Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bielsje schreef:MyWishMax schreef:Bielsje: Omdat er juist best wel een aantal reacties zijn die zeggen dat je niks hoeft te benoemen, want het zorgt voor positief advies of ze zien het wel in het rapport, ook ts zelf zegt dat het in het rapport staat en zendat kunnen inzien. Maar dat vermelden moet dus wel. Er iets is gevonden, wel positief advies, maar je moet als verkoper wel alles melden uit eigen beweging zoals in haar bericht staat. Niet wachten tot mensen rapport opvragen en ernaar vragen oid en niet gewoon niks zeggen.
Daar gaat het om. Want niks zeggen, omdat het goed is is ook verzwijgen van een bevinding heel bot gezegd. Je moet het dus gewoon melden aan de koper en die mag zelf beslissen of ze dan eigen da laten kijken of niet (beter van wel want het is aan ze gemeld)
Nogmaals, ik zie die reacties dus nergens (heel heel heel misschien eentje). En juist dat is wat me aan het twijfelen maakt want ik denk net als jou.
Vandaar de vraag aan FloortjeM.
Jester_ schreef:Ik heb nog nooit de cijfers van fotos in een advertentie gezien. Hoogstens: paard is goedgekeurd met 1tjes en 2tjes op de foto. Ik denk dat er geen enkel paard bestaat met enkel 1en. Een een 2tje op de kogel hoort je dus niemand over en de rug zou ineens ernstiger moeten zijn?
office schreef:Vind ik ook op een papier kun je niet rijden maar ook niet op een foto.
Wat ik persoonlijk een pijnlijke ontwikkeling vind is dat klinische gezonde paarden worden ingeslapen op basis van slechte röntgen foto s.
Nee ..niemand koopt een slecht paard uiteraard waar je problemen mee kan verwachten.Dat snap ik ook.Maar een dier heeft ook intrinsieke waarde op zich zelf.Heel lastig vind ik dat.
office schreef:Vind ik ook op een papier kun je niet rijden maar ook niet op een foto.
Wat ik persoonlijk een pijnlijke ontwikkeling vind is dat klinische gezonde paarden worden ingeslapen op basis van slechte röntgen foto s.
Nee ..niemand koopt een slecht paard uiteraard waar je problemen mee kan verwachten.Dat snap ik ook.Maar een dier heeft ook intrinsieke waarde op zich zelf.Heel lastig vind ik dat.
Elisa2 schreef:Griffioen schreef:Een milde Kissing Spines klasse 2 lijkt mij iets wat je juist gewoon eerlijk erbij moet benoemen.
TS weet hiervan.
Klasse 2 is geen Kissing spines.
Casarell schreef:@ Griffioen..
Precies.. benoemd door de TS zelf.. dat zeg je helemaal goed..!
Want een 2tje het is namelijk geen KS.. en paard is gewoon goedgekeurd.
Griffioen schreef:Casarell schreef:@ Griffioen..
TS benoemt zelf dat het om milde KS gaat. Ik neem aan dat de arts dit haar ook zo heeft uitgelegd en dat ze dit niet zelf verzonnen heeft.
Dat het paard alsnog goedgekeurd is staat hier los van.
Wel kan ik als tip meegeven het paard te laten keuren met de potentiële kopers erbij. En ook als koper altijd bij de keuring aanwezig te willen zijn alleen al kijkend naar sommige bizarre adviezen die hier gegeven worden over het verzwijgen van.
Griffioen schreef:Casarell schreef:@ Griffioen..
TS benoemt zelf dat het om milde KS gaat. Ik neem aan dat de arts dit haar ook zo heeft uitgelegd en dat ze dit niet zelf verzonnen heeft.
Dat het paard alsnog goedgekeurd is staat hier los van.
Wel kan ik als tip meegeven het paard te laten keuren met de potentiële kopers erbij. En ook als koper altijd bij de keuring aanwezig te willen zijn alleen al kijkend naar sommige bizarre adviezen die hier gegeven worden over het verzwijgen van.
Griffioen schreef:Zo staat het exact in de openingspost benoemd door TS zelf. Je hebt KS in verschillende gradaties 0 tot 7 uit mijn hoofd.
Hannanas schreef:En is die wervelfoto echt recht geschoten? Geloof dat bij rug foto’s er ook nog wel eens een afstand-affect meespeelt. Bij een foto recht recht naast desbetreffende wervel kan het beeld ook nog anders worden.
Nicky1963 schreef:Amber_anne schreef:Uit interesse, vanaf welke klasse is het wel echt kissing spines?
In dit topic wordt benoemd dat zelfs klasse 3 nog alleszins acceptabel is.
Elisa2 schreef:Lees even het hele topic zou ik zeggen..
Nicky1963 schreef:Als je de moeite zou nemen het topic te lezen, kan je ook vernemen dat ik heb geschreven dat de topictitel niet juist is.
En nee, je hebt beoordeling van rugfoto klasse 0 t/m 7. De mijne heeft op 1 foto klasse 2. Hiermee is het géén KS.
Babootje schreef:Elisa2 schreef:Lees even het hele topic zou ik zeggen..
Een "normaalbevinding" is wat anders dan te zeggen dat het paard geen KS heeft. Net zoals zoveel andere risico's op keuringsfoto's binnen acceptabel kunnen vallen.
Het paard heeft KS in een categorie 2. De verzekering accepteert tot en met een categorie 3. Hetgeen zegt dat het binnen alle verzamelde data die hierover inmiddels beschikbaar is sprake is van een klein risico.