[VOLG] Drakenpony's in de achtertuin

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Re: [VOLG] Drakenpony's in de achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 17:24

Wat een mooiboy! Foto 2 en 3 zijn echt geweldig!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 16:47

Oh wat is ie knap! Wat heeft ie een elegant hoofdje!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 06:36

Bedankt voor de complimentjes, foto 3 is waarschijnlijk degene die aan de muur komt. Ik ben nog steeds heel blij met de keuze voor Swift, hij heeft inderdaad een knappe kop maar is daarnaast ook heel sociaal en prettig in de omgang terwijl hij al wel weet dat hij hengst is. Denk dat het in de toekomst ook een hele fijne pony wordt om mee te werken. Maar dan zijn we weer wat jaren verder natuurlijk.

De dames hadden jullie nog tegoed van me.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vu hebben we gelukkig goed hengstig gezien, had een beetje angst dat ik de groep te laat had gesplitst (we hadden de groep gesplitst toen ze hengstig was geworden en sinds februari was ze het niet meer geweest) maar dat is dus goed gegaan.

Nim en Swift vermaken zich prima als duo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga over iets meer dan een week kijken of Relp ook bij het clubje kan. Eerst volgende week dinsdag even de zadelpasser op bezoek. We rijden nog steeds een kwartiertje in de week, maar de drafknop zit er best goed op dus kunnen lichtrijden op een zadel zou wel chill zijn :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nim ben ik ook rustig aan het starten nu ze 3 is, maar die is nog behoorlijk slungelig in haar lijf. Dus ik denk dat we een jaartje lekker een beetje spier en coordinate gaan kweken vanaf de grond.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 06:46

Nim is al een hele dame. Mag Vu niet drachtig worden door haar been of iets anders?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 08:02

Zijn meerdere dingen waardoor ik het liever niet heb. De belasting op het been is er inderdaad 1 van. Daarnaast vind ik haar te klein voor een match met Swift (ze is dik 10 cm kleiner dan Nim en Nim vind ik wel de minimale maat voor Swift) en 7 pony's is ook wel een beetje te gek :') en ik wil niets hoeven te verkopen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 09:15

wat een prachtige foto's weer, en wat doet Relp het allemaal goed! mag je best trots op zijn. Swift is prachtig!

Dus het is voor dit jaar de bedoeling dat Nim en Relp wel gedekt mogen worden? Zou vast heel mooie veulentjes opleveren. succes!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 22:19

Ja klopt, hij is natuurlijk nog erg jong dus verwacht er niet te veel van nog dit jaar. Maar mocht het lukken dan is het welkom bij die twee en des te eerder het lukt, des te eerder kan Swift daarna gecastreerd worden en kan het daarna weer lekker 1 groep zijn.

Ik ben ook super blij met hoe Relp het oppakt, op wat kleine hobbeltjes na (letterlijk :') ze heeft een periode af en toe wat gehupst, maar ze zit ook daarin heel stabiel) doet ze het super braaf.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 20:14

Oeps, toen was het opeens juni :+ Drie ponyverjaardagen later, Swift is ondertussen al een tijdje 1, Vu is in mei 8 jaar jong geworden en Relpda was vorige week jarig en is nu 4 jaar.
We zijn in mei ook nog verloofd geraakt, dat waren de grote dingen denk ik wel.
Afbeelding

Swift heet behoorlijk zijn best gedaan om Nim drachtig te krijgen, maar ik denk niet dat hij al vruchtbaar is dus we hebben de tortelduifjes even uit elkaar gehaald. Swift is momenteel een duo met Relpda, die lijkt heel goed in te kunnen schatten dat hij nog te jong is en gaat dus niet in op 18+ acties :+ Nim staat lekker met haar grote zus, heb ik ook gelijk de dieetgroep bij elkaar want ze hebben beiden het metabolisme van Kirs geerfd :') .
Verder zijn we lekker bezig met de boel buiten opknappen, komen ook nog wat leuke projectjes voor de pony's aan/daar zijn we nu weer mee bezig.

Even een foto update, ik heb er wat te veel dus ik zal de rijfoto's van Relp wel even in een los topic zetten als ik dat aandurf.
We hadden vorige week wat wispelturig weer dus de pony's hadden de wind onder de staart. Mooi moment voor wat plaatjes.

Eerst de zusjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik word altijd goed geholpen met het snoeien van de bomen.

Bij de andere twee ging het er iets woester aan toe :') (nu lijkt het net of Relp het heel irritant vindt terwijl ze eigenlijk de aanjager was _O- )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als Relp er geen zin meer in heeft dan is er gelukkig nog zijn Takkie skippydier

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Relp gaat verder ook lekker, die wordt steeds een beetje sterker. Blijkt wel een erg lastige rug te hebben, in combinatie dat ze net weer in een suffige groeifase zit (beetje glijbaanmodel momenteel) was er nog niet echt een zadel top aan te meten. Dus we hobbelen nog steeds rond op de barebackpad, waar ik ondertussen ook wel een beetje aan gehecht ben haha. Meer volgt dus nog, maar ik kan nog een foto kwijt in dit bericht, dus voor het idee.
Afbeelding

Nim had zich helaas op de wei weten te blesseren, maar die is nu weer goed en daar ben ik lekker 3x in de week een rondje buiten mee aan het wandelen om weer op te bouwen. Ik denk wel dat ik bij haar wacht tot ze 4 is voor ik onder het zadel echt wat met haar ga doen, ze is nog best jeugdig en niet zo sterk in het lijf. Maar vanaf de grond kunnen we wel rustig gaan werken aan een beetje spieren kweken natuurlijk.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 20:53

Verloofd geraakt :') alsof het per ongeluk ging haha. Swift met 4 benen in de lucht, toffe foto! Lekker bezig verder!

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 21:21

Gefeliciteerd met jullie verloving :)

Opde solofoto van Relp is het net of ze heel tevreden glimlacht, ondanks de oortjes naar achteren :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:14

Annette :') ik denk dat ik de minst intensieve taak had, hoefde alleen maar ja te zeggen haha. Dankje!

Dankjewel MorriMann, he wat grappig inderdaad

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:02

Oehlala, een topic over Vu & co! Had ik even gemist. Inmiddels vlijtig aan het bijlezen. Ik wist natuurlijk wel dat er iets met Relp aan de hand was geweest, en met Vu's been, maar dat het zo heftig was was me echt ontgaan.

Leuk om ook op bokt weer regelmatig updates en foto's voorbij te gaan zien komen :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:15

Helemaal bijgelezen, gefeliciteerd met jullie verloving *\o/* De bijbehorende t-shirts zijn geweldig :D

Leuk dat er plannen zijn voor veulentjes. En vooral dat mogelijk de lijn van Kirs via Nim wordt doorgezet. Met een andere kleur, dat is jammer want ik houd van worteltjesoranje. Maar het is ook wel een nieuw hoofdstuk. Het begon met Pas, Kirs en daarna twee rode veulens. En als één van die veulens voor de volgende generatie gaat zorgen dan past daar voor mijn gevoel ook een andere kleur bij. Je kunt later altijd weer terugfokken naar rood :Y)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:58

He welkom terug! *\o/*
Ja, dat was heftig zo allemaal achter elkaar. Ik ben blij dat Relp nu weer helemaal de oude is en dat Vu met wat lichte pijnstilling gelukkig ook meekomt met de rest.
Ik hou ook van worteltjesoranje, maar inderdaad nieuw hoofdstuk nieuwe kleuren is ook wel leuk. En laatst keek Nim me op een manier aan die me ontzettend deed denken aan de oudere broer van Kirs, waar het eigenlijk allemaal mee begonnen is. En die was bruin, dus wat dat betreft zou een mogelijke bruine wel weer heel mooi het cirkeltje rond kunnen maken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:36

Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Wie weet wat er over vier jaar allemaal door je achtertuin loopt!