Van droom naar nachtmerrie: wat een bizarre verkoopervaring...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:47

TheoLeo schreef:
Hengst merrie ruin is voor mij eigenlijk niet heel
Belangrijk. Een hengst is zo een ruin natuurlijk.. natuurlijk rijd je een paard niet in op 2.5 , moet ik er wel bij zeggen dat dit paard bijna 3 was en verder ook niet super veel kon dus dat ik juist daarom schrok van de 2000 extra. Dat het voor mij geen probleem is is omdat mijn budget oorspronkelijk al 10 duizend is; ( maar dan wel voor een paard dat enigszins al wel wat kan en wat ouder is) Dus het nogsteeds er onder zit. Maar het inderdaad wel een rot streek is om dat daarom in eens de volgende dag 2000 euro duurder te maken via telefoon. En mocht ik niet akkoord daar mee gaan dat ze dan verder ging met de andere geïnteresseerde, wat mij dus ook fomo gaf. Dit manipuleerde ze expres zo.
Echter staat het paard nogsteeds te koop, dus ik denk dat mijn enthousiasme de prijs zo duur heeft gemaakt en ze verder niemand vind die zo gek is als ik haha.. of ze hebben toevallig ook een edelstenen winkel

Ik denk dat die 2000 erbij, eigenlijk al poging 1 was om "van je af te komen". Maar gezien jij ermee akkoord ging, was dat opzet dus mislukt en moesten ze het anders/harder aanpakken.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 30-05-25 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:48

TheoLeo schreef:
Heb toevallig vandaag een met stamboek gekocht voor 6000! Ik was echt klaar met paarden kopen en ik post gisteren mijn “ rant “ en vandaag krijg ik een hele leuke advertentie toegestuurd precies wat ik zocht. Het had zo moeten zijn. In ieder geval fijn dat ik het even van me af kon schrijven want dat hield me ook zeker tegen om verder te zoeken.. deze teleurstelling deed me zo’n zeer!

Niet zelf laten keuren dus want dat lukt niet in 1 dag -O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:49

Little_Gift schreef:
Onzin.
Alles wat hier gekocht of verkocht wordt (volledig van en naar particulier), gaat onder contract.
Zeker een auto van Marktplaats zelfs.
Mijn trailer 3 weken geleden verkocht van particulier naar particulier.
Onder contract.

Er zijn natuurlijk altijd mensen voor wie het aankoopbonnetje voldoende is ;)

Alle andere mensen die een paard kopen stellen het op prijs dat er iets aan documentatie is welk paard door wie aan wie is verkocht en de eventuele bijzonderheden daarvan.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 18:54

Little_Gift schreef:
TheoLeo schreef:
Heb toevallig vandaag een met stamboek gekocht voor 6000! Ik was echt klaar met paarden kopen en ik post gisteren mijn “ rant “ en vandaag krijg ik een hele leuke advertentie toegestuurd precies wat ik zocht. Het had zo moeten zijn. In ieder geval fijn dat ik het even van me af kon schrijven want dat hield me ook zeker tegen om verder te zoeken.. deze teleurstelling deed me zo’n zeer!

Niet zelf laten keuren dus want dat lukt niet in 1 dag -O-

Naja nog niet gekocht gekocht ; ik heb akkoord gegeven en omdat de vee ars pas volgend week kan komen gaat de koop pas door na de overkeuring en ruining. Dus ik hoop dat alles nogsteeds in orde is! Hij is recent klinisch gekeurd; Maja dat is ook een moment opname natuurlijk. Rontgen is voor mij het belangrijkste nu

Little_Gift

Re: Van droom naar nachtmerrie: wat een bizarre verkoopervaring...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:56

Stal d**rst*p toevallig?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:57

Ik heb 7 keer een paard gekocht in mijn lange leven ( en 1 keer een gratis gekregen met voorwaarden )(doe dat nooit maar dat is een ander topic) en heb slechts 2 keer een contract erbij gekregen. Dat was allebei van zakelijke verkopers. Wat mij opviel in alle gevallen is dat ik bij niemand, zakelijke of particuliere verkopers, het geld mocht overmaken; ze wilden ALLEMAAL cash geld in het handje!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:57

Merk je dat je nu weer precies het zelfde doet? Helemaal blij en opgetogen en allerlei dingen aan het plannen voor een paard wat je nog niet gekocht gekocht hebt?

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 19:00

Koper schreef:
Merk je dat je nu weer precies het zelfde doet? Helemaal blij en opgetogen en allerlei dingen aan het plannen voor een paard wat je nog niet gekocht gekocht hebt?

