welke verwondingen hebben jullie in de paardensport opgelope

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:45

Uhhm,
gekneusde teen (lomp paard)
blauwe knie (veulen met losse beentjes)
Heel veel spierpijn
That's it! Haha!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 09:57

effe denken :

* elektrische schokken ( schriklint ) .
* spierpijn.
* blauwe plekken.
* een erg pijnlijke teen.
* schaafwonden , hoofdpijn en ( ik denk ) blijvende littekens na een val van mijn pony op het asfalt.

dat is het zo ongeveer.

groetjes
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 31-03-19 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 22:31

ik heb in de 7 jaar dat ik echt met paarden omga... een gekneusde duim( door een leuke van van mijn shetter... zij wou de bocht sneller maken dan mij.... Frusty Frusty SHETTEN!!!! neit aan beginnen Haha! ) en 2 keer een blauwe teen MEER (nog ) niet...KLOP KLOP KLOP (ff afkloppen Haha! Clown )

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 15:25

tja, toen ik nog lenig en soepel was Haha!, bijna niks. Ja, een keer wat gekneusd of een ingeklapte long, maar niets ergs.
Van de zomer ben ik over de kop gegaan tijdens een parcourtje met mijn paard. Paard had op het eerste gezicht niets. Ik had twee blauwe ogen, een gebroken neus, en een hersenschudding. Mijn cap vloog namelijk ergens halverwege af.
Brrrr, springen....

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 15:46

Ehm nou dat is nogal een lijst.

3 keer gebeten
1 keer m'n rug verrekt (koprol naar beneden over de hals)
1 keer een gebroken teen (het paard gleed uit in galop toen ik erop zat)
1 keer een trap tegen mijn scheen (zie je nu nog!)
2 keer of meer een gekneusde pols
1 keer een lichte hersenschudding (gevallen op het asfalt)

Dat was het zo een beetje, kan best dat ik iets ben vergeten hoor! Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Imposante op 2001-11-02 14:48 ]</font>

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 16:51

Pfff, wat een lijst....

Nu die van mij nog, gelukkig bescheiden:

* kaak uit de kom door op hol geslagen paard en mij onderweg moest meppen
* diverse kneuzingen door trappen of val
* gebrek aan zelfvertrouwen tijdens de galop, erger nog het aangaloperen, angst dat paard ervan door gaat.......
* en al die blauwe plekken die prachtige kleuren kunnen vertonen Verward

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 16:59

ik bijna niks alleen koppijn en een zere k*nt en blauwe plekken meer niet!
ow ja een hele hle dikke voet(helga en sira en gijsje hebben er al opgestaan ow ja camouflage ook al!)

Tessa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 17:35

Niet echt iets ergs, maar wel een gescheurde broek op de vakantie, want toen duwde een paard me het prikkeldraad in. *LOL*
En verder heel soms spierpijn
Zere tenen
En pijn aan m'n onderkant

Kajelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 23:46

Citaat:
Op 2001-10-28 09:12, schreef Kajelleke:
ik weet wat er erger is: meestal bleef het bij mij bijblauwe plekken of een kneuzing maar je vertrouwen in jezelf en de paarden verliezen is veel erger, ik heb nu al meer dan een jaar niet meer gereden van de schrik

maar wens me good luck : morgen ga ik er voor t eerst sinds 1.5 jaar weer op

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kajelleke op 2001-11-02 22:42 ]
</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kajelleke op 2001-11-02 22:44 ]</font>

kian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 17:42

*kleine verwondingen zoals schaafwonden, tegen de mrr, bakrand etc,
*gekneusde duimmuis, gekneusde pink beide door beten
*verschoven ruggewervel (met paard omgeslage)
*gekneusde enkel (drie-jarige sprong er bovenop)
*gekneusde ribben
*schedelbasisfractuur, gesprongen trommelvlies, vocht in hersenen, hersenkneuzing, angst, dit alles met cap, die netjes bleef zitten
*snee in bovenbeen (hoef was op weg naar vlieg, ik wilde singel vastmaken)
*meerdere keren vel van billen, dijen

Dit is was ik onthouden heb. Verder natuurlijk regelmatig spierpijn.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 18:12

Zwaar gekneusde bekken en heup na een lanceerval op het beton.

