Beken je allerergste penny aktie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:04

Ik heb tot 2x toe in de penny gestaan Tong uitsteken 1x met een verhaal geschreven door een "konijn". En met m'n (ex) verzorgpony Tong uitsteken erg he?

Heel veel met beautiful horses gespeeld (samen met een vriendin).

Paardje spelen op de fiets.

Overal paard willen rijden.

Enz....

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:06

pff... ik heb ook een keer in de penny gestaan..!! met me lievelingspony vn de manege!! Lovers

hahaha!!

heb alleen geen bewijs meer.. Scheve mond

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:19

hahahaha zooooo herkenbaar alles Tong uitsteken
Mijn fiets was ook altijd paard Tong uitsteken t ergste was denk ik wel op de camping, daar stonden van die traktorbanden in het zand, zo overeind. Hadden we van touw en stukken dik hout (jaja) "beugels" gemaakt zodat we erop konden paardrijden, ook lichtrijden enzow, echt te ernstig Tong uitsteken

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:19

Haha Tamara, dat had ik ook precies! Alleen had ik een aantal denkbeeldige paarden. De schommel was ook mijn paard, de fiets was mijn paard, de bank in de woonkamer was mijn paard. Alles was mijn paard! Soms was ik zelfs zelf een paard! Paardjespelen was dan ook mijn favoriete bezigheid. Gewoon lopen zat er voor mij niet in, alles deed ik in galop. En natuurlijk liep ik aan te teugel en had heel mooi gangwerk *LOL*

Ondertussen was ik ook manege eigenaresse met ook ladingen tijdschriften met paarden met de beste papieren en ontelbaar veel klanten die ik dan in ging delen in de les en dan ging ik les geven.

Mijn hond was een falabella die dagelijks keuringen liep en vooral erg hoog moest springen. Daar ging ik elke dag mee uitrijden in het bos hier en ochjee, het was bijna dierenmishandeling wat ik hem allemaal heb aangedaan.

Elke vrije minuut was ik bij de paarden te vinden en tja ook ik ging stug elk uur bij de lessen staan kijken en wachten in de hoop dat ik eentje uit mocht stappen.

Verder was ik in de weekenden en vakantie's nog eerder daar dan het personeel om mee te helpen uitmesten. En trots dat ik was als ik in de pauze's mee mocht eten in de keuken Haha!

Met m'n pony's ging ik altijd stiekem 's avonds laat in het pikkedonker in de ontzettend grote buitenbak daar zonder zadel en hoofdstel crossen.

Als er water in de bak was deed ik alsof het hindernissen waren en ging ik bij elke poel in verlichte zit eroverheen.

Het 's avonds laat uitrijden in het donker om mensen te laten schrikken was ook een hele hobby geworden. (uiteindelijk was ik zelf de enigste die het erg spannend vond en schrok van de mensen die er liepen Haha! ).

Ik ging door de stad met de pony's of vriendinnetjes ophalen die achterop mee mochten rijden.

Ben eens in mijn gewone kleren in het donker naar huis gereden. Mijn schoenen gingen niet goed in de beugels dus die had ik in het bos gedropt om vervolgens thuis gympen te halen.

Als het even kon ging ik stiekem op de manegepony's zitten in de stal Bloos! En bedacht voor elke pony een verjaardags datum en dan kregen ze paardentaart. Die verjaardag vierden we dan met slingers in de stal en lekkernij voor onszelf (wat zou die manege eigenaar blij met ons zijn geweest Lips are sealed ).

Versieren van de pony's met de meest gekke dingen, op de pony's gaan staan of achterstevoren erop zitten en rijden en zonder zadel springen was ook mijn bezigheidstherapie.

Toen mijn pony verkocht werd door een handelaar waar ik het rijden had geleerd mocht ik haar nog rijden alsof ze van mij was gratis. Toen hij een klant had vroeg hij of ik haar wilde voorrijden. Omdat ik nog langer van d'r wou genieten heb ik haar met mijn buitenbeen en de zweep helemaal opgefokt. Hij snapte er niks van "Hoe kan dat nou?" "Normaal is ze zo braaf!". Daarna was mijn rijden op haar ook heel snel afgelopen Bloos!

