Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meijboom

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:30

Hij ziet er echt goed uit je mag best trots op jezelf zijn !

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 07:28

Wat een leuke reacties allemaal weer! Bedankt!

pmarena schreef:
Fraai cluppie hoor +:)+

Doe je er ook een beetje wat mee verder...?

Ik heb een start gemaakt met het wandelen en verkeersmak maken van Flyt en een paar keer heel kort (lees 2 ~ 3 rondjes op elke hand) in de roundpen gelopen met wat balkjes. Echte vijfganger, gooit graag alle gangen door elkaar haha, balkjes helpen dan om ritme in 2 tact te vinden. Hij wordt 30 augustus ook pas drie jaar, dus nog allemaal heel rustig aan. Idee is het wandelen verder opbouwen en hopelijk op termijn ook mee naast de fiets om mooi wat kilometers te kunnen maken, lekker rechtuit onbelast sterker worden.
Afbeelding

Bjarni is nu net twee en zijn tijd heeft natuurlijk vooral in het teken gestaan van herstellen en bijkomen. Dus meer dan wat basis grondafspraken en wat spielerij is het nog niet. "Touch" had hij binnen 3 seconden door haha. En voetjes kan ik inmiddels ook vrij staand bekappen.

En Baldur is pas 1. Dus die mag voorlopig ook gewoon vooral jong opgroeiend paardje zijn.

Uiteindelijk is het plan om met alle drie lekker te wandelen en fietsen, grondwerk en werk aan de hand te doen. En allicht dat ik ze ook nog beleer onder het zadel op termijn.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 07:46

Wat een leuk setje heb je zo! Terecht dat je daar trots op bent :j

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 11:16

Bjarni begint al weer behoorlijk in de wintervacht te komen. Hij werd even heel donker de eerste twee weken, maar toont nu weer veel bruiner. Al met al denk ik dat hij toch "gewoon" smokey black is met Non-Dun erbij. Misschien nog zilver, al denk ik dat de staart dan ook lichter zou zijn geweest.

Foto van een uurtje geleden;
Afbeelding

Het is echt zo'n belachelijk leuk diertje <3 Áltijd blij om me te zien, staat ook altijd direct met de neus vooraan :D . We doen sinds kort kleine beetjes grondwerk. Dat vind hij zó enorm leuk, dat hij van de week al onder de draden door vloog om als eerste in de rijbak te zijn :') .

Nog een grappig karakterdingetje.. Eerst ter beeldvorming; Mijn schuilstal "in L vorm" is een combinatie van een dubbele box met twee uitgangen (3,5 * 7) naar de paddock door de muur. En dan staat er een boxdeur open naar de stalgang, die ook weer naar de paddock loopt. Die stalgang heb ik dan wel opgedeeld met een stroomdraad voor "mijn stukje" en zodat ze niet in mijn "zadelkamer" komen (ook een box) waar ook de voertonnen staan.

Hij had inmiddels door dat als ik hun voer klaar maak (dagelijkse vit/min brokjes die ze middels voerzak krijgen), het stroom niet op de draad staat. Daar kan je dan dus príma vol met je gewicht hangen, zodat je als smurf net wat beter kan kijken wanneer het eten er aan komt :')

Vond ik flauw genoeg toch niet een geweldig goed idee. Dus heb gisterochtend de stroom erop gelaten terwijl ik bezig was.

*pats*. Bjarni kijkt zeer beledigd. Wie durft hem dat nou te flikken? Ennnnn hangt er vervolgens vol nog een tweede keer in :') . *pats*.

Bjarni kijkt nóg beledigder maar krijgt ook zo'n typisch 'nadenkhoofd'. Hmmmm.
Om het vervolgens - gewoon voor de zekerheid en heel doelbewust - toch nog een derde keer te proberen :')

Echt wat een figuur :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 11:50

Dat hij niet even 1 van de andere IJsjes ging halen om die er tegenaan te duwen.... :=

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:19

Kleur is mooi ! En wat ziet hij er goed uit !

