Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myk_en_shant schreef:Waar ik letterlijk van ga steigeren,is dat paardenmensen tegen mij gaan zeggen, mooie fjord, terwijl het een haflinger is![]()
Dat is voor een haflinger eigenaar vloeken in de kerk![]()
Van niet paardenmensen heb ik er geen moeite mee, voor hun is een paard, een paard en dat er een ras aan hangt zal ze een biet wezen.
Sherivey schreef:myk_en_shant schreef:Waar ik letterlijk van ga steigeren,is dat paardenmensen tegen mij gaan zeggen, mooie fjord, terwijl het een haflinger is![]()
Van niet paardenmensen heb ik er geen moeite mee, voor hun is een paard, een paard en dat er een ras aan hangt zal ze een biet wezen.
Maar hoe kunnen paardenmensen ook een Haflinger voor een Fjord aanzien
Sherivey schreef:myk_en_shant schreef:Waar ik letterlijk van ga steigeren,is dat paardenmensen tegen mij gaan zeggen, mooie fjord, terwijl het een haflinger is![]()
Maar hoe kunnen paardenmensen ook een Haflinger voor een Fjord aanzien
myk_en_shant schreef:True. Mijn man dacht dat een Percheron van zo'n 1,80m op de foto een pony was. Ik moest wel heel hard lachen toen hij blij riep "That's a pony!" terwijl hij langs liep toen ik met wat foto's bezig wasVan niet paardenmensen heb ik er geen moeite mee, voor hun is een paard, een paard en dat er een ras aan hangt zal ze een biet wezen.
myk_en_shant schreef:Waar ik letterlijk van ga steigeren,is dat paardenmensen tegen mij gaan zeggen, mooie fjord, terwijl het een haflinger is![]()
Elisa2 schreef:myk_en_shant schreef:Waar ik letterlijk van ga steigeren,is dat paardenmensen tegen mij gaan zeggen, mooie fjord, terwijl het een haflinger is![]()
Haha ja ook vaak zat gehoord van paardenmensen voor wie een Fjord of Haflinger kennelijk allemaal 1 pot nat is. Ik snap die desinteresse ook niet zo.
Sherivey schreef:Elisa2 schreef:Haha ja ook vaak zat gehoord van paardenmensen voor wie een Fjord of Haflinger kennelijk allemaal 1 pot nat is. Ik snap die desinteresse ook niet zo.
Maar ze lijken niet eens op elkaar
Koper schreef:Fjorden en haflingers hebben niet eens dezelfde kleur. Ik vind het echt wel heel raar als mensen met paarden dat verschil niet zien.
Koper schreef:Fjorden en haflingers hebben niet eens dezelfde kleur. Ik vind het echt wel heel raar als mensen met paarden dat verschil niet zien.
Marije_jiplover schreef:Koper schreef:Fjorden en haflingers hebben niet eens dezelfde kleur. Ik vind het echt wel heel raar als mensen met paarden dat verschil niet zien.
Als iemand helemaal in de (top)sport zit, zijn alle koudbloeden misschien wel 1 pot oninteressant nat voor diegene. Ik weet ook zeer weinig over de fokkerij van KWPN'ers, dus als iemand vol trots verteld datie een afstammeling heeft van een heel bekende hengst, terwijl ik die hengst, bloedlijn niet ken en dan dus vraag "is dat een springpaard?" terwijl het een dressuurpaard is, dan is dat waarschijnlijk voor die persoon net zo'n vreemde gewaarwording als dat die persoon mijn haflinger vraagt of het een fjord is.
Dus nee, ik zou er niet van gaan steigeren, het zou me niet zo interesseren dat een ander mijn paard niet herkent.
Lieser schreef:Koper schreef:Fjorden en haflingers hebben niet eens dezelfde kleur. Ik vind het echt wel heel raar als mensen met paarden dat verschil niet zien.
Want kleuren van paardenrassen behoren tot de verplichte leerstof op scholen?
DJZ schreef:Owja nog 1:
Ik heb een Fries(hengst), een E pony(ruin) en een AMHA(ruin).. Heel vaak hoor ik wandelaars zeggen: Kijk een schattig veulentje... Als ik dan aangeef dat die kleine het oudste is van de 3 en de andere 2 ook mannetjes zijn, krijg je best wel verbaasde gezichten te zien
Onali schreef:Marije_jiplover schreef:
Als iemand helemaal in de (top)sport zit, zijn alle koudbloeden misschien wel 1 pot oninteressant nat voor diegene. Ik weet ook zeer weinig over de fokkerij van KWPN'ers, dus als iemand vol trots verteld datie een afstammeling heeft van een heel bekende hengst, terwijl ik die hengst, bloedlijn niet ken en dan dus vraag "is dat een springpaard?" terwijl het een dressuurpaard is, dan is dat waarschijnlijk voor die persoon net zo'n vreemde gewaarwording als dat die persoon mijn haflinger vraagt of het een fjord is.
Dus nee, ik zou er niet van gaan steigeren, het zou me niet zo interesseren dat een ander mijn paard niet herkent.
Jij vergelijkt nu afstammeling met een ras?