Nala: terug naar haar franse roots!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Re: Nala: terug naar haar franse roots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 07:30

Wat goed om te lezen. Ik heb het adres opgeslagen, mocht het ooit van toepassing zijn lijkt me dat een geweldig adres.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 07:33

Wat super fijn dat het zo goed uitpakt en ze ineens vriendinnen heeft enzo *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 07:45

Proficiat met je bruiloft en fijn dat het zo goed gaat met Nala. Een echte merens dus die gewoon in de grote vrije natuur hoort te zijn. O zich is ze natuurlijk jong genoeg dat als je haar bezoekt je haar meeneemt op buitenrit of heb je dat helemaal afgesloten. Het zal waarschijnlijk opstappen en wegrijden zijn na die grote vakantie.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 08:16

Je mag ontzettend trots zijn op jezelf dat je zó goed voor Nala hebt gezorgd met deze keuze. Dat je haar niet naar een ander gedaan hebt maar zelf je verantwoordelijkheid voor haar houdt en voor haar welzijn kiest.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 09:35

GDG schreef:
Je mag ontzettend trots zijn op jezelf dat je zó goed voor Nala hebt gezorgd met deze keuze. Dat je haar niet naar een ander gedaan hebt maar zelf je verantwoordelijkheid voor haar houdt en voor haar welzijn kiest.

Dankjewel allemaal <3

Het is nog steeds lastig, en vooral nu ik verzorgpaarden heb op een plek in de buurt waar ze op zich ook goed gehouden had kunnen worden (zandpaddock met veel hooinetten met goed droog hooi) denk ik soms van hmm, was dit ook een optie geweest. Maar van de andere kant weet ik dat dit de allerbeste keuze voor haar is geweest.

Rijden zie ik zelf niet meer zitten maar ik wil er wel even in mijn bruidsjurk opkruipen als ze het accepteert O:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:35

Fijn om te horen dat ze het zo goed doet!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:36

Het gras is veel soberder in Frankrijk met veel meer kleine plantjes erin die zo'n sober Pyrenees Berg paardje goed doet. Onze paarden knapten ook enorm op hier in Frankrijk. Je hebt het gewoon heel erg goed gedaan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:40

Het klinkt als inderdaad een fijne paardwaardige plek voor haar. Kunnen eten wanneer je wil, bewegen wil je maatjes of juist niet en genoeg ruimte elkaar uit de weg te gaan als dat gewenst is. Nala had gewoon veel meer ruimte nodig om kennelijk haarzelf fijn te voelen en contact te maken als ze wil. Veel meer ruimte is meer bewegen met grazen. En heel ander gras dan in de gemiddelde nederlandse weide.

Ik vermoed als je haar op een zandpaddock zou zetten met alleen hooi je weer tegen dezelfde dingen gaat aanlopen. :j ze is daar duidelijk niet geschikt voor,

Mijn merens was ook een beetje rare druif, Pien kan daar over meepraten hoe ze zich ging gedragen bij iets minder geschikte huisvesting. :x Madam veranderde in een onhandelbaar levensgevaarlijk kreng. In de juiste omstandigheden een typische merens maar fijn voor haar baasjes iets minder fijn voor eventuele medeweigenoten als ze haar niet aanstonden. :+

En gefeliciteerd met je huwelijk *\o/*

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:44

pien_2010 schreef:
Het gras is veel soberder in Frankrijk met veel meer kleine plantjes erin die zo'n sober Pyrenees Berg paardje goed doet. Onze paarden knapten ook enorm op hier in Frankrijk. Je hebt het gewoon heel erg goed gedaan!

Inderdaad, ik denk dat het Nederlandse klimaat gewoon minder geschikt voor haar is geweest. Ik vind je echt super dapper dat je haar naar Frankrijk hebt gebracht!