[VOLG] Nicky, de kleine stippelpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gloriosa

Re: [VOLG] Nicky, de kleine stippelpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 09:39

Wat een zwaar leven heeft ze toch ;(

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 22:26

*negeert voor de zoveelste keer de rode letters O:)*

Er is hier en daar wat veranderd op Nicky’s stal sinds gisteren. Gisteren zagen stalgenoten een wolf bij de schapen van de buren lopen. Dit komt wel erg dichtbij nu :n
Gelukkig heeft de stal snel gehandeld en de pony’s bij de rest van de kudde gezet. Nicky staat eigenlijk apart samen een andere Shetlander, maar nu lijkt het de veiligste optie om ze in de kudde te laten lopen.
Ik vind het allemaal wel erg spannend, brengt toch wel aardig wat stress met zich mee. Het lijkt erop dat wandelen, iets waar we zo van genieten, ook niet meer gaat. Althans, het voelt ook niet meer bepaald veilig. Misschien dat we het bij korte rondjes houden dichtbij stal/de bosrand. Veel kilometers maken zit er niet in en daar baal ik wel van, maar we maken er het beste van. Ik geniet elke dag van haar en ik hoop en bid dat dat lang zo mag blijven :j

Afbeelding

Vandaag heb ik Nicky gewassen, ze is een grote stofwolk dus voor heel eventjes was ze weer een beetje stofvrij :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas heeft ze een wondje op haar achterbeen, geen idee wat de oorzaak is. Ook goed schoongemaakt en wat honingzalf erop gesmeerd. Hopelijk geneest het snel!

Spoiler:
Afbeelding

Verder ziet ze er goed uit, ik bof maar met zo’n ontzettend lieve en knappe pony <3

Afbeelding

Alhoewel, knap… misschien heb ik per ongeluk toch een lama gekocht :+
Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 22:37

Aiiii, Dan is de wolf wel heel dichtbij.. Wat spannend.
Hebben jullie een wolfwerende omheining? (Geen garantie, maar wel een extra hindernis)
Staan ze 's nachts binnen of buiten.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 05:08

Oh wat spannend, dat is wel heel dichtbij. Gelukkig handelen ze snel. Hopelijk staat ze veilig nu.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 15:43

senna21 schreef:
Aiiii, Dan is de wolf wel heel dichtbij.. Wat spannend.
Hebben jullie een wolfwerende omheining? (Geen garantie, maar wel een extra hindernis)
Staan ze 's nachts binnen of buiten.

We hebben waar kan het draad zo hoog mogelijk geplaatst, maar verder is het lastig on het echt wolfwerend te maken, helaas.
Ze staan 24/7 buiten, met open schuilstallen.

Muga schreef:
Oh wat spannend, dat is wel heel dichtbij. Gelukkig handelen ze snel. Hopelijk staat ze veilig nu.

Ja, we zijn nu ongeveer 2 maanden verder en ze staan er nog steeds dus ik heb er vertrouwen in dat het goed blijft gaan :j

Long time no see, hier nog wat leuke kiekjes van de afgelopen tijd:

M’n kleine stippelsnoet <3
Afbeelding

Tijdens het vieren van mijn verjaardag met m’n hele familie naar Nicky gegaan en een wandelingetje gemaakt. Wou dat graag nog een keertje doen, en dat was heel gezellig! Aantal familieleden hielden Nicky ook vast, en dat ging heel goed. Nicky liet alles braaf toe, geweldig dier ook :+:
Afbeelding
Groepsfoto, even de rest eruit geknipt :))
Afbeelding

Keertje naar stal geweest om foto’s te maken van de kudde. Deze mooie foto van Nicky gemaakt <3
Afbeelding

En vandaag samen met een stalgenootje op pad geweest, lekker lange lijnen door het bos. Nog niet zo vaak gedaan, maar het ging best aardig!
En ze heeft een nieuw setje, met glitters en al :))
Afbeelding

Gyselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 21:02

Wat een prachtige pony en heerlijke foto's! Spannend, met de wolf zo dichtbij. Fijn dat het tot nu toe gewoon goed lijkt te gaan.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 22:07

Gyselle schreef:
Wat een prachtige pony en heerlijke foto's! Spannend, met de wolf zo dichtbij. Fijn dat het tot nu toe gewoon goed lijkt te gaan.

