Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 17:07

Onze straat is doodlopend en die van de paarden ook (women letterlijk groot gezien achter de hoek) dit door werken minstens 4 weken...
Ik zeg nou als ik hooi of eten naar de weide moet doen moet ik een half uur gaan Rondrijden (ja logisch afgesloten Hier...)
(nu hebben we normaal wel genoeg)
Antwoord die persoon 'die heeft toch Gras?'
Alsof een paard alleen Gras nodig heeft...

myk_en_shant

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 17:11

Waar ik letterlijk van ga steigeren,is dat paardenmensen tegen mij gaan zeggen, mooie fjord, terwijl het een haflinger is |o
Dat is voor een haflinger eigenaar vloeken in de kerk :')
Van niet paardenmensen heb ik er geen moeite mee, voor hun is een paard, een paard en dat er een ras aan hangt zal ze een biet wezen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:11

myk_en_shant schreef:
Waar ik letterlijk van ga steigeren,is dat paardenmensen tegen mij gaan zeggen, mooie fjord, terwijl het een haflinger is |o
Van niet paardenmensen heb ik er geen moeite mee, voor hun is een paard, een paard en dat er een ras aan hangt zal ze een biet wezen.

Maar hoe kunnen paardenmensen ook een Haflinger voor een Fjord aanzien :')

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:25

Als ik in de winter weer eens overdag niet naar verjaardagen kan omdat de hengsten dan om de beurt de bak in gaan en ik dus heel de dag in de weer ben….Maar je kunt ze toch allemaal bijelkaar zetten? Heel gezellig voor ze een spaart veel tijd.

Niet gezellig en levert me zeker geen tijdwinst op, integendeel…. :(

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:50

Sherivey schreef:
myk_en_shant schreef:

Misschien mensen die alleen met KWPN'ers of alleen met friezen bezig zijn. Die denken "een pony is een pony". Je zal ze de kost geven, vakidioten wier belangstelling beperkt blijft tot hun eigen kleine gebiedje.

In mijn vak - de klassieke muziek - heb je heus ook wel mensen die het verschil tussen Brahms en Wagner niet zouden weten. Ze weten dan wel weer alles van de zeventiende eeuw. Ik vind dat een tunnelblik van jewelste maar sommige mensen zijn nu eenmaal zo.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 20:20

Sherivey schreef:
myk_en_shant schreef:

Geloof mij ik heb het andersom ook gehoord.

Ik heb ene fjord en had ook een haflinger namelijk

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 20:43

Mijn quarter (dikke billen, brede schouder met flinke bovenarmen, brede kaken) werd 'uitgescholden' voor Arabier, door paardenmensen! Of nee, mensen met paard, sorry :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 21:32

cissy schreef:
Mijn quarter (dikke billen, brede schouder met flinke bovenarmen, brede kaken) werd 'uitgescholden' voor Arabier, door paardenmensen! Of nee, mensen met paard, sorry :D

Mijn Arabier is wel eens voor een Quarter aangezien :+

Afbeelding

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 22:23

myk_en_shant schreef:
True. Mijn man dacht dat een Percheron van zo'n 1,80m op de foto een pony was. Ik moest wel heel hard lachen toen hij blij riep "That's a pony!" terwijl hij langs liep toen ik met wat foto's bezig was _O- . Toen heb ik hem het concept "trekpaard" maar uit gelegd. Kwam volgens mij niet helemaal binnen, gezien ik het sinds dien nog 4 keer heb moeten uitleggen :') . Maar hij zag vandaag toevallig een foto van een trekpaard en een man ernaast die tot schouderhoogte kwam, waarop de reactie "It's huge!" kwam. En daarna een foto van een trekpaard die iets sleepte op boerenland: "It's like a machine!". Ik denk dat het kwartje begint te landen.

Tja, hij doet wel zijn best. Hij heeft echt niks met paarden en heeft enkel de paarden op de manege (en de ponies uit Vietnam) zelf gezien. Allemaal warmbloeden, de breedste is een Fries die op pension staat. De ponies zijn vaak steviger gebouwd, dus in zijn ogen was stevig gelijk aan ponies. Het was leuk bedacht := .

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 23:11

De schoonfamilie die na 7 jaar nog regelmatig vragen "moet je alweer naar je paard?" als ik niet kan als ze iets willen afspreken. :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 08:32

Cchanny schreef:
De schoonfamilie die na 7 jaar nog regelmatig vragen "moet je alweer naar je paard?" als ik niet kan als ze iets willen afspreken. :')

"Moet je nou alweer afspreken, jullie weten toch dat ik naar het paard ga?" :Y) :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 08:51

myk_en_shant schreef:

Haha ja ook vaak zat gehoord van paardenmensen voor wie een Fjord of Haflinger kennelijk allemaal 1 pot nat is. Ik snap die desinteresse ook niet zo.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 09:45

Elisa2 schreef:
myk_en_shant schreef:

Haha ja ook vaak zat gehoord van paardenmensen voor wie een Fjord of Haflinger kennelijk allemaal 1 pot nat is. Ik snap die desinteresse ook niet zo.

