Vanavond 19:15 Kat in de zak op tv!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:58

Annetje schreef:
Ik vond het paard wel vreselijk lopen eigenlijk, heel er onregelmatig en in sommige stukjes zag je het paard overduidelijk hinken.
Maar ze hebben echt vanalles gedaan om dat paard te helpen zover als ik begrepen heb, dus er zal echt wel het een en ander mis zijn geweest. Het meisje vroeg dat paard niks omdat het dan alleen maar meer pijn kreeg neem ik aan.


dan heb jij zeker nog nooit een paard werkelijk zien hinken?(echt op 3 benen verder zien lopen)
datzelfde paard is nu goedgekeurd voor de sport en is nog nooit zo soepel geweest...
het is maar wat je kreupel vind,en wat je stijf/kort lopen vind.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:59

oliebol net weer gemist!
Wanneer wordt het herhaald?

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:03

ik heb het ook gemist Boos! ik wilde er nog zo aan denken!!!! net als _inge_ de vraag of het herhaald word...

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:15

maar wat ik niet nap, hoe hebben ze dat paard ooit kunen kopen? ik bedoel, die arts heeft dan wel fout gekeurd, maar hebben ze zelf niks gezien/gemerkt/gevoeld aan het paard? Ik bedoel dat hele lijstjes van wat er allemaal wel niet goed was is nogal lang....

Ik vond tijdens het programma idd dat tijdens de stukjes van achteraf gefilmd zijn achtervoeten erg naar buiten knikten..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:18

lonnie schreef:
maar wat ik niet nap, hoe hebben ze dat paard ooit kunen kopen? ik bedoel, die arts heeft dan wel fout gekeurd, maar hebben ze zelf niks gezien/gemerkt/gevoeld aan het paard? Ik bedoel dat hele lijstjes van wat er allemaal wel niet goed was is nogal lang....


ja dat vroeg ik me ook een beetje af,was er helemaal niets van te zien dan toen?van al die dingen niet?

eerlijk gezegd vond ik het wel erg grof taalgebruik in dat programma.
er stond dus dat er iets kwam van een kreupelen KNOL?
en ze zei iets of het mischien niet aan de ruiter lag.
en op het laats zei ze iets hier strompeld hij naar zijn laatse rustplaats,de slacht!......

het is erg genoeg voor die mensen geweest.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 21:20

Nou dat was wel erg gevoelig om te zien!
Eigenlijk had ik zelf ook iest anders verwacht,maar ja!
Idd heeft de verzekering inmiddels uitgekeerd
Er zei net iemand iets die viel over dat ik gezegt had dat het paard nr 1 was,helaas had ik geen keus de verzekering zou niet uitkeren als ik dit paard niet naar de slacht zou brengen,aangezien het om een aardig bedrag gaat van 10.000 euro had ik geen keus!
Ook opmerkingen over dat mijn dochter er toch op reed voor de uitzending,komt voor veel mensen heel raar over,wie gaat er nou op een kreupel paard rijden?
Ik zal vertellen dat wij tot 4x toe hem opnieuw hebben moeten opbouwen wat geheel tegen ons principe was,ik kan me de uitspraak heel goed voorstellen,wij waren hier zelf ook heel erg tegen!
Een kreupel paard kan je niet opbouwen,vertel dat de artsen maar eens,als je daar mee aankomt krijg je te horen dat het bij de behandeling hoort!
Het stukje dat ik zo boos was op de verzekering hebben ze er uit gelaten,wat ik wel heel erg jammer vind!
De verzekering heeft wettelijk aan zijn verplichtingen voldaan door uit te keren dus kon Kat in de zak dit niet uitzenden!
Het laatste wat er gezegt werd,over dat rijtechnische probleem is bull oliebol,er nooit spraken geweest van echt rijden,het paard was al heel snel kreupel nadat hij in ons bezit was!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 21:24

lonnie schreef:
maar wat ik niet nap, hoe hebben ze dat paard ooit kunen kopen? ik bedoel, die arts heeft dan wel fout gekeurd, maar hebben ze zelf niks gezien/gemerkt/gevoeld aan het paard? Ik bedoel dat hele lijstjes van wat er allemaal wel niet goed was is nogal lang....

Ik vond tijdens het programma idd dat tijdens de stukjes van achteraf gefilmd zijn achtervoeten erg naar buiten knikten..