Wat een verhaal wel, van die elektriciteit ... daar moet je wel karakter voor hebben om dat zo stug 3x na mekaar te doen. Hij is dan alvast met zekerheid geen ezel volgens het gezegde dat die zich geen twee keer aan dezelfde steen stoten ... :D ;)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 16:24

pmarena schreef:
Dat hij niet even 1 van de andere IJsjes ging halen om die er tegenaan te duwen.... :=

Die keken wel link uit :D :D

Marilu schreef:
Kleur is mooi ! En wat ziet hij er goed uit !

Wat een verhaal wel, van die elektriciteit ... daar moet je wel karakter voor hebben om dat zo stug 3x na mekaar te doen. Hij is dan alvast met zekerheid geen ezel volgens het gezegde dat die zich geen twee keer aan dezelfde steen stoten ... :D ;)

Hahah nee, al zou je dan wel weer kunnen zeggen dat hij de koppigheid van een ezel heeft :')

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:02

Wauw in de begin foto's dacht ik, dat is een shetlander. Maar wat heeft hij het getroffen met jou. Dit is een plaatje aan het worden.
Blijf vooral foto's posten kan ik mee genieten, van jou knuffelige mooie hamster :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 10:13

windsor14 schreef:
Wauw in de begin foto's dacht ik, dat is een shetlander. Maar wat heeft hij het getroffen met jou. Dit is een plaatje aan het worden.
Blijf vooral foto's posten kan ik mee genieten, van jou knuffelige mooie hamster :D

Ook in het echt was het echt net een shetlander :') Ik blijf het onvoorstelbaar vinden hoe hij in die relatief korte periode van "shetlanderveulen" naar heuse "jonge IJslander" is gegaan. De laatste tijd begint hij er ook echt steeds meer als daadwerkelijk een twee-jarige uit te zien :D

De knuffelige Hamster is inmiddels vooral ook al weer een flink harige hamster aan het worden :D Het kleurtje blijft bijzonder hoor. Toen hij net begon met de vachtwissel ging hij heel even weer naar bijna zwart. En inmiddels is hij wederom veel lichter en zijn de wildkenmerken ook weer veel beter te zien (vooral die schouder vlekken/strepen). En het is steeds meer een boefje aan het worden :D

Nog even genieten van het mooie weer vandaag voor de regen weer begint.
Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 10:19

Wat een leukie.... hij is inderdaad erg knap! Hij heeft mazzel met jou, en jij met hem.

Hele andere vraag: heb je 7 draden als wolven afrastering?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 11:45

Ninx schreef:
Wat een leukie.... hij is inderdaad erg knap! Hij heeft mazzel met jou, en jij met hem.

Hele andere vraag: heb je 7 draden als wolven afrastering?

Inderdaad met oog op eventuele wolven. De onderste drie draden zijn "wilddraad" (blauw voor extra zichtbaarheid en lage breekkracht zodat als er wel een keer een been in komt het gewoon knapt). En heb een extra sterke stroomklok erop staan met hoge voltage & ampere. Volgende stap wordt om in elk geval op de paddock aan de onderkant ook sterk gaas aan de onderkant te maken. Het kost alleen allemaal klauwen met geld en veel extra werk ook qua onderhoud -O- . Tot dusver hebben we ook nog het 'geluk' dat we buiten het actieve jachtgebied zitten van de twee roedels in Drenthe. Af en toe is er iets in de buurt (heb ze ook een keer zelf gehoord). Als de dreiging wel opeens veel groter wordt kunnen ze voor nood eventueel ook nog voor de nachten op stal hier gelukkig (heb houten platen klaar liggen op de juiste afmetingen die voor de doorgangen van de schuilstal kunnen + mijn noodbox).