Ik heb zelfs eens in de penny gestaan. Toen waren we met 2 Haflingers en een Roodschimmeltje bij mij aan de deur geweest. Met mensen achterop Haha! Met de foto daarvan stond ik in de penny Haha! En trots dat ik was!
Die Haflinger en Roodschimmel moesten toen verkocht worden even daarna, heb ik nog plannen bedacht met die meiden hoe ze die konden stelen en op de oude draf en renbaan konden stallen hier Bloos! Dat is ze ook nog een tijdje gelukt. Daarna was het feest Schijnheilig

Ach en dan is dit allemaal nog niet het ergste, kun je nagaan Haha! Bloos

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:23

Okkie1 schreef:
Ach en dan is dit allemaal nog niet het ergste, kun je nagaan Haha! Bloos

Oeh, ik word nu wel heeel nieuwsgierig wat dan het ergste is... Schijnheilig Ben ook wel benieuwd naar die Penny-kamer van je, dat klinkt echt als de droom van ieder Penny-meisje!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:25

Hahaha, sommige dingen kun je beter voor je houden!

Ik heb gister de fotos gezocht maar niet alles gevonden, geloof dat die nog bij mn beste vriend liggen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:51

Okkie1 schreef:

Toen mijn pony verkocht werd door een handelaar waar ik het rijden had geleerd mocht ik haar nog rijden alsof ze van mij was gratis. Toen hij een klant had vroeg hij of ik haar wilde voorrijden. Omdat ik nog langer van d'r wou genieten heb ik haar met mijn buitenbeen en de zweep helemaal opgefokt. Hij snapte er niks van "Hoe kan dat nou?" "Normaal is ze zo braaf!". Daarna was mijn rijden op haar ook heel snel afgelopen Bloos!

Bloos! Wat erg Haha!:D

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 14:06

hahaha ik herken mezelf ook in echt vanalles! Ik las tot mijn 12e ook nog de penny en ik schreef weleens brieven naar 'wie pent' enzo, en dan kreeg je zo'n penvriendin waarmee je je leukste ponyverhalen kon delen Bloos Ik vergat ze altijd terug te schrijven... Ik had ook altijd mijn muren volgeplakt met paardenposters uit de penny, er was echt geen gaatje muur meer te zien. Nu heb ik nog steeds wel een paardekamer, met allemaal foto's op a4 formaat van mijn liefjes... Bloos! Elke verjaardag verwachte ik mijn eigen paard in de schuur staan en mijn verlanglijstje was dan ook: -pony -paard -shetlander -veulen enzo Bloos! Ik was gelukkig niet zo erg dat ik met mijn paardrijkleding naar school ging, er was wel een meisje in mijn klas die dat wel deed..

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 14:55

-wij speelden vroeger ook wel eens dat onze fietsen paarden waren, en dan maar strotouwtjes aan het stuur rondfietsen.

-in de schuur hadden we altijd een stukje met zand erin (om hooi of stro neer te zetten maar dat stond er nooit) en daar hadden we altijd hindernissen enzo staan. ik gaf mijn zusje altijd les (kon ik supergoed Schijnheilig ) en als mijn zusje een keer lesgaf wou ik weer omdat ze dat niet kon Bloos .

-onze geiten moesten ook altijd springen en(dat deden ze ook nog gewoon)we gingen ermee 'buitenrijden' (en maar over de hoge stukken gras springen).

-we hebben een keer uitgezocht wat voor pony's er het beste bij ons zouden passen, bij mij was het een lusitano Tong uitsteken en bij m'n zusje een hackney (we hadden het alleen op grootte uitgezocht).

-ik kon wel grote moeilijke paarden aan en mijn zusje kon eigenlijk alleen maar hele rustige kleintjes aan Tong uitsteken Haha! .

-we zijn totdat ik in de 2e zat lid van de penny geweest (toen hadden we al een eigen pony).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:01

Ik ben ook erg geloof ik Scheve mond
Ik ging mijzelf opzadelen voor mijn 5jarige buurmeisje..met kussens en touwtjes maakte ik een zadel incl stijgbeugels Nagelbijten / Gniffelen
En dan natuurlijk ook een touwtje in mijn mond en dan moest ze erop Nagelbijten / Gniffelen
Tja daar loop je dan op handen en knieen door de tuin Haha!

En ik was eens bij mijn nicht gingen wij hetzelfde doen..zij sporen aan en een touwtje in mijn mond...en trekken en schoppen..ik vond het niet erg Bloos
Uiteindelijk wel gescheurde mondhoeken Scheve mond

En natuurlijk ook iedereen op je rug laten en eraf "bokken"

Schijnheilig

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:05

Toen ik mijn eerste paardrijles had gehad ( ik was 7 ofzo) wilde ik mijn handen niet meer wassen, het rook zo lekker naar paard Verward Tong uitsteken

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 20:17

Ik kijk ook altijd nog achterom in trailers, weet de weg aan de hand van paarden die langs de route staan en denk bij paardenkak direkt aan paarden of aan het paard welke deze heeft geproduceerd.
Dit is echt ziek, ik weet het.
Ik ben nog lekker een pennymeisje.