Dat wij Sibaldi kochten,was er niets van deze dingen te merken!
Wie weet heeft hij wel iets gekregen waar door hij er door heen liep!
Ik heb het bloed willen laten onderzoeken,maar de Heer Rulkens(keuringsarts) vertelde mij dat dit 1465 euro kosten,aangezien ik dierenarts rekeningen had van ruim 2000 euro kon ik dat geld niet missen!
Anders had ik dat zeker wel laten doen!

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:26

ik heb het ook gemist en ben nou heel benieuwd geworden , iemand een idee of het herhaald word en wanneer dan ???

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:30

Ik klen het verhaal,zelf merrie gekocht van 5 jaar,op foto gezet allemaal 1 tjes en wat 2tjes,absoluut geen aanmerkingen,maar kort erop begon paard al minder te lopen,naar utrecht,foto's,zware artrose,klaar voor slacht,gelukkig betaalde verzekering makkelijk uit maar blijft raar verhaal,later ook met die eerder gemaakte foto's naar de collega gegaan van de arts die hem de 1e keer keurde en die zei ook dat er 3tjes tussen zaten,lekker dan.

Nou lundi,iig succes,hoop dat jullie nu voor een paardje kunnen gaan kijken die wel echt gezond is.succes!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:30

Bah. Nare geschiedenis. Ik vond het op tv niet goed uit de verf komen maar ja daar hadden jullie niks over te vertellen natuurlijk. Kan me voorstellen dat het erg pijnlijk voor jullie was om naar te kijken.

Toch één vraagje: je hebt Sibaldi toch naar de slager gebracht omdat ie pijn had (en als ik de waslijst aan problemen lees kan ik me dat goed voorstellen) en niet alleen voor het verzekeringsgeld?

Enne bloedonderzoek van bijna 1500 euro? Geloof er geen bal van. Lijkt erop of die Rulkens wilde voorkomen dat jullie dat lieten doen.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:31

ooch heb het ook gezien,heel erg allemaal,je zou bijna geen paard meer durven te kopen,want een keuringsrapport stelt zo niet veel voor.
hopelijk treffen jullie het bij een volgend paard wel.
heel veel sterkte,maar ook geluk voor de toekomst.
en zelf wegebracht,knap hoor,want wie weet was ie anders weer in een handelaarscircuit beland,nog meer pijn,en andere mensen benadeeld.
nou weet ik niet of als je hem ergens op een wei had gezet,je iets minder uitgekeerd zou krijgen,maar altijd met veel pijn lijkt me ook niet leuk voor een paard.
groetjes karin

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 21:34

ellenlouise schreef:
Bah. Nare geschiedenis. Ik vond het op tv niet goed uit de verf komen maar ja daar hadden jullie niks over te vertellen natuurlijk. Kan me voorstellen dat het erg pijnlijk voor jullie was om naar te kijken.

Toch één vraagje: je hebt Sibaldi toch naar de slager gebracht omdat ie pijn had (en als ik de waslijst aan problemen lees kan ik me dat goed voorstellen) en niet alleen voor het verzekeringsgeld?

Enne bloedonderzoek van bijna 1500 euro? Geloof er geen bal van. Lijkt erop of die Rulkens wilde voorkomen dat jullie dat lieten doen.


Jaaaaa achteraf heb ik ook het idee,maar ja bewijs maar eens!
De heer Rulkens is nog lang niet van deze zaak af hoor!

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:43

Ja het was een zielig stukje om te zien

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:14

Ik vond het een heel onsympathiek stukje. Jullie werden afgeschilderd als mensen die een Bonfire wilden en dat niet kregen, en het beest toen maar naar de slacht brachten omdat het niet voldeed. Niets over hoe afschuwelijk is om een nieuw dier waar je gek mee bent zo te moeten kwijtraken. Niets over dat het dier vreselijk pijn leed en ook heus voor recreatief gebruik niet meer geschikt was. Het viel me erg tegen, en die presentatrice is 1 van de meest onsympathieke mensen op tv ooit geloof ik. Bah.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:37

Jeetje wat een mooi dier was het kan mij voorstellen dat jullie er kapot van zijn. Je zou bijna geen paard meer durven kopen.Ze hadden best de hele uitzending eraan mogen wijden vond ik ik. Sterkte voor jou en je dochter Ach gut aan jullie vervalt niets te verwijten

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:51

Jeetje mina wat een verhaal zeg!! Ik lees je ouwe topics ff en heb de uitzending helaas gemist!! Voor het paard is het al zo vervelend en dat het dan ook allemaal nog zo lang moet duren dat is natuurlijk helemaal verschrikkelijk!! Ik zou die arts idd aan gaan klagen oid wegens grove nalatigheid?!