Koper schreef:

denisesilver schreef:
Ik vind je erg naïef overkomen, TS. En dat geeft niet, maar trek je lering uit de mensen hier met ervaring, die je advies geven over de gebondenheid van contracten en het belang van overkeuren door een zelfgekozen arts. Ik hoop maar dat er sprake is van een klinische keuring en het overkeuren van de röntgenfoto's. Anders veranderd je nachtmerrie naar droom weer in een nachtmerrie.

Ik hoop niet dat Lieser gelijk heeft in deze, maar het zou me niet verbazen.

Little_Gift schreef:
Stal d**rst*p toevallig?

oh nee zeker niet!! daar zijn de slechte recensies niet van te missen haha. Nee het is een kleinschalige stal in België. Toevallig heb ik als klein meisje ( 12 ) bij d00rst6p " gewerkt " naja gewerkt. Gratis arbeid geleverd haha, nou daar waren toch eens felle ponies!! recht uit de opfok en mega vals. en die stonden dan online als boomprooi kinder pony. Nee daar kom ik zeker geen paard halen

ik weet even niet hoe ik moet reageren ik snap bokt niet helemaal. Maar kwa dingen regelen is het nu gewoon enkel het nodige zoals de overkeuring en ruining want anders hebben we straks allemaal veulentjes lopen lol

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 19:11

Beter ben je er wel ter plaatsen bij, bij de dierenarts tijdens het keuren en de röntgens.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 19:13

Hannanas schreef:
Beter ben je er wel ter plaatsen bij, bij de dierenarts tijdens het keuren en de röntgens.

Ja slim.. Het is wel 2 uur rijden maar is wel t beste om te doen. Verwacht niets raars van deze stal het is er heel net en er zijn ook alleen maar positieve reviews. Maar ik ga vriendlief aankijken of hij dan rijd haha

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 19:16

Melzazu schreef:
Ik begrijp dat het heel naar voor je was maar als er inderdaad van dat ras paarden van 4 zijn met stamboom en ingereden ook voor rond de 6000.- zou ik toch echt daarvoor gaan hoor. Je weet van deze vrijwel niets, geen keuring gedaan dus daarover weet je niets. Geen idee hoe hij onder het zadel is en of hij dat wel braaf doet. En waarom zou je überhaupt een hengst willen is ook nog iets wat ik me afvraag maar misschien heb jij een prima reden.

Al met al zou ik maar blij zijn dat dit zo is afgeketst. Voor dat bedrag kun je echt wel iets leuks kopen waarbij de verkoop ook normaal verloopt zonder telefoontjes waarbij er ineens 2000.- bij op komt.

Ja ik was voor dat ene paard dus bij zon paard gaan kijken maar daar was helaas geen klik mee.
Nu heb ik gelukkig een andere op het oog en hopelijk gaat de koop door wanneer hij is overgekeurd :) ook 2.5 en 6000 voor echt een mooierd ook

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 19:20

Je weet dat er aan ruining wel gezondheidsrisico's zitten? Koop je het paard ervoor of erna, aangezien je schrijft dat hij daarvoor nog daar blijft? Volgens mij kun je dit verzekeren? Natuurlijk gaat meestal alles goed maar op Bokt kom je ook verhalen tegen van mensen waarbij het met hun net gekochte paard meteen al misging. Dat is heel sneu.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 19:26

anjali schreef:
Je weet dat er aan ruining wel gezondheidsrisico's zitten? Koop je het paard ervoor of erna, aangezien je schrijft dat hij daarvoor nog daar blijft? Volgens mij kun je dit verzekeren? Natuurlijk gaat meestal alles goed maar op Bokt kom je ook verhalen tegen van mensen waarbij het met hun net gekochte paard meteen al misging. Dat is heel sneu.

oei dankje! nee ik was me daar totaal niet van bewust eigenlijk. Ik heb echt altijd alleen maar merries gehad, en thuis hebben we ook alleen maar merries staan. Ik ga me eens goed inlezen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 19:32

Ben je daar niet te laat mee?

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 20:35

DuoPenotti schreef:
Ben je daar niet te laat mee?

Ah ja alles brengt wel risico met zich mee natuurlijk. Heb me net even ingelezen over het ruinen en ik neem aan dat alles gewoon goed zal verlopen. :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:23

Er bestaat zo iets als een castratieverzekering. Weet je zeker dat je klaar bent voor een paard als deze? Je komt nogal onwetend over.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 21:27

denisesilver schreef:
Er bestaat zo iets als een castratieverzekering. Weet je zeker dat je klaar bent voor een paard als deze? Je komt nogal onwetend over.

