward Verward Verward
Ben ik nu raar??????
Nu weet ik wel een goede reden om mijn paard niet los te stappen of droog te stappen; ik rook niet!

Sugarmiss,..die vrije hand is voor je lassoooooh!(weet je dat nog niet als koiboi,..uhh gurl)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:09

Hahaha geweldig dit topic...
Ik rook wel... en na het werken ook soms op mijn paard terwijl ik uitstap (voordeel van op 1 hand kunnen rijden, je kunt telefoneren, roken, noem maar op).

Heel goede oefening want er staat een asbak langs de bakrand. Om daar bij te kunnen moet ik mijn paard steeds netjes langs de bakrand parkeren, dus stapje voor stapje de voorhand en de achterhand omzetten.

Overigens rook ik als enige van de westernruiters én ruim mijn peuken op. Er zijn echter ook rokende dresuurruiters die hun peuken niet opruimen. Zijn nu alle dressuurruiters asociaal??? Of alleen PERSONEN die hun rotzooi (welke rotzooi dan ook) niet opruimen Lachen

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:17

Anya schreef:
Hahaha geweldig dit topic...
(voordeel van op 1 hand kunnen rijden, je kunt telefoneren,........

cyber-koiboi!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:18

Hmm mijn telefoon kan e-mailen en internetten... Moet ik toch eens proberen te paard Cool Schijnheilig

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:22

Ach, ik heb er geen problemen mee. Als mensen zich daardoor prettig voelen moeten ze het vooral niet nalaten.

Idd leven en laten leven, zolang ze het maar niet in mijn gezicht uitblazen *LOL*

Ik bel ook mobiel te paard dus ook al rijd ik geen western, met 1 hand rijden gaat prima Knipoog

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:46

Proudmamma schreef:
Niemand hier op ooit op een westernstal geweest ......... ?: JA, en niet op 1 maar op tientallen en zo zeg wat verschillen ze van elkaar. Volgens mij zijn er evenveel kleuren en varianten als in andere takken van sport. En waarom zou je niet daar gaan waar je je het prettigste bij voelt? Al dan niet met peuk.

Zelf ben ik een niet-rokende westernruiter die hopelijk niet na 11 jaar gestopt te zijn met roken opnieuw moet gaan starten met roken om in het perfecte (?) beeld van "DE westernruiter" te passen.

Dit sterke verhaal over verschroeide hoeven moet wel haast als grap geplaatst zijn denk ik want bij mij gingen die peuken alleen bij het zien van al het zand al bijna uit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:59

Papaya schreef:
Quote:
Proudmamma zegt:
Niemand hier op ooit op een westernstal geweest ......... ?: JA, en niet op 1 maar op tientallen en zo zeg wat verschillen ze van elkaar. Volgens mij zijn er evenveel kleuren en varianten als in andere takken van sport. En waarom zou je niet daar gaan waar je je het prettigste bij voelt? Al dan niet met peuk.

Zelf ben ik een niet-rokende westernruiter die hopelijk niet na 11 jaar gestopt te zijn met roken opnieuw moet gaan starten met roken om in het perfecte (?) beeld van "DE westernruiter" te passen.

Dit sterke verhaal over verschroeide hoeven moet wel haast als grap geplaatst zijn denk ik want bij mij gingen die peuken alleen bij het zien van al het zand al bijna uit.

Helaas, zit niets anders op Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:20

Ik rook wel, maar niet te paard.
Dat komt dan weer omdat ik niet kan roken zonder dat ik er bij drink *LOL* (anders krijg ik zo'n droge keel Haha!)
En helemaal zonder handen rijden lijkt me dan weer iets teveel van het goede. Cool
Dus ik rook mijn sigaretje wel achteraf (na een inspannende les, jammie! Vingers aflikken )
En verder moet iedereen lekker weten wat hij of zij doet Knipoog
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 06-10-04 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:27

Vind ik erg asociaal om op je eigen paard te gaan roken.

Ik bemoei me er niet mee dat je dan rookt ofzo, maar dat je zo nodig moet roken op een rug van je pony of paard. Dat vind ik echt niet kunnen. Zulke mensen vinden zich vaak stoer. Ga dan voor of na de rit roken maar zeker niet erop, dat vind ik niks.

Tjah het is mijn mening Lachen

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 05:51

ik ben ook een niet rokende western ruiter Haha!
en ik stap me paard uit!

maar er zijn wel mensen bij ons die wel roken op hun paard
en nee dat zijn niet alleen western,
eigenlijk meer de dressuur ruiters die telefoneren en roken op hun paard *LOL*
jaa een dressuur ruiter kan ook sturen met 1 hand Wow!

maakt mij niet uit , het stoort me niet zo
alleen als ze in de weg gaan staan Tong uitsteken

zal het zelf niet zo snel doen , ben meestal te geconsentreert aan het rijden en niemand mag me storen door te bellen Boos! Haha!
roken doe ik zo ie zo niet dus daar hoef ik me niet druk om te maken.

en je paard of pony heeft er ook geen last van lijkt me.
is idd een beetje moeilijk in hun gezicht te blazen als je erop zit Haha!
hoor de paarden ook nooit kuchen

misschien komt er ook wel een rookverbod voor ruiters omdat hun paard mee rookt Haha!
rokerspaal in de bak dan maar *LOL*

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 06:28

Op het paard roken zie ik veel mensjes van de manege wel eens doen...achja het is hun paard. Al zie ik het liever dat je even afstapt en ernaast loopt.

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 06:52

Ik rook niet op of vlakbij stal,maar ik durf wel eerlijk te zeggen dat ik Viking bij wijze van spreken met een peuk in mijn handen ingereden heb Haha!

Weet je hoe moeilijk het is om je paard te laten wennen aan het geluid van het pakje openmaken en het geluid wat de aansteker maakt Tong uitsteken

Ik rook ook niet in de bak,maar als ik buiten rijd dan steek ik ook gewoon een lekker peukie op Vingers aflikken

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 07:04

Hahaha, wat een grappig topic! LOL
Ik rook niet en rijd tóch western. Bloos!

Wat ik wel vaak doe is bellen op mijn paard. Bijvoorbeeld tijdens de conditietraining. Krijg je soms wel leuke situaties door Haha!
Door tijdens het galloperen te bellen, krijg je namelijk wel eens een andere manier van praten Schijnheilig .
Ben ik nu ook een aso-koiboi?!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 07:14

vrolijk schreef:
rokerspaal in de bak dan maar *LOL*

OK dan! Clown Haha! Zijn ook vast wel leuke oefeningen mee te bedenken

enneh... erg aso banish Knipoog