Pony gedood Kallenkote

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 16:56

Ja denk ik ook
Als er kilometers om je heen niemand woont dan staat er niet ineens zo'n groene activist achter een boom foto's te maken.
Hier ben je daar niet zeker van.

Maar zou je er een doden.
Dan idd de 3 Duitse S-en.

Overigens hoor ik hier wel al 2 dagen in het net donker schoten.
Waarop?
Ik enige was geschoten mag worden is eend. Maar die zit er geen.
En in het donker ook niet denk ik.

Of dit dan ook door iemand gemeld word? Geen idee.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 16:58

Ibbel schreef:
TinkerTreas schreef:
Ik denk dat stiekem een wolf doodschieten in Nederland sowieso een stuk lastiger is als in bijvoorbeeld Frankrijk.
Nederland is zo dicht bevolkt dat de kans veel groter is dat mensen schoten horen en hier melding van maken.
Tenminste, dit kan ik me zo voorstellen.

Whaha. En dan? Komt de politie? Welnee.
Maar bovendien, niemand maakt melding op het platteland. Ten eerste omdat 'je dat niet doet', ten tweede omdat ze prima weten dat de politie geen capaciteit heeft.

Als ik denk dat er stroperij is, meld ik het wel degelijk....

Rudet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:05

Wow best wel heftige reacties hier. Werend raster is echt niet zaligmakend, hier in de buurt zijn er diverse gevallen bekend waarbij de wolven gewoon door goedgekeurd wolvenraster heen zijn gestapt en vee aan hebben gevallen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de bokkers die hier roepen dat mensen hun dieren moeten beschermen dit zelf aanpakken. Je mag niet overal hoge omheining plaatsen ivm landschapsvervuiling en wolvenraster werkt ook niet voldoende. Of zitten deze bokkers gevestigd op plaatsen waar de wolf nog niet actief is? Ik ben heel erg voor zo paardvriendelijk mogelijk paarden houden dus 24/7 lekkere grote weide met schuilstal en ik vind het zo in wolvengebied behoorlijk puzzelen hoe ik dit kan behouden ervaringen van anderen welkom!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:07

Rudet schreef:
Wow best wel heftige reacties hier. Werend raster is echt niet zaligmakend, hier in de buurt zijn er diverse gevallen bekend waarbij de wolven gewoon door goedgekeurd wolvenraster heen zijn gestapt en vee aan hebben gevallen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de bokkers die hier roepen dat mensen hun dieren moeten beschermen dit zelf aanpakken. Je mag niet overal hoge omheining plaatsen ivm landschapsvervuiling en wolvenraster werkt ook niet voldoende. Of zitten deze bokkers gevestigd op plaatsen waar de wolf nog niet actief is? Ik ben heel erg voor zo paardvriendelijk mogelijk paarden houden dus 24/7 lekkere grote weide met schuilstal en ik vind het zo in wolvengebied behoorlijk puzzelen hoe ik dit kan behouden ervaringen van anderen welkom!

Heb jij alles wel gelezen? Er is wel geteld 1 bokker die heel hard roept dat we ze moeten opsluiten en zo. De rest hebben juist zorgen over hun dieren of hebben deze al weg gedaan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:55

Suzanne F. schreef:
Ik denk ook niet dat degenen die een wolf hebben gedood op hun eigen terrein de politie bellen ofzo. Die stoken een vuurtje en weg is de wolf.

moet je wel hopen dat die wolf geen tracker heeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 19:07

juval schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik denk ook niet dat degenen die een wolf hebben gedood op hun eigen terrein de politie bellen ofzo. Die stoken een vuurtje en weg is de wolf.

moet je wel hopen dat die wolf geen tracker heeft.

Dan haal je hem eruit en dump je hem in het bos. Of heb ik teveel CSI gekeken? Of kunnen ze precies zien waar hij geweest is gelopen heeft?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 19:09

Maar een tracker in het lijf kan dat wel?
Dat heeft toch een batterij nodig? Of zijn er ook zonder?

Zo'n halsband wandelt ook je erf weer uit :+

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 19:10

rien10 schreef:
office schreef:
Dan zet je hem ergens anders hè waar er geen wolven bij kunnen dit dier heeft een gruwelijke dood gehad wat voorkomen had kunnen worden.

Vertel, wat is je plan?

Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Inmiddels zitten veel eigenaren met de handen in het haar om hun dieren zowel veiligheid als een dierwaardig bestaan te geven. Dus als je het perfecte idee of adres hebt waar al deze eigenaren naar opzoek zijn, is het wel zo netjes dit briljante idee met iedereen te delen.... :j

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 19:17

Nou er zijn in dit topic al wat ideeën benoemd .Ik zeg niet dat ik prima kan leven met de wolf maar feit is dat ie er is en kleine dieren eet.Dan kun je niet zeggen dat je niet had verwacht dat die pony aangevreten zou worden .Dat is een moedwillige keus geweest .
En alle paarden uit Den Haag los laten op de rijksweg want alles is beter dan op stal staan slaat nergens op maar in wolven gebied moet zo n kleine pony wel perse zo n groot risico lopen.?
Hoe dan ook …het lijkt me verstandig om je kleine dieren beter te beschermen.Dit was geen veilige plek leermoment voor andere pony bezitters.
Voor je kleuter zou je ook een absoluut veilige plek kiezen of creëren lijkt me.Desnoods in de bij keuken met een wolven alarm zodat je gewaarschuwd ben.

Sassy4barrel

Re: Pony gedood Kallenkote

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 19:26

OMG ..echt verschrikkelijk. Je leest dit steeds meer en ik vind het zo raar / vreemd dat er niets aan gedaan word. Pony’s als voer voor de wolf offeren lijkt steeds minder weerstand te krijgen. Wolf is beschermd maar de pony’s zijn fair game.. belachelijk

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 19:32

office schreef:
Nou er zijn in dit topic al wat ideeën benoemd .Ik zeg niet dat ik prima kan leven met de wolf maar feit is dat ie er is en kleine dieren eet.Dan kun je niet zeggen dat je niet had verwacht dat die pony aangevreten zou worden .Dat is een moedwillige keus geweest .
En alle paarden uit Den Haag los laten op de rijksweg want alles is beter dan op stal staan slaat nergens op maar in wolven gebied moet zo n kleine pony wel perse zo n groot risico lopen.?
Hoe dan ook …het lijkt me verstandig om je kleine dieren beter te beschermen.Dit was geen veilige plek leermoment voor andere pony bezitters.
Voor je kleuter zou je ook een absoluut veilige plek kiezen of creëren lijkt me.Desnoods in de bij keuken met een wolven alarm zodat je gewaarschuwd ben.

Kleine dieren? Hij valt ook rundvee en paarden aan. Ik geloof niet dat jij het nieuws over wolven hebt gevolgd anders dan vanaf pro-wolf-sites.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 19:39

office schreef:

Hoe zou jij het aanpakken dan? Die vraag is al meerdere keren aan je gesteld maar je omzeilt die vraag steeds.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 19:52

Hier heb ik geen bericht van gezien, iemand van jullie wel?

Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 19:53

Zij zegt dat je je pony maar in je keuken moet zetten met een wolvenalarm.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 19:55

anjali schreef:
Zij zegt dat je je pony maar in je keuken moet zetten met een wolvenalarm.

We brengen ze gewoon allemaal naar haar toe. Gezellig met z'n allen in de keuken.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:14

Het punt is dat ze een afschuwelijke pijnlijke dood sterven en misschien ook nog een tijd leven terwijl ze alleen zijn en hun ingewanden over het weiland verspreid liggen.
Voor ze aangevallen worden zijn ze waarschijnlijk heel erg bang en ze staan altijd ! Opgesloten daarom kunnen ze niet vluchten.
Ik zou dit risico niet willen nemen voor mijn pony maar dit is een eindeloze discussie.Het is te vergelijken met laat ik mijn kat de straat op als ik aan de drukke weg woon met het risico dat ie aangereden wordt en langs de kant van de weg uren ligt te creperen.Of hou je je huiskat veilig binnen en mag ie vredig stok oud worden.
Ik heb de wolf niet uitgevonden maar vind Nederland traag reageren we zijn verleerd om met grote roofdieren om te gaan.
Ik heb het idee dat sommige mensen niet wensen te veranderen desnoods offeren ze hun dier dan maar op.Maar alles zal blijven zoals het altijd was.
We hebben hele tamme diertjes gefokt zonder goede beschermers in een afgezet landje zonder dat die kunnen vluchten.Dat is toch slechte zorg ? Geen geoefende sterke hengst en zo ie zo zijn die kleintjes gefokte dwergjes.Die wil je toch zo veilig mogelijk houden dat verwachten ze van ons?
Mensen doen zich dom voor om vooral in de slachtofferrol te kunnen blijven hangen.
Je kan heus wel iets bedenken om je kleine ponies veilig te zetten.Een flink trekpaard kan wat meer hebben dat is toch weer anders al wil je die ook graag heel houden uiteraard.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:27

Iets met
Geen moord, geen lijk :+

Als je een wolf afschiet op je terrein en niemand weet het. Wat dan
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 21-08-24 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:28

En nog geef je geen antwoord op de vraag. Hoe zou jij het aanpakken. 24/7 in een potdichte stal, omheining (hoe hoog dan, welk materiaal, met/zonder stroom enz.), in huis nemen...