Dankje ik ga me er in verdiepen! Alleen verzekeren wij onze huisdieren nooit. Onze paarden ook niet. Is soms pittig als je duizenden euro's betaald voor de paardjes, maar ja paarden houden is nou eenmaal niet goedkoop.
Is inderdaad mijn eerste keer een hengst ruinen, dus daar weet ik nog niet zo veel over.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:30

TheoLeo schreef:
Naja nog niet gekocht gekocht ; ik heb akkoord gegeven en omdat de vee ars pas volgend week kan komen gaat de koop pas door na de overkeuring en ruining. Dus ik hoop dat alles nogsteeds in orde is! Hij is recent klinisch gekeurd; Maja dat is ook een moment opname natuurlijk. Rontgen is voor mij het belangrijkste nu

Maar als je pas koopt na castratie maakt dat niet uit...

Weer een tegenstrijdig stuk in het verhaal.

TheoLeo schreef:
denisesilver schreef:

Dankje ik ga me er in verdiepen! Alleen verzekeren wij onze huisdieren nooit. Onze paarden ook niet. Is soms pittig als je duizenden euro's betaald voor de paardjes, maar ja paarden houden is nou eenmaal niet goedkoop.
Is inderdaad mijn eerste keer een hengst ruinen, dus daar weet ik nog niet zo veel over.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:13

TheoLeo schreef:
Ik heb echt altijd alleen maar merries gehad, en thuis hebben we ook alleen maar merries staan.

TheoLeo schreef:
dk ik heb zelf nog nooit een paard gekocht dus het is wat nieuw voor me.

Wat is het nu? Je hebt nog nooit een paard gehad of alleen maar merries?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:22

TheoLeo schreef:
Ik heb echt altijd alleen maar merries gehad, en thuis hebben we ook alleen maar merries staan.

TheoLeo schreef:
dk ik heb zelf nog nooit een paard gekocht dus het is wat nieuw voor me.

Wat is het nu? Je hebt nog nooit een paard gehad of alleen maar merries?

Gaan we nu echt op alle slakken zout leggen over wat ts schrijft? Ze heeft nooit zelf een paard gekocht, dat is heel wat anders dan nooit een paard gehad hebben. Dat schrijft ze namelijk niet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:23

Wat is bokt toch een zuur forum geworden zeg..jeetje wat een azijnzeikers bij elkaar.

Ts: de paardenwereld is hard zoals je merkt. Wordt je niet bij de neus genomen door een verkoper, zitter er wel een paar je af te zeiken op een forum. Niets van aantrekken en hopelijk is dit paard wel je droompaard waar je uiteindelijk veel plezier mee gaat beleven.

Over vreemde (ver)kopers kan ik inmiddels wel een boek schrijven helaas. De zielige verhalen over 'wil je een paard van 10.000 euro gratis geven, want ik heb het zwaar' vind ik persoonlijk nog steeds de ergste.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:23

Goh… lijkt wel een soap :')

Hier verkoop (en koop) ik alles met een contract. Voor mijn bescherming, de kopers bescherming en ook als eigendomsbewijs. Vind daar niets raars aan. Ik verkoop ze ook wel eens op afbetaling en dan staan de voorwaarden ook duidelijk in het contract. Wel zo handig!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:27

Dreamboy schreef:
Gaan we nu echt op alle slakken zout leggen over wat ts schrijft? Ze heeft nooit zelf een paard gekocht, dat is heel wat anders dan nooit een paard gehad hebben. Dat schrijft ze namelijk niet.

Lees even dit topic, het staat leuk in de Penny maar met realiteit heeft het weinig van doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:30

Sunnda je bedoeld je eigen zure reactie? Of vind je wat jezelf schrijft sfeer bevorderd?

Kom.
Dit topic is toch raar.
Gekocht. Toen ineens pas na keuring.
Oh heb nooit laten 'ruinen'.
Oh wacht nu ook niet want doet verkoper.

En dan dacht ik bij de OP nog iemand die graag wat overdreven schrijft. Om het duidelijk te maken. Prima kan.

Maar hier klopt geen snars meer van.
En jij mag geloven wat je wilt.
Maar andere dan zuur noemen is niet nodig.

Noem jou ook geen hopeloze naïeve troela

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:34

Ninx schreef:
Kinke schreef:
tja superpony, als er altijd aan 2 kanten iets misgaat, dan zouden er geen gekkies meer zijn. En die bestaan toch echt

Wanneer iemand je demonisch en een gruwel van God noemt is het toch duidelijk waar de ‘gekkigheid’ ligt…

Helaas is dit gedachtengoed onder streng gereformeerden geen uitzondering

Dit klinkt mij meer als evangelisch charismatisch in de oren, sommigen zien letterlijk achter elke boom een demoon en distantiëren zich vervolgens van alles wat met die boom of demoon te maken heeft. De streng gereformeerde zal bepaalde praktijken ook sterk afkeuren en niet zien als Gods wil maar zijn niet zo happerig om dingen demonisch te noemen, deze "geestelijke wereld" staat vaak wat verder van ze af. Afijn, het is een bijzonder verhaal. :D