Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BrankaZ schreef:Esmee_RS schreef:
Ik krijg hier een Joost Klein déjà vu van. Al geschorst/gediskwalificeerd voor er onderzoek heeft plaatsgevonden. En ook daar zijn geen beelden online te vinden.
Cer schreef:Ff compleet off-topic omdat ik niet denk dat dat hier aan de hand is (laat dat duidelijk zijn). Maar zo simpel is het tegenwoordig ook niet meer helaas. Het is tegenwoordig enorm makkelijk om iets neps te maken in video en foto. En dan hebben we het nog niet eens over dingen die compleet uit context worden getrokken of evil editing, maar echt complete onzin fabriceren.En, als je niks chatabels doet, ben je niet te chanteren..
Cambionn schreef:]Ff compleet off-topic omdat ik niet denk dat dat hier aan de hand is (laat dat duidelijk zijn). Maar zo simpel is het tegenwoordig ook niet meer helaas. Het is tegenwoordig enorm makkelijk om iets neps te maken in video en foto. En dan hebben we het nog niet eens over dingen die compleet uit context worden getrokken of evil editing, maar echt complete onzin fabriceren.
Change3x schreef:Ik begin erover omdat over misstanden in de amateurswereld weinig tot niet gesproken wordt. Als een wereldwijd bekende prof een keer een fout maakt is het meteen het allerergste. Natuurlijk moet zoiets niet geaccepteerd worden en het is goed dat zulke dingen besproken worden, maar laten we dan niet doen alsof de amateurs onder ons zo heilig zijn. Menig paard die ook mishandeld wordt door de onwijs slechte rijerij of manier van management.
Je mag best een prof als voorbeeld nemen, maar dat is toch helemaal niet realistisch? Je moet gewoon zelf blijven nadenken en bewust handelen. Je kunt beter gewoon blijven bewonderen, maar misschien bedoel je dat.
En de profwereld is gemiddeld ook niet zo leuk voor de paarden. Toevallig verkocht ik vorig jaar mijn eerste eigen gefokte paard en een paar maanden later zag ik hem terug op een bekendere veiling, nou ik heb hem nog nooit zo zien springen. Dan weet je wel genoeg. En dat is er ook maar één van de zoveel waarmee ze zulke praktijken uitvoeren. Dus blijf vooral dicht bij jezelf zou ik zeggen.
Even weer ontopic:
Dat video’s nu jaren later uitkomen is ook gewoon een beetje zozo.. Als diegene het echt zo erg vond had het ook al jaren geleden gemeld kunnen worden.. Wat mij betreft gewoon een hele sneue en zure situatie zo vlak voor de OS…
Cer schreef:Zeker. Er is ook een reden dat ik benadruk dat ik niet geloof dat het hier van toepassing isCambionn schreef:Dat is zeker waar !]Ff compleet off-topic omdat ik niet denk dat dat hier aan de hand is (laat dat duidelijk zijn). Maar zo simpel is het tegenwoordig ook niet meer helaas. Het is tegenwoordig enorm makkelijk om iets neps te maken in video en foto. En dan hebben we het nog niet eens over dingen die compleet uit context worden getrokken of evil editing, maar echt complete onzin fabriceren.
Maar in dat geval zou dit aan te vechten zijn.. bijv dmv getuigen ofzo ..
Aan de andere kant.. als je nu iets chantabels doet wat gefilmd of gefotografeerd wordt, kan je standaard wel zeggen dat het nep is
Boras schreef:Cer schreef:Maar eigenlijk maakt dat niet uit toch?
Ben ik met je eens, Cer.
Maar mensen vinden de randzaken belangrijker.