Maar ze lijken niet eens op elkaar ;(

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 10:02

Ik kan me er dus echt helemaal niet druk om maken als mensen aan mij vragen of ik een fjord heb, terwijl het een haflinger is.

Het interesseert me niet, of ze wel of niet iets van het ras van mijn lieveling af weten, voor mij is hij de nummer 1, voor anderen is hún paard de nummer 1 en of ze dan wel of geen verstand hebben van andere rassen, kan ik echt niet wakker van liggen, of gefrustreerd over raken.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 10:55

Sherivey schreef:
Elisa2 schreef:

Maar ze lijken niet eens op elkaar ;(

Tuurlijk wel, ze zijn allebei groter dan een shet en kleiner dan een fries en je kunt er een kind van acht op zetten. :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 10:57

Fjorden en haflingers hebben niet eens dezelfde kleur. Ik vind het echt wel heel raar als mensen met paarden dat verschil niet zien.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:13

Koper schreef:
Cchanny schreef:

"Moet je nou alweer afspreken, jullie weten toch dat ik naar het paard ga?" :Y) :P

Dat dus :')

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:16

Koper schreef:
Fjorden en haflingers hebben niet eens dezelfde kleur. Ik vind het echt wel heel raar als mensen met paarden dat verschil niet zien.

Want kleuren van paardenrassen behoren tot de verplichte leerstof op scholen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:22

Koper schreef:

Als iemand helemaal in de (top)sport zit, zijn alle koudbloeden misschien wel 1 pot oninteressant nat voor diegene. Ik weet ook zeer weinig over de fokkerij van KWPN'ers, dus als iemand vol trots verteld datie een afstammeling heeft van een heel bekende hengst, terwijl ik die hengst, bloedlijn niet ken en dan dus vraag "is dat een springpaard?" terwijl het een dressuurpaard is, dan is dat waarschijnlijk voor die persoon net zo'n vreemde gewaarwording als dat die persoon mijn haflinger vraagt of het een fjord is.

Dus nee, ik zou er niet van gaan steigeren, het zou me niet zo interesseren dat een ander mijn paard niet herkent.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:49

Koper schreef:

*meld zich*

Ik zeg het erg vaak verkeerd. Ik haal de woorden door elkaar heen :Y) Kans dat het gebeurt is nog groter bij een fjord met lange manen _O- En dan zie ik wel dat het een fjord is, maar komt er 'haf' uit mijn mond :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:26

Marije_jiplover schreef:
Koper schreef:

Als iemand helemaal in de (top)sport zit, zijn alle koudbloeden misschien wel 1 pot oninteressant nat voor diegene. Ik weet ook zeer weinig over de fokkerij van KWPN'ers, dus als iemand vol trots verteld datie een afstammeling heeft van een heel bekende hengst, terwijl ik die hengst, bloedlijn niet ken en dan dus vraag "is dat een springpaard?" terwijl het een dressuurpaard is, dan is dat waarschijnlijk voor die persoon net zo'n vreemde gewaarwording als dat die persoon mijn haflinger vraagt of het een fjord is.

Dus nee, ik zou er niet van gaan steigeren, het zou me niet zo interesseren dat een ander mijn paard niet herkent.

Jij vergelijkt nu afstammeling met een ras?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:31

Lieser schreef:
Koper schreef:

Want kleuren van paardenrassen behoren tot de verplichte leerstof op scholen?

Hallo. Het ging met fjorden en haflingers over paardenmensen. Niet over de gemiddelde leek.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:53

Owja nog 1:

Ik heb een Fries(hengst), een E pony(ruin) en een AMHA(ruin).. Heel vaak hoor ik wandelaars zeggen: Kijk een schattig veulentje... Als ik dan aangeef dat die kleine het oudste is van de 3 en de andere 2 ook mannetjes zijn, krijg je best wel verbaasde gezichten te zien :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:36

DJZ schreef:
Owja nog 1:

Ik heb een Fries(hengst), een E pony(ruin) en een AMHA(ruin).. Heel vaak hoor ik wandelaars zeggen: Kijk een schattig veulentje... Als ik dan aangeef dat die kleine het oudste is van de 3 en de andere 2 ook mannetjes zijn, krijg je best wel verbaasde gezichten te zien :')

Het paard van mijn moeder en de pony van mijn zus vroeger leken echt als twee druppels water op elkaar. Zelfde kleur en aftekeningen. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat de een het veulentje was van de ander :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:58

Koper schreef:
Onali schreef:
Marije_jiplover schreef:

Jij vergelijkt nu afstammeling met een ras?

Ja, en?

Het is maar waar je eigen focus en interesse ligt, of je je wel of niet ingelezen hebt in "alle" paarden rassen, of in alle bloedlijnen binnen 1 ras, of... What ever.

Ik kan me er gewoon echt niet druk om maken als mensen fjord tegen mijn haflinger zeggen.