Ze is zeker knap <3
Inderdaad spannend af en toe met de wolf. En tot nu toe lijkt het rustig hier. Ik heb lang getwijfeld wat ik moest doen. Wel alleen met Nicky wandelen, of toch niet. Of alleen samen met stalgenoten op pad?
Maar dat laatste lukt ook niet altijd, en je beperkt jezelf best wel op die manier. Ik wil niet in die angst leven, van wat als….ik heb daarom besloten om gewoon lekker te genieten! Deze afgelopen week ben ik begonnen met ochtendwandelingetjes. Elke ochtend de dag beginnen met een ommetje, samen met Nicky.
Momenteel zit ik even zonder werk, en ik merk dat ik dan algauw een dagritme mis, en mijn schermtijd schoot de lucht in. Dit deed me denken aan een nummer van de band Damascus;
“Pluk de dag, morgen is niet gegeven.
Wat zou ik doen als ik nog 1 dag had te leven?

Zou ik de tijd doden door in bed te blijven liggen?
Tot de dood de tijd weg laten tikken?
Of zou ik opstaan om de zon te zien opgaan
En tot m’n laatste adem opgaan in de zonnestralen?”

Ik heb mezelf dus een flinke schop onder m’n kont gegeven en besloten élke ochtend naar Nicky te gaan om met haar te wandelen, samen met nog wat andere dingen waar ik een gewoonte van wil maken.
In een paar dagen tijd is mijn schermtijd al een heel stuk gezakt, en mijn motivatie is gestegen *\o/*
En ander nummer van Damascus die ik vandaag weer hoorde vatte de wandelingetjes met Nicky mooi samen <3
“Op dit moment voel ik me klein
Zoveel om dankbaar voor te zijn
Het is alsof de hemel openbreekt
Vrij als een vogel in de wind
Ik kijk met de ogen van een kind
Alsof ik alles levensgroot beleef”

Ik vergeet soms hoe bijzonder het allemaal eigenlijk is, zo’n lieve pony, de prachtige natuur. Zo ontzettend veel om dankbaar voor te zijn <3

Afbeelding

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 07:15

Mooie foto van jullie samen

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 09:07

Mooi <3

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 10:29

Mooie foto ja!

Ik las iets over de omheining, dat jullie die waar dat kan zo hoog mogelijk hebben gemaakt. Maar een wolf neigt meer naar onderdoor dan overheen. Dus eigenlijk is het onderste draad met stroom erop belangrijker.

Fijn is dat hè, dat een pony aanzet geeft om lekker regelmatig naar buiten te gaan en ook in verbinding te blijven met buiten en de natuur en de seizoenen. :)

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 18:33

Berith schreef:
Mooie foto van jullie samen

Dankjewel!

jeetje77 schreef:
Mooi <3

Dankjewel! <3

Marigold schreef:
Mooie foto ja!

Ik las iets over de omheining, dat jullie die waar dat kan zo hoog mogelijk hebben gemaakt. Maar een wolf neigt meer naar onderdoor dan overheen. Dus eigenlijk is het onderste draad met stroom erop belangrijker.

