Paarden ook slachtoffer van stierengevechten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:27

gijsenkim schreef:
Wisten jullie ook dat als een stier goed vecht dat hij helemaal niet afgemaakt wordt, dat hij dan helemaal opgelapt wordt en tot in lengte van dagen over de vlaktes van Spanje met zn koeien mag wonen, ondertussen geeerd door elke Spanjaard?

Zo een stier is dan wel erg gevaarlijk geworden denk ik, eens hij gevochten heeft wordt hij slimmer...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:54

Idra schreef:
Zo een stier is dan wel erg gevaarlijk geworden denk ik, eens hij gevochten heeft wordt hij slimmer...

Lijkt me wel jah, Die is dan gewoon aggresief en gevaarlijk gemaakt. Maar het blijft afschuwelijk, want ook die stieren hebben pijn geleden, en ik denk dat er maar weinig stieren zijn die daar levend uitkomen.. Verdrietig

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:57

gijsenkim schreef:
heb je dit met eigen ogen gezien! maar in het verhaal staat al een zichzelf tegensprekend feit.....

dat de horens afgeveild worden bijvoorbeeld, kijk eens naar de foto.... ik zie gewoon scherpe horens hoor!

Gewatteerde deken??? aan het begin staat zo een foto van een gewatteerde deken....... wedden dat jij m niet op kan tillen in je eentje?

Nogmaals ik ben er geen voorstander van, van het hele stierenvechten niet! Maar dingen beweren die je hebt verkregen van een site die een bevooroordeelde mening heeft en daar dan de zaak op afbranden is een beetje raar. Eerst je erin verdiepen dan een mening vormen

Het zou kunnen dat het voorbeelden waren, wat er allemaal kan gebeuren, en wat er mee gedaan kan worden. Dat het wel gebeurd in de meeste gevallen zeg maar. Ik denk dat iedere cultuur zijn eigen manier heeft om die stieren te martelen. En hoe je het ook draait of keert, het blijft zielig voor de stieren en voor de paarden! En dan kan die wel een deken op hebben, hoe zwaar die deken dan ook mag zijn, paarden raken toch zwaargewond door het aanvallen van de stieren. En de stieren worden ook ernstig mishandeld. Hun vlees en spieren worden met van alles doorboort!

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:26

pegassa schreef:
De Spanjaarden zijn nogal behoorlijk gestoord over dit onderwerp.
Er valt op geen enkele wijze op redelijke manier te praten over dit onderwerp. Ze gaan gelijk net zo hard briesen als de stieren die ze inzetten. Laten we wel wezen, Spanjaarden hebben een andere wijze in het omgaan met dieren. De meeste zien dieren nog steeds als een gebruiksvoorwerp en voelen zichzelf superieur over hen. Zolang er in de mentaliteit geen verandering komt zal er voor het stierenvechten nog lang geen eind in zicht zijn. De toreadors worden als afgoden verheerlijkt en de gemiddelde Spaanse man meet daar zijn "manlijkheid" aan af. En als je een Spanjaard zijn manlijkheid wil afnemen breekt de hel uit!!!!!

Dé spanjaarden...?
Heb jij alle 40 miljoen inwoners van spanje geinterviewd over het onderwerp dan? Lijkt me zeer stug.... Verward Typisch een geval van over 1 kam scheren...

Spanjaarden hebben een andere manier van omgaan met dieren. Kom je aan dat beeld door het stierenvechten? Door het zien van een paar foto's van stieren die gedood worden in het bijzijn van andere mensen? Door het met je eigen ogen gezien te hebben? Door verhalen van andere?

Superieur zijn over je dier...jij hebt toch ook overmacht over je paard? Je paard zal toch enige respect voor je moeten tonen, anders kan je het wel vergeten in de hele paardenwereld.

Btw..als je hier in nederland iemand's balle deraf hakt zal hij je dat ook niet in dank afnemen.... Bloos!

