Ex renpaard (2 races gelopen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 10:12

AnnoNiemand schreef:
Zou leuk zijn als je er een volg topic van maakt TS.

Dat je onverstandige keuzes gemaakt hebt moge duidelijk zijn. Dus nu dan maar de juiste hulp zoeken in begeleiding, want as de dochter een beginner is zoals je zegt, is dit echt geen goede combi. Groene paarden zijn super, als je weet waar je mee bezig bent.

Mijn dochter zal de eerst komende tijd ook zeker niet met dit paard gaan rijden. En wanneer de tijd wel zover is zal dit onder uiterst goede begeleiding gaan.

Sjettaaa

Re: Ex renpaard (2 races gelopen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 10:13

En voor iedereen wie belang heeft zullen we zeker een vervolg topic maken

Cats_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:16

Veel is al gezegd,erg fijn dat ze is goedgekeurd.
Ik lees graag mee met je vervolgtopic, succes en veel plezier samen!
Ooit hoop ik ook een volbloed te kopen❤️

Bernadth99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 12:28

Super dat je dit paard een kans geeft en dat ze is goedgekeurd. Ik vind een volgtopic ook leuk!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:15

Sjettaaa schreef:
En voor iedereen wie belang heeft zullen we zeker een vervolg topic maken

Erg leuk!! Ik volg.

DaisyNicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:53

Volgensmij is het meeste al gezegd, wat heeft ze wel een super lief koppie. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat en wat er allemaal uit komt. :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:44

Wat ben ik blij voor je dat het nu goed uitpakt met de gezondheid van dit paard. En wat een mazzel heeft het paard dat jullie deze uitdaging nu aangaan.
Veel geluk en succes gewenst de komende maanden.

Dat het maar een mooi sprookje mag worden. Het sprookje van het impuls paard wat een droom paard werd.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 17:15

"het sprookje van het impuls paard wat een droom paard werd" vind ik een mooie naam voor nieuw volgtopic ;)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 18:26

Of het sprookje van een impuls paard dat een droompaard met impuls bleek/ werd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:03

Maar is het een sprookje! Ze zocht een rijpaard wellicht kan ze er dalijk niet eens mee wegrijden.

Volgtopic leuk, maar laten we het nu ook niet romantiseren

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:12

StalNollie schreef:
Maar is het een sprookje! Ze zocht een rijpaard wellicht kan ze er dalijk niet eens mee wegrijden.

Volgtopic leuk, maar laten we het nu ook niet romantiseren

Tuurlijk heb je gelijk bezint eer ge begint. Maar er is inmiddels begonnen dus gepasseerd station!. Want de koop is daar Het paard is gezond. De koper heeft ervaring met Arabieren. Ze is niet zo groen als gras.
Dan mag ze er nu toch positief en blij er aan beginnen. En dan mogen andere Bokkers daar toch ook grapjes overmaken.
Dus ik vind dat voor nu wel verstandig om er positief in te staan. Iedereen heeft zijn negatieve zegje in het begin gedaan. TS heeft dat goed tot zich genomen. Dan nu ook door en positief hulpvaardig erin staan.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:15

pien_2010 schreef:
Dan nu ook door en positief hulpvaardig erin staan.

Amen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:16

Je moet natuurlijk ook niet de goden verzoeken ;)
Maar zwartkijken hoeft nu ook weer niet. Het paard is er, waarom er niet positief instaan?

Als ik zie hoeveel paarden er te koop staan vanwege geen klik zijn er nogal wat miskopen. Dit kan volgens mij best nog eens goed uitpakken.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:01

Ha mooi, gefeliciteerd!! Houd je ons op de hoogte van jullie voortgang?
Veel succes!

Sjettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 22:48

Helaas toch nog wat zure reacties. Niet nodig! Nogmaals heb ik behoorlijk wat ervaring van vroeger uit. We hebben het hier niet over een levensgevaarlijke situatie.

Daarnaast…. Laten we even heel eerlijk wezen…. Zullen er genoeg mensen zijn die volgens jullie ‘impuls’ aankopen doen.

Wij gaan lekker bezig met ons nieuwe paard. En ik zal daarin mijn ervaring en de ervaring van de mensen wie positieve tips geven (waar ik wat aan heb) meenemen. Deze mensen spreken gelukkig uit ervaring.

