Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:00

Emori schreef:
Wat een mooie sneeuw plaatjes <3
Hier hebben we 1 hele cm geloof ik :))
[ Afbeelding ]

Och jee en ook in Friesland zie ik? Hier ligt echt enorm veel, ik zit net onder drachten :D

Emori

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 14:24

Ja! Wij wonen zowat in de Waddenzee. Die is echt een spelbreker qua sneeuw helaas!
Ik zag het idd bij kennissen dat er bij jullie veel meer ligt!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 15:34

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 15:51

Haha boedjang ijshooi, das de nieuwe winter slowfeeder :j

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 19:48

Morgen komt hier de fysio voor de eerste keer, Tico lijkt wat aan te geven echt liever linksom te lopen dan rechtsom. Dus voor de zekerheid toch liever voordat we serieus iets gaan doen even laten checken.

Vandaag nog stukje voorbereiding gedaan, de fysio werkt meestal met een opstap om er goed bij te kunnen. Dus vandaag gepoetst en opstapje erbij gepakt en even lekker over hem heen gehangen. Meteen weer het inparkeren geoefend, hij moet er elke keer nog even over nadenken maar dan doet hij wel wel weer heel braaf. Naar links al echt paar stapjes, rechts nog niet zo lang mee bezig dus elke stapje beloon ik nog :j

Ben zo benieuwd hoe hij zich morgen gaat gedragen en of ze iets gaat vinden/ moet behandelen _/-\o_

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 20:17

Lieve Tosh gaat super! Ik mag er al zo op gaan zitten binnen. En dan links en rechts een koekje erin <3

Afbeelding

Afbeelding

Ook met zadel kan dit, en met bitje.
Ik stap nu binnen een rechte lijn en met een geluidje stopt ze en krijgt ze een koekje. Dit doen we nu 1 keer in de week. Vandaag stapte we al heen en terug. Trots *\%/*

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 20:19

Anouk wat goed :j

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 20:47

Goed dat je tico dan laat nakijken dan! Beter safe than sorry.

In februari komt de tandarts voor fjo.
En nu hebben we wel sneeuw!
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:08

Wij hebben een ijsvrij hier
Nouk wat braaf
Sandra slim om na te laten kijken e. Ook goed van inparkeren.
Emori prachtig de sneeuw

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:55

Wat gaat tosh super! Knap hoor!

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 11:18

Eindelijk sneeuw weg kunnen we weer langzaam van start. Hopelijk niet te veel pratsj in de buitenbak (hebben geen binnenbak)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 11:48

Zo Tico is behandeld en mijn gevoel was goed :o Zijn linkerbil zat flink vast, huid was erg stug en hij gaf flinke reactie op dat stuk. Nu mooi los gewerkt en komende tijd dat stuk even extra masseren met een ros/ massage borstel. Hier ligt flink pak sneeuw dat heeft denk ik nog wel weekje nodig (tenzij het warm water gaat regenen) om weg te smelten. Dan eerst kijken hoe de rijbak er überhaupt bij ligt.

De fysio gaf aan dat het vast zitten van zijn linker bil, duidelijk oorzaak was van rechtsom minder fijn willen lopen. Dat vraagt meer stretch van die kant wat ongemakkelijk voor hem voelde.

Op het behandelen van het probleem stuk na, waar hij een mening over had en even wilde gaan trappen was hij verder heel braaf en kreeg ik complimenten dat ik hem al goed opgevoed heb <3

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 16:08

Fijn dat tico behandeld is en dat hij zo braaf was!

Tosh ziet er te gemakkelijk uit hoor _O- appeltje eitje straks met echt in/doorrijden.

Fjo is weer eens super knap in de sneeuw <3

Hier hebben alle paarden ook sneeuw/ijsvrij gehad...wel alles gewoon buiten gestaan zoals altijd.
Olly gaat redelijk met zijn voet, hij is van de metacam af, loopt in stap redelijk wel maar in draf is hij nog echt niet goed natuurlijk...hij blijft voor alsnog redelijk rustig op de paddock gelukkig.

Onze teddy heeft afgelopen week met de sneeuw voor het allereerst een hoofdstelletje in gehad en de meid deed net alsof ze al 3 jaar lang dagelijks een bit in had _O- Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Trots op mijn grote gup die ineens wel erg volwassen gaat lijken met een hoofdstel in _O-

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 16:19

Wat een leuke sneeuwfoto's allemaal! <3

Sandra, wat fijn dat je gevoel goed zat en hij nu behandeld is. Hopelijk snel positief resultaat!

