Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar niet daadwerkelijk het type werk waarvoor men goed moet kunnen focussen.
(als je een eigen pony aanschaft), maar natuurlijk wel leuk. Het kan helpen om je te beperken tot manegeles of je kind misschien zelfs helemaal niets met paarden te doen. In dat geval kan je kind zich wel prima op stal vermaken, helemaal als er ook een ander kind aanwezig is om samen wat te spelen. Ze hoeven niet in paarden geïnteresseerd te zijn om gezellig mee naar stal te gaan.
Een tiener die niets met paarden heeft blijft natuurlijk makkelijk thuis, al dan niet bij een oppas. 996981 schreef:Dus misschien een tip voor vrouwen die twijfelen? Vraag ik een vriendin met een baby/peuter eens of ze een nachtje/weekendje rust wil en biedt aan om op te passen. Win - win
Tiggs schreef:996981 schreef:Dus misschien een tip voor vrouwen die twijfelen? Vraag ik een vriendin met een baby/peuter eens of ze een nachtje/weekendje rust wil en biedt aan om op te passen. Win - win
Gewoon een dagje in huis zijn bij zo'n vriendin is al genoeg. Ik wist altijd al vrij zeker dat ik geen kinderen wilde, maar toe een paar vriendinnen wel (net) kinderen hadden zag ik pas hoe zwaar en intensief het écht was.
verootjoo schreef:Ik vind andere kinderen wel een stuk intenser dan die van mezelf.
Ik heb zelf de allerleukste kinderen (ok, soms wil ik ze ook achter het behang plakken) maar die van anderen trek ik oprecht slecht. Al helemaal als het baby’s zijn. Op baby’s pas ik ook niet op. Dat gefriemel met luiers en babygejank kan ik niet aan.
Vanaf een jaar wordt het pas wat.
. Herstel van bekken heeft even geduurd maar op mijn eigen paard ging het redelijk. Tiggs schreef:996981 schreef:Dus misschien een tip voor vrouwen die twijfelen? Vraag ik een vriendin met een baby/peuter eens of ze een nachtje/weekendje rust wil en biedt aan om op te passen. Win - win
Gewoon een dagje in huis zijn bij zo'n vriendin is al genoeg. Ik wist altijd al vrij zeker dat ik geen kinderen wilde, maar toen een paar vriendinnen wel (net) kinderen hadden zag ik pas hoe zwaar en intensief het écht was.

Miran schreef:Het verschil met kinderen van een ander is dat je dan alleen de praktische dagelijkse zorg ziet. Wij hebben een stevig ziekenhuistraject incl operaties, gipsbroeken en rolstoelen gehad, dat calculeer je niet in maar vreet wel tijd en energie.
996981 schreef:Miran schreef:Het verschil met kinderen van een ander is dat je dan alleen de praktische dagelijkse zorg ziet. Wij hebben een stevig ziekenhuistraject incl operaties, gipsbroeken en rolstoelen gehad, dat calculeer je niet in maar vreet wel tijd en energie.
Nee klopt. De echte ervaring ga je nooit hebben. Daarom kan ik ook witheet worden van moeder maffia moeders die roepen “je wist toch waar je aan begon” als je zegt dat je het moederschap zwaar vindt.
Nee Gerda. Je weet niet waar je aan begint. Dat is het hele ding. Het is niet alsof je een proeftijd van een maand hebt om te besluiten of het eigenlijk wel je ding is.
Jouw situatie klinkt helemaal heftig Miran. En dat zijn de zaken waar je helemaal niet bij stilstaat als het over moederschap gaat.
Als ik voor mezelf spreek zag ik mezelf als moeder met een baby. Ik had me niet eens echt gerealiseerd dat die baby’s dus kleine mensjes worden. Je brein doet gekke dingen met je….

996981 schreef:Jouw situatie klinkt helemaal heftig Miran. En dat zijn de zaken waar je helemaal niet bij stilstaat als het over moederschap gaat.