Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieser schreef:theamazone schreef:Heb hiervoor genoeg bijrijdpaarden gehad waar ik gewoon heen mocht wanneer ik wou en gewoon van alles in mn eentje mocht doen, ook als de eigenaar er niet was. Er lag altijd een sleutel voor mij en ik was altijd welkom.
Waarom heb je al die andere bijrijdpaarden niet meer dan? Veel bijrijdpaarden in slechts drie jaar tijd klinkt niet alsof je ergens lang blijft.
tengeltje11 schreef:Zie in je profiel dat je 20 bent.
Een 20-jarige met ‘veel ervaring’ die dan vraagt om de beugels op maat te zetten en om het paard vast te houden bij opstijgen, daar zou ik persoonlijk toch ook mijn wenkbrauwen bij fronsen…. Vooral dat eerste, dat leren ze in de beginnerslessen.
Ik zou de reden eerder daar zoeken ipv met racisme te strooien.
Je reactie is ook behoorlijk onvolwassen en ook dat schrikt veel paardeneigenaars af. Een paard vraagt verantwoordelijkheid en voor het minste naar een ander wijzen is net het tegenovergestelde.
Leer er uit, kijk naar jezelf en ga verder…
DDDara schreef:Ik zou mijn bijrijdster denk ik ook weg sturen als ze niet zelfstandig op kan stappen en niet zelf haar beugels op de juiste maat kan maken.
Dat zijn voor mij toch basis dingen.
En ik zou alleen een bijrijdster nemen als ik zelf tijd te kort kwam om mijn paarden te verzorgen en te rijden en dan zou ik dus ook niet willen helpen.
theamazone schreef:Even voor de duidelijkheid, ik weet zeker wel hoe de beugels langer moeten etc. Ik zat al op de pony en nee ik kon ze niet korter maken terwijl ik al zat want dat heb ik al geprobeerd. Het zadel schoof wanneer ik wou opstappen dus daarom moest de eigenaar het zadel vasthouden, en ja ik had al aangesingeld. Anders gleed het zadel eraf.
theamazone schreef:DDDara schreef:Ik zou mijn bijrijdster denk ik ook weg sturen als ze niet zelfstandig op kan stappen en niet zelf haar beugels op de juiste maat kan maken.
Dat zijn voor mij toch basis dingen.
En ik zou alleen een bijrijdster nemen als ik zelf tijd te kort kwam om mijn paarden te verzorgen en te rijden en dan zou ik dus ook niet willen helpen.
Even voor de duidelijkheid, ik weet zeker wel hoe de beugels langer moeten etc. Ik zat al op de pony en nee ik kon ze niet korter maken terwijl ik al zat want dat heb ik al geprobeerd. Het zadel schoof wanneer ik wou opstappen dus daarom moest de eigenaar het zadel vasthouden, en ja ik had al aangesingeld. Anders gleed het zadel eraf.
BigOne schreef:Hou nu maar op jezelf te verdedigen, de antwoorden die je geeft duiden steeds meer op onkunde. Helemaal niet erg want we leren allemaal, ook na decennia in de paarden. Maar doe het niet voorkomen alsof je ervaren bent.
Briiet schreef:Wat vervelend ts dat het zo gegaan is en dat jij je zo voelt.
De paardenwereld is een pittige wereld.
Als het jou beter laat voelen kun je die mensen nog bellen met de vraag of ze je beter kunnen uitleggen waarom je niet meer mag komen.
En anders toch proberen dit naast je neer te leggen. Want nu verzin je steeds reden in je hoofd waarom je niet meer mocht komen en daar wordt je zelf ook niet positiever van.
Kun je ook geen paard leasen bij Boeyenkamp?