Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nala schreef:Ze móéten niet bij elkaar eten. Ze staan op een gigantische wei, met nog veel gras, en op 3 plekken hooi, waaronder in de schuilstal. Ze kiezen er beide voor om in de schuilstal te willen eten, die ook ruim is en meerdere voerplekken heeft. Maar ze kiezen er alsnog zelf voor om beide aan die ene kant te willen staan.
Als Nala zou willen zou ze de hele dag met minstens 100 meter tussen haar en het andere paard kunnen bestaan.
Nala schreef:Ze móéten niet bij elkaar eten. Ze staan op een gigantische wei, met nog veel gras, en op 3 plekken hooi (met minstens 20 meter tussen deze plekken), waaronder in de schuilstal. Ze kiezen er beide voor om in de schuilstal te willen eten, die ook ruim is en meerdere voerplekken heeft. Maar ze kiezen er alsnog zelf voor om beide aan die ene kant te willen staan.
Als Nala zou willen zou ze de hele dag met minstens 100 meter tussen haar en het andere paard kunnen bestaan.
LvdO schreef:Oké misschien een hele stomme dit hoor.. Maar ik heb door dit topic heen gelezen en hetgeen direct in mij opkomt is: kan het zijn dat dit paard autistisch is?
Aangezien je fysieke klachten hebt uitgesloten, op de pssm na maar ik begrijp dat dit onder controle is, en ze altijd zo reageert op andere paarden.
Een paard is een prooidier en gaat conflicten liever uit de weg, maar op een weide is de bewegingsruimte natuurlijk beperkt. Het andere paard zoekt toenadering en jouw merrie kan niet "weg" zeg maar. Dan is aanval de beste verdediging. Ik ken een hond waarvan dierenarts gezegd hebben dat ze autistisch is (NB: ik weet niet of hier een officiële diagnose voor gesteld kan worden) en daar is met management nog best wat winst behaald.
Misschien heb je er helemaal niks aan, maar dit is het enige wat ik kan bijdragen in je zoektocht. Verder kan ik je alleen maar sterkte en wijsheid wensen in deze lastige situatie.
LvdO schreef:Oké misschien een hele stomme dit hoor.. Maar ik heb door dit topic heen gelezen en hetgeen direct in mij opkomt is: kan het zijn dat dit paard autistisch is?
Aangezien je fysieke klachten hebt uitgesloten, op de pssm na maar ik begrijp dat dit onder controle is, en ze altijd zo reageert op andere paarden.
Een paard is een prooidier en gaat conflicten liever uit de weg, maar op een weide is de bewegingsruimte natuurlijk beperkt. Het andere paard zoekt toenadering en jouw merrie kan niet "weg" zeg maar. Dan is aanval de beste verdediging. Ik ken een hond waarvan dierenarts gezegd hebben dat ze autistisch is (NB: ik weet niet of hier een officiële diagnose voor gesteld kan worden) en daar is met management nog best wat winst behaald.
Misschien heb je er helemaal niks aan, maar dit is het enige wat ik kan bijdragen in je zoektocht. Verder kan ik je alleen maar sterkte en wijsheid wensen in deze lastige situatie.
Nala schreef:Ja absoluut, het is hele erge voernijd. Mijn hoop was dat deze langzaam zou verdwijnen op deze plek omdat ze merkt dat het eten nooit op is.
Nala schreef:Dat is me inderdaad voor nu nog iets te zweverig, sorry
Nala schreef:Ik zit zelf door haar gedrag al een week of twee echt niet goed in mijn vel… vandaag het mennen afgezegd omdat ik geen zin had en het weer ook slecht is, kom ik op stal om gewoon even een snoepje te geven en madam staat alweer aan de verkeerde kant alles op te eten… ik wil haar om sturen en ze gaat zelfs richting mij dreigen omdat ze niet om wil… echt ik heb soms zo geen zin meer in dat beest…
Maar dit al typen zorgt ervoor dat ik walg van mezelf en me schaam voor alleen al het idee dat ik van haar af zou willen. Want ik weet dat ze zo is, maar op de vorige plekken kreeg ze de kans niet echt om het te uiten, en waren de enkele uitspattingen weg te lachen. Nu is me het lachen om haar asociale gedrag zo langzaam echt wel vergaan… Maar ik heb haar beloofd dat ik haar eindplek ben, en daar wil ik me ook aan houden, ookal brengt het me op dit moment alleen maar stress.