Paardenmarkt Hedel 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantall199

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:43

Kim_W schreef:
In dat filmpje zien de paarden er qua conditie wel gewoon goed uit

Ja ze willen natuurlijk alleen het beste laten zien ......

Heb nu inmiddels veel gezien belachelijk.

Kim_W

Re: Paardenmarkt Hedel 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:48

Filmpje van vorig jaar ook gezien, maar daarin zie je wel magere of paarden die iets mankeren in t filmpje. En dat vind ik in bovenstaande toch best meevallen. Ik ben er niet meer geweest vandaag dus kan niet beoordelen of het filmpje representatief is, maar n.a.v. de verhalen uit dit topic vind ik het filmpje alleszins meevallen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:48

[quote="SeaSide"]Ik heb een flink foto verslag van de markt, wij waren er pas rond 11:00 dus meeste was al weg.

Geen intentie om te kopen dan moet er thuis eerst wat weg. Dus gingen we wat later (en door de files werd dat echt veel later).

Maat alsnog wat foto's voor de thuis blijvers.

Mijn hemel... als om een uur of 11 die IBC nog tot de nok aan toe vol met water zat, dan zullen er niet veel paarden en pony's wat te drinken hebben gehad.

En kregen die 'dierenartsen' soms steekpenningen dat ze de ernstige gevallen toelieten?

Nylith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:49

Tilmar schreef:
[ Afbeelding ]

De palomino

Als ik toch plek had..
Leek helemaal niet verkeerd deze jonge merrie, maar heel mager en 4 dikke benen

[ Afbeelding ]

Er staat ook een oude Friese merrie met een doorgezakte rug, arme dier.

Maar goed dat je die palominobonte hebt laten staan hoor ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:49

Eef_Bam schreef:
Vanmorgen wel nog lekker mijn moeder en vriend opgenaaid. Had wat foto's geappt van leuke beestjes. "Niet boos worden, ik heb wat gekocht op de markt, we hebben nog wel plek". Nadat ik uitdrukkelijk had beloofd niet met een paard thuis te komen. Mijn moeder had hem wel door, of had oprecht wel zin in een paard erbij, mijn vriend meteen in paniek. Daarna maar een foto gestuurd van het halster dat ik had gekocht :D .

:')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:57

Nou de organisatie heeft in deze ook flink wat steken laten vallen; allereerst de dierentuin controle, maar er lag een berg kuil waar bijna alle pony’s aan het einde van de dag van aan de schijt waren… een handjevol balen normaal hooi… op zo veel paarden! En op andere markten gaan er ook vrijwilligers rond met emmers water, was nu ook geen sprake van…

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:58

Kim_W schreef:

Knap omheen gefilmd

Afbeelding

Deze stond naast de grote vos in het filmpje..
Ik geloof niet dat ik ooit zulke magere paarden in het echt heb gezien..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:59

In principe kan zo paard met een vervormde rug gewoon goed lopen, waar keur je hem dan op af? Even zwart wit gezien dan..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:02

En dan die oude Friese merrie met de doorgezakte rug? Ook zo sneu.

Zag ook nog een pony met allemaal sarcoiden rond zijn oog..

Maar ook wel wat leuk jong spul.
Tegenstelling was best groot, heel zielig of best ok (op het oog).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:04

Tilmar schreef:
Kim_W schreef:

Knap omheen gefilmd

[ Afbeelding ]

Maar goed dat ik niet ben geweest... Zou zo'n moeite moeten doen die niet te kopen.
En vervolgens wellicht zoveel meer ellende tegen komen dan alleen maar heel mager...

Zoals dat achterbeen al een slechte stand lijkt te hebben

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:07

linda2008 schreef:
Nou de organisatie heeft in deze ook flink wat steken laten vallen; allereerst de dierentuin controle, maar er lag een berg kuil waar bijna alle pony’s aan het einde van de dag van aan de schijt waren… een handjevol balen normaal hooi… op zo veel paarden! En op andere markten gaan er ook vrijwilligers rond met emmers water, was nu ook geen sprake van…

Leuk die vrijwilligers die met de emmers gaan.. van de ene neus naar de andere neus... Nee top!
Ik heb een schone emmer gepakt maar mijn ponys wilde tussendoor niks drinken op het eind hebben ze met zijn drieën nog geen halve emmer gedronken!!

Schrijnende gevallen heb je altijd was nu niet meer of minder als anders. En die ruggen tja nu staan ze op de markt en zie je ze maar anders zijn ze er ook maar niet in het zicht. Wat ze daar doen. Die zijn vaak al verkocht maar kunnen niet die hele dag op de trailer blijven staan en blijven ze dus daar staan. Vaak die dag opgekocht of al dagen van te voren.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:12

Als je filmpje aan klikt zie je een schimmeltje die komt bij mij weg. Heb ik vanmorgen verkocht. Zie je ook op 2.36 nog een keer in beeld met iemand die haar een kusje geeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:18

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:21

StalNollie schreef:
linda2008 schreef:

Leuk die vrijwilligers die met de emmers gaan.. van de ene neus naar de andere neus... Nee top!
Ik heb een schone emmer gepakt maar mijn ponys wilde tussendoor niks drinken op het eind hebben ze met zijn drieën nog geen halve emmer gedronken!!

Schrijnende gevallen heb je altijd was nu niet meer of minder als anders. En die ruggen tja nu staan ze op de markt en zie je ze maar anders zijn ze er ook maar niet in het zicht. Wat ze daar doen. Die zijn vaak al verkocht maar kunnen niet die hele dag op de trailer blijven staan en blijven ze dus daar staan. Vaak die dag opgekocht of al dagen van te voren.

Dit dus. Pas een nog slechter uitziend project gekocht. En die kwam niet vd markt :+
Dit kost tijd, geld en liefde.
Dan zagen ze er nu op denk 2 na allemaal in betere conditie uit.

Die jullie allemaal zo lelijk vinden die appie hebben we paar keer de verkoper van gezogd maar niet gevonden.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:24

Tilmar schreef:
Kim_W schreef:

Knap omheen gefilmd

[ Afbeelding ]

Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 21:43

linda2008 schreef:

Stinkende koeienkuil inderdaad. Dat viel me ook op.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:47

Spaansepony schreef:
Heeft iemand nog die zwarte welsh pony gezien met witte bles? Stond in de hoek/bocht. Van een gozer. Ook naar gekeken maar vroeg teveel naar mijn zin. Ben benieuwd of die verkocht is if welke handelaar dat was.

Die 13 of 14 jarige? Vroeg ie 2,5 voor.

Dat koeienkuil rook ik net nog in mijn auto en ben niet eens met mijn auto naar Hedel geweest. :D
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 04-11-24 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:48

Och jeetje wat een arme stakkers stonden er daartussen.

M'n vorige D pony Limo stond er ook ben ik vandaag achter gekomen. De persoon die hem daar vannacht gekocht heeft zocht contact met me.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:51

Ladygiroc schreef:
Spaansepony schreef:
Heeft iemand nog die zwarte welsh pony gezien met witte bles? Stond in de hoek/bocht. Van een gozer. Ook naar gekeken maar vroeg teveel naar mijn zin. Ben benieuwd of die verkocht is if welke handelaar dat was.

Die 13 of 14 jarige? Vroeg ie 2,5 voor.

Dat koeienkuil rook ik net nog in mijn auto en ben niet eens met mijn auto naar Hedel geweest. :D

Ja die! Bij mij vroeg die dat ook. Maar kon mij verder er weinig over vertellen. Maar blijft door mijn hoofd spoken.
Heb alle filmpjes al bekeken of die daarop staat maar ook niet. Had er geen foto van gemaakt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:58

Art_Ificious schreef:

M'n vorige D pony Limo stond er ook ben ik vandaag achter gekomen. De persoon die hem daar vannacht gekocht heeft zocht contact met me.

Ach, die ken ik nog van het topic van toen.
Jammer dat hij op zo'n markt geland is.
Hopelijk heeft hij nu een fijn thuis

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 22:07

Tilmar schreef:
Kim_W schreef:

Knap omheen gefilmd

[ Image ]

Heeft iemand meer info over dit paard?

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 22:40

Ik word nou niet bepaald vrolijk als ik deze foto’s zie op de markt. Wat triest om al die diertjes zo naast elkaar te zien. Zou voor sommigen bijna verboden moeten zijn om je paarden zo aan te bieden :knuffel:

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 22:45

hagelslag schreef:
Art_Ificious schreef:

Ach, die ken ik nog van het topic van toen.
Jammer dat hij op zo'n markt geland is.
Hopelijk heeft hij nu een fijn thuis

Heeft helaas voorbije 2 jaar niks anders gehad dan handelaren sinds de persoon waaraan ik hem verkocht na 3 jaar besloot hem te verkopen :(
Hopelijk nu wel zijn gouden stal gevonden.
Heb contact met de huidige eigenaar. En ze wil mij ook graag op de hoogte houden zo af en toe.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 22:50

Hopelijk heeft hij nu geluk!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 23:04

Art_Ificious schreef:

Ik zag hem hiervoor ookal voorbij komen op FB verkoop pagina. Twijfelde al of het hem was. Hopelijk heeft hij nu een blijvend tehuis.

Ik lees verder mee, ga nooit naar een markt want ik zou het liefst alles kopen en een goed tehuis geven.