Paard op financiering kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Paard op financiering kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:02

Het maakt mij totaal niet uit wat jij doet. IK vind het onverantwoord.
Welke risico’s jij of wie dan ook wilt nemen moet je zelf weten.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:16

ik sluit mij bij verootjoo aan. Ik had een gezond wedstrijdpaard, voordat een da 10 jaar geleden een fout maakte. 2 operaties verder en laten inslapen koste toen al 5 K. De fout was overigens niet op de da verhaalbaar. Hoe groot je spaarpot moet zijn valt onmogelijk te bepalen.

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 19:59

Mogelijk zitten ze wat omhoog met de paarden, loopt de verkoop niet geweldig en is dit een manier om meer paarden te verkopen.... Maar zoals al vaak gezegd hier, een paard op afbetaling lijkt ook mij vragen om problemen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 21:02

Ik denk dat zoiets prima goed kan gaan, maar dat het ook weer bepaalde mensen aantrekt die dus geen buffer hebben. Ik zou het zelf niet doen, een paard kan ik kopen of niet, heel simpel, maar tegenwoordig hoor je het zoveel, sportstallen leasen tegenwoordig vrachtwagentjes, trailers, zadels etc (en particulieren ook genoeg hoor). In sommige gevallen kan het best uit denk ik, andere weer niet. Ik ben toevallig wel zo n gek met een lease-auto, 8 jaar geleden de keuze gemaakt in een vrij hectische periode, geen tijd om een goede 2de handse te zoeken, dus voor het gemak een lease autootje met alles erop en eraan. 2 jaar geleden liep m'n contract af en eigelijk wou ik wel een elektrische auto proberen, maar ja bevalt zoiets, wat met alle regelingen die anders worden, 2de hands weinig aanbod en wat als het niet bevalt, krijg je het ding dan kwijt over een aantal jaar of gooi je eigenlijk een zak geld weg. Toch maar weer voor een lease gegaan, elektrisch, ik kan het makkelijk betalen, lig er niet krom voor in de maand, had hem ook van de spaar kunnen doen, maar heel eerlijk we verbouwen nog flink en als ik de bank niet nodig heb is dat fijner. En stiekem is het fijn dat ik niks hoef te regelen, alles zit er bij in, geen onvoorziene kosten en alles wordt geregeld, pech dan hoef ik maar te bellen en alles wordt in gang gezet. Ik vind het gewoon fijn, kost me misschien iets meer dan nieuw of 2e hands, maar comfort is het ook waard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:33

Cemlys schreef:
Ik denk dat zoiets prima goed kan gaan, maar dat het ook weer bepaalde mensen aantrekt die dus geen buffer hebben. Ik zou het zelf niet doen, een paard kan ik kopen of niet, heel simpel, maar tegenwoordig hoor je het zoveel, sportstallen leasen tegenwoordig vrachtwagentjes, trailers, zadels etc (en particulieren ook genoeg hoor). In sommige gevallen kan het best uit denk ik, andere weer niet. Ik ben toevallig wel zo n gek met een lease-auto, 8 jaar geleden de keuze gemaakt in een vrij hectische periode, geen tijd om een goede 2de handse te zoeken, dus voor het gemak een lease autootje met alles erop en eraan. 2 jaar geleden liep m'n contract af en eigelijk wou ik wel een elektrische auto proberen, maar ja bevalt zoiets, wat met alle regelingen die anders worden, 2de hands weinig aanbod en wat als het niet bevalt, krijg je het ding dan kwijt over een aantal jaar of gooi je eigenlijk een zak geld weg. Toch maar weer voor een lease gegaan, elektrisch, ik kan het makkelijk betalen, lig er niet krom voor in de maand, had hem ook van de spaar kunnen doen, maar heel eerlijk we verbouwen nog flink en als ik de bank niet nodig heb is dat fijner. En stiekem is het fijn dat ik niks hoef te regelen, alles zit er bij in, geen onvoorziene kosten en alles wordt geregeld, pech dan hoef ik maar te bellen en alles wordt in gang gezet. Ik vind het gewoon fijn, kost me misschien iets meer dan nieuw of 2e hands, maar comfort is het ook waard.

Bedrijfsmatig leasen van auto's, trailers en andere spullen is simpel: kosten-baten.
Als je een auto koopt, staat ie als waarde op de balans; lease je diezelfde auto, is het een kostenpost. Daar zit 'm de winst voor het bedrijf als je dat op de juiste manier aan pakt.

De particulier wordt een worst van "zekerheid" voor gehouden waar een fors prijskaartje aan hangt....