Gekneusde enkel, na het te enthousiast op de grond springen van een erg hoog paard Verward

2 tanden uit me mond, en een tand door me lip door een kopstoot.

Licht gekneusde rug na val op het harde zand. Haha! Ik viel plat op me rug.

Licht gekneusd been ( gedeelte vanaf de knie naar boven) door een val, en een paard dat over mij heen kwam.

Dat was het wel zo'n beetje

Haha!

Kellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 11:02

ik eigelijk niet hele erge dingen, 99999 zere tenen, beetje koppijn enne... heel veel plezier!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:02

niks!!!!!
alleen 1 lichte hersenschudding toen ik 3 jaar gelee van acci af pleurde tegen de binnenbakwand Lips are sealed

hanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:32

gebroken ribben, m'n nierkapsel gescheurd, meerdere malen m'n pols gekneusd, een hersenschudding af en toe en verder weet ik het niet meer.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:42

hhmm dacht dat ik al wat heb meegemaakt maar hety kan duidelijk nog veel erger.

valt weer mee!

*bewusteloos(been van paard van achter aanraken schrok en kreeg een trap in mijn gezicht,bijna tegen mijn slaap.grote schaafwond,gellukig geen litteken.en paat minuutjes zwart voor de ogen,naar dokter geweest.
*nogmaaals bewusteloos,reed op pony ging er vandoor,ik dacht hij gaat link hij ging dus naar rechts,vloog eraf en mety hoofd tegn bakran,wel cap op maar toch bewusteloos,z'on 2 minuten.

*val van paard op mijn rug z'on 2 jaar terug,nog steeds veel last vorge week naar ziekenhuis toch uiteindelijk foto's gemaakt wachten nog op uitslag.

verder de veel voorkomende schaven(achter paard gesleurd)en bulten.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:32

mijn eerste ongeluk gebeurde op de kinderboerderij. ik mocht daar de pony verzorgen die net nieuw was daar. hij was aangekocht nadat heel de kinderboerderij inclusief 2 pony's was afgebrand. omdat ik ze heel veel heb geholpen na die brand mocht ik de nieuwe pony gaan doen. alleen hadden ze er niet bijverteld dat ie behoorlijk druk was. met longeren met een hulp van de boerderij schrok ie van een vrachtwagen die langsreed en begon als een bezetene te bokken. helaas had ie niet gezien dat ik er nog stond een trapte voluit op mijn heup. met als gevolg dat ik in het natte weiland lag en niet meer kon staan. ik had niet echt pijn, maar kon gewoon niet lopen. dus ambulance en naar het kinderziekenhuis. bleek een scheurtje in mijn heup te zitten. ze kunnen daar niets aan doen moest alleen een aantal weken op krukken.

verder heb ik bijna mijn vinger moeten missen. het was op een camping waar ik somers altijd kom. ik had daar een shet die ik verzorgde en daar tegenover was een boederderij waar somers altijd pony's van campinggasten liepen. er stond toen een heel bang ponytje wat heel veel gepest en geslagen werd door zijn verwende pokkebaasjes. toen het ponytje op een gegeven moment niet meer wilde komen riepen ze mij. ik had wa lekkers en was voor de zekerheid achter het hek blijven staan. eerst pakte hij heel zacht mijn vingertop en door de schrik hield ik mijn vingers wijd en greep ie mijn middel vinger helemaal onder aan bij mijn hand.
hij liet niet meer los en gelukkig was een vriendin van me in de buurt en die moest echt heel hard slaan voor ie losliet. hij heeft me bijna het hek over getrokken. mijn vinger hing er beroerd bij en je kon het bot zo ien. de mevrouw van de boerderij is toen gekomen en heeft me naar een dokter gebracht. die heeft met moeite alles weer aan elkaar gehecht. die vinger blijt nog altijd stijf en swinters als het koud is doet hij nog wel eens zeer.

ondanks alle pech houd ik nog steeds heel veel van paarden. al snapten sommige familie daar niet zo veel van.

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 16:59

een keer een paar seconden een pijnlijke teen, verder niets.
ik ben een keer gevallen in het superzachte nieuwe zand van de binnenbak, t leek net alsof ik op een bed neerplofte, haha! daar heb dan dus helemaal niets aan overgehouden.

party-girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:48

hm een hechting in de kin, een gebroken arm, en meer eigenlijk niet ja paar keer zere teen