Hidalgo deze week in de bios

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:26

Kimble"]
[quote="plagom schreef:
(ik mag dus nog eigenlijk helemaal geen commentaar geven) Bloos!

Tuurlijk wel, zo bedoel ik het niet!
[/quote]

haha, ik ook niet! (ik had het zeg maar tegen mezelf..)

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:28

plagom"]
[quote="Kimble"][quote="plagom schreef:
(ik mag dus nog eigenlijk helemaal geen commentaar geven) Bloos!

Tuurlijk wel, zo bedoel ik het niet!
[/quote]

haha, ik ook niet! (ik had het zeg maar tegen mezelf..)
[/quote]

Oke dan is het goed!
Maar je moet hem echt snel gaan kijken!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:30

xKatleentjex schreef:
Ik vond sommige stukjes ook wel grappig, zoals toen ze zijn *zaakje* even wouden bijwerken, ocharme Haha!

Dat stukje was echt zo leuk!
Die vent naast hem rustig al z'n martelwerktuig uit pakken. Tong uitsteken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 13:17

Kimble"]
[quote="Tancreda4 schreef:
En viggo Lovers Lovers Lovers

Leuk is ie he? Tong uitsteken
[/quote]

Lovers

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:16

*rent naar de bioscoop* Rolleyes

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:22

ben er gisteravond heen geweest echt een mooie film!!!!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:04

ja, ben ook geweest, Viggo staat er weer op, en zijn Hidalgo is ook een leuk paardje' Ik wou dat allep aarden kwamen als je fluitte! En ocharme zijn **** moet moeilijke scène geweest zijn, lol.;Heel mooie film!!!!

SnowFlake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:25

lijkt me zo'n vette film ik ga mijn zus overhalen om meetegaan Tong uitsteken

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:04

Ik ben er ook geweest met een vriendin die moest huilen ik ook bijna en dat met die hoefijzers was mij ook opgevallen. Ik denk als je hem vaker ziet dat je nog wel meer foutjes opvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:28

Afgelopen week heb ik de film met mijn vriend (geen groot paardenkenner) in Athene gezien en na afloop vroeg hij: 'Eh, dit is misschien een beetje een domme vraag, maar is het nu wel verstandig om een paard met ijzers nog onder vrij te laten..?' Haha! Waarna ik hem verteld heb dat dat helemaal geen stomme vraag vond en dat het inderdaad een van de domste dingen is die je kunt doen (als je je paard nog levend terug wilt zien in elk geval).

Verder heb ik niet zoveel op het verspringen van vlekken gelet maar ik had bijvoorbeeld wel het idee dat de neusgaten niet altijd dezelfde bruine vlekken erin hadden. Maar ik heb ook eens een film gezien over een schimmel en daarin kwamen werkelijk alle kleuren schimmel voorbij: cremello, 'albino', gewoon schimmel met een grijze onderhuid en spikkeltjes en een gewone schimmel met een rozige bles. Nog mooier was dat elke paardacteur een andere staartlengte had. Heel bijzonder. Haha!

Het verhaal van Frank Hopkins is inderdaad waargebeurd, maar er is waarschijnlijk een hoop door hemzelf bij gefantaseerd. Hij heeft de race inderdaad gelopen en gewonnen, maar het is bijvoorbeeld de vraag of hij intussen ook even tijd en energie vrijgemaakt heeft om de dochter van de sheik te redden op een paar honderd kilometer afstand terwijl de rest van de race een pauze had. Lijkt me inderdaad erg sterk.

Wat ik wel een beetje jammer vond aan de film is dat ze voor de rol van Hidalgo (een Spaanse mustang) geen Spaanse mustang hebben genomen, maar een gewone (quarter) paint. Het verschil tussen deze rassen is zo enorm dat dat erg jammer is. De Spaanse mustang is niet de mustang die wild rondloopt en een vergaarbak is geworden van allerhande rassen, maar een ras van wild gehouden paarden die directe nakomelingen zijn van de eerste naar Amerika gebrachte Spaanse en Berber paarden. Ik dacht dat er nu nog een paar duizend van zijn overgebleven. Als je die dieren ziet dan lijken ze erg sterk op berbers en helemaal niet op quarters of paints qua bouw (hoewel ze ook de pinto kleur kunnen hebben). Dat vond ik wel een beetje jammer. Maar aan de andere kant, toen de film afgelopen was. zei mijn vriend 'ik wil ook een Spaanse mustang. Terug in de States ga ik er een kopen en dan koop ik er ook een voor jou.' Haha!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:19

xyzutu2 schreef:
Dat vond ik wel een beetje jammer. Maar aan de andere kant, toen de film afgelopen was. zei mijn vriend 'ik wil ook een Spaanse mustang. Terug in de States ga ik er een kopen en dan koop ik er ook een voor jou.' Haha!

Geef mij zo'n vriend!!!

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:25

het is echt wel een mooie film Haha! Je moet er gewoon van houden. Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:17

Ik ga vrijdag heb er veel zin in! ik laat dan wel even weten wat ik ervan vond

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:36

Ik ga vanavond. Ik ga dus maar niet op alle staartlengtes en alles letten.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:32

Zoooo hehe, ik ben ook geweest hoor. Lekker laat.... maar beter laat dan nooit.
Echt een super film (lees dan: de paarden, omgeving; hoog kwijlgehalte)
VOlgensmij heeft Hidalgo echt een engeltje op zijn schouders zitten.... speer door z'n vel, bijna kreupel, uitgedroogd etc.... erg onwaarschijnlijk.... maarja, het is een FILM. Haha!
Verder vond ik Viggo goed spelen.... geen 2e aragorn iig. Het Texaanse dialect had hij beter achterwege kunnen laten Knipoog Zijn grappen vind ik erg funny (misschien hou ik van droge grappen), maar uit zijn rustige mondje komt dat extra leuk over. (als jullie begrijpen wat ik bedoel) Hij is zo kalm/rustig, no warrior. You know.

Tijdens de start van de race kreeg ik wel behoorlijk kippenvel Haha! En vooral dat stukje "let them go, it's all for the show" GEWELDIG!

Naja, uiteraard nog even wat over de horsies.... Ik lees hier dat Hidalgo (laten we hem zo maar ff noemen) geen Mustang is? Dat vind ik idd jammer, maar oke, laten wij als paardenkenners, maar niet alteveel op de details letten Knipoog
Maarja, het kan natuurlijk niet anders --> detail: Tong uitsteken ik vond de "Arabische paarden" niet echt Arabisch overkomen... oke, ze waren elegant en verschikkelijk mooi en zwart (Al-Hattal) Knipoog (I like black), ze droegen hun staart hoog, maar verder vond ik ze niet echt een uitgesproken neuslijn (of hoe je dat ook noemt) hebben. Don't shot me if i'm wrong....

Ik vind het wel super van Viggo dat hij bijna al zijn paarden die hij in films heeft gereden koopt. Als er een een paardenliefhebber is, is hij het wel denk ik. Misschien moeten we hem eens op de hoogte brengen van BOKT Haha!

Ohja, mijn vriendje (ging vrijwillig mee Lachen en is geen paardenkenner) maakte ook een opmerking "he hopkins, je vergeet de hoefijzers van Hidalgo te verwijderen"
Helaas hij is nu HELEMAAL bezeten van een bont paard (probeer al 4 jaar lang dat uit zijn hoofd te praten....ik vind de meeste niet mooi, geef mij maar liever zwarte paarden), ik moet er echt aan geloven dat er later een bont paard in MIJN wei staat Tong uitsteken

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 00:11

Ik heb ook iemand overgehaald met mij te gaan Haha!
Volkomen niet paarden kennende jongeman, die eigenlijk neit eens zo moeilijk over te halen was Tong uitsteken

Ik ben volop pennymeisje geweest, die jongen heeft het lachertje van zijn leven gehad Haha!

En natuurlijk op het eind: Ja banketstaaf doe dan wel even zijn ijzers af Tong uitsteken

Zat die me stom aan te kijken...dus ik uitgelegt wat en hoe met ijzers....hij had het niet gezien Haha!
Krijg ik als antwoord: misschien komen ze 1 keer in de 2 maanden terug om de ijzers te laten bijwerken.

Hihihi lief he, mannen Tong uitsteken

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:53

Ik ben met 2 andere paardenkenners geweest. Dus we hebben lekker zitten kwijlen en natuurlijk ook: je vergeet z'n ijzers!