Kleinste paardje van de wereld..zielig :-(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:22

Jah hallo een normaal paard kweekt spieren in rug en hals.. en zo'n dingetje niet.. ik vind het maar niks eigenlijk..
puppies zijn ook schattig. Of neem een knuffel ofzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:24

Ik zag hem ook op het nieuws, werd er niet bepaald vrolijk van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:28

Hmm... vreemd diertje. De eigenaren zullen het ongetwijfeld goed met hem voor hebben, dat geloof ik best... Maar ik heb toch het gevoel dat er ergens iets niet klopt. Bij de gedachte aan een (willekeurig) paard heb je toch de gedachte aan een dier dat het land/de bak doorstuift, dat groot is, gezond en mooi(er) gebouwd. En dan dit... Verward t Ziet er toch niet helemaal uit "zoals het hoort" maar ja wie ben ik/zijn wij om daar iets over te zeggen? Zolang het dier een mooi leven is beschoren heeft 'ie het al beter dan heel veel andere paarden...

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:30

Kleintje19 schreef:
(...)
Zolang het dier een mooi leven is beschoren heeft 'ie het al beter dan heel veel andere paarden...

Volgens mij vind een paard het niet leuk om meer op de set te zijn dan op de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:35

Ben ik het mee eens hoor Lachen dat zei ik al Tong uitsteken maar ik bedoel meer dat de eigenaren er ongetwijfeld voor zorgen dat het dier niks tekort komt, en ze zorgen vast goed voor hem. En dat heeft ook wel wat, toch? (Waarmee ik overigens NIET zeg dat ik het er mee eens ben wat ze doen!)

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:36

Ik denk dat dit diertje ondanks alle aandacht toch niet echt gelukkig zal zijn. Zo kijkt hij iig niet echt Een "normale" shet hoort lekker op d wei te staan.
En volgens mij weet deze shet niet eens wat een wei inhoud....
Maargoed hij word iig niet verwaarloosd en komt vast niks te kort.

Maar wat ik dan echt zielig vind is dat mensen dieren zo ver doorfokken dat ze zo misvormd raken en niet goed op hun bene kunnen staan. Wat doe je een beest dan aan Verdrietig Dat kan toch geen echt prettig leven zijn lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:38

Daar ben ik het ook mee eens (kon het alleen minder goed verwoorden dan jij) Haha!

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:06

Kurby schreef:
*foto*
Ik weet zeker dat dit de kleinste pony is. Boy heeft een schofthoogte van 42 cm, is 5 jaar en groeit niet meer.

Boy is een pony Knipoog Wat hier word afgebeeld is een paard!

Ik vind het in iedergeval ziek

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:26

Kleintje19 schreef:
Daar ben ik het ook mee eens (kon het alleen minder goed verwoorden dan jij) Haha!

haha nou dan is dit stukje van ons samen Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:36

Larish"]
[quote="Kurby schreef:
*foto*
Ik weet zeker dat dit de kleinste pony is. Boy heeft een schofthoogte van 42 cm, is 5 jaar en groeit niet meer.

Boy is een pony Knipoog Wat hier word afgebeeld is een paard!

Ik vind het in iedergeval ziek
[/quote]

Je wil toch niet zeggen dat dit ukkie eigenlijk iets van 1m65 had moeten worden??? Dan snap ik er niets meer van hoor. Het lijken mij toch echt een soort shetjes...

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:40

snap wel al de menigen van jullie, maar ik zie maar 1 ding als ik in zijn ogen kijk en dat is verdriet.
Zo jammer dat sommige mensen zo extreem doen.. .arme dieren.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:30

ik vind het erg dom dat ze dit beestje geen leventje in de wei gunnen, tenminste ik bedoel daar kan je hem tog ook bewonderen?? en dan heb je nog sfeerfoto's ook Knipoog

ik vind het zielig voor het beestje dat hij misvormd is, dat is zowiezo al een nadeel voor hem met lopen enz. en dan ook nog eens een leven alleen maar op de set, foto's maken.

ik zit te wachten op het moment dat ze een minihorse fokken waarmee ze een interview kunnen hebben Verward

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:35

Dat mensen zoiets fokken! Dit lijkt me geen paardwaardig leven. Laat zo'n mensen een hond kopen. Een paard is geen speelgoed!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:39

door steeds kleiner en kleiner te fokken kom je op een gegeven moment een grens tegen dat moeder natuur laat zien van
jongens, dit gaat te ver
helaas willen een boel mensen daar niet aan
ergens moet je een grens trekken en tevreden zijn

door door te fokkenkrijg je op een gegeven moment mutaties/afwijkingen

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 00:08

Vreselijk voor het paardje...
Hij mag dan wel "speciaal" (lees maar gewoon mislukt Scheve mond ) zijn maar hij heeft nog wel gevoel net als grotere paarden,dat is dat hij niet thuis hoort op de set maar lekker in de wei.

Zielig hoor...arm manneke..
Hoe oud is hij eigenlijk?Kan me niet voorstellen dat hij oud word...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 00:45

Ik vind dit helemaal geen leuk diertje, maar gewoon ontzettend zielig!

