Ben eraf gevallen wat nu???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 17:00

Ja het gaat zo snel. Ze rend en bokt en dan lig je voor je het weet eraf. Ik heb wel een touw om haar nek om die vast te pakken. Maar ben gewoon te bang

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:19

Vervelend als je er zo steeds vanaf gelanceerd wordt. Maar weet je heel zeker dat er niks aan de hand is met je zadel, of dat ze ergens pijn krijgt als je langer bezig bent??

Voor hetzelfde geld heeft ze pijn en doet ze dit daarom. Mijn tinker begon opeens bijna hetzelfde uit te halen, alleen dan met anderen. na een week spartelen hebben we er een DA bij gehaald, bleken er 2 nekwervels scheef te zitten als gevolg van een trailerongelukje dat hij een paar maanden daarvoor heeft gehad. De wervels zijn rechtgezet en meteen was het geklier tijdens het rijden over.

Mischien toch een DA naar je paard laten kijken, je weet maar nooit.

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 17:28

nee aan het zadel ligt het niet. Het ligt aan mij want ik ben bang en dat weet ze. Als er een andere ruiter opzit doet ze het ook. Maar dan kan ze niet winnen en dan geeft ze zich over. Maar ik ben zo bang en dat voelt ze. En als ik op een pony van mijn vriendin zit heb ik dat niet. Maar bij palinde wel. Omdat ze me er al 3 keer in korte tijd eraf heeft gegooid. Dus er is niks mis met het zadel.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:40

is dat andere topic nu al opgelost?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:53

Ik snap je helemaal hoor, ik heb hetzelfde. Scheve mond
Ik heb ff één vraagje. Je bent bang als ie gaat lopen, maar waar ben je dan precies bang voor, dat je gaat vallen, of dat je als je valt in de beugels blijft hangen, of wat?
mssn dat ik je dan kan helpen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:09

Citaat:
Het ligt aan mij want ik ben bang en dat weet ze. Als er een andere ruiter opzit doet ze het ook.

Als het echt alleen aan jou zou liggen zou ze het bij anderen ook niet doen. Maar het hoeft niet specifiek aan het zadel te liggen, misschien knelt er wel een velletje bij de singel waar ze opeens last van krijgt of zo.

Als je bang blijft moet je misschien vorlopig aan de longe rijden en dan stoppen na bv 20 minuten zolang het goed gaat. En proberen niet te lang door te gaan. Ik weet niet hoelang je per keer rijdt??

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 17:22

horssie schreef:
is dat andere topic nu al opgelost?

ja dat is opgelost

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 17:24

Sylleke schreef:
Ik snap je helemaal hoor, ik heb hetzelfde. Scheve mond
Ik heb ff één vraagje. Je bent bang als ie gaat lopen, maar waar ben je dan precies bang voor, dat je gaat vallen, of dat je als je valt in de beugels blijft hangen, of wat?
mssn dat ik je dan kan helpen...

ja daar ben ik bang voor. Maar ik vind het gewoon eng. Ik heb gewoon een beetje angst om te vallen. Ik weet niet precies wat dat is. Ik heb liever een betrouwbaar paard waar ik lekker ontspannen mee kan rijden en die je 100% kan vertrouwen. Net als aron mijn vorige pony en met palinde kan ik da niet

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 17:28

karuna schreef:
Citaat:
Het ligt aan mij want ik ben bang en dat weet ze. Als er een andere ruiter opzit doet ze het ook.

Als het echt alleen aan jou zou liggen zou ze het bij anderen ook niet doen. Maar het hoeft niet specifiek aan het zadel te liggen, misschien knelt er wel een velletje bij de singel waar ze opeens last van krijgt of zo.

Als je bang blijft moet je misschien vorlopig aan de longe rijden en dan stoppen na bv 20 minuten zolang het goed gaat. En proberen niet te lang door te gaan. Ik weet niet hoelang je per keer rijdt??

Ik rijd ong een half uur
en het zadel ligt perfect. en ik reed aan de longeerlijn toen ik er weer afviel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:11

mmm Ik vrees dat het enige dat erop zit is proberen je vertrouwen terug te vinden, desnoods op een super braaf manege paard. Of je moet een ouder en zwaar ervaren paard kopen en daar je vertrouwen mee terugwinnen. En dan hopen dat je een keer zover komt dat je een jonger paard weer aandurft.

Een jong paard zal je zeker bijna altijd uitproberen. Zelfs de rustigste tinker kan zijn streken krijgen op het moment dat ie doorkrijgt dat zijn ruiter onzeker is.

Sterkte

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:17

IK rij nu ook al een tijd een paardje waar mensen heel erg bang voor zijn geworden door verhalen omdat die vaak aan de hand omhoog komt en ook onder het zadel recht kwam enzo, maar dat was gewoon aangeleerde oliebol van een meisje die hem voor de tijd heeft gereden, had ik hem er eindelijk door, is die kreupel moet die minstens 2 weken op rust Lachen Zullen we samen weer beginnen palinde Pling
Maar cker niet opgeven want die ik heb gereden dee ook alledingen ineens uit het niets en was puur protest omdat die niet wou werken. Mjah zoals ik al zei had ik hem zover eindelijk lekker ontspannen enzo, verstapt die zich met uitstappen en hij wou niet meer op dat been staan enz dus ik de dieren arst gebelt jah dat word zowiezo eerst 3 dagen aan de pijnstiller en dan, minstens 2 weken alleen maar rondstappen, en daarna 2 weken rustig stappen en draven dus. Maar ik geef het ook niet op en denk ook wel van waneer gaat het komen dat hij mij eraf dondert maar, ook al gebeurt dat, als die van mij was geweest cker niet weggedaan gewoon begeleiding onder gevraagt, wat me ook wel goed lijkt voor jou omdat je zei dat je soms best wel bang bent, een soort van angst training volgen.. kan ook heel goed helpen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:21

palinde schreef:
Ik heb liever een betrouwbaar paard waar ik lekker ontspannen mee kan rijden en die je 100% kan vertrouwen. Net als aron mijn vorige pony en met palinde kan ik da niet

geen een paard is voor 100% Betrouwbaar het is en blijft altijd een dier, ik zou het gewoon doorzetten met dit diertje en als je hem eenmaal er door heen heb dan heb je ook geen angst meer, en dan weet je ook waar je voor bent gevallen.
Heel veel sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:54

Hai Palinde!

Ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik heb zelf geen eigen paard (meer, heb een veulentje gehad), maar ik had min of meer een "eigen" manegepaardje. Zij ging om de haverklap staken, en bokken, en dan op de meest gemene manieren, zo met haar kont schudden tijdens een bok zodat je naar links of naar rechts schoot. Ik ben er uiteindelijk maar 1 keer door een bok vanaf gevallen. Ik zat op haar iets korter dan ik normaalgesproken zou doen, zo had ik wat meer steun. Verder plantte ik als ze ging bokken mijn knieen in het zadel, en kwam ik idd iets omhoog. Als je alleen op je beugels leunt ga je schommelen met je onderbenen en raak je je evenwicht kwijt (dat werkt dus NIET Haha!). Als je je knieen in het zadel zet (niet klemmen) dan heb je daar wat meer steun aan, en dan kan je met de rest gewoon veren.

Nu rijd ik vaak op vluchterige paardjes, die er als een haas vandoor gaan en dan als een idioot gaan bokken. Op de een of andere manier ben ik ze altijd voor. Ik voel aan wanneer ze gaan bokken (en ik ben ECHT geen goed paardrijtalent, believe me!), en dan zet ik me schrap, binnen een flits heb ik mijn knieen in het zadel, leun ik achterover en trek ik zijn kop omhoog. Dat is ontzettend belangrijk. Verder kan ik je aanraden te oefenen niet naar beneden te kijken (voor zover je dat doet). Als je voor je uit kijkt zie je veel meer, en dan kan je misschien ook zien waar je paard van schrikt (muisje, wapperend lint), hou je oren ook wagenwijd open, want een klein geluidje is vaak al genoeg. Als je iets hoort waarvan je weet dat je paard gaat schrikken zet je dan meteen schrap.

Ik heb altijd de indruk dat een paard er net iets langer overdoet om de link te leggen van: Geluid = gevaar = rennen = OH JA, ik moet RENNEN!

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips, ik zou je graag helpen, maar ben op het moment zwanger, dus zit nu zelf ook op de rustige manegepaardjes, die totaal gebrainwashed zijn en nergens van schrikken Knipoog Is wel saai moet ik zeggen hoor! Geef mij de rebellen! Lachen

Len