Je paard verkopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 16:47

MyWishMax schreef:
Als koper vraag je de vraagprijs toch al voordat je een afspraak maakt? Hij staat in de advertentie of je vraagt het in het 1r contact.

Zou niet weten waarom de verkoper erover moet beginnen. Die weet al wat die vraagt voor het paard en is niet degene die te maken heeft met een budget.

En toch vraag ik erna wat ze verwachten van de prijs. De prijs van mij staat erbij maar mensen denken dan alsnog op een vp van 1500, 1000 te kunnen bieden. Ik vraag het vaak dus voortaan aan de telefoon blijf anders maar lekker thuis en niet mijn tijd verdoen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:02

Bielsje schreef:
Okee, onderhandelen na een 2de bezichtiging is ook geen probleem. Maar als je een prijs hebt afgesproken, later opnieuw gaan onderhandelen, dat is toch wel een rode vlag?

De keren dat ik dat nu heb meegemaakt, kwam er dus onderhandeling nadat het paard was verkocht ovb keuring, vervolgens konden we naar een keuring in verweggistan, en kwam er "ineens" toch weer twijfel. Maar we mochten het paard wel doorbrengen naar hun stal hoor, betaalden ze maar de helft bij wijze van spreken maar hoefden we niet heeeelemaal terug met het paard.

Ik ben er nu vrij hard in of het nu een paard is of iets anders dat ik verkoop, afspraak is afspraak en dan zorg ik dat voor de onderhandeling alle relevante belangrijke zaken zijn besproken.

Ja, dat ben ik met je eens hoor!

StalNollie, dat zou ik niet durven := Nu zaten wat prijsklassen hoger waardoor 2000 euro minder bieden best normaal was, dan niet 1/3 van de prijs nee. Soms vroegen we wel vooraf of de prijs onderhandelbaar was.

anjali

Re: Je paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:31

Er staat wel ooit bij: Voor goed tehuis prijs bespreekbaar. Dat vind ik erg vaag.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:00

Ik had de prijs in advertentie & op het app/messenger contact verteld, tevens wist ze dat er meerdere gegadigden waren. Dit om juist dat gemiep om de prijs te voorkomen.

Het was inderdaad gewoon een redflag, ze probeerde enorm op mijn gevoel en emoties te spelen dat dier bij haar geen beter plekje kon krijgen.

Leermoment voor mijzelf :o , eerder de red vlags herkennen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:11

anjali schreef:
Er staat wel ooit bij: Voor goed tehuis prijs bespreekbaar. Dat vind ik erg vaag.

Hoezo? Dat is gewoon als ze jou het paard gunnen. Dan kan je eventueel meer onderhandelen. Het enige gekke daaraan is dat het privé mensen zijn en die als het goed is sowieso alleen verkopen aan mensen waarvan ze denken dat het past.
Of je krijgt er een hoop spullen bij zonder bij te betalen.

Her blijft alsnog dag je niet bij een paard gaat kijken wat ruim buiten budget ligt, niet maar de helft gaat bieden en zeker niet over de prijs beginnen als je al akkoord bent met alles.

Seaside asociale kopers houd je altijd. Dat is niet zozeer een fout van jou. Behalve te aardig zijn. Ik zou alleen nog maar vasthouden als ze aan betalen :D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:40

Ik vind een lagere prijs voor een goede plek juist raar, ik ga er van uit dat iedereen die op zoek is het beste voor heeft met zn nieuwe paard.
En voor n eventueel minder goed huis is ie dan dus duurder, why?

En bij een advertentie zonder vraagprijs scroll ik zelf vaak toch door.
Je wilt dan niet alleen een bericht sturen waarin je vraagt naar de prijs...
Maar als de prijs boven je budget is, hebben de andere vragen eigenlijk ook geen zin. Beetje dubbel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:44

Maar verkoop je hem dan aan een huis waar je een slecht gevoel bij krijgt?

Nee bij goed tehuis prijs bespreekbaar vind ik ook raar.

Horsejansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:21

Is het gelukt met de verkoop, TS?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 21:25

Horsejansdam schreef:
Is het gelukt met de verkoop, TS?

Ja eerste kijker heeft haar gekocht. Ging echt super makkelijk. Zat voor niks te stressen.

Dries1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:35

Verkopen veulens snel aan de eerste kijker? Ik had contact gehad voor een veulen maar moet eerst de mensen die vrijdag al gaan kijken afwachten…

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:06

Dries1990 schreef:
Verkopen veulens snel aan de eerste kijker? Ik had contact gehad voor een veulen maar moet eerst de mensen die vrijdag al gaan kijken afwachten…

Veulens heb ik bijna altijd aan de 1e of 2e kijker verkocht met rijpaarden vind ik dat echt een enorm verschil.

Dries1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:38

Daar was ik al bang voor seaside. Jammer voor mij maar wel netjes van de verkoper om die afspraak eerst af te wachten… Duimen maar :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:58

SeaSide schreef:
Dries1990 schreef:

Veulens heb ik bijna altijd aan de 1e of 2e kijker verkocht met rijpaarden vind ik dat echt een enorm verschil.

Dat is logisch, want bij een rijpaard krijg je te maken met een ruiter die een "klik" met het paard wil voelen.

cissyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 20:19

nelsonsky schreef:
Kunnen jullie hier nog paarden verkopen?

Wat bedoel je?
Op bokt kun je op de markt een advertentie aanmaken als je een paard te koop hebt. Verder mag je er geen topic voor aanmaken.
Of bedoel je dat niet?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:13

Krijgen jullie nog paarden verkocht?
M'n stalbaas heeft 3 veulens tz koop, geen dure prijzen, maar niks raakt verkocht.