mel_kreeft

Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:27

oh wat leuk! Haha! klinkt allemaal heel herkenbaar.
-het "rijden" op de fiets
-hoeven uitkrabben van mensen
-door de tuin rennen met of op je "paard" (in engeland hadden wij een tuin van 100m lang en 50m breed, dus daar kan je wel redelijk rennen Lachen )
-je eigen stal bedenken en de hele garage om bouwen, hindernissen in de tuin, om er vervolgens zelf over heen te springen

maar het ergste wat ik ooit heb gedaan (samen met nog iemand .... he' cynthia Tong uitsteken ) is toch wel het volgende:

Wij woonden in engeland op een soort heuvel, en aan de top van de heuvel was een bos met een paar weilanden met paarden erin. Nou mijn nicht cynthia (lowara op bokt) was dus op bezoek met haar vriendin, en toen we ons verveelden zijn we gaan wandelen de heuvel op naar de paarden. Daar stond in een beschut weilandje een pony (volgens mij een tinker, maar ik kan me vergissen) en die vonden we wel leuk, dus die gingen we wel even aaien. Bij het hek aangekomen kwam de pony naar ons toe, maar wij konden hem niet aaien omdat er nog een soort draad tussen zat. Dus wat doe je dan? over het hek klimmen Lachen.
De tweede keer kwam de pony weer, en zijn we weer het weiland in gegaan. Deze keer hadden we een halster bij ons, en een touwtje, dus je raad het al ..... halster om, touwtje eraan en ja hoor daar zat cynthia op de pony (cynthia was de beste met paarden, dus die mocht er eerst op Extreme duivel ). Het was een onwijs lief beestje dus dat ging allemaal perfect, totdat er opeens iemand langs liep. ik schrok me rot, maar cynthia begon gewoon te praten en de naam te roepen van de pony (terwijl ze erop zat, en geen idee had hoe dat beestje heete). gelukkig liep de man gewoon door, en waren we dus niet gepakt.
De rest van de week nog een paar keer gegaan, de vriendin en ik er ook op gereden. Het ging allemaal heel goed, we waren nooit gepakt, maar ik (onwijze bangerik die ik ben Bloos) stond wel altijd bij het hek te kijken of er iemand aan kwam. En goed ook, want toen we er weer waren, en weer allemaal dingen met de pony aan het doen waren, zag ik in de verte mensen aan komen. Er waren natuurlijk al meer mensen langs geweest, maar het was op een tijdstip dat er eigenlijk geen mensen meer kwamen. Dus toen zijn we snel van de pony gesprongen en snel weggelopen. De mensen waren toen al erg in de buurt, en toen zijn we snel de bosjes in gesprongen, daar hebben we gewacht totdat ze langs ons liepen, en je raad het al ..... het waren inderdaad de eigenaren van de pony. We wisten niet hoe snel we daar weg moesten komen.

het is wel heel grappig om daar aan terug te denken, ben benieuwd of cynthia het nog weet ... Pling

Iris_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:57

Yorghos schreef:
Mijn grootste penny aktie heb ik deze week begaan:
Ik heb een welsh A veulentje en een 2 jarige shet gekocht als knuffelpony's.
Ik kreeg nog dezelfde dag een Penny Zomerboek van mijn lesklanten cadeau!

Waar ze vervolgens dus van diezelfde lesklant de naam ziet staan in een oude penny.
Ik had dus 8 jaar geleden iets gewonnen met een prijsvraag.
Tja, dan sta je dus mooi te staan met je aktie....

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:19

Heerlijk ik heb heel hard moeten lachen om al deze dingen, zo herkenbaar Haha!

Ook inderdaad de fiets die gebruikt werd als paard, we hadden een grasveld die de 'afmetingen' had van een bak, daar deden we van hand veranderen, voltes rijden. Wel had je natuurlijk je cap op en je zweep om daar ook je fiets mee te slaan.

Naast de fiets hadden wij ook de skippy bal. Zelf hindernissen bouwen en daar met de skippy bal overheen springen.

Tijdens vakanties waren stoelen onze paarden en reden we twee weken lang op de stoel. Bij mijn oma hadden ze al een kliko in die tijd en daar kon je ook op paardrijden, die was heel hoog.

Geweldig toch, dat je als kind zo'n fantasie hebt *LOL*

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:30

Tomaatje schreef:
Ik heb tot 2x toe in de penny gestaan Tong uitsteken 1x met een verhaal geschreven door een "konijn". En met m'n (ex) verzorgpony Tong uitsteken erg he?