Fijn is dat hè, dat een pony aanzet geeft om lekker regelmatig naar buiten te gaan en ook in verbinding te blijven met buiten en de natuur en de seizoenen. :)

Heerlijk inderdaad! Het geeft echt een extra zetje om naar buiten te gaan, heel fijn! <3

We blijven lekker wandelingetjes maken, de eerste twee wandelingetjes in 2026 zijn ook alweer een feit!
Ik ga dit jaar ook de kilometers bijhouden, lijkt me leuk om eens te zien hoeveel we daadwerkelijk wandelen! Bijna 3 km erop zitten totaal tot nu toe.
Eerste rondje was Nicky nog wat onrustig, en een beetje chagrijnig zelfs. Ik denk dat dat nog door al het vuurwerk komt. Vandaag was ze weer helemaal happy en zeer voorwaarts, als ik der liet gaan zou ze zo door het bos galopperen :D

Hier heeft het volop gesneeuwd, dus het is echt een winter wonderland <3

Gisteren;
Afbeelding

Vandaag;
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-26 22:53

Ons wandelingetje vandaag is in 1 foto uit te drukken…
Afbeelding

:') :') :')
Voor mijn eigen veiligheid en voordat Nicky uit zichzelf het bos ging verkennen maar omgedraaid :=
We hebben wel een hele 500 meter gewandeld *\%/*

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:12

O jee! Aardig fris zo te zien

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 10:29

Gloriosa schreef:
O jee! Aardig fris zo te zien

Nogal ja :))

Gisteren weer een wandeling gemaakt, en dit keer ging het veel beter! Mooi rondje van 2,5 kilometer gewandeld <3
Afbeelding

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:08

Ze blend mooi in zo! :))

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 16:53

Zonnehoed schreef:
Ze blend mooi in zo! :))

Haha ja, inderdaad! :D

Vandaag hebben we onze langste wandeling in dit bos tot nu toe gemaakt *\o/*
6 km gewandeld, met ook een aardige klim, best pittig (zeker in simpele stallaarzen :'))
Onderweg veel bekijks, het was aardig druk in het bos met mensen die ook een zondagmiddag boswandeling maakten :D

Heuvel op:
Afbeelding

Doel was naar deze “eenzame eik” te wandelen:
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 17:02

Gisteren was het eventjes spannend. Nicky had koliek. Ik ging gisteren nog met haar wandelen en mijn nieuwe camera uitproberen bij de paardjes. Toen ik klaar was met fotograferen, zag ik dat Nicky heel raar deed. Staart zwiepen, trappen naar haar buik en af en toe sprintte ze in paniek weg. Was heel naar om te zien. Ik vermoedde koliek, dus ik had een portie Colosan gegeven. Daar knapte ze helaas niet van op, dus voor de zekerheid de dierenarts laten komen. Die had darmontspanner en pijnstillers gegeven. Daar knapte ze wel van op, gelukkig! Na een aantal uur weer gecheckt maar toen liet ze toch nog tekenen van koliek zien. Na overleg met de dierenarts nog een portie Colosan en dat hielp! Ondertussen zijn we een dag verder en ze is weer helemaal de oude gelukkig.

Mijn kleine teddybeer <3
Afbeelding

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:13

Dat is schrikken! Wat goed dat je zo alert was en dat ze erboven op is gekomen!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 20:53

Fijn dat je het tijdig zag en het opgelost kon worden.
Check je wel eens op zand in de mest?

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 22:01

Zonnehoed schreef:
Dat is schrikken! Wat goed dat je zo alert was en dat ze erboven op is gekomen!

Ik was er inderdaad op tijd bij! Ik heb haar gedrag echt zien omslaan en merkte gelijk op dat het foute boel was. Hele opluchting dat het weer goed gaat!

senna21 schreef:
Fijn dat je het tijdig zag en het opgelost kon worden.
Check je wel eens op zand in de mest?

Sinds vorig jaar laat ik röntgenfoto’s maken van haar buik om te checken op zand, tegelijkertijd met haar jaarlijkse inentingen en gebitscontrole. Vorig jaar zag het er van binnen goed uit, dit was in maart. Dit jaar laat ik dat ook uiteraard checken. En aankomende week gaat er een zandkuur in :j