Gambler21 schreef:Volgens mij kies je voor het houden van dieren omdat je ze leuk vind, van de houd zelfs, en daar hoort wat mij betreft bij dat je goed voor ze zorgt en minimaal voorziet in de basisbehoefte. Ik zou niet willen dat mijn paard zich schikt, ik wil dat hij gelukkig isCitaat:
@Lijsken, beter dan dit kan ik het niet verwoorden.[/quote]
Alleen is dat gelukkig zijn voor elk dier/paard denk ik anders omdat elk dier zijn eigen behoeftes heeft. Heb ooit een merrie gehad die je echt niet met andere samen kon zetten, was dan de meest vreselijk draak die je kon bedenken, hield niet op met jagen en knokken, de hele dag door, niemand had rust in de kudde. Haar apart gezet, ze kon de anderen zien en er was rust, bij alle paarden. Dan blijven er toch altijd mensen roepen een paard is een kuddedier, er blijven altijd uitzonderingen.
Ik ben een grote voorstander van paard naar buiten, ze smelten niet van een beetje regen. Mijn laatste paard kwam bij ons, was gewend om 22 uur per dag op stal te staan, als ik hem naar buiten deed met de andere stond hij binnen de kortste keren bij het hek, wilde naar binnen. Ook al was er lekker gras en hooi en drinken, hij moest persé naar binnen. Heeft heel erg lang geduurd, denk een 2 jaar, voordat dit uit zijn systeem was het naar binnen willen.