Op de paardenmarkt in Elst (Gld) zag ik enkele jaren geleden ook zo'n misvormd gedrocht. Het was gewoon een attractie en het beestje kreeg iedere keer een toeval. Men deed er niets aan omdat het beestje geen ziekte had, maar alleen (!) misvormd was.
Ik snap niet dat er mensen zijn die het belangrijk vinden zo'n klein diertje te fokken, als het toch misvormd ter wereld komt.
Mogelijk dat deze eigenaar het paardje een goed leven kan geven, maar als het paardje eveneens alszijnde attractie gebruikt wordt zijn deze mensen voor mij géén dierenliefhebbers! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:05

stef schreef:
Idd typisch geval van dwerggroei. Ik wordt er niet vrolijk van, en als ik ooit een veulen met dwerggroei zou krijgen is het "gelijk pang" .

nouja zeg vind je dat niet erg cru? Snap dat niet elk dier verdient een eerlijke kans, denk ook eens aan je merrie hoe zou jij t vinden als je kind meteen word "afgepakt" en afgeknalt?
Als het diertje zou lijden oke, maar ook pony's met een handicap kunnen leven,... zou wat zijn als we al de mongooltjes op de wereld zouden afschieten...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:41

Zoals je in het stukje van Meavey kan lezen hebben dwergpaardjes over het algemeen (uitzondering bevestigd de regel) geen leuk bestaan. Ze hebben veel problemen met de gewrichten, hebben veel operaties nodig en staan stijf van de medicijnen. Dan worden ze overal heen gesleept, want ze zijn zo leuk....
Ik weet niet hoe jij daar over denkt, maar ik vind dat lijden ja. Vaak worden ze ook niet ouder dan 5 jaar (zelden zelfs).
Dat zou voor mij dus een rede zijn om het lijden te beeindigen.

Betreft het fokken.
Als iedereen eens wat verder zou lezen kan je zien dat zulke paardjes niet bewust gefokt worden, maar dat we hier spreken van een genetische afwijking.

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:44

Dit is absoluut een dwerg.....
Toen ik vorig jaar in Amerika was heb ik er ook een gezien, hij was ook helemaal vergroeid en hele rare beentjes, je weet niet wat je ziet, geen nek, heel groot hoofd, maar dat paardje had nog wel een redelijk leven....
Kon redelijk goed lopen, was veel in huis, ging mee in de auto, een beetje als een hondje....
Maar ook daar was het wel zo dat zodra men zou merken dat Bandit echt moeilijkheden zou krijgen hij afgemaakt zou worden.....
De meeste dwergen worden gelijk na geboorte afgemaakt....

Het is hartstikke zielig om ze te zien.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:51

ik heb niet het hele topic gelezen , maar als je kijkt naar mensendwergen... die zijn ook vreemd gebouwd...
dit beestje heeft ook bijna geen hals
dwergenmensen hebben meestal een normaal hoofd, weinig nek en een vreemd gebouwd lichaam... zo dus ook deze pony
ook de ruggen van dwergen zijn vaak krom, dus ook bij deze pony
echt gelukkig ziet ie er niet uit, die kromme voorpootjes zijn ook erg duidelijk vervormd.
triest dat ze er zo'n attractie van maken ...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:16

Hoffieeeh hier op bokt heeft een verzorgponytje gehad die er ongeveer ook zo uitzag. Zij was ook zo geboren, maar vermaakte zich prima! Rennen, bokken alles. Ze was gewoon lichamelijk gehandicapt. Ze hebben haar uiteindelijk wel in laten slapen, ik geloof dat haar toch iets mankeerde.

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:58

Ik vind het niet zielig, dat beestje is zo geboren. Ik vind het wel zielig dat er mensen zijn die het zover laten komen... en maar doorfokken en doorfokken... belachelijk! Ik hoop dat hier iets tegen wordt gedaan... Dat hele doorfokgebeuren... BAH!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:21

Amberto schreef:
Ik vind het niet zielig, dat beestje is zo geboren. Ik vind het wel zielig dat er mensen zijn die het zover laten komen... en maar doorfokken en doorfokken... belachelijk! Ik hoop dat hier iets tegen wordt gedaan... Dat hele doorfokgebeuren... BAH!

Als je nou eens leest zie je dat het niks met doorfokken te maken heeft, dat is zo onderhand al 10x gezegd Boos!

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:07

stef schreef:
Idd typisch geval van dwerggroei. Ik wordt er niet vrolijk van, en als ik ooit een veulen met dwerggroei zou krijgen is het "gelijk pang".

je hebt het er hier over dat als het jou zou overkomen, dat je hem dan zou schieten, maar ik vind wel dat je elk paard een kans moet geven.

je kan later altijd nog in laten slapen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:20

Wij hadden er ook een op stal. Ukkie. Staat nu op de Nevillestables in Overschie/Delft... Die heeft helemaal x-beentjes, en scheve hoeffies...
Hangbuikje ook. Heel sneu...