Afbeelding

Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 07:15

De Hamster mag langzaam beginnen met mij de wereld wat te ontdekken buiten zijn eigen leefgebied. De eerste keer alleen even naar het voorterrein gelopen. Dat leverde heel erg veel gesnuif op :') . Maar bleef wel ook knap in contact. Tweede keer een paar dagen later ging al heel erg veel beter en hebben we een tijdje op de oprit gestaan om te kijken naar voorbij komende fietsers en auto's (iets spannend, maar ging hij knap mee om).

De paarden van de schuine overburen (kunnen ze vanaf hun track niet zien) waren wel heul interessant :D
Afbeelding

Hij vind het zó enorm leuk om nieuwe dingen te leren en samen dingen te doen, dat hij werkelijk elke keer als ik buiten ben zich gelijk komt melden. Gaan we weer? Gaan we weer? Gaan we weer? Zoo leuk :') <3

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 13:37

Die bovenste foto, wat een leuk koppie :+: Lekker bekkie hoor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:21

Die goedkope vondst van jou pakt toch wel heel leuk uit!
Zo zie je wat goede verzorging en liefde doen!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 07:29

pmarena schreef:
Die bovenste foto, wat een leuk koppie :+: Lekker bekkie hoor.

Ja dat koppie is goud <3

Ninx schreef:
Die goedkope vondst van jou pakt toch wel heel leuk uit!
Zo zie je wat goede verzorging en liefde doen!

Ja het was een hele gok, maar oh wat vouwt hij leuk uit!
Het het vast eerder gezegd, maar blijf me ook verbazen hoe groot hij relatief al is ten opzichte van hoe hij kwam. Nu vertekende dat toen natuurlijk extra omdat hij ook zo 'in zijn botten hing' door het gebrek aan spier. Ben echt heel erg benieuwd hoe hij straks helemaal uitgegroeid gaat zijn! Maar hij heeft zijn fikse achterstand echt boven verwachting ingehaald in die relatief korte periode <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 19:14

Weer een fotootje van de hooligan Hamster. Zijn highlights passen goed bij de prachtige herfstkleuren momenteel :D

Afbeelding

Edit, foto erbij gevonden van februari waar hij grofweg een zelfde houding heeft. En dan staat hij op die foto veel gunstiger dan hij er feitelijk in die tijd bijstond. Maar alsnog mooi om het grote verschil te zien.

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:35

Dat zijn 2 verschillende ijslanders joh. :D
Hij is prachtig geworden !

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:30

Inderdaad, prachtige kerel !!
Kleur is schitterend <3

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:40

Ohh wauw, die ziet er goed uit. Mooi die lichte manen ook!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 07:43

jokari schreef:
Dat zijn 2 verschillende ijslanders joh. :D
Hij is prachtig geworden !

Ik blijf het zelf ook echt bízar vinden hoe goed hij opgeknapt en bijgetrokken is in zo'n betrekkelijk korte tijd! En hij is momenteel wederom best behoorlijk aan het groeien! Hij is nu al groter dan ik had verwacht dat hij nog zou gaan worden met hoe zo'n mini het was...

Ik bedoel... Kijk nou wat een flupske! Daar is echt niks meer van terug te zien :D
Afbeelding

Marilu schreef:
Inderdaad, prachtige kerel !!
Kleur is schitterend <3

Ja die kleur is echt fantastisch! Ben enorm benieuwd hoe dat over de jaren heen gaat zijn. Wel echt een hele mooie bonus <3

Lys_PPA schreef:
Ohh wauw, die ziet er goed uit. Mooi die lichte manen ook!

Ja heel bijzonder hoe licht die zijn geworden! Aan de onderkant zijn behoorlijk grijzig. Ben benieuwd hoe het straks verder de winter in uitgroeit weer. Voor een heel deel is het ook gewoon "zongebleekt".

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 07:50

Wat een prachtige ijsco komt daar uit die verzopen hamster!
Wat heeft dat ventje een geluk dat hij bij jou terecht is gekomen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:25

Knapperd hoor :+: