worden jullie ook soms zo moe van jullie verzorger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:07

Bij mijn eigen heb ik geen verzorger maar ik ben er wel 1 haha.
Nouja eerder stal hulp of groom om het duurder te zeggen.
Ik train de paarden meestal help met wedstrijden, paarden touperen enz enz.
Maar ik heb wel eerlijk tegen ze gezegt van als ik iets verkeerds doe of te "iritant"ben dan moetten ze dat gewoon zeggen haha en ze zei ja is wel goed maar tot nu toe nog geen commentaar haha Knipoog

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:10

jacky11 schreef:
nog een keer zeggen of anders stuur je haar weg als je gek van haar word

helpt altijd en anders zoek je een verzorger die rustige is en naar jouwe luistert

vin ik ook

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:13

helemaal mee eens ja

verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:49

xxsummyxx schreef:
jacky11 schreef:
nog een keer zeggen of anders stuur je haar weg als je gek van haar word

helpt altijd en anders zoek je een verzorger die rustige is en naar jouwe luistert

vin ik ook

Als jullie dan een verzorger zoeken die rustig tegen deeniej doen en nero perfect rijden, dan is iedereen blij...
Lukt jullie dat binnen 2 weken?
fijn OK dan!
Kom op zeg mensen, je kan problemen uitpraten Verward Bloos!

roderigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:06

ja inderdaad problemen moet je uitpraten ik heb geen problemen met mijn bijrijdster maar ik kan heel goed begrijpen dat het vervelend is als je dat wel hebt.Ik zou eerlijk tegen haar zijn hoe jij erover denkt immers is het jouw dier.Gaat ze er niet mee akkoord dan houd het op er zijn immers genoeg ruiters die evt een paard pony willen bijrijden.Succes ermee

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:56

Ik kom net binnenrollen in dit topic en heb het beetje globaal doorgelezen. Zelf verzorg ik ook een eigenwijze knol, maar heb stinkend geluk; hij is van een ouder echtpaar die er zelf niets mee doen, maar hem ook niet kwijt willen omdat hij verschrikkelijk lief is (zolang je niet te veel van hem vraagt Tong uitsteken )Ik heb ook privéles met hem, ik leer ervan, mar het paard ook!
Verder vraag ik me af hoe oud 'verzorgster'is...ik denk ong. net zo oud als neerotje? En Neerotje had bepaalde verwachtingen, waarschijnlijk veel verzorgen en weinig rijden terwijl Verzorgster graag les wilt nemen...dat botst. Maar jullie zijn eruit gekomen, las ik. Heel goed!Toch moeten jullie een paar dingen in het achterhoofd houden; 'Verzorgster', het is Neerotjes pony, je kunt het niet eens zijn met bepaalde regels, je kunt jou standpunt erin duidelijk maken. Maar is het 'nee', dan houdt het helaas op... Neerotje, je kunt niet van iemand verwachten dat zij het poetswerk doet, jou gezelschap houdt en af en toe op de pony mag zitten. Voor wat hoort wat. Houdt ook beiden het belang van de pony voorop. Blijf vooral praten, dan komt het vast goed! OK dan!

Skippylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:41

Pfoe...dis inderdaad errug opdrinerig!!!!!! Als ik jou was zou ik er maar mee stoppen, of duidelijk uitleggen dat dit niet kan. Het is jouw paard, dus jij moet dit soort dingen bepalen. Voor je ut weetgaat ze dingen doen die je haar verboden heb. Overigens, er zijn ook hele goede verzorgsters!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:56

Skippylover schreef:
...Overigens, er zijn ook hele goede verzorgsters!!

Ik geloof niet dat dit meisje een slechte verzorgster is...

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:45

Juut"]
[quote="Skippylover schreef:

[/quote]

Ze wil gewoon wat veel Haha!

ponylover11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:26

Wat is eruit naaien????? Verward
Gewoon een ander zoeken

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 18:16

runningkawa schreef:
verzorgster heeft meestal wel ervaring genoeg neem ik aan?

's ook niet waar hoor, ik ben zelf ook een verzorgster en heb natuurlijk wel wat ervaring, maar ben geen super ruiter en moet nog veel werken hoor. en niemand heeft ooit ervaring genoeg laat ik me altijd zeggen
Natuurlijk bepaalt de eigenaar wat wel en niet kan, ik heb het geluk privéles te krijgen met de dochter, niet omdat ik er beter van wordt, maar ook omdat het paard er wat van bijleerdt.

Citaat:
ik denk dat ik dat misschien wel kan...
want het is gewoon sh*t dat zij die uittest periode moet meemaken
dan kan ie nogal eikelig doen...
en zij is al een paar keer flink hard van een paard gevallen..
dus volgensmij zit er nog wel een beetje angst in..

Je kan haar mssn helpen, maar als ze echt angst heeft, dan kun je dat niet. Ik ben nl. ook zo iemand. En heb lan gmoeten zoeken voor een verzorgpaard omdat mensen dat nou eenmaal niet zien zitten.
Ik heb nu ondertussen enkele malen les gehad met mijn verzorgpaard en de eigenares zei dat ze mij op een uur erg snel zag vorderen. Ik was gewoon heel bang (nu nog een beetje, mede doordat ik er ben afgevallen) maar het gevoel dat er iemand bij is die er verstand van heeft (verwijt jou niets hé !!), is toch altijd anders en dat geeft je net dat beetje meer moed. Tenminste bij mij.

Citaat:
maar ik denk dat ie dat niet zal worden omdat de verzorger hem niet aan kan/durft...
ze is vaak HARD van een paard gevallen en dat gevoel blijft volgensmij wel..

Les helpt echt wel, geloof het maar van een verzorgster die privéles krijgt. Bloos Andrea (de eigenares) zei het zelf dat Olga er zelfs op vooruit gaat en ik ben nu ook niet de beste ruiter hoor! Schijnheilig

Nu bedoel ik dit niet als kritiek, maar uit eigen ervaring.heb ook gelezen dat het opgelost is, maar wou dit toch even kwijt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:35

SweetTinka"]
[quote="Juut"][quote="Skippylover schreef:

[/quote]

Ze wil gewoon wat veel Haha!
[/quote]

Ik weet niet of het veel gevraagd is om te leren?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:07

Inderdaad, ze kan ook gewoon wat gaan rondcrossen, aangezien ze niet mag springen en niet mag dressuren. Denk alleen dat een pony daar zeker niet beter van wordt. Wat mag ze eigenlijk wel?

Ik vind het altijd een rare opmerking een pony die niet van dressuur houdt? Dressuur is de basis van alles. Als hij daar een hekel aan heeft dan wil hij gewoon niet werken.

Skippylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:17

Je hebt mij niet horen zeggen dat ze een slechte verzorgster is, ik ken haar toch niet? En inderdaad kun je leren, maar daar moet je dan samen uit kunnen komen. Ik reageer alleen maar op wat ik lees.... Ach gut

sioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:43

heb zelf ook een verzorgster genomen voor spikkel
dit leek me wel een goede oplossing omdat ik nu ook mirco heb en mja, moet ook nog met ula enzo rijden en mn tijd is beperkt...
maar nu 2 weken later heb ik er al zoveel spijt van, maar spikkel heeft beweging nodig dusja...
maar ze zaagt nu al een week iedere dag dat ik spikkel moet laten beslaan met hoefijzers waar kalkoenen inkunnen, ikzelf vind dit zo overbodig, aangezien ik niet van plan ben om deze zomer met hem op wedstrijd te gaan, en tamara, zo heet het meisje, laat ik er zeker niet mee op wedstrijd gaan Boos!.
en sinds gistere wilt ze ook dat ik van krachtvoer verander, heb haar al met handen en voeten uitgelegd dat hij een zwakke maag heeft en dat hij alleen dat kan verdragen maarja, verzorgsters Haha!
naja, ze zijn niet allemaal zo zeker, maar tamara is toch ook wel een beetje arrogant Tong uitsteken
maar volgens mij heeft iedereen wel (ooit wel eens) problemen met zijn verzorger....

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:19

Marliesje schreef:

Ik vind het altijd een rare opmerking een pony die niet van dressuur houdt? Dressuur is de basis van alles. Als hij daar een hekel aan heeft dan wil hij gewoon niet werken.

...dus houdt ie niet van dressuur, snappie? Haha!

sara_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:09

AAAAHHHH ja ik heb er zo een, chennery, gelukkig heb ik der weg kunnen zsturen want ze maakte er een zooi van en verknalde mijn jonge paarden, GRRRRRRRRRRRRrrrr Boos!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:53

Juut"]
[quote="Marliesje schreef:

...dus houdt ie niet van dressuur, snappie? Haha!
[/quote]

Is les hebben dan niet heel erg belangrijk, een paard rijden dat niet wil werken is niet echt simpel?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 23:09

hij wil graag werken maar meer op springgebied

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:17

Ja, les hebben is belangerijk...maar je moet het wel kunnen betalen en eigenaresse en verzorgster moeten dat beide willen. De eigenaresse is iedere keer op het tijdstip van de les paard kwijt, kan niet effe zeggen dat ze morgen een dagtocht wilt maken. De verzorgster moet het zelf gaan dokken en kan ze tussendoor wel oefenen met het paard?
Verder moet je ook een beetje kijken wat de intresse van het paard is, hij wordt alleen vervelender als je hem iets opdringt wat ie niet graag doet. Springt ie liever? Met springen kan je ook dressuur rijden, maar is het al een stuk leuker voor het paard.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:23

nerootjuh schreef:
hij wil graag werken maar meer op springgebied

om goed te kunnen springen heb je anders wel een goede dressurmatig basis nodig! En dat is iets meer dan rondjes kunnen hobbelen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:30

idd misser, ben ik helemaal met je eens. om veilig met je pony te kunnen springen moet je hem onder controle hebben en goed aan je hulpen. dit kan alleen als je dressuurmatige rijden oke is. en daar is les voor nodig. en ik kan het weten Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:34

en ik weet natuurlijk niet precies hoe het er bij jullie aan toe gaat nerootje, maar ik vind wel dat je niet echt aardig tegenover je verzorgstertje wat ik hier zo lees. en wat ik hier ergens las vond ik wel een goeie: je kunt misschien beter een vriendin meenemen ipv van een verzorgertje die eigelijk niks mag. natuurlijk moet zo iemand je vertrouwen winnen enzo, maar daar moet ze wel de kans voor krijgen.

dit is niet aanvallend bedoelt, maar zo zie ik het van wat ik gelezen heb.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:03

zo klinkt het niet echt dat jullie met elkaar op kunnen schieten, misschien eens verder kijken naar een andere verzorger?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 17:24

het probleem is al een tijdje opgelost Tong uitsteken maar toch bedankt voor jullie problemen