Iedereen wie ons het beste wenst… dank jullie wel. Heel lief!

En voor de rest… hopelijk hebben jullie achteraf nooit wat dommere keuzes of beslissingen genomen. Ik wens jullie daarin voor de toekomst ook veel wijsheid.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:58

Het is juist heel fijn dat je dit paardje een nieuwe kans geeft!

Veel geluk samen,

Sjettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 23:04

Bedankt voor je lieve reactie. Ik ben ook echt heel blij dat we haar een mooie kans geven. Als de klik er is zal ze ook voor altijd blijven. Net als onze andere dieren.

Daarom vind ik de reacties ook wel lastig. We zullen alles voor haar doen. Dan rijden we maar niet de sterren van de hemel.
Waar was ze anders terecht gekomen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:45

Over de zuurpruimen gewoon voorbij scrollen. Gewoon leuk volgtopic maken.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:46

Paardje kan nu gaan genieten van rust, aandacht, goed voer en een lieve omgang. Ze is gezond èn TS heeft er vertrouwen in. Ik zie de slaagkans echt wel zitten!

Madelief7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 08:03

Heel veel succes en plezier met jullie nieuwe paard! Fijn dat ze gezond is, nu lekker genieten. Ik heb vroeger een aantal Engels volbloeden gereden, ook ex renpaarden, en vond het hele fijne paarden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 08:09

Wat fijn dat het paard is goedgekeurd

Ik zie de vraag al vaker voorbij komen maar volgensmij had je nog niet gereageerd. Is het paard onderzocht op maagzweren?

https://www.paardenarts.nl/kennisbank/m ... j-paarden/
90% van de renpaarden schijnt last te hebben van maagzweren en die gaan niet vanzelf weg maar zijn gelukkig wel goed te behandelen

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:49

Toevallig heb ik ook een volbloed van de renbaan. En vroeger op arabische volbloeden gereden :D. Ik vind mijn volbloed nu echt 1000x makkelijker dan de arabische volbloeden. Die gingen voor elke spriet die verkeerd stond op de loop. En goed ze waren in 3 passen weer bij je, maar echt relaxed rijden was het nooit. Dat hysterische hoeft van mij niet :=. Ik ben zelf zeker geen talentvolle ruiter. Maar toch zijn we intussen 14 jaar een geweldige match. We hebben een parcourtje gesprongen, een cross gedaan en B dressuur. Was allemaal niet perse goed of op niveau :'). Maar we hadden en hebben er lol in. Ik zou haar niet willen missen

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:29

Wat een mooi avontuur, heel goed om er zo positief in te staan. Realistisch maar positief :-)

Ik kocht jaren geleden een paard waar ik ontzettend veel commentaar op kreeg, ik moest haar weg doen en een fatsoenlijk paard kopen, ik zou met haar verongelukken, zonde van mijn tijd en energie etc.
En ja het was zwaar, maar we zijn echt vriendinnen geworden en we hebben dingen gedaan die niemand ( ik ook niet) voor mogelijk hield :-) En ook toen kwamen er negatieve reacties.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:40

Houd ons op de hoogte ts, ik zou het ook wel leuk vinden.
Sommigen noemen je naïef in hoe je dit paard hebt gekocht, maar laten we eerlijk zijn hoeveel mensen kochten er wel niet eentje op de markt, en het gaat ook heel vaak gewoon wel goed. Ik heb mijn paard gekocht terwijl hij afgekeurd was op de buigproef (liep echt op 3 benen weg) en ik heb hem bijna 9 jaar, hij is nu 19 en het is een topper, met keiharde benen.
Ga lekker genieten van de band die jullie gaan opbouwen, en alles wat jullie samen gaan leren. Wees voorzichtig en neem lekker je tijd.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:28

En geniet vooral samen, laat voelen dat je je paard graag ziet, soms eigenlijk vaak een stap terug zetten om ontspannen te blijven, wil niet te veel, je paard werkt maar al te graag samen met je als je begrip toont en haar kansen en de ruimte geeft om te leren en uit te zoeken wat je nu precies van haar verwacht.