Heel veel met beautiful horses gespeeld (samen met een vriendin).

Paardje spelen op de fiets.

Overal paard willen rijden.

Enz....

OW nu herinner ik het mij ook, ik speelde ook paardje op de fiets, zo met je fiets figuren rijden en met je zweep meppen Haha!

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:47

Hehehe wat leuke verhalen allemaal ! Ik heb vroeger ook veel "paardgereden" en paard gespeeld voor m'n zusje Lachen Ook zat ik op de leuning van de zetel bij m'n oma zij had zo'n leuk lang, smal kussentje dat ik er altijd eerst over legde als "zadel" en zij had ook een plastieken buis voor de knikkers waar ik "teugels" van maakte Lachen echt grappig !

Toen ik 12-13 was en we op vakantie waren aan zee en een vriendin van me mee ging die ook zot was van paarden speelden we paard op het strand Lachen (en te bedenken dat er toen een jongen was die ik ontzettend leuk vond hahaha, wat moet die wel niet gedacht hebben ???)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 09:56

JoeyBabe schreef:
Toen ik 12-13 was en we op vakantie waren aan zee en een vriendin van me mee ging die ook zot was van paarden speelden we paard op het strand Lachen (en te bedenken dat er toen een jongen was die ik ontzettend leuk vond hahaha, wat moet die wel niet gedacht hebben ???)

Ja, dan speelde je dat je zeepaard was. Wilde paarden die op het strand leven en knokken enzo.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:04

haha, echt geweldig!! allemaal heel herkenbaar! Ik speelde ook ponytje zoals jullie en meer dingen (heel veel posters!), maar ik was ook altijd een beetje jaloers op meisjes in pennyverhalen die op een geweldige manier een eigen pony kregen.... Bloos Schijnheilig
dan hadden ze een of andere pony gered van de slager en dan mochten ze hem hebben en werden ze ook gelijk kampioen Haha!

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:13

hehe, nja...ik ben ook altijd onwijs jaloers op mensen die zoiets meemaken ! Zomaar een paard krijden Bloos

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:10

Zowel mijn vriendinnetje als ik hadden een "eigen" hoofdstel (dus echt voor onszelf!) met bit en al en dan gingen we elkaar mennen.... Heb zelfs in mijn rol nog wel eens een hap gras genomen. Haha!

En mijn ook zusje was altijd erg geduldig als ze op handen en knieen zich liet opzadelen, poetsen, hoeven uitkrabben, en natuurlijk rijden!

Oja, ik deed ook altijd doorzitten oefenen op de achterbank van de fiat panda wanneer we overeen hobbelige weg reden, of over de tramrails ofzo... Bloos

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:41

ja dit zijn allemaal herkenbare dingen die volgens mij elk (penny)meisje wel gedaan heeft.
Maar nu komt mijn bekentenis: (haalt diep adem) Ik heb een paardenspel gekocht voor de playstation. Bloos! en nou niet allemaal naar mijn profiel kijken hoe oud ik ben he!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:25

Bloos! Ahum ik heb het spel Riding Star (het is wel een kopie, dat is toch al ietsje minder erg toch? Haha! ........toch Schijnheilig ?).

Afbeelding
Anky van Grunven`s Riding Star is een volledig interactieve ruiter simulatie. Je kunt strijden tegen je vrienden of de computer met het wereldkampioenschap als inzet. Om de beste resultaten te halen met je paard zul je je paard goed moeten verzorgen. Dit betekend niet alleen voeren en roskammen maar ook het schoonmaken van de stallen hoort erbij. Je kunt kiezen uit een van de afzonderlijke evenementen: dressuur, springen of military of je kunt een volledig driedaags kampioenschap rijden.

Hihihi en dan ben ik toch al dik 20 +. Haha! En het ziet er zoooooooooo penny uit allemaal .

En wat ik ook nog steeds doe is inderdaad ook trailers kijken, zelfs via mijn achteruitkijkspiegel. Paardjes kijken onderweg in de auto, soms te lang zodat ik bijna in de berm kom. (Het gaat echt nog een keer fout). En kijken naar boerderijtjes met stalletje en paardenbak. Van mijn vriend mag ik niet meer zeggen "Oh die auto kan wel een trailer trekken." en "He kijk wat een coole paardrijbak" en "Die wil ik hebben!" (over een mooi paardje in de wei) Lips are sealed

Ik ben ook wel erg benieuwd naar die foto van die paardenstalkamer!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:29

ik wist niet dat er paardenspellen bestonden voor de PS2 Tong uitsteken

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:45