Heel veel sterkte iig!!!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:59

Heb de uitzending gemist, jammer genoeg. Wat ik er zo van hoort (heb al je topics niet gevolgd, moet het verschrikkelijk zijn. Veel sterkte

Weet iemand wanneer het herhaald wordt?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:11

Ja zelfde vraag als een paar anderen; wordt het nog herhaald, en zoja wanneer?
Ik heb het vanavond helaas gemist.

Shalot
Berichten: 451
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:25

Jeetje laat ik inderdaad eerlijk zijn. Op TV zag het er uit als of jullie niet alles goed gecontroleerd hadden en dacht op dat moment dat het aan beide kanten lag. Maaaaaaaaaaaaaaaaaaar nu ik alles hier op bokt heb gelezen zie je weer dat TV vaak belangrijke dingen eruit laten. Ik heb na de verhalen op Bokt echt moeten slikken wat zijn ze erg zeg ik hoop dat nooit te ervaren dat gun je je aardsvijand nog niet eens. Heel veel sterkte en laat je niet op je kop zitten met de keurings arts. OK dan!

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:25

Boos!! Heb ik het toch net gemist!

Is er een herhaling?

Dees

Berichten: 18973
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:34

Ik heb de uitzending net nog gezien (via video-opname) en ook miste het stuk over de werkelijk schandalige manier waarop je verzekeringsmaatschappij heeft gehandeld. De reden waarom je De Kat hebt aangeschreven eigenlijk...daarmee is dat begonnen.

Nou ja, mensen die je verhaal niet kennen, zullen makkelijk oordelen van "als je hem zo lief vond, doe je hem toch niet weg".... maar wij op Bokt weten wel beter.

Sterkte met het verwerken van al die ellende. Ik hoop dat jullie snel een paard treffen waar je gewoon wat meer geluk mee zult hebben.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:48

Tja Lundi, je gelijk proberen te halen valt niet mee he.Ik weet er alles van.
Al "win"je het, je verliest toch.Door alle meningen va iedereen, en je bent er veel mee bezig.Kost je ten aller tijden tijd en geld.

Over de achterbenen van het paard:
Ze leek te biljarderen.Dit is iets wat veel Dravers doen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 08:27

Larish schreef:
:(! Heb ik het toch net gemist!

Is er een herhaling?



dezelfde vragen als hierboven......van veel programma's waar het liever niet van hoeft zijn herhalingen, maar vaak juist van die programma's die ik alsnog wil zien niet..... Huilen

Ben benieuwd...... Schijnheilig

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:17

Ik heb het net zitten kijken, had het opgenomen.
Ik vind dat ze alles maar afgeraffeld hebben in het programma, ze hebben niet goed laten zien hoe erg het eigenlijk was en hoeveel problemen en verdriet jullie ervan hebben.
Ook die opmerking aan het einde vond ik schandalig!
Ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop dat jullie een leuk ander paardje vinden!!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:41

Citaat:
Ook opmerkingen over dat mijn dochter er toch op reed voor de uitzending,komt voor veel mensen heel raar over,wie gaat er nou op een kreupel paard rijden?
Ik zal vertellen dat wij tot 4x toe hem opnieuw hebben moeten opbouwen wat geheel tegen ons principe was,ik kan me de uitspraak heel goed voorstellen,wij waren hier zelf ook heel erg tegen!
Een kreupel paard kan je niet opbouwen,vertel dat de artsen maar eens,als je daar mee aankomt krijg je te horen dat het bij de behandeling hoort!


Hier wil ik wel even op reageren.
Een vriendin van mij heeft een paard van inmiddels 10 jaar oud geloof ik, hij was in verschillende klinieken afgeschreven, hij liep letterlijk op drie benen en de artsen konden eigenlijk ook niet ontdekken wat er aan de hand was.
Ze heeft hem nog een tijdje in de wei gezet, maar het was niet meer om aan te zien en de slager zou hem ophalen binnen een week.
Op het laatste moment is ze op verzoek van een vriendin toch nog met hem naar iemand anders gegaan, en die man kwam erachter wat er aan de hand was, en ook zij moest na een lange tijd stappen weer gaan rijden.
Dat gaat erg tegen je principes in, rijden op een paard dat stok kreupel is links-voor, maar nu zijn ze anderenhalf jaar verder en is ze in Februari voor het eerst ZZ-licht met hem gestart!!!!!
En dan is het toch erg gaaf om op je protocollen te lezen dat hij een 7 of een 8 voor zijn gangen krijgt!