Ik vind iedereen die er zo met alleen een halster oid op gaat zitten echt zo knap! Durf dat echt niet (meer) :')

Hier staan ze ook al een week ofzo binnen. Grond is nog knoerthard dus misschien morgen maar wrs woensdag op zn vroegst pas weer naar buiten. Grondwerkles ging vorige week niet door vanwege het weer dus ze komt donderdag weer. Hebben er zin in :)

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 16:29

Wat fijn Sandra :D Wat een knapperd is Fjo wat een haren :+ dikke wintervachten :brr:

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 16:48

Ik me maar stom afvragen waarom het paarden die in 2025 beleerd gaan worden zo inactief is :+

Bij deze stel ik dus ook mijn spring in't veld even voor. Dit is Wizzard, ik heb hem nu net iets meer dan een jaar en hij is van 2022, dus in mei wordt hij alweer 4!

Ik ben er vorig jaar in augustus voor het eerst op gegaan en sindsdien doen we heeeel rustig aan. Laatste keer dat ik erop zat deden we een beetje sturen op mijn verplaatsing van mijn gewicht en dat pakte hij onwijs goed op!

Hij heeft nu al een tijdje winterstop door het vreselijke weer.

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 18:15

Sandra goed dat je gevoel volgt
Wizzard (is net als mithras van mei 22 )ziet er leuk uit, welk ras is hij

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 18:15

boedjang schreef:
Sandra goed dat je gevoel volgt
Wizzard (is net als mithras van mei 22 )ziet er leuk uit, welk ras is hij

Wiz is een Belgisch warmbloed :)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 13:42

Laatst bijgewerkt door boedjang op 13-01-26 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 13:46

Iemand die even wil meedenken?

Ik doe Wiz altijd longeren met hoofdstel, met halsters trekt hij zich gewoon los als hij het een keertje beu wordt, maar ik merk dat hij jeuk lijkt te hebben van het hoofdstel. Tijdens het longeren stopt hij echt meermaals om eens te krabben aan zijn been.

Het is een simpel hoofdstel van equibridle, ik ga volgende keer eens proberen om de neusriem eraf te halen en kijken wat dat doet. Ik hoop gewoon dat het zoiets is eigenlijk, anders weet ik even niet wat doen.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:23

boedjang Wat doet ze dat goed en braaf _/-\o_

Waidida zou het een stukje stress kunnen zijn? Elk paard uit dat anders natuurlijk. Ik denk idd stapje voor stapje uitzoeken en zoals je al aangaf eerst eens de neusriem eraf halen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:27

SandraWierda schreef:

Waidida zou het een stukje stress kunnen zijn? Elk paard uit dat anders natuurlijk. Ik denk idd stapje voor stapje uitzoeken en zoals je al aangaf eerst eens de neusriem eraf halen.

Zou kunnen, maar hij doet het ook als hij gewoon stilstaat en ik mijn touw nog aan het organiseren ben. Daarom dus even een vraagteken.

Als hij een neusriemloospaard wil zijn is dat helemaal prima, alleen jammer van de neusriem die ik voor hem gekocht had dan :')

Wel gek want mijn vorige merrie wilde ook geen neusriem meer eens ze het zonder had ervaren. Elke keer als het eraan hing ging ze ook krabben.
Dat bedenk ik me nu opeens.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:33

zelfde neusriem? Ik rij mij Haflinger met en zonder, nooit last, misschien ook een proberen heel los te doen, iets hoger of juist lager. Enkel riempje?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:45

SandraWierda schreef:

Dank je, ja hij doet t braaf de kleine man

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 15:10

SandraWierda schreef:
zelfde neusriem? Ik rij mij Haflinger met en zonder, nooit last, misschien ook een proberen heel los te doen, iets hoger of juist lager. Enkel riempje?

Niet exact dezelfde, wel hetzelfde merk, alleen een ander model en een andere maat.
Los of strak maakt geen verschil, ik deed hem in het begin altijd super los en dacht dat het hem dan irriteerde door te veel te bewegen oid. Maar nu ikhem strakker doe (wel nog twee vingers tussen neusriem en neusbot) maakt het geen verschil. Hoger en lager ook al getest. Wat bedoel je met enkel riempje? Het is een gewone simpele engelse neusriem zonder sperriem. Wel met aansnoerriempje met en kussentje onderaan