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:36

Dat is afhankelijk van het soort woning uiteraard er zijn ongetwijfeld mensen in de bouw(markt) die graag met je mee denken .Zo veel mooie materialen tegenwoordig .
Laserlichten camera s ik weet niet eens wat er allemaal beschikbaar is.Even informeren naar wildalarmen enzo.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:38

office schreef:
Het punt is dat ze een afschuwelijke pijnlijke dood sterven en misschien ook nog een tijd leven terwijl ze alleen zijn en hun ingewanden over het weiland verspreid liggen.
Voor ze aangevallen worden zijn ze waarschijnlijk heel erg bang en ze staan altijd ! Opgesloten daarom kunnen ze niet vluchten.
Ik zou dit risico niet willen nemen voor mijn pony maar dit is een eindeloze discussie.Het is te vergelijken met laat ik mijn kat de straat op als ik aan de drukke weg woon met het risico dat ie aangereden wordt en langs de kant van de weg uren ligt te creperen.Of hou je je huiskat veilig binnen en mag ie vredig stok oud worden.
Ik heb de wolf niet uitgevonden maar vind Nederland traag reageren we zijn verleerd om met grote roofdieren om te gaan.
Ik heb het idee dat sommige mensen niet wensen te veranderen desnoods offeren ze hun dier dan maar op.Maar alles zal blijven zoals het altijd was.
We hebben hele tamme diertjes gefokt zonder goede beschermers in een afgezet landje zonder dat die kunnen vluchten.Dat is toch slechte zorg ? Geen geoefende sterke hengst en zo ie zo zijn die kleintjes gefokte dwergjes.Die wil je toch zo veilig mogelijk houden dat verwachten ze van ons?
Mensen doen zich dom voor om vooral in de slachtofferrol te kunnen blijven hangen.
Je kan heus wel iets bedenken om je kleine ponies veilig te zetten.Een flink trekpaard kan wat meer hebben dat is toch weer anders al wil je die ook graag heel houden uiteraard.

Bedenk eens wat, er komt maar niks. Je vindt dat anderen het wel moeten kunnen bedenken maar je kunt het zelf ook niet blijkbaar. Bijkeuken, neem je daarmee jezelf en de dieren serieus?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:45

office schreef:
Dat is afhankelijk van het soort woning uiteraard er zijn ongetwijfeld mensen in de bouw(markt) die graag met je mee denken .Zo veel mooie materialen tegenwoordig .
Laserlichten camera s ik weet niet eens wat er allemaal beschikbaar is.Even informeren naar wildalarmen enzo.

Ah, we moeten allemaal een nieuwe woning laten bouwen met een stal. Want iedereen is rijk en paarden hoeven toch niet naar buiten én ze sterven dan geen lijdzame dood. Briljant! :Y)

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:47

Het maakt me echt niet uit hoor wat mensen doen met hun dieren .Ik zeg alleen dat ik het zielig zou vinden als m’n lieve pony’tje zo aan z’n einde zou komen.Altijd zo blij om de kinderen te zien ‘s morgens dat zou ik echt niet willen missen .Het is soms net de 24/7 buiten maffia op bokt. :)
Ik lees vanzelf wel waar het volgende slachtoffer valt ben ik bang.S nacht zonder toezicht buiten in wolven gebied lijkt me de slechts mogelijke optie .

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:50

office schreef:

Oké, dus jij kijkt naar je woning en gaat dan naar de bouwmarkt en zegt tegen Bob de Bouwer daar: "ik heb een hoekwoning uit 1984, matig geïsoleerd en een oprit waar anderhalve auto past. Ik zoek iets leuks om mijn dieren te beschermen tegen de wolf, een discolampje ofzo".

Je maait hier andere mensen bij de enkels af om de keuzes die ze hebben gemaakt terwijl je dus zelf helemaal geen benul hebt van wat er op de markt is, wat het kost, hoeveel het daadwerkelijk helpt om de wolf tegen te houden, wat er binnen de wetten en regels van de Provincie en Gemeente mogelijk is, wat er geadviseerd wordt door "experts" enz.

Bijzonder.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:51

office schreef:

Laserlichten mogen ook niet, je mag ze niet afschrikken.
Nog meer ideeën?

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:58

office schreef:

Weer zo één die ergens een klok heeft horen luiden maar zich rot zoekt naar de klepel!