Voor de duidelijkheid, ik vind het ook zwaar zielig voor de stieren en paarden. Maar alle spanjaarden over 1 kam scheren is ook belachelijk...

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:37

Ik vind het ook in 1 woord WALGELIJK! Boos!
Ik snap überhaupt niet dat mensen daar naar kunnen kijken....
Maar idd. alle spanjaarden over een kam scheren is ook niet goed
De meeste spanjaarden zijn tegen stierenvechten en de arena's zijn meestal voor de helft gevuld met toeristen, waaronder uit nederland Scheve mond

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:47

Stierengevechten ... Misselijk
Ik snap echt niet dat mensen het leuk vinden om daarnaar te kijken. Of eraan mee te doen. Ja voor de kick. Maar die arme dieren.. Scheve mond Boos!

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:10

Het is helaas een cultureel iets, iets uit een vroeger verleden toen men zich nog niet druk maakte om het welzijn van dieren. Tegenwoordig denken wij (toch?) er heel anders over.

Net als de guillotine van vroeger, dat KAN ook niet meer tegenwoordig (gelukkig!!!)

Het blijft gewoon goor...Boos!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:04

luna_cockie schreef:

Spanjaarden hebben een andere manier van omgaan met dieren. Kom je aan dat beeld door het stierenvechten?

Nee hoor, niet alleen door het beeld van de stierengevechten, maar ook hoe ze met honden en katten omgaan. Het zal voor een groot gedeelte ook er aan liggen dat ze doorgaans te arm zijn om alle dieren te eten te geven of van goede medische zorg te voorzien, maar het aantal zwerfhonden en - katten spreekt voor zich denk ik?
Vorig jaar in Barcelona geweest, het aantal Papagaaien die op de Ramblas te koop stond was ook erg groot.

Misschien trutten wij teveel met onze huisdieren en staan ze er in Spanje nuchterder tegenover. En niet alleen in Spanje maar ook Italie en Turkije. Maar ik ben van mening dat die instelling in Spanje beslist niet van de stierengevechten komt, het is gewoon hun cultuur.

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:47

Cassidy schreef:
Dan heb ik toch een beetje leedvermaak bij het zien van deze foto":x

[image]

dit vind ik ook schitterend om te zien!
vintie vast heel fijn..
weet hij ook eens hoe het voeld!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:48

promiss schreef:
dit vind ik ook schitterend om te zien!
vintie vast heel fijn..
weet hij ook eens hoe het voeld!!

Volgens mij kon hij het niet meer navertellen en is hij aan zijn verwondingen overleden...Lips are sealed

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:50

Afbeelding
ik schrok eigenlijk wel een beetje bij deze foto.... Bloos!

hoe kunnen mensen hier nu aan meedoen?
dan ben je toch gewoon verkeerd bezig?
wat doen die beesten nou fout??

die mensen moeten ze eens aan zo'n stok rijgen..
kijken hoe ze dat vinden.....
bah!
ik word hier gewoon misselijk van! kan me hier zo kwaad om maken!! Boos!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:53

De foto's spreken voor zich, geen goed woord voor over, ik word er niet goed van....
Maar blijkbaar zijn er mensen die dit acceptabel vinden als ik de berichten leees. Hoe is dit te verdedigen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:54

Jeetje, wat een verschrikkelijke foto...dat mensen hun paard daarvoor op het spel zetten! Vrees dat het paard het niet heeft overleefd...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:59

Getver die foto Verdrietig Wist dit echt niet dat het er zo aan toe ging.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:09

getver wat een vreselijke foto Huilen Huilen
Arm paard Verdrietig (en arme stier)

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:50

Gatverdamme Stoom uit je oren ... Heb hier eigenlijk geen woorden voor (Of naja eigenlijk wel):= ---> Boos! ^%$&^%&^%&%$&%$& , heb zulke dingen wel vaker gezien... Die mensen geven geen ene moer om hun beesten, om geen enkel dier , ze geven alleen om zichzelf

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:56

Het ergste is dat er gewoon niets aan te doen valt... de spanjaarden luisteren toch niet naar mensen uit andere landen wat dat betreft, dus ik vind het vooral machteloosheid, en daar kan ik vrij slecht tegen Stoom uit je oren

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:21

het zijn gewoon beesten die dat doen!!!!!!!

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:57

heof eigenlijk die foto niet t zien (kunnen jullie geen linken zetten Schijnheilig )

maar ik snap het niet, als zoveel mensen tegen het stierenvechten zijn, hoe kan het dan dat de tribunes zo vol zitten?

ik vind het niet leuk om te zien als dieren slecht behandelt worden voor iemand anders vermaak (niet alleen stierenvechten, maar ook honden en hanengevechten)

en paardenwedstrijden vind ik dan weer anders, ze staan misschien liever op de wei mar ze worden prima behandelt.

maar hoe zit dat met portugese stierengevechten ofzo dan> heeft iemand daar een link van? want ik hoorde dat dat anders was en dat paarden en stieren neit gewond/gedood worden, maar dat daar de rijkunst om beoordeelt word (ofzo) als dieren niet leiden lijkt zo'n stieren 'gevecht'me wel leuk om te zien (of gaat dat anders in portugal)
X shannonh

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:01

sorry Tong uitsteken
zal volgende keer een link neerzetten Lachen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:01

gentille schreef:

maar hoe zit dat met portugese stierengevechten ofzo dan> heeft iemand daar een link van? want ik hoorde dat dat anders was en dat paarden en stieren neit gewond/gedood worden, maar dat daar de rijkunst om beoordeelt word (ofzo) als dieren niet leiden lijkt zo'n stieren 'gevecht'me wel leuk om te zien (of gaat dat anders in portugal)
X shannonh

Bij portugese stierevechten gaat het er ongeveer hetzelfde aan toe, alleen wordt de stier buiten de arena gedood ipv. in de arena....
Daar zou ik dus ook maar niet heen gaan Knipoog

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:08

ik denk dat bij een stierengevecht de stier altijd wel lijd of doodgaat...
en paarden kunnen gewoon het slachtoffer worden....
zo had ik het op tv gezien..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:11

Doen ze op de slacht ook. en in Nederland lijden ze bij leven Bloos!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:35

Cassidy schreef:
Griebels, de dieren (stieren) worden goed verzorgd tot het moment dat ze de Arena inmoeten. Wat er in de Arena dan gebeurt is in hun ogen dan een eervolle dood. Sommige stieren worden echt beroemd. Om over de torero's/matadores maar te zwijgen.

Het is gewoon een verschil in cultuur. Als ze het met de paplepel ingegoten krijgen, dan is is het gewoon voor ze.

O ja? GEWOON een verschil in cultuur, en dan is het GEWOON. Zouden die stieren en die paarden daar ook zo tegenaan kijken? Op het moment dat ze een speer voelen of een paar horens en ze verrekken van de pijn "ach, het is gewoon de cultuur hier dus moeten we het maar normaal vinden"?

Zoveel wrede tradities uit het verleden zijn al afgeschaft. Wrede tradities zowel naar mensen toe als naar dieren. Toch waren ze ooit GEWOON. En toch zijn ze afgeschaft..... Kennelijk vond niet iedereen het altijd even GEWOON.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:28

Er zijn er genoeg in Spanje die tegen de traditie van het stierenvechten ingaan....en ik hoop dat het ze idd ooit gaat lukken om deze barbaarse manier van volksvermaak de wereld uit te helpen. Er worden al stemmen gehoord van Spanjaarden die er tegen zijn. Een feit blijft echter dat, als je ergens maar vaak genoeg mee te maken krijgt, de schrik, de walging, de woede afneemt. En dat is een feit. Een gewoon feit (met het woord "gewoon" in een andere context dan jij het ziet Desiree) Vertaal het maar met het woord "common".