Tevens ook een jaarling te koop die al een leuke sprong toont, maar ook daar wel reacties maar geen verkoop. Prijs ook normale prijsklasse.

Het lijkt of iedereen een koopje denkt te kunnen doen en onder 2000 wil kunnen kopen terwijl de vader goede afkomst is met nakomelingen die 1.40 springen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:32

Jaarlingen zijn nooit heel populair geweest qua verkoop. En het maakt de meeste mensen dan niet uit dat die een leuke sprong maakt, sterker nog, genoeg mensen die dat op die leeftijd liever niet zien. Van de fokkers die ik ken is er geen 1 die dat bij een dier uitprobeert tot ze bijna 3 zijn, als ze meedoen met keuring bijvoorbeeld, of zelfs pas later.
Verder hangt het er helemaal vanaf wat voor kwaliteit ze hebben. Een vader met meerdere goede nakomelingen is al heel snel zo als je een goedgekeurde hengst neemt bij een warmbloed stamboek. Dat zegt echt te weinig. Het draait veel meer om de merrie, wat voor predikaten die heeft en wat voor sport in de lijn en eventueel zelf gelopen. Dus als de vader de enige is die iets bewezen heeft wordt de prijs al heel anders, ja.

De veulens lijken wel iets minder te gaan, maar de goedgefokte zijn alsnog wel kopers voor. Maar daar komen ook geen eens mensen op af die denken voor 2000 euro een veulen te kunnen kopen. Die prijsklasse ligt een stuk hoger.

Aan de andere kant worden er voor sommige veulens en jaarlingen wel fantasie prijzen gevraagd want de kwaliteit die je verwacht bij de vraagprijs is er niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 10:04

Sluit ik met helemaal bij aan MWM
De uitgeprobeerde jaarling laten veel mensen staan. in 1980 wilde men dat zien, nu niet meer.

En ja een veulen fokken is duur, maar de tijd van de fantasieprijzen lijkt wel weer ten einde aan het komen.
En zullen veel fokkers blij moeten zijn hun dek en dierenartsgeld eruit te krijgen.
Alles word duurder. De wolf is op veel plaatsen, dus veel paarden gaan nu zeker de nacht naar stal, dus weer meer kosten.
En dat allemaal bij elkaar maakt het minder aantrekkelijk te kopen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 12:23

Het najaar is altijd een slechte tijd voor verkopers. Voor kopers juist beter omdat de prijzen dalen als alles voor de winter op stal moet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 13:23

Denk niet dat stalbaas fabtasieprijzen vraagt.
De veulens 2750-3000 1 iets hoger met name 5000
En de jaarling 3500

Moeders hebben omwille van oude blessure niets gepresteerd of worden enkel voor de fok gebruikt.
Keuringen is in België iets anders dan in Nederland. Ik weet niet of ze hier wel zoiets als sportpredikaat etc kennen.

Wat dat springen betreft, we krijgen juist de vraag of ze goed kan springen.
Stalgenoot verkocht een Ermitage veulen en die koper wou ook een springfilmpje van dat veulen.

Maar collega fokkers die we kennen geraken niet eens af van hun veulens waar moeder ook best goed sprong of goede afkomst van heeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 13:48

anjali schreef:
Het najaar is altijd een slechte tijd voor verkopers. Voor kopers juist beter omdat de prijzen dalen als alles voor de winter op stal moet.

Volgens mij is dat ook niet (meer) zo.
Alles wat is blijven staan is blijkbaar gewoon minder interesse voor en gaan daarom goedkoper weg.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 13:57

De veulens dit seizoen in NL gingen ook niet zo best qua verkoop.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:02

Ik denk dat de markt onstabiel begint te worden, met prijzen die omhoog blijven gaan voor onderhoud en steeds meer stallen die stoppen. En dat zie je natuurlijk als eerste terug in de verkoop van de veulens, dat is investeren in de lange termijn en als dat onzeker begint te worden loopt de vraag terug. Ik zie er veel die lang te koop staan of nog steeds te koop staan.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:04

mooney schreef:
Ik denk dat de markt onstabiel begint te worden, met prijzen die omhoog blijven gaan voor onderhoud en steeds meer stallen die stoppen. En dat zie je natuurlijk als eerste terug in de verkoop van de veulens, dat is investeren in de lange termijn en als dat onzeker begint te worden loopt de vraag terug. Ik zie er veel die lang te koop staan of nog steeds te koop staan.

Mijn beste vriendin en stalgenoot noemde het coronacrisis. Tijdens coronaperiode gingen de prijzen omhoog en werd er veel gefokt. Nu blijft er teveel staan.
Ze zei laatst een Ermitage merrieveulen op de veiling voor maar 6000 euro verkocht.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:56

Ik heb ook een ruin te koop
Waar ik vooral moedeloos van wordt is al die filmpjes. Je moet nog net niet filmen dat ze kunnen poepen. Heb van de week maar alles gefilmt. Van poetsen, tot opzadelen en opstappen. Als ze nu nog iets hebben dan weet ik het ook niet meer

En inderdaad, een bericht met alleen "vraagprijs". Kan niet eens meer een goededag van af. En als ik zeg dat het bespreekbaar is wordt er niet gereageerd. Ik ben heus wel wat flexibel in de prijs

Veulens kan je het beste te koop zetten rond 2 maand oud. En mooie foto's doen zo veel. Even helemaal scheren en je hebt een bloedmooi veulen. Veulenvacht doet vaak zo'n afbreuk

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:02

Staat de vraagprijs er wel bij?

Anders is het logisch dat men daarmee begint toch, "wat flexibel" zegt vrij weinig. Zeker jonge rijpaarden zonder klassering kunnen enorm uiteenlopende prijzen hebben zonder dat het voor een amateur